handdator

Visa fullständig version : stor pung= mer testosteron?


Patrik Cutler
2008-03-06, 20:44
kan det vara så att personer med stor pung har lättare att bygga muskler än oss småpungade? det är ju i testiklarna testosteronet bildas, så en man med en stor julklappssäck borde väl producera mer testosteron?

petah
2008-03-06, 20:46
På ren chansning tror inte jag pungens storlek har någonsomhelst inverkan, faktiskt.

Patrik Cutler
2008-03-06, 20:56
en person med 50% större testiklar borde väl ha 50% mer testosteron? under hela sitt liv.

BigForre
2008-03-06, 20:58
En person med större huvud är smartare?

Spene
2008-03-06, 20:59
En person med större huvud är smartare?
En person med större muskler är starkare? *whistle* :D

bear.flowertwig
2008-03-06, 20:59
Pungpoll!

Patrik Cutler
2008-03-06, 21:02
En person med större huvud är smartare?

det har inte bevisats att en person med större huvud är smartare. det är massa saker i en hjärna som leder till intelligens. men i en testosteronfabrik som pungen borde väl större vara bättre?

agazza
2008-03-06, 21:04
fluga = tusentals neuroner (liten hjärna, bara trail and error medvetande)
människa = miljoners neuroner (stor hjärna, lär sig saker)

Läs: fluga dunsar in i samma glasruta 200 gånger efter varandra.

Angående pungen tror jag det kan stämma till viss del

Hades
2008-03-06, 21:31
Eller så är det så att kroppen själv är ganska bra på att reglera det där med hormoner och sånt :) Det är ju knappast så att hormonproduktionen/-frisättningen alltid är 100%.

Food_rulez
2008-03-06, 21:47
kan det vara så att personer med stor pung har lättare att bygga muskler än oss småpungade? det är ju i testiklarna testosteronet bildas, så en man med en stor julklappssäck borde väl producera mer testosteron?

Hade de inte varit för min relativt stora pung hade jag nog inte börjat träna. Sen är det ju lite viktigt att paktet ser proportioneligt med resten av kroppen, att biffa till sig hjälper ju till.

Durre
2008-03-06, 21:53
Haha detta är sjukt, någon måste komma in med lite googlekunskaper, ingen kan väl vara påläst inom detta :D

Baan
2008-03-06, 21:53
Det kan nog mycket väl stämma. När det är kallt ute och påsen inverteras (nästan) presterar man inte särskilt bra. När det väl blir lite varmare och flickorna tar av sig lite kläder kommer PBsn. Jag tror du har något där alltså...

King Grub
2008-03-06, 21:55
Det finns en koppling mellan testikelstorlek och testosteronfrisättning. Detta brukar bara vara ett problem vid medicinska åkommor, där onormalt små testiklar kan vara ett symptom på hormonella störningar eller sjukdomar som åsamkar dessa. Hos en frisk person skall testiklarna vara kapabla att producera tillräckligt med testosteron, oavsett storlek.

Patrik Cutler
2008-03-06, 21:58
Det finns en koppling mellan testikelstorlek och testosteronfrisättning. Detta brukar bara vara ett problem vid medicinska åkommor, där onormalt små testiklar kan vara ett symptom på hormonella störningar eller sjukdomar som åsamkar dessa. Hos en frisk person skall testiklarna vara kapabla att producera tillräckligt med testosteron, oavsett storlek.

jo, tillräckligt kan nog alla friska prestera, men dom med bowlingklot borde väl ha aningen mer?

agazza
2008-03-06, 22:00
Pungen lär väl inte prducera mer än vad som krävs hur stor den än är, så länge man inte har något genetiskt fel

King Grub
2008-03-06, 22:01
Det är inte den enda faktorn som påverkar testosteronnivåerna.

Patrik Cutler
2008-03-06, 22:02
Pungen lär väl inte prducera mer än vad som krävs hur stor den än är, så länge man inte har något genetiskt fel

men varför inte utnyttja möjligheten?

agazza
2008-03-06, 22:07
övertala din pung att du måste va grov för att få pök så lär den kicka igång fabriken rejält ;)






Tror inte pungen ser det som en möjlighet faktiskt, tror inte pungen ser någonting överhuvudtaget. :D

Patrik Cutler
2008-03-06, 22:27
övertala din pung att du måste va grov för att få pök så lär den kicka igång fabriken rejält ;)






Tror inte pungen ser det som en möjlighet faktiskt, tror inte pungen ser någonting överhuvudtaget. :D

jaså? så mitt ray-ban pungfodral är helt överflödigt?

Dav0d
2008-03-06, 22:44
*Grabs the ball's*
*Caresses them*
*Gets happy*

Tillräckligt stora för att bli stark :thumbup: