handdator

Visa fullständig version : Ont i bröstet vid utandning


pushedray
2008-03-06, 16:55
Jo igår kväll efter träningen efter att varvat ner så fick jag plötsligt ont i bröstet precis i mitten av bröstet gör ont vid ut andning speciellt den sista biten av ut andningen så får jag kramp, halva ut andningen går bra men andra halvan gör skit ont.
Sen efter att sovit så va det bra tills jag kom till jobbet då det kom tillbaks. Nu har det försvunnit igen nån som har nån aning om vad det kan vara?

pushedray
2008-03-06, 17:06
kan tillägga att jag har astma men känns inte alls som dom symtomen man får pga av astman. Kan också tillägga att jag kännde mig som vanligt förutom smärtorna i bröstet.

Martin Löwgren
2008-03-06, 20:58
Låter som en revbenslåsning. Detta behandlas bort av naprapat eller sjukgymnast som gått vidareutbildning inom manipulation (OMT/OMI)

grimfish
2008-03-06, 22:19
En revbenslåsning är tänkbart, men det är nog vanligare att det rör sig om en muskel i bröstkorgen eller eventuellt bröstryggen. Ta det lite lugnt med att träna en tid, och om det inte blir bättre så kan det vara läge att uppsöka en duktig naprapat eller kiropraktor med erfarenhet. Ta t.ex. Alvedon vid behov. Hur länge du väljer att vänta med att uppsöka någon beror ju förstås på hur pass mycket du besväras av det.