handdator

Visa fullständig version : vaskulär


mccarlsson
2008-03-03, 11:53
Hej!
Har en fråga till någon kunnig. När det gäller mitt vaskulära tillstånd varierar det stort dag till dag. En dag kan ådorna bara stå ut och pumpa medan en annan dag syns det betydligt sämre. Detta har jag sätt även om jag känner mig lika varm och uppumpad. Kan det ha att göra med vätskebrist.. har hört att man blir mer vaskulär då man druckit mycket innan? Vet att snabba kolhydrater har en vidgande effekt på kärlen men jag tycker mig ha ätit ungefär lika innan. Koffein? Kan för mycket koffein innan göra att man tappar för mycket vätska och på så vis tappar venöst tryck?

Multivitamin
2008-03-04, 13:05
Simpelt ådrorna kommer fram när du är varm, Jag är alltid kall i händer och fötter eftersom jag
säkert har dålig blodcirkulation. Men dom syns alltid om jag tränar.
Kan vara så att du kanske också har lite dålig blodcirkulation?

mccarlsson
2008-03-04, 13:28
Skulle kunna vara fallet men då skulle jag ju aldrig vara vaskulär... nu är jag riktigt vaskulär vissa dagar och andra dagar har jag inte samma tryck. Visst så blir jag mer vaskulär då jag är varm men de fall jag menar så har jag varit lika varm.

Pecto
2008-03-04, 15:52
ätit lite kollisar ena dagen kanske?

mccarlsson
2008-03-04, 16:01
Kan säkert stämma... får testa mig fram.. behöver lite pump för att få ut det sista ur kroppen