handdator

Visa fullständig version : Annorlunda träna


Everest
2003-05-18, 20:16
Idag när jag skulle träna för första gången på en vecka så åkte jag ner på gymmet men de va stängt. Yr som man är så kan jag inte tiderna så bra :rolleyes:

Eftersom jag bor i utkanten av stan så kom jag på den lysande idén att åka ut o skogen o leka strongman för en timme eller så. Min träningsångest gjord att jag inte kunde hålla mej ytterligare en dag. Så jag tof cykel ut i skogen o letade efter några bra stenar och en träd där man kunde köra chins. Fungerade ju utmärkt

:thumbup: var nog nästan roligaste träningspass jag kört :kickass:

Har ni haft nåra annorlunda träningpass? :cool:

feldtarn
2003-05-18, 20:34
Jobbet 5 dar i veckan:smokin: :D

Everest
2003-05-18, 20:37
haha ja de e klart :D Tyvärr är ju studier inte så fysiskt :smokin:

Survivor
2003-05-20, 10:28
Hehe.. Kung :thumbup:
"Odd object" träning behövs om man ska få en schysst funktionell styrka och utvecklas fullt ut, stärker stabilisatorerna som fan.
Om inte annat så kan det lätt bli toktråkigt att bara köra "vanlig" gymträning för jämnan.
Det är min åsikt om saken iaf.

MIGGE
2003-05-20, 10:37
När jag var i Chile(Vid kusten/havet) så kunde jag inte träna på gym, jag körde tex ett träningspass som såg ut såhär:

Chins, hängandes i en gren!

Hantelcurl med en tjock o massiv pinne/stock. Som tur va smalnade den av just i mitten o därför kunde jag köra med den. Balansen var värre!

Hantellyft åt sidan med en stor resväska fylld med ett par tunga tjocka filtar!
Körde även baksida axlar med denna.

Sedan blev det lite olika varianter av armhävningar där min far fick hålla emot på uppvägen.

Ett lyckat pass måste jag säga!

:bpump: