handdator

Visa fullständig version : Ultra Fuel när?


Judas
2003-05-18, 20:26
Kan någon vänlig själ reda ut Ultra Fuels verkan och när det skall inmundigas? Ville ha något till mellanmålet innan kvällsträningen för att orka mer. Twinlab själva ordbajsar på om komplexa polymerer och så vidare, och att det ska/kan tas före och efter träning samt för uppladdning, men det känns som att det bara är maltodextrin och fruktos. GI både högt och lågt? Har (tyvärr?) köpt på mig lite UF.

Doktor V
2003-05-18, 23:03
Är bra direkt efter passet.

Prova att drick det under passen,ger ingen direkt energikick,men det kan funka som viktökande/anabolt tillskott.
Drick minst dubbelt så mycket vatten som UF

Judas
2003-05-19, 08:02
Efter passet alltså? Då drar man väl i sig protein med snabba kollisar? Och så dubbelt så mycket vatten som UF på det... Kanske bara köra UF efter konditionspassen, och proteindrinkarna efter styrkepassen?

Droog
2003-05-19, 12:21
Bara proteindrinkar efter ett träningspass, oavsett vilket, är att slösa med protein och dessutom undvika bästa möjliga resultat. Stoppa alltid i dig kolhydrater också.

Judas
2003-05-21, 13:33
OK, efter att ha läst lite Paulún inser jag nu att Maltodextrin + Fruktos är en utpräglad efterträningskombination. Twinlab ter sig allt mer värdo.

Doktor V
2003-05-21, 16:44
Originally posted by Judas
OK, efter att ha läst lite Paulún inser jag nu att Maltodextrin + Fruktos är en utpräglad efterträningskombination. Twinlab ter sig allt mer värdo.

Tja,Twinlab säljer dåliga produkter till höga priser.

Snapphanen
2003-05-21, 19:24
kör på dextrosol och en prottedrink.. det är la okej?