handdator

Visa fullständig version : Nyttigt kvällsmål att äta? (ej keso/kesella)


freddestuna
2008-03-06, 15:01
Hej!

Om man nu "måste" äta nåt efter middagen för man är så pass hungrig, vad skall man äta då? Jag tränar 4-5 sar i veckan men försöker gå ner nåt kg så jag vill ha nåt kalorisnålt. Jag tycker dessvärre inte om keso/keselle.
Är ägg ett bra alternativ eller kanske en osötad fullkornssmörgås med ex. skinka/kalkon? Hur är frukt att äta på kvällen, det innehåller väl socker så det kanske inte är det bästa...eller? Skulle vara tacksam för svar.

MVH
Fredde

Turbonisse
2008-03-06, 15:03
Gröt

King Grub
2008-03-06, 15:03
Hej själv!

Att det är kväll är irrelevant. Samma saker som är bra vid andra tidpunkter, är bra på kvällen. Portionera bara ut ditt kaloriintag för dagen så du har kaloriplats kvar till kvällen, så kan du äta vad du vill.

-S-T-
2008-03-06, 15:12
Ät mättande mat. Kokt potatis. Magra proteinkällor (ägg som du säger). Då kan du hålla dig mätt utan att det blir så kaloririkt, om det är hungerskänslor du vill undvika.

Frukt och smörgås är svårt att hålla sig mätt på, det finns alltid plats för en smörgås till, men det finns banne mig inte alltid plats för en potatis till.

Koloftw
2008-03-06, 15:14
Ägg är absolut inte magert ... om man plockar bort äggulan däremot, då blir det magert. Men dyrt :(.

Exhale_
2008-03-06, 15:17
Knäckebrödsmackor med ost är oslagbart gott :D

shut teh face
2008-03-06, 15:23
Detta är gott:
Mörkt bröd med potatissallad på och massooooooor av kalkonpålägg (såna tunna) eller hamburgerköttpålägg