handdator

Visa fullständig version : ont i rotatorcuffarna??


DenSisteMohikanen
2008-03-04, 16:11
Har tränat på sen i höstas och körde som vanligt ett ryggpass för en vecka sen. Kände sen på fredagen hur jag kände lite små smärtor runt rotatorcuffsområdet(tror ja) skippade passet den dagen och gjorde annat under helgen. Känner i många rörelser hur det verkligen känns i det området. Skakar jag armarna känns det.

Kankske är jag lite överansträngd? Har inte haft en riktigt vilovecka sen jag började köra hört i höstas. Gjorde som sagt inte ont när jag tränade.

Gör alltså ont innuti axeln när jag gör vissa rörelser.

DenSisteMohikanen
2008-03-06, 10:40
ingen? Tänkte testa lite voltaren och hoppas tre veckor vila :cryout: hjälper.

illitch77
2008-03-06, 13:07
Finns ganska många trådar om axelbesvär. Kan rekommendera en sökning. I övrigt är det väldigt svårt att säga något specifikt utifrån din beskrivning men någon/några veckors aktiv vila, smärtstillning vb (paracetamol hellre än NSAID) och sjukvårdskontakt vid utebliven förbättring låter nog som en plan.

DenSisteMohikanen
2008-03-26, 14:58
Har fortfarande inte börjat träna då jag nu också sitter med bryten fotknöl och har 5 veckor kvar med gips.

Problemet är att under denna tid borde det vara bra men det känns fortfarande lite i vänster arm. Gör som sagt ont om jag tex skakar armarna i en viss rörelse.