handdator

Visa fullständig version : feedback på träning


dw84
2008-03-06, 14:16
Skulle gärna vilja ha lite feedback på mitt sätt att träna.

Mina mål är:
Få bättre kondition
Bli starkare
Snyggare kropp

Jag tränar 2-3 ggr / veckan enligt följande.

Börjar med styrketräning hela kroppen med dessa övningar:
bänkpress
sittande flyes i maskin
knäböj med skivstång
push-ups
crounches
latsdrag
bicepscurl

Kör ca 6-8 reps och 3-4 set av varje övning. Förutom crounches som jag kör utan vikt och så många jag orkar 3-4 set.

Avslutar med intervallträning på löpband där jag springer 1 min och går snabbt 1 min osv. Detta i ca 15 min.

Kanske ska tillägga att jag är kille, 24 år, 184 cm och väger 75 kg.

Mapa
2008-03-06, 14:22
släng in marklyft eller rakmark, möjligen lårcurl... du måste träna baksidan av låren.. speciellt när du löper en del, blir framsidan mycke starkare än baksidan är skaderisken stor, been there, done that. inte kul

L-Sami
2008-03-06, 14:59
Sittande flyes i maskin skulle jag byta ut mot hantelpress eller upprätt rodd, aktiverar fler muskelgrupper. Vitsen med push-ups förstår jag inte om du kör bänkpress. Skulle nog byta ut den mot stångrodd, som är en ryggövning eftersom det är vanligt att ryggen bruka släpa jämfört med resten av kroppen för många. Crunches skulle jag köra med vikt, magmusklerna behöver lika mycket belastning som alla andra muskler. Skulle eventuellt tillägga en baksidalår, triceps och baksidaaxel övning.

JFO
2008-03-07, 11:07
Skulle gärna vilja ha lite feedback på mitt sätt att träna.


Jag tränar 2-3 ggr / veckan enligt följande.

Börjar med styrketräning hela kroppen med dessa övningar:
bänkpress
sittande flyes i maskin
knäböj med skivstång
push-ups
crounches
latsdrag
bicepscurl



Om du ändå gåt ill gymmet 3 dagar i veckan, varför inte lägga om till ett splittat program?