handdator

Visa fullständig version : BRA herrfrisör i Sthlm?


Racso
2008-03-03, 19:39
Tja, undrar om någon kan kan tipsa om en BRA herrfrisör i Stockholm. Inte någon förortsfrissa där alla kommer ut med samma frisyr... (Iof ok om den ligger i någon förort, ni fattar.)

Uppge gärna pris också.

Bucyrus
2008-03-03, 19:50
Tja, undrar om någon kan kan tipsa om en BRA herrfrisör i Stockholm. Inte någon förortsfrissa där alla kommer ut med samma frisyr... (Iof ok om den ligger i någon förort, ni fattar.)

Uppge gärna pris också.

Johan Hellström på Björn Axe'n är en jäkla duktig frisör. Iofs är han VD där så antagligen mycket upptagen :) Men ett tips iaf.

L-Sami
2008-03-03, 20:59
Elias @ Salong Hårklippet, Haninge Centrum är bra.

Mazr
2008-03-04, 11:07
Någon som känner till en riktigt billig frisör runt Södermalm/Centralen?

Tigerkotten
2008-03-04, 11:59
Tycker om hår 3000 vid Sergelstorg. 295kr kostar det

GymTT
2008-03-04, 12:37
Drottninggatan 81 eller framför allt Salong Vita på Nybrogatan tycker jag är mycket proffsiga

Fairing
2008-03-04, 13:03
Johan Hellström på Björn Axe'n är en jäkla duktig frisör. Iofs är han VD där så antagligen mycket upptagen :) Men ett tips iaf.

Jag har alltid tyckt att din frisyr är grym. Är det Johans förtjänst ?? Tänkte att du kanske känner Johan för han är en gammal Järfälla bo:D

Bucyrus
2008-03-04, 17:48
Jag har alltid tyckt att din frisyr är grym. Är det Johans förtjänst ?? Tänkte att du kanske känner Johan för han är en gammal Järfälla bo:D

Näe Johan har inget med min frisyr att göra. Den får E.Lektriciteten ta hand om. Johan föredrar nog D.Silvia. Känner inte J. men väl hans syrra ;)

machine gun
2008-03-04, 18:06
Någon som känner till en riktigt billig frisör runt Södermalm/Centralen?

Rinse på centralstationen tar 190 kr. Sen finns det ett helt gäng på Götgatan i samma prisklass. Dock är det ju tyvärr ofta så att man får vad man betalar för...

erks
2008-03-04, 18:55
Enligt mina erfarenheter: Ju mer det kostar, desto långsammare arbetar frisören/frisörskan.

Yes
2008-03-04, 19:30
Jag skulle vilja fråga om det finns någon bra kvinnlig herrfrisörska i Sthlm...? Jag litar inte på andra män när det kommer till sådana här saker.

Bobbokrull
2008-03-04, 19:37
Hellre låter jag en manlig frisör klippa mig i fortsättningen.

Varför?

Det är skillnad på mäns och kvinnors hår, och jag har aldrig blivit så nöjd som senast när jag lät en manlig frisör klippa mig.

Yes
2008-03-04, 19:59
Hellre låter jag en manlig frisör klippa mig i fortsättningen.

Varför?

Det är skillnad på mäns och kvinnors hår, och jag har aldrig blivit så nöjd som senast när jag lät en manlig frisör klippa mig.
Jag ser på det lite annorlunda.

En heterosexuell man skulle förmodligen försöka fixa håret på ett sätt som han tycker ser bra ut och som han tror är attraktivt. I själva verket duger en sådan frisyr endast till att attrahera andra heterosexuella män, vilket ju är tämligen meningslöst eftersom de är... ja, heterosexuella.

Homosexuella män, vilket förmodligen är vanligast inom den här branschen, fixar istället håret så den passar just en homosexuell killes smak. Nu skulle man lätt kunna tro att det är något positivt, bögar har trots allt ofta en jäkla koll på sånt här, problemet är bara att det funkar endast för att locka till sig just homosexuella män. Är man lagd åt det hållet behöver det förstås inte vara just ett problem, men... ni förstår säkert vad jag menar.

Tjejer däremot... och helst snygga tjejer, eller i varje fall tjejer som passar ens egen smak... där har man helt klart störst chans att få en optimerad frisyr. Hon kommer ju förbättra oddsen att du får ligga. Dessutom är det mycket trevligare att snacka skit med tjejer.

nelson24
2008-03-04, 21:19
Ytterst tveksam till att just en viss frisyr eller tom samma frisyr fixad av olika frisörer skulle påverka vilken typ av människor som tänder på dig. Trots detta vill jag tipsa om Christel på salong Evelem i Jakobsberg. Hon är grym.

Yes
2008-03-05, 18:35
Ytterst tveksam till att just en viss frisyr eller tom samma frisyr fixad av olika frisörer skulle påverka vilken typ av människor som tänder på dig. Trots detta vill jag tipsa om Christel på salong Evelem i Jakobsberg. Hon är grym.
Jag tänker ju förstås låta håret växa ut lite och sen be någon lämplig frisörska göra det bästa av situationen. Det är alltså även en fördel med frisörskor som inte bryr sig så mycket om vad jag själv tycker, jag har ju ändå ingen vidare bra uppfattning om sånt.

Jag letar alltså inte bara efter någon som är bra på att klippa utan som även har ett bra öga för vilka frisyrer som funkar, och dessutom vågar använda sitt eget omdöme(det är ju trots allt inte jag som är proffs på hår). De flesta jag träffat verkar tyvär lite motvilliga att själva bestämma hur det ska klippas...

Haeffner
2008-03-05, 19:11
Björn Axen brukar kunna vara bra! Kostade väl typ en 5-600 så det är väl rätt saftigt.
Var länge sen jag klippte mig just där men blev nöjd.
Huvudasken tycker jag är att man har råd att klippa sig hyffsat ofta, runt var 5e vecka så man jobbar upp en relation med frisören och denne kommer ihåg dig.

Hitta nån som är trevlig, öppen och har lite ideer. I princip alla frisörer är duktiga på vad de gör om man går till nån seriös.