handdator

Visa fullständig version : Deff och viktminskning


swerazzer
2008-03-04, 21:37
Har legat på skadesidan från min normala träning nu i 9 månader.. inte kunnat träna på grund av en knä skada. så under denna tiden har jag olyckligt vis gått upp för mkt.. och jag är absolut inte nöjd med mig själv. har nu äntligen fått lov att börja träna ingen.. och hur gör jag för att lättast hitta ett deff program och ett viktminskingsprogram som är hyfsat lätt att följa...

Vikt idag: 98kg
Längd: 187kg
målet är att bli av med "ölmagen och överblivet fett"

Mvh SweRazzer

Rahf
2008-03-04, 21:42
Jag tycker att du just nu ska se till att komma iväg till gymmet och börja med träning. Hur du vill göra beror ju på dig, om du vill bygga lite styrka till att börja med eller gå direkt på att banta bort några kilon. Viktigt är dock att du känner att det är kul och nånting som du trivs med.

Se till att utföra övningarna korrekt. Om du inte vet hur du ska göra så kan du använda övningsbanken här på Kolozzeum och fila på det själv, eller så kan du rådfråga en personlig tränare.

Det är några grejer att börja med. Om någon månad så har du kommit till startgroparna vad gäller att känna din egen kropp, dess begränsningar samt hur du vill ta tag gällande "ölmagen".

Lycka till! Rahf skickar byggartummar för att det ska gå bra :D

:thumbup::thumbup: