handdator

Visa fullständig version : En ytlig tråd,Fåfängan! Tips och trix för det perfekta yttre


Haeffner
2008-03-02, 23:14
Hur fårfäng är du?
Vad gör du dagligen för att slipa på ditt yttre?
Används olika produkter för olika ändamål, vilka och varför?
Vad har du för tips som andra kan suga åt sig av för att se så bra ut som möjigt?

Låt den ytliga disskusionen börja :)

Scratch89
2008-03-02, 23:16
Jag plattar håret och borstar tänderna. Ibland samtidigt.

Timmi
2008-03-02, 23:18
Borstar tänderna och rakar min fåniga skäggväxt. Färgat håret ett par gånger nu (rött, svart, rött, svart nu igen, med klippningar/rakningar mellan) + meck i håret nu.

Rahf
2008-03-02, 23:18
Saltvatten i håret! Därefter vax!

Jag duschar med jämna mellanrum också :)

NiXPhoenix
2008-03-02, 23:22
Har på senaste tid börjat tvätta öronen allt oftare då det blivit vax i dem ibland nu under vintern!! Luktar kul men kanske inte så bra om andra får syn på. :)


Hihihih, nej, men jag är ganska fåfäng faktiskt, men orkar inte hålla på med massa krämer och skit. Handkräm och cerat är det jag använder, och det mycket. Har vant huden vid det typ så har handkräm ett par gånger per dag även på sommaren.

Anledningen till att jag inte börjat använda ansiktskrämer är att min hud dels är väldigt len och bra fortfarande, sen vet jag inte om hy är en så där jättestor faktor för ens utseende precis.
Har tänkt operera mig lite om ett par år istället. Haka, kanske kinder om nån i Sverige kan göra det bra. Eventuellt trycka in mina utstående öron fast jag tror jag trivs med dem.
Operera in fett under ögonen så att de mörka ringarna går bort.

larkan
2008-03-02, 23:26
Plattong,kudde (gnider mot håret, blir mer statiskt och rakare),borstar tänderna, tuggummi, medel för hy om jag får finnar, nu när jag är 17 får jag knappt några längre, tops mot öronvax, skulle kunna rabbla upp lite mer, men orka

Frantic
2008-03-02, 23:26
Saltvatten i håret!

Färdig spray eller vanligt salt i vatten?

Greg
2008-03-02, 23:27
Borstar tänderna 2-3 gånger om dagen.

Äter rent och tränar regelbundet.

Tvättar ansiktet med olika anti-finnprodukter.

Foundation till vardags (just nu har jag ingen :()

Jag går på ansiktsbehandling någon gång varannan månad.

Rahf
2008-03-02, 23:29
Färdig spray eller vanligt salt i vatten?

Spray faktiskt ;). Har jag tillgång till vanligt saltvatten i form av hav så kör jag på det.

Acquiescence
2008-03-02, 23:31
Borstar tänderna 2-3 gånger om dagen.
Äter rent och tränar regelbundet.
Tvättar ansiktet med olika anti-finnprodukter.
Foundation till vardags (just nu har jag ingen :()
Jag går på ansiktsbehandling någon gång varannan månad.

Är inte så insatt i försköningsprodukter: Vad är en foundation?

Frantic
2008-03-02, 23:32
Spray faktiskt ;). Har jag tillgång till vanligt saltvatten i form av hav så kör jag på det.

Riktigt saltvatten är suveränt! Jag fick alltid håret exakt som jag ville när jag var ute och reste och badade ofta så man kanske ska testa sprayen

Haeffner
2008-03-02, 23:33
Borstar tänderna 2-3 gånger om dagen.

Äter rent och tränar regelbundet.

Tvättar ansiktet med olika anti-finnprodukter.

Foundation till vardags (just nu har jag ingen :()

Jag går på ansiktsbehandling någon gång varannan månad.

Vad använder du för Foundation?

Rahf
2008-03-02, 23:37
Riktigt saltvatten är suveränt! Jag fick alltid håret exakt som jag ville när jag var ute och reste och badade ofta så man kanske ska testa sprayen

Det blir på ett ungefär som med riktigt saltvatten, tovigt och formbart. Du behöver fortfarande lite vax dock.

Saltvatten är perfekt om man vill ha en lite rufsigare look.

Haeffner
2008-03-02, 23:40
Är fåfäng av mig :)

Förutom att träna och äta bra så;
Borstar man tänderna 3ggr/dag.
Tvättar/balsamerar håret varje dag.
Använder Dermalogicas produktserie med rengörare, mjukgörare, ögonkräm, solskydd, dagkräm och ansiktsmask.
Använder Brun utan sol nån gång i veckan.
Solar solarium nån gång i månaden.
Rakar stora delar av kroppen men inte benen nån gång i veckan.
Rensar näsborrarna.
Använder foundation och ev. solpuder vid festligheter.
Använder saltvatten spray och vax.
Använder handkräm och ibland en scrubbkräm för händerna.
Har "hemmablekt" tänderna vid ett par tillfällen (bra resultat).
Klipper mig ca var fjärde vecka.

Blev en del när man skrev ner allt och då fattar man var en hel del av ens pengar hamnar...:P

Haeffner
2008-03-02, 23:42
Det blir på ett ungefär som med riktigt saltvatten, tovigt och formbart. Du behöver fortfarande lite vax dock.

Saltvatten är perfekt om man vill ha en lite rufsigare look.

Handukstorkat hår, i med saltvattnet, föna och ruffsa, i med vax och styla!
Oslagbart när man lärt sig hur man gör :)

Sebsun
2008-03-02, 23:43
Vart kan man köpa saltvattenspray?

FreCKo
2008-03-02, 23:43
Inget utöver det vanliga.

vsson
2008-03-02, 23:44
Smörjer in mig med lotion varje kväll, sen borstar man ju tänderna och fixar frillan på morgonen =) Kan bli lite deo om det är något speciellt på gång! :D

Sleigh
2008-03-02, 23:45
tops mot öronvax

Det där kan vara farligt om man är lite oförsiktig. Testa istället att skölja örat med varmvatten när du duschar, så blir du både renare och riskerar inte att skada trumhinnan.

Något som inte nämnts men som jag anser vara sjukt viktigt är att ha rena och välklippta naglar. Väldigt osexigt när någon har hackiga naglar och/eller massa smuts under dem. Tycker det talar ganska klart om hur renlig personen är ifråga.

Greg
2008-03-02, 23:48
Självklart så smörjer jag in mig själv i lotion efter att jag har duschat på kvällen.

Är inte så insatt i försköningsprodukter: Vad är en foundation?

Makeup som döljer blemmor etc, och som gör så att huden ser mer "jämn" ut. Nu kommer säkert flickorna på brädan att bränna mig på bål för att jag har sagt något fel.

Vad använder du för Foundation?

I.D. Bare Minerals.

Haeffner
2008-03-02, 23:55
Självklart så smörjer jag in mig själv i lotion efter att jag har duschat på kvällen.



Makeup som döljer blemmor etc, och som gör så att huden ser mer "jämn" ut. Nu kommer säkert flickorna på brädan att bränna mig på bål för att jag har sagt något fel.



I.D. Bare Minerals.

Samma som jag :)
Bra skit det där!

Trance
2008-03-03, 00:01
Är tyvärr rätt dålig på skönhetsprodukter trots behov av det. Det enda jag kör på är en Princess Leia-bikini under kostymen ibland, men det är ju bara för min egen skull.

Gpajpen
2008-03-03, 00:37
Är tyvärr rätt dålig på skönhetsprodukter trots behov av det. Det enda jag kör på är en Princess Leia-bikini under kostymen ibland, men det är ju bara för min egen skull.
Stort lol

egge
2008-03-03, 00:52
Det enda utöver det vanliga är någon fuktgörande kräm i ansiktet, blir så förbannat torr annars.
Har märkt att jag börjar bli torrare på resten av kroppen. Ni som skrev att ni använder lotion, smörjer ni in hela kroppen varje dag då? Jag skulle nog behöva det men det låter 'jobbigt'.

Greg
2008-03-03, 00:56
Det enda utöver det vanliga är någon fuktgörande kräm i ansiktet, blir så förbannat torr annars.
Har märkt att jag börjar bli torrare på resten av kroppen. Ni som skrev att ni använder lotion, smörjer ni in hela kroppen varje dag då? Jag skulle nog behöva det men det låter 'jobbigt'.

Hela kroppen, varje dag.

egge
2008-03-03, 00:59
Hela kroppen, varje dag.

Vad använder du för produkt?

Greg
2008-03-03, 01:07
Vad använder du för produkt?

Vanlig mjukgörande lotion, stor sådan där "trycktub" som man köper på apoteket.

Frida.B
2008-03-03, 01:27
Ni killar med foundation påkletat i fejset. Kan ni inte slänga upp en före och efter bild så man får se hur det blir? Enda erfarenheten jag har av killar med foundation är att de har en alldeles för mörk ton så de ser orange ut i ansiktet plus att de har fetaste randen på käklinjen

jakke
2008-03-03, 01:29
Hur ska jag göra så min hud gillar daglig rakning i ansiket? Nu blir den ganska irriterad och röd när jag rakar mig varje dag. Tyvärr måste jag raka mig varannan som det är nu

JustinCredible
2008-03-03, 01:33
Äggvitor i ansiktet varannan dag. Fortfarande det bästa jag provat av allt.

Tricce
2008-03-03, 01:35
sen vet jag inte om hy är en så där jättestor faktor för ens utseende precis.

För mig är det ett av mina största komplex för utom mitt hårfäste.

Är fåfäng av mig :)

Förutom att träna och äta bra så;
Borstar man tänderna 3ggr/dag.
Tvättar/balsamerar håret varje dag.
Använder Dermalogicas produktserie med rengörare, mjukgörare, ögonkräm, solskydd, dagkräm och ansiktsmask.
Använder Brun utan sol nån gång i veckan.
Solar solarium nån gång i månaden.
Rakar stora delar av kroppen men inte benen nån gång i veckan.
Rensar näsborrarna.
Använder foundation och ev. solpuder vid festligheter.
Använder saltvatten spray och vax.
Använder handkräm och ibland en scrubbkräm för händerna.
Har "hemmablekt" tänderna vid ett par tillfällen (bra resultat).
Klipper mig ca var fjärde vecka.

Blev en del när man skrev ner allt och då fattar man var en hel del av ens pengar hamnar...:P

Kille?

JustinCredible
2008-03-03, 01:38
Kille?
Läskig tjej som inte rakar benen annars :/

Tricklev
2008-03-03, 01:53
Sperma. (http://www.aftonbladet.se/mode/skonhet/article384717.ab)

Raggis
2008-03-03, 02:24
Är fåfäng av mig :)

Förutom att träna och äta bra så;
Borstar man tänderna 3ggr/dag.
Tvättar/balsamerar håret varje dag.
Använder Dermalogicas produktserie med rengörare, mjukgörare, ögonkräm, solskydd, dagkräm och ansiktsmask.
Använder Brun utan sol nån gång i veckan.
Solar solarium nån gång i månaden.
Rakar stora delar av kroppen men inte benen nån gång i veckan.
Rensar näsborrarna.
Använder foundation och ev. solpuder vid festligheter.
Använder saltvatten spray och vax.
Använder handkräm och ibland en scrubbkräm för händerna.
Har "hemmablekt" tänderna vid ett par tillfällen (bra resultat).
Klipper mig ca var fjärde vecka.

Blev en del när man skrev ner allt och då fattar man var en hel del av ens pengar hamnar...:P

Dra upp före och efter-bilder ^^

Själv så använder jag concealer när det är dags för partaj.

denpa
2008-03-03, 08:49
[QUOTE=Haeffner;2853656]Är fåfäng av mig :)

Tvättar/balsamerar håret varje dag.

Bara en lite synpunkt ang hårtvätten.
Jag har hört av en frisör att man ej ska tvätta håret dagligen. Schampo ger stryk till hårbotten därför rekomenderar man max 3ggr i veckan.
Va bara en lite heads up :-)

mini
2008-03-03, 09:04
Är tandborstning ett utslag av fåfänga för er? Duscha? Tvätta håret?

maaherra
2008-03-03, 09:07
Maaherra gör följande:

Förutom att träna och äta bra så;
Borstar man tänderna 2ggr/dag, använder tandtråd, tungskrapa och listerine.
Tvättar håret varje dag, balsamerar det 1-2 gånger/vecka.
Använder rengörare, peeling, dagkräm, aftershave balm och ansiktsmask.
Noppar ögonbrynen
Solar solarium nån gång i månaden.
Rakar stora delar av kroppen (inkl fötterna :P) men inte benen nån gång i veckan.
Rensar näsborrarna.
Använder mascara och ev foundation vid festligheter.
Använder vax och ibland spray.
Filar naglarna, klipper bort nagelbanden och använder handkräm för händerna händerna.
Har "hemmablekt" tänderna en gång (helt okej resultat).
Klipper mig ca var fjärde/femte vecka.


Gjorde om din lista lite, Haeffner min fåfänga broder.

Där kanske du kan hitta nå tips/trix i din strävan efter perfektion :)

Hur ska jag göra så min hud gillar daglig rakning i ansiket? Nu blir den ganska irriterad och röd när jag rakar mig varje dag. Tyvärr måste jag raka mig varannan som det är nu

Hetta upp ansiktet i (eller skägget rättare sagt) 1-2 minuter innan rakning smörj sedan in ansiktet med rakgel/lödder. Hetta även upp hyveln så till den grad att det bränns lite grand när du rakar och skölj mellan dragen. Rengör sedan hyn med en ansiktstvätt efter rakning.

När jag är klar brukar jag smörja in mig med den här krämen:
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=225859&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Fungerar bra för att eliminera "rakfinnar".

Finns givetvis bättre vägar att gå där man kan mixa in oljor och annat trams med det blir bara omständigt och ger föga mer tycker jag.

Haeffner
2008-03-03, 09:35
Gjorde om din lista lite, Haeffner min fåfänga broder.

Där kanske du kan hitta nå tips/trix i din strävan efter perfektion :)



Hetta upp ansiktet i (eller skägget rättare sagt) 1-2 minuter innan rakning smörj sedan in ansiktet med rakgel/lödder. Hetta även upp hyveln så till den grad att det bränns lite grand när du rakar och skölj mellan dragen. Rengör sedan hyn med en ansiktstvätt efter rakning.



:)
Ögonbrynen fixas de med ja.
Hur tycker du mascara funkar? Har typ bara haft det en gång lite på skämt och tyckte jag såg rätt transig ut :P Eyeliner är det nåt saom har använts annars?

Tips för att slippa rakfinnar eller bara få en behagligare rakning är ju att hetta upp ansiktet över en kastrull eller med en varm fuktig handuk. Ca 15-20min före rakning. Hitta en bra rakkräm och en bra hyvel med, själv använder jag en rakolja som är väldigt bekväm så länge skäggväxten är kort.

Ang. shampo och balsam så har jag talat med min frisör som säger att man kan använda dem varje dag om man har varianter som är anpassade efter detta.

Haeffner
2008-03-03, 09:36
Äggvitor i ansiktet varannan dag. Fortfarande det bästa jag provat av allt.

Det där lät intressant :)
Vad ger detta för effekt och hur gör du detta?

maaherra
2008-03-03, 09:52
:)
Ögonbrynen fixas de med ja.
Hur tycker du mascara funkar? Har typ bara haft det en gång lite på skämt och tyckte jag såg rätt transig ut :P Eyeliner är det nåt saom har använts annars?

Tips för att slippa rakfinnar eller bara få en behagligare rakning är ju att hetta upp ansiktet över en kastrull eller med en varm fuktig handuk. Ca 15-20min före rakning. Hitta en bra rakkräm och en bra hyvel med, själv använder jag en rakolja som är väldigt bekväm så länge skäggväxten är kort.

Ang. shampo och balsam så har jag talat med min frisör som säger att man kan använda dem varje dag om man har varianter som är anpassade efter detta.

Mascara fungerar bra, nu när jag lärt mig hur man lägger på det. Upplever att man får mer "djup" i blicken utan att det syns att man är sminkad. Kvinnorna märker aldrig något heller.

Eyeliner är jag lite skeptiskt till, syns för tydligt att man är sminkad då och blir bara feminimt. Har testat men det blev bara fel.

Vad använder du för schampoo? Söker ett nytt bra schampoo att använda.

stargate
2008-03-03, 09:55
smink är i doping. Det borde förbjudas...

Slartibartfast
2008-03-03, 10:18
Saltvatten kan väl inte vara bra för håret? :MrT:

Jag brukar ansa kroppshår och näshår ibland och raka bort håren som växer mellan ögonbrynen.

Timmi
2008-03-03, 10:44
Är tandborstning ett utslag av fåfänga för er? Duscha? Tvätta håret?

Egentligen inte nej, det är sånt man ska göra bara. Jag måtte vara korkad som skrev upp det, på riktigt.

Summa sumarum är jag väldigt ofåfäng vilket alla mina vänner kan intyga :D

jontahontas
2008-03-03, 11:33
Jag;
-Noppar ögonbrynen, men inte för mycket jag trivs med mina buskar

-smörjer in ansiktet med ansiktskräm morgon/kväll, fast först tvättar jag ansiktet noggrant

-använder foundation när jag vill se snygg ut.

fonzie
2008-03-03, 11:58
Grabbar!

Jag börjar få hyfsad fettnivå nu, iaf på benen. Jag tycker man ser fetare ut med hår på benen (blir som ett lager utanpå huden). Vad är eran åsikt ang män som rakar benen?
Jag bor fortfarande med förälder (*whistle* ) och jag skulle aldrig våga köpa hem rakattiraljer så morsan får se. :laugh:
Vad ska jag göra?

PS. Jag rakade rumpa+pung med syrrans rakhyvel en gång! HAHAHAHA! DS.

PS2. HAHAHAHA DS.

JustinCredible
2008-03-03, 12:22
Det där lät intressant :)
Vad ger detta för effekt och hur gör du detta?

Knäck två ägg och vispa ihop äggvitan (lämna ute gulan.) Vispa ihop den lite bara så den blir lättare att skopa upp med handen och kleta i nyllet:) Sen sätter du det i ansiktet som en vanlig ansiktsmask i 30 minuter. Sen sköljer du bort den med iskallt vatten (Av nån anledning är det viktigt att vattnet är iskallt.) Efter 30 minuter har äggvitan dragit ihop sig och torkat så det känns som att huden är flera storlekar för litet för ansiktet typ. Sen när du sköljt bort det så känns huden som helt ny och det syns verkligen. Flera personer frågade om jag använt foundation eller liknande.

Nu ska jag gå och köpa saltvattenspray. Lät intressant.

maaherra
2008-03-03, 12:46
En sak jag kom att tänka på som gör dina händer betydligt fräschare är att antingen klippa av/skära bort nagelbanden eller trycka tillbaka dom med en tops.

Marcüs
2008-03-03, 19:26
Grabbar!

Jag börjar få hyfsad fettnivå nu, iaf på benen. Jag tycker man ser fetare ut med hår på benen (blir som ett lager utanpå huden). Vad är eran åsikt ang män som rakar benen?
Jag bor fortfarande med förälder (*whistle* ) och jag skulle aldrig våga köpa hem rakattiraljer så morsan får se. :laugh:
Vad ska jag göra?

PS. Jag rakade rumpa+pung med syrrans rakhyvel en gång! HAHAHAHA! DS.

PS2. HAHAHAHA DS.

Tkr killar får raka sig var dom vill. Jag rakar överskroppen... Seriöst? En vanlig rakhyvel finns väl i varje mans badrum?

mangemani
2008-03-03, 19:30
orka bry sej om vad andra ska tycka om en.

hahavaffan
2008-03-03, 19:31
Det blir på ett ungefär som med riktigt saltvatten, tovigt och formbart. Du behöver fortfarande lite vax dock.

Saltvatten är perfekt om man vill ha en lite rufsigare look.Sweet. Håret var ju alltid optimalt när man kuskade runt i australien och thailand... kanske ska testa det! Appliceras efter dusch eller vad?

JustinCredible
2008-03-03, 19:35
Köpte just saltvattenspray på åhléns för 45 spänn. Fenomenalt. Håret blev sådär strävt men ändå formbart. Just the way me likes it.

Haeffner
2008-03-03, 19:40
Mascara fungerar bra, nu när jag lärt mig hur man lägger på det. Upplever att man får mer "djup" i blicken utan att det syns att man är sminkad. Kvinnorna märker aldrig något heller.

Eyeliner är jag lite skeptiskt till, syns för tydligt att man är sminkad då och blir bara feminimt. Har testat men det blev bara fel.

Vad använder du för schampoo? Söker ett nytt bra schampoo att använda.

Kanske får ta och testa mascara nån gång då.
Finns väl helt transparanta sådanna för killar så man ser mindre sminkad ut, vill ju ogärna ha "volymx5" ögonfransar eller nåt sånt, utan snarare bara en lite "öppnare" blick. Vad använder du för någon?

Ang. shampo så använder jag KMS Aloe Moist shampo och conditioner. Funktgivande och fungerar att använda varje dag.

Grabbar!

Jag börjar få hyfsad fettnivå nu, iaf på benen. Jag tycker man ser fetare ut med hår på benen (blir som ett lager utanpå huden). Vad är eran åsikt ang män som rakar benen?
Jag bor fortfarande med förälder (*whistle* ) och jag skulle aldrig våga köpa hem rakattiraljer så morsan får se. :laugh:
Vad ska jag göra?

PS. Jag rakade rumpa+pung med syrrans rakhyvel en gång! HAHAHAHA! DS.

PS2. HAHAHAHA DS.

Rakade benen vid nåt tillfälle i sommras för en bild där det behövdes.
Var ett jävla meck *mini* tog typ 2h, 4rakblad och ett par sår som nu finns kvar i form av lättare ärr :P Resultatet känndes rätt fräscht, speciellt när man var deffad. Ansade benen ett tag därefter men är nog inget jag kommer ha för vana i framtiden heller. Många tjejjer tycker sådär om lena mans ben...

Annars kan man ju vara mer eller mindre babylen överallt!

Knäck två ägg och vispa ihop äggvitan (lämna ute gulan.) Vispa ihop den lite bara så den blir lättare att skopa upp med handen och kleta i nyllet:) Sen sätter du det i ansiktet som en vanlig ansiktsmask i 30 minuter. Sen sköljer du bort den med iskallt vatten (Av nån anledning är det viktigt att vattnet är iskallt.) Efter 30 minuter har äggvitan dragit ihop sig och torkat så det känns som att huden är flera storlekar för litet för ansiktet typ. Sen när du sköljt bort det så känns huden som helt ny och det syns verkligen. Flera personer frågade om jag använt foundation eller liknande.

Nu ska jag gå och köpa saltvattenspray. Lät intressant.

Uppstrmande effekt, Nice :thumbup:
Ska testas nån gång!

Testa saltvatten spray du! JAg får bäst resultat av att föna och ruffsa samtidigt med spray i håret. Sen vax.

Angel
2008-03-03, 19:46
Ja gör väl det mesta...bleker bizzorna och har hårförlängning. Använder 250kronors schampon, är alltid lite solbrun...Och ändå är jag inte ett dugg snygg. Sorligt.

Angel
2008-03-03, 19:49
Min bästa tips är dock I.D bare minerals smink. Testade det för flera år sedan när det precis kommit till Sverige och blev fast direkt. Helt underbart. Kan användas av killar med.

Greg
2008-03-03, 19:51
Ja gör väl det mesta...bleker bizzorna och har hårförlängning. Använder 250kronors schampon, är alltid lite solbrun...Och ändå är jag inte ett dugg snygg. Sorligt.

Skitsnack. Sluta skriv ner dig. Du ser bra ut.

Mascara har inte testats.

Brukar ha eyeliner ibland. Svarta naglar till fest.

Angel
2008-03-03, 19:53
http://www.hudoteket.se/assets/images/id.jpg

i.d. makeup – mineralmakeup så ren att du kan sova med den
i.d. makeup från Bare Escentuals är en makeup som jobbar i synergi med din hud - som framhäver dess naturliga lyster och utstrålning.

i.d. makeup har en transparent ljusreflekterande formula som döljer linjer och ojämnheter. Trots sin ultralätta konsistens täcker i.d. makeup på ett nästan magiskt sätt.

i.d. makeup passar alla hudtyper; normal hud, torr hud, fet hud, känslig hud, ung hud och åIdrande hud. Du behöver dessutom inte bättra på makeupen, den sitter hela dagen - även i varmare klimat.

i.d. makeup är en komplett serie med ett spännande produkt- sortiment som ger unika möjligheter att skapa allt från en enkel vardagsmakeup till en avancerad festmakeup.

100% naturlig i.d. makeup

inga konserveringsämnen
inget talk, olja eller vax
ingen parfym
inga kemiska tillsatser
anti-inflammatorisk
ej djurtestad

Haeffner
2008-03-03, 20:00
Min bästa tips är dock I.D bare minerals smink. Testade det för flera år sedan när det precis kommit till Sverige och blev fast direkt. Helt underbart. Kan användas av killar med.

Den är bra den!
Inte tsetat några andra men ändå...

Skitsnack. Sluta skriv ner dig. Du ser bra ut.

Mascara har inte testats.

Brukar ha eyeliner ibland. Svarta naglar till fest.
Hur trivs du med eyeliner?

Greg
2008-03-03, 20:04
Den är bra den!
Inte tsetat några andra men ändå...


Hur trivs du med eyeliner?

Meh, används inte så ofta. Känns väl precis som vanligt.

L-Sami
2008-03-03, 20:52
Jag borstar tänderna två gånger per dag, använder plackers en gång. Duschar minst en gång per dag. Solar solarium två gånger i veckan. Tvättar ansiktet med ansiktsrengöring en gång per dag, återfuktar huden alltid efter tvätt/dusch. Har mycket fräschare hy nu efter jag startade med den där rutinen. Använder shampoo med volym och duschcreme när jag duschar. Deodorant efter dusch. Använder molding paste till håret. Tränar genom hela kroppen under en vecka. Rakar mig varje dag. Noppar ögonbrynen, då och då, ganska sällan dock.

Durre
2008-03-03, 21:18
Jag plattar håret och borstar tänderna. Ibland samtidigt.
jag med :em:

Rahf
2008-03-03, 21:31
Sweet. Håret var ju alltid optimalt när man kuskade runt i australien och thailand... kanske ska testa det! Appliceras efter dusch eller vad?

För bästa effekt så blir det enligt följande:

Dusch
Handdukstork
Blås med fön, håll aaaaning fukt kvar i håret så att det inte blir helt snustorrt.
Saltvatten i håret och jobba in det med händerna.
I med valfri mängd vax, mer är inte bättre dock. Gelè är för glattigt och kletigt för detta syfte.

Cilia
2008-03-03, 21:43
Jag använder eyeliner och maskara.
Ska jag skoja till det blir det rouge och läppar med.

Sen går jag relativt regelbundet på ansiktsbehandling och får då även formen slipad på mina ögonbryn.
Håller sedan efter ögonbrynen dagligen i stort sett.

Använder kräm i ansiktet när det börjar kännas torrt.

Det är typ det jag gör


edit
bara för det har jag varit på sminkkurs ikväll.
Väldigt mycket jobb men iofs blir det fint men inte dagligen.
Vem orkar gå och träna med ett helt lager över fejan?

MAXX
2008-03-03, 21:46
På morgonen om mitt ansikte är lite puffigt lägger jag på en ismask medans jag gör mina situps(jag kan göra tusen nu).

Efter att jag har tegit bort ismasken använder jag en 'deep pore-cleanser lotion', i dushen använder jag en vatten-aktiverad 'gel cleanser', sen en honung-mandel 'body scrub', och på ansiktet en 'exfoliating gel scrub'.

Sedan lägger jag på en ört-mint ansiktsmask som jag lämnar på medans jag förbereder resten av min rutin.

Jag använder alltid en after shave lotion med lite eller ingen alkohol för alkohol torkar ut ansiktet och får dig att se äldre ut. Sedan en fuktighetsbevarande hudkräm, på det en 'anti-aging eye balm', följt slutligen av en mjukgörande "skyddande" lotion...


;) :cool:

L-Sami
2008-03-03, 22:07
På morgonen om mitt ansikte är lite puffigt lägger jag på en ismask medans jag gör mina situps(jag kan göra tusen nu).

Efter att jag har tegit bort ismasken använder jag en 'deep pore-cleanser lotion', i dushen använder jag en vatten-aktiverad 'gel cleanser', sen en honung-mandel 'body scrub', och på ansiktet en 'exfoliating gel scrub'.

Sedan lägger jag på en ört-mint ansiktsmask som jag lämnar på medans jag förbereder resten av min rutin.

Jag använder alltid en after shave lotion med lite eller ingen alkohol för alkohol torkar ut ansiktet och får dig att se äldre ut. Sedan en fuktighetsbevarande hudkräm, på det en 'anti-aging eye balm', följt slutligen av en mjukgörande "skyddande" lotion...


;) :cool:


Påminner om en viss herre vid namn Patrick Bateman.

Ponny
2008-03-03, 22:21
Grabbar!


PS. Jag rakade rumpa+pung med syrrans rakhyvel en gång! HAHAHAHA! DS.

PS2. HAHAHAHA DS.

Var tror du syrran har rakat sig med den då? Hehe..

jaaaaag
2008-03-03, 22:43
Mascara, + böjer upp ögonfranskarna ibland
Foundation under ögonen om jag ser för trött ut
Plockar ögonbrynen
Färgar håret och låter inte det bli för slitet
Tvättar mitt ansikte varje kväll med en rengöringskräm och sen ansiktsvatten
Rakar benen OSV
Använder ganska ofta någon neutral färg på läpparna

jaaaaag
2008-03-03, 22:46
Angel:
Är sminket du rekommenderar tjafs som man måste beställa eller finns det i vanliga sminkbutiker som typ KICKS och ÅHLENS? Blev sugen när du gjorde så fin reklam.

jakke
2008-03-03, 22:57
Hetta upp ansiktet i (eller skägget rättare sagt) 1-2 minuter innan rakning smörj sedan in ansiktet med rakgel/lödder. Hetta även upp hyveln så till den grad att det bränns lite grand när du rakar och skölj mellan dragen. Rengör sedan hyn med en ansiktstvätt efter rakning.

När jag är klar brukar jag smörja in mig med den här krämen:
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=3172&ProductSKU=225859&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Fungerar bra för att eliminera "rakfinnar".

Finns givetvis bättre vägar att gå där man kan mixa in oljor och annat trams med det blir bara omständigt och ger föga mer tycker jag.

Well, jag jag iofs inte testat att ha varm hyvel men tror inte det är en ensam lösning på mitt problem.
Tveksam till L300 som väl innehåller väl alkohol.

Animalistic
2008-03-03, 23:01
rakar i stort sätt allt hår på kroppen
tvätta ansiktet innan man drar till skolan
rakvatten+deo

that's it

Sheogorath
2008-03-03, 23:07
Bra ansiktsrengöring, fuktighetsbevarande ansiktskräm, foundation, forming cream, spray. Sen fula kläder för att man inte har råd när man köpt allt det andra skitet.

Viktor_Balck
2008-03-03, 23:08
Bra ansiktsrengöring, fuktighetsbevarande ansiktskräm, foundation, forming cream, spray. Sen fula kläder för att man inte har råd när man köpt allt det andra skitet.

Huvudsaken är att du har pengar till att köpa en fet hatt.

Sheogorath
2008-03-03, 23:10
Huvudsaken är att du har pengar till att köpa en fet hatt.

Problemet nu är inte en fet hatt. Det är att jag är för fet för hatt.

Scratch89
2008-03-03, 23:10
Huvudsaken är att du har pengar till att köpa en fet hatt.

Det handlar ju om prioriteringar här i livet.

NiXPhoenix
2008-03-03, 23:17
På morgonen om mitt ansikte är lite puffigt lägger jag på en ismask medans jag gör mina situps(jag kan göra tusen nu).

Efter att jag har tegit bort ismasken använder jag en 'deep pore-cleanser lotion', i dushen använder jag en vatten-aktiverad 'gel cleanser', sen en honung-mandel 'body scrub', och på ansiktet en 'exfoliating gel scrub'.

Sedan lägger jag på en ört-mint ansiktsmask som jag lämnar på medans jag förbereder resten av min rutin.

Jag använder alltid en after shave lotion med lite eller ingen alkohol för alkohol torkar ut ansiktet och får dig att se äldre ut. Sedan en fuktighetsbevarande hudkräm, på det en 'anti-aging eye balm', följt slutligen av en mjukgörande "skyddande" lotion...


;) :cool:



HAhahahah, skön rutin där. ;)

rolf
2008-03-03, 23:26
Jag duschar någorlunda ofta och är ganska pedantisk med att ha korta naglar. Äh, ja.

Haeffner
2008-03-03, 23:27
På morgonen om mitt ansikte är lite puffigt lägger jag på en ismask medans jag gör mina situps(jag kan göra tusen nu).

Efter att jag har tegit bort ismasken använder jag en 'deep pore-cleanser lotion', i dushen använder jag en vatten-aktiverad 'gel cleanser', sen en honung-mandel 'body scrub', och på ansiktet en 'exfoliating gel scrub'.

Sedan lägger jag på en ört-mint ansiktsmask som jag lämnar på medans jag förbereder resten av min rutin.

Jag använder alltid en after shave lotion med lite eller ingen alkohol för alkohol torkar ut ansiktet och får dig att se äldre ut. Sedan en fuktighetsbevarande hudkräm, på det en 'anti-aging eye balm', följt slutligen av en mjukgörande "skyddande" lotion...


;) :cool:


Skön rutin :)

Vad använder du för kylmask? Har en som täcker ögonen och funkar bra men skulle vilja ha en för hela ansiktet. Tips?

Racso
2008-03-03, 23:38
Det var fler än jag trodde som sminkar sig.

Kan inte nån slänga upp en "före och efter" bild, på hur det ser ut med foundation. Jag har fördomen att det inte kan bli bra på en kille.

Greg
2008-03-03, 23:44
Skön rutin :)

Vad använder du för kylmask? Har en som täcker ögonen och funkar bra men skulle vilja ha en för hela ansiktet. Tips?

Antar att MAXX driver med oss/dig/vemsomhelst. Det där är som taget från American Psycho.

maaherra
2008-03-04, 00:31
Well, jag jag iofs inte testat att ha varm hyvel men tror inte det är en ensam lösning på mitt problem.
Tveksam till L300 som väl innehåller väl alkohol.

Största delen hänger ju på förarbetet. Merparten av rakfinnarna beror ju på att hårstrån börjar växa inåt, och det är ju lättare hänt ifall du rakar dig varje dag eftersom hyveln inte kommer åt att kapa lika skäggstråna lika ordentligt och därför lämnas en del "halvt" rakade och kan börja växa inåt.

Så kanske testa en bättre rakgel/kräm/lödder? Det lyfter ju upp stråna bättre.
Har själv använt den här och den eliminerade i princip allt vad som heter rakfinnar: http://www.lash.se/product.php?productid=16244&cat=24&page=2

Använd alltid vassa blad också.

Sen behöver du ju inte använda L300, finns ju en uppsjö olika aftershave krämer. Lägg ut lite mer pengar så får du bättre grejer också.

Man and Machine
2008-03-04, 00:48
Tips för att slippa rakfinnar eller bara få en behagligare rakning är ju att hetta upp ansiktet över en kastrull eller med en varm fuktig handuk. Ca 15-20min före rakning. Hitta en bra rakkräm och en bra hyvel med, själv använder jag en rakolja som är väldigt bekväm så länge skäggväxten är kort.

Min rakningsrutin är inte helt på top. Jag ser ut som en fjunig fjortis både innan och efter rakning. Sitter du med ansiktet över kastrullen i 20 min alternativt ligger i sängen med handuken på ansiktet lika länge? Det känns som väldigt stort tidsspill. Kan man effektivisera på något sätt?

maaherra
2008-03-04, 00:58
Min rakningsrutin är inte helt på top. Jag ser ut som en fjunig fjortis både innan och efter rakning. Sitter du med ansiktet över kastrullen i 20 min alternativt ligger i sängen med handuken på ansiktet lika länge? Det känns som väldigt stort tidsspill. Kan man effektivisera på något sätt?

Spola ansiktet med varmt vatten ett tag medans du duschar. Bastu fungerar fint det med.

MAXX
2008-03-04, 00:59
Antar att MAXX driver med oss/dig/vemsomhelst. Det där är som taget från American Psycho.

*bs*






*whistle*




http://www.youtube.com/watch?v=hloiO0Kli20

Mikeman
2008-03-04, 01:20
Duschar och rakar mig i ansiktet varje dag.
Rakar (nästan) allt på kroppen utan benen.
Deo samt parfym dagligen.
Vax i håret
Concealer om det behövs och underlagskräm om det vankas fest.
Noppar ögonbrynen
Brun utan sol 1 gång i veckan i ansiktet. (Började med det för 2 veckor sen) Klockrent! :)

Sist men inte minst håller en låg fettprocent året om! Bulk är fruktansvärt! Har kommit till en gräns när jag inte vill bli större och bara slipar.

vesterberg
2008-03-04, 01:25
rakar lite här och var, tjejen noppar mina ögonbryn, är noga med att allt matchar (tshirt-trycket matchar scarfen, bältet, lalala).
hur gör ni med förhårdnader i händerna, som jag antar att i princip alla som styrketränar får? jag kör med handskar men ser ändå ut som helvete, känns så också.

Brun utan sol 1 gång i veckan i ansiktet. (Började med det för 2 veckor sen) Klockrent! :)ser inte det ruskigt konstigt ut när du är naken wit da ladiez? eller kör du med sjukt, sjukt lite?

Mikeman
2008-03-04, 02:17
rakar lite här och var, tjejen noppar mina ögonbryn, är noga med att allt matchar (tshirt-trycket matchar scarfen, bältet, lalala).
hur gör ni med förhårdnader i händerna, som jag antar att i princip alla som styrketränar får? jag kör med handskar men ser ändå ut som helvete, känns så också.

ser inte det ruskigt konstigt ut när du är naken wit da ladiez? eller kör du med sjukt, sjukt lite?

Det är hon som smetar in böset i nyllet på mig.
OCh hon har inte klagat hittils. ;)

Men det e ju inte så att jag är neger i fejan. Blir en jämnare och finare ton bara.

Angel
2008-03-04, 05:27
Angel:
Är sminket du rekommenderar tjafs som man måste beställa eller finns det i vanliga sminkbutiker som typ KICKS och ÅHLENS? Blev sugen när du gjorde så fin reklam.

Lite olika, på Kicks har jag inte sett det men jag vet att Åhlens i Göteborg har det, och ofta mindre salonger och så. Dock brukar det vara billigare på nätet.

Haeffner
2008-03-04, 07:21
Min rakningsrutin är inte helt på top. Jag ser ut som en fjunig fjortis både innan och efter rakning. Sitter du med ansiktet över kastrullen i 20 min alternativt ligger i sängen med handuken på ansiktet lika länge? Det känns som väldigt stort tidsspill. Kan man effektivisera på något sätt?

Gör det inte varje gång, utan när jag har tid och känner att jag är i behov. Passar på att lägga ansiktsmask i samband med detta när porerna är på vid gavel :)

Annars duschar jag ansiktet länge och varmt och rakar därefter. Aldrig haft några problem med rakfinnar varken innan eller efter jag började denna rutin, dock så känns det väldigt fräscht och lent när man är klar med denna.

Det var fler än jag trodde som sminkar sig.

Kan inte nån slänga upp en "före och efter" bild, på hur det ser ut med foundation. Jag har fördomen att det inte kan bli bra på en kille.

Fler än jag trodde också!
Före-efterbild, njaaa... vill nog inte exponera mitt sköna yttre för alla här :Virro

Kan dock säga att det ofta blir väldigt bra om man inte överdriver med mängden och/eller tar en för mörk färg. Killar ser väldigt sällan att jag är sminkad, vissa tjejjer med öga för sånt kan undra ibland men aldrig hört något negativt om det.

Haeffner
2008-03-04, 07:31
Nån som känner till eller använder en kylmask som täcker hela ansiktet?
Min täcker endast ögonen :(

Alltidxx
2008-03-04, 10:51
Jag deffar.

Slartibartfast
2008-03-04, 11:14
Saltvatten kan väl inte vara bra för håret? :MrT:


Bump!

Slartibartfast
2008-03-04, 11:23
H&M lär ha en billig saltvattenspray. Är den bra?

JustinCredible
2008-03-04, 11:42
H&M lär ha en billig saltvattenspray. Är den bra?
Köpte just saltvattenspray på åhléns för 45 spänn. Fenomenalt. Håret blev sådär strävt men ändå formbart.

Gick visst inte att bara skriva ett inlägg med quotes så den här texten får också vara med.

Slartibartfast
2008-03-04, 11:55
Gick visst inte att bara skriva ett inlägg med quotes så den här texten får också vara med.

Ok, jag ska titta in på Åhlens nästa gång jag är i Sverige. ;)

Rahf
2008-03-04, 12:04
Slarti, folk badar i världshav med höga salthalter, trots detta så blir inte alla skalliga ;).

Jag spenderade i snitt 4h i havet varje dag under cirka 3 månader när jag var i Australien, mitt hår var grymt! Jag har dessutom aldrig haft så len och ren hud som då.

JustinCredible
2008-03-04, 12:32
Ok, jag ska titta in på Åhlens nästa gång jag är i Sverige. ;)
Haha hur fan lyckas jag läsa fel på H&M och Åhléns.. Den jag köpte heter iaf Proffs - Ocean mist.

JJ
2008-03-04, 12:40
Ok, jag ska titta in på Åhlens nästa gång jag är i Sverige. ;)

Det kan ju tänkas att du redan har ingredienserna hemma, vem vet.

Slartibartfast
2008-03-04, 13:12
Det kan ju tänkas att du redan har ingredienserna hemma, vem vet.

Vad ska salthalten vara då? Orka blanda, men för diskussions skull.

vesterberg
2008-03-04, 14:00
Vad ska salthalten vara då? Orka blanda, men för diskussions skull."Den allra största salthalten påträffas emellertid i de bihav, som är utsatta för stark avdunstning. I vissa delar av Medelhavet går den över 3,90 procent."

ingen aning om det går att jämföra men.

Angel
2008-03-04, 16:59
Kan man använda NaCl?

ManuelIT
2008-03-04, 17:02
Vad exakt ger saltvatten för effekt, och vad för hårtyp måste man helst ha för att använda det? Inte riktigt förstått.

vesterberg
2008-03-04, 17:15
Vad exakt ger saltvatten för effekt, och vad för hårtyp måste man helst ha för att använda det? Inte riktigt förstått.i mitt halvlockiga fungerar det då inte speciellt bra. blir inte nämnvärt mycket formbarare. fast jag kanskte inte riktigt har rätt teknik?

mela
2008-03-04, 17:19
Hur fårfäng är du?
Vad gör du dagligen för att slipa på ditt yttre?
Används olika produkter för olika ändamål, vilka och varför?
Vad har du för tips som andra kan suga åt sig av för att se så bra ut som möjigt?

Låt den ytliga disskusionen börja :)

Dagliga produkter:

Ansikte:
Clinique 2 stegs system før hyn + øgonkræm mot ringar och påsar.
En gång i veckan ansiktsmask.
Smink: Foundation(make up store), puder(make up store), rouge(isadora), maskara(clinique), concealer(yves saint nånting..)
Noppra øgonbryn

Hår:
Schampoo, balsam + kræm før mjukare och finare lockar - allt från Body Shop
Klipper mig var tredje månad, typ.

Kroppen: Bodybutter(Body Shop) + borttagning av onødigt hår

Sedan fixar jag naglarna med nagelfil, førstærkande nagellack plus nagellack, kommer att børja gå och gøra naglarna på salong nær jag væl har råd.

Slartibartfast
2008-03-04, 19:11
Nu har jag sprungit runt och sökt saltvattenspray utan framgång. H&M har förövrigt slopat den ur sortimentet pga dålig försäljning. Så hamstra om ni ännu hittar den.

Kan nån kolla innehållsförteckningen? Om det bara är salt och vatten (tvivelaktigt iofs) är det ju helt onödigt att betala för det.

vesterberg
2008-03-04, 19:19
Proffs Ocean Mist från Åhléns:
Aqua, Alcohol Denat, Sodium Chloride, Magnesium Sulfate, PVP, Sorbitol, Laureth-12, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Panthenol, PEG-25 PABA, Diazolidinyl Urea, DM Hydantoin, Parfym.

innehåller havsvatten verkligen allt detta? ;p

Haeffner
2008-03-05, 00:38
Saltvattespray är bra skit! Ofta rätt billigt med, min från REF kostar väl 150-200kr och räcker kanske 2månader om den används flitigt var dag vilket den gär :P
Tror det är meckigt som satan att göra själv bara, snacka med frisören.

Rahf
2008-03-05, 08:25
Vad exakt ger saltvatten för effekt, och vad för hårtyp måste man helst ha för att använda det? Inte riktigt förstått.

Det ger en lite tovigare och rufsigare look. Tunnare rakt hår är förmodligen bäst, det är lättast att forma.

Haeffner
2008-03-05, 20:18
Någon som har tips och råd vad gäller applicering av mascara för att det ska bli snyggt och lagom diskret?

Trance
2008-03-05, 20:41
Någon som har tips och råd vad gäller applicering av mascara för att det ska bli snyggt och lagom diskret?

Applicera det på en tjej?

maaherra
2008-03-05, 20:57
Någon som har tips och råd vad gäller applicering av mascara för att det ska bli snyggt och lagom diskret?

Ta en mascara med så lite volym så möjligt, gärna också vattenfast så den inte kletas ut under ögonen om du blir lite svettig. Dra inte för många varv heller, 1-2 räcker.

I början när jag applicerade mascaran så torkade jag bort överflöd med papper, eller så kallade "spindelben" från när mascaran klumpar sig. Är lite som att lära sig använda linser, går fortare och fortare att sätta på för varje gång.

Guybrush
2008-03-05, 21:50
Ansikte:
- Noppar ögonbryn vid behov
- Använder ansiktvatten morgon och kväll
- Smörjer alltid in ansiktet med återfuktande kräm (just nu Vaseline Intensive Care) efter tvätt
- Missbrukar Lypsyl

Hår:
- Schampo enbart. Vill inte ha mjukt och fint hår, mer rufs. Imorgon kommer jag att skaffa saltvatten!!! Hur f-n kan jag ha missat det?
- Klipper mig i snitt var 6:e vecka

Kropp:
- Smörjer in ibland efter dusch, här slarvas det! Dock aldrig med ansiktet som sagt.
- Ful behåring ryker, som sig bör. Speciellt under sommartid. Då används Veet hårborttagningskräm regelbundet. Därefter snodd handdesinficering från lasarettet för att undvika blemmor :thumbup:

That's about it! Tycker att jag är lagom fåfäng. Folk tycker att jag överdriver med mitt hår, men det kan de få tycka. Jag retar mig mest på att jag missat hela grejen med saltvatten! Vilka möjligheter! *drool*

Angel
2008-03-05, 21:59
Någon som har bra tips på hur man får lena fötter? Ja får alltid ostkanter på hälarna, blää.

Durre
2008-03-05, 22:35
Behöver något till håret, det är aldeles torrt, ska fixa plattång spray men jag kör med balsam och allt, vet ni något som antitorrar det :) ?

Angel
2008-03-05, 22:43
Behöver något till håret, det är aldeles torrt, ska fixa plattång spray men jag kör med balsam och allt, vet ni något som antitorrar det :) ?

Ja, inpackning

maaherra
2008-03-05, 22:45
Behöver något till håret, det är aldeles torrt, ska fixa plattång spray men jag kör med balsam och allt, vet ni något som antitorrar det :) ?

Du kan testa balsamspray också.

Haeffner
2008-03-05, 22:50
Ta en mascara med så lite volym så möjligt, gärna också vattenfast så den inte kletas ut under ögonen om du blir lite svettig. Dra inte för många varv heller, 1-2 räcker.

I början när jag applicerade mascaran så torkade jag bort överflöd med papper, eller så kallade "spindelben" från när mascaran klumpar sig. Är lite som att lära sig använda linser, går fortare och fortare att sätta på för varje gång.

Köpte mig en transparent mascara idag bara för att kunna få lite struktur och stil på ögonfransar. Syns knappt alls vilket är positivt. Får mer struktur på dem och ögonen ser väl något öppnare ut.

Använder du en färgad?

Någon som har bra tips på hur man får lena fötter? Ja får alltid ostkanter på hälarna, blää.

Finns bra med saker på apopteket som kan hjälpa dig. Fotfil, fothyvel, olika salter för fotbad, krämer och en något som brukar funka mkt bra; som plåster som man värmer fast över hälen och låter sitta ett par dagar.

Sleigh
2008-03-05, 22:55
Någon som har bra tips på hur man får lena fötter? Ja får alltid ostkanter på hälarna, blää.

Ostkanter? *spy*

Fil (nej inte mjölkprodukten) och Helosan så får du så lena fötter att din man kommer böna och be om att få massera dem.

willis
2008-03-05, 23:01
Ostkanter? *spy*

Fil (nej inte mjölkprodukten) och Helosan så får du så lena fötter att din man kommer böna och be om att få massera dem.

Ostkanter ja, jag har sett min farmor använda en osthyvel på sina fötter *spy*
Fyfan :laugh:

Palm
2008-03-05, 23:04
Läste ju om en kille förra året som skippat schampoo helt och bara körde med saltvatten: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_251205.svd

1. Koka upp ett par deciliter vatten.

2. Blanda i ett par matskedar havssalt (kan köpas i kilopåsar) och rör om.

3. Späd med kallare vatten till lämplig temperatur.

4. Smaka av. Det ska smaka som en kallsup i Medelhavet.

Haeffner
2008-03-05, 23:34
Läste ju om en kille förra året som skippat schampoo helt och bara körde med saltvatten: http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/samhalle/artikel_251205.svd

1. Koka upp ett par deciliter vatten.

2. Blanda i ett par matskedar havssalt (kan köpas i kilopåsar) och rör om.

3. Späd med kallare vatten till lämplig temperatur.

4. Smaka av. Det ska smaka som en kallsup i Medelhavet.

Hehe, nog för att saltvattenspray är bra skit men frågan är om det verkligen kan fylla ett shampoos funkltion helt bra...

X-ecuter
2008-03-05, 23:37
hmmm... jag duschar, och håller mig ren, luktar gott, osv osv... men mascara? på en kille som inte är ivolverad i teater osv... ? vill ni att tjejerna i efterhand skall se hur fula ni är när ni sminkat upp er, och dagen efter vaknar i säng med en brud, och båda inser vad lite smink kan göra en riktigt vacker haha...


// X

maaherra
2008-03-05, 23:42
Köpte mig en transparent mascara idag bara för att kunna få lite struktur och stil på ögonfransar. Syns knappt alls vilket är positivt. Får mer struktur på dem och ögonen ser väl något öppnare ut.

Använder du en färgad?

Ja, en svart. Men då är jag rätt mörk annars också, kan tänkta mig att mascaran syns bättre om man är ljusare.

Kanske borde testa transparent mascara, har aldrig tänkt på tanken.

hmmm... jag duschar, och håller mig ren, luktar gott, osv osv... men mascara? på en kille som inte är ivolverad i teater osv... ? vill ni att tjejerna i efterhand skall se hur fula ni är när ni sminkat upp er, och dagen efter vaknar i säng med en brud, och båda inser vad lite smink kan göra en riktigt vacker haha...


// X

Givetvis. Ju fortare hon inser sitt misstag och sticker, desto bättre.

Man and Machine
2008-03-05, 23:42
Gör det inte varje gång, utan när jag har tid och känner att jag är i behov. Passar på att lägga ansiktsmask i samband med detta när porerna är på vid gavel :)

Kan du utveckla ditt bruk av ansiktsmask :)

myggan
2008-03-06, 00:16
kör dermalogicas produkter för min hy, solar ganska frekvent, hugo boss ögontjafs mot påsar under ögonen (hjälper förmodligen inte), använder absolut torr för att slippa att svettas under armarna, trimmar bort ganska mycket hårväxt här och var.

Sammanfattningsvis är det ett jävla meck för en lat jävel som jag, och jag får aldrig ligga ändå så jag kan lika gärna lägga ner hela skiten.

Bästa produkten jag har är dock dust it + för håret. Riktig mirakelprodukt det där som jag aldrig hade klarat mig utan.

vesterberg
2008-03-06, 00:54
Bästa produkten jag har är dock dust it + för håret. Riktig mirakelprodukt det där som jag aldrig hade klarat mig utan.meaning what? vad gör detta dust it?

Frida.B
2008-03-06, 01:03
varför kan ingen av er pojkar med smink i ansiktet lägga upp en före och efter bild? Jag är nyfiken på hur stor skillnad det gör.

Otto GROV
2008-03-06, 01:06
Bara jag som testat massa hudkrämer å skit å resultatet bara blivit sämre.
Ja tror fan inte de hjälper mer än vanlig tvål typ.

Sleigh
2008-03-06, 01:31
varför kan ingen av er pojkar med smink i ansiktet lägga upp en före och efter bild? Jag är nyfiken på hur stor skillnad det gör.

QFT

mela
2008-03-06, 02:24
Behöver något till håret, det är aldeles torrt, ska fixa plattång spray men jag kör med balsam och allt, vet ni något som antitorrar det :) ?

Ja, inpackning

Jag har samma prob. Skaffat ett bättre balsam och leave-in balsam. Sedan gäller det att klippa sig regelbundet.

Frida.B
2008-03-06, 02:27
själv tvättar jag knappt ansiktet. När jag tvättar det så blir det vatten och sen smörjer jag in med nån lotion...(om jag inte ska sminka mig, då rengör jag innan med rengöringslotion) Jag har inga finnar eller något sådant. Sminkar mig om ja ska på nåt speciellt annars orkar jag inte. Deo och parfym använder jag dagligen. Och duschar dagligen också. (blir inge turkdush här inte) Noppar ögonbryn och rakar mig på kroppsliga ställen. Borstar tänderna också om det nu ska ha med fåfänga att göra vet jag inte riktigt, känns opraktiskt att gå med löständer.

L-Sami
2008-03-06, 02:38
varför kan ingen av er pojkar med smink i ansiktet lägga upp en före och efter bild? Jag är nyfiken på hur stor skillnad det gör.

Lika stor skillnad som för en tjej. Lika nyfiken fortfarande?

Frida.B
2008-03-06, 02:41
Lika stor skillnad som för en tjej. Lika nyfiken fortfarande?

ja det är jag. Jag vill se hur det ser ut

L-Sami
2008-03-06, 02:44
ja det är jag. Jag vill se hur det ser ut

Kolla upp en random hollywood eller svensk kändis, lär inte vara nån här som ställer upp.

Frida.B
2008-03-06, 02:53
Kolla upp en random hollywood eller svensk kändis, lär inte vara nån här som ställer upp.

Jag har bara sett killar utan smink eller med smink. Aldrig samma kille med och utan. De jag har sett med har sett för djävliga ut. De har inte fattat att de måste matcha foundation med hudfärgen etc. Men tydligen är det ingen kille som vill visa att det kan bli snyggt med lite smink på en kille också.

(Jag utesluter kändisar, de sminkar inte sig själva ändå)

L-Sami
2008-03-06, 02:59
Jag har bara sett killar utan smink eller med smink. Aldrig samma kille med och utan. De jag har sett med har sett för djävliga ut. De har inte fattat att de måste matcha foundation med hudfärgen etc. Men tydligen är det ingen kille som vill visa att det kan bli snyggt med lite smink på en kille också.

(Jag utesluter kändisar, de sminkar inte sig själva ändå)

Finns inget att bevisa, du möter dagligen säkert killar som har foundation på sig utan att du märker det. Ingen big deal med det. Vet också tjejer som inte matchar foundation med hudfärgen.

Frida.B
2008-03-06, 03:01
Finns inget att bevisa, du möter dagligen säkert killar som har foundation på sig utan att du märker det. Ingen big deal med det. Vet också tjejer som inte matchar foundation med hudfärgen.

Men alla killar har ju nån gång sett en tjej sminkad och sedan osminkad. Jag vill helt enkelt se hur det ser ut för jag kommer aldrig få se en snubbe med smink och sen utan smink. Jag vill slå hål på fördomen jag har om att alla killar som smínkar sig gör det för jävligt...

L-Sami
2008-03-06, 03:04
Men alla killar har ju nån gång sett en tjej sminkad och sedan osminkad. Jag vill helt enkelt se hur det ser ut för jag kommer aldrig få se en snubbe med smink och sen utan smink. Jag vill slå hål på fördomen jag har om att alla killar som smínkar sig gör det för jävligt...

Då väntar vi på den frivilliga som ställer upp här då *popcorn* :)

Raggis
2008-03-06, 03:20
Vore fortfarande kul med före och efter bilder.

Haeffner
2008-03-06, 07:39
Ja, en svart. Men då är jag rätt mörk annars också, kan tänkta mig att mascaran syns bättre om man är ljusare.

Kanske borde testa transparent mascara, har aldrig tänkt på tanken.



Allt det känns som den gör äe ju att ge lite styrsel och struktur till ögonfransarna vilket i mitt fall räcker bra :)

hmmm... jag duschar, och håller mig ren, luktar gott, osv osv... men mascara? på en kille som inte är ivolverad i teater osv... ? vill ni att tjejerna i efterhand skall se hur fula ni är när ni sminkat upp er, och dagen efter vaknar i säng med en brud, och båda inser vad lite smink kan göra en riktigt vacker haha...


// X

Hehe, nja så illa är det inte. Visst du får en jämnare hudton och ev. lite bränna om du kastar på solpuder (görs sällan), min mascara är knappt något som syns (transparent) utan tänk dig snarare något som fixerar ögonfransarna lite. Vissa tjejjer kan verkligen se helt olika ut med/utan smink gäller säkert även vissa killar men jag försöker bara fila till utseendet lite inte förändra det.

Vill ju inte åka dit för falsk markandsföring vettu :Virro


Bara jag som testat massa hudkrämer å skit å resultatet bara blivit sämre.
Ja tror fan inte de hjälper mer än vanlig tvål typ.

Beror lite på vilken kvalitet av produkt du använder och om denna passar din hudtyp. Fick själv testa 3-4 olika produktserier innan jag hittade en som passade och som jag nu använt i snart två år. Vill du och känner att du har råd kan du ju boka nån ansiktsbehandling så brukar dom berätta vad som kan passa dig.

Vanligt misstag är väl annars också att överanvända produkterna i hopp om att "3ansiktstvättar, 1 ansiktsmask och 4 insmörjningar om dagen kommer ge mig fin hy snabbare"

Men alla killar har ju nån gång sett en tjej sminkad och sedan osminkad. Jag vill helt enkelt se hur det ser ut för jag kommer aldrig få se en snubbe med smink och sen utan smink. Jag vill slå hål på fördomen jag har om att alla killar som smínkar sig gör det för jävligt...

Gå ut på krogen, ragga upp en kille med lite för fräsch hy, häng med honom hem och kolla hur han ser ut efter morgonduschen :Virro . Sen har du din före-efter bild;)

Jag tycker inte det blir lika stor skillnad som för tjejjer. Kan bara tala för mig själv där. Visst ser man skillnad annars är det ju ingen vits men det handlar bara om att fila på utseendet i mitt fall. Väljer man rätt typ av smink i rätt mängd och färg blir det bra.

Alfred Nobel
2008-03-06, 08:13
De dagarna jag inte har några föreläsningar och ska iväg på äventyr brukar jag platta håret om tid och ork finns. Annars bara på helger. Håret klistrar jag fast lite snabbt med hjälp av en stor och hårig toffs och med lite vax (Pusher O.D) på helgernas festligheter.

Haeffner
2008-03-06, 08:28
Kan du utveckla ditt bruk av ansiktsmask :)

Vad vill du veta :)
Har testat ett par olika. Den jag använder i dagsläget är "djuprengörande och lugnande" enligt Dermalogica...:p Funkar fint!

När jag väl använder den ser jag alltid till att ha ångat upp och rengört ansiktet innan och då ofta även rakat mig. Sen låter jag masken sitta kanske 10-15min sen duschar jag och på med mjukgörare och ögongel. Voila!

Använder ointe masken speciellt ofta, max 1ggr/v men ofta betydligt mer sällan än så.

myggan
2008-03-06, 11:02
meaning what? vad gör detta dust it?

Det är ett slags pulver man stoppar i håret, som ger en riktigt skön volym och håret blir aldrig fett eller så, och det bästa är att om du duschar utan schampoo så stannar pulvret ändå kvar och ger samma effekt efteråt, och fungererar i flera dagar.
Lite som en extrem saltvatteneffekt som ändå håller håret matt och fräscht.

Angel
2008-03-06, 11:07
kör dermalogicas produkter för min hy, solar ganska frekvent, hugo boss ögontjafs mot påsar under ögonen (hjälper förmodligen inte), använder absolut torr för att slippa att svettas under armarna, trimmar bort ganska mycket hårväxt här och var.

Sammanfattningsvis är det ett jävla meck för en lat jävel som jag, och jag får aldrig ligga ändå så jag kan lika gärna lägga ner hela skiten.

Bästa produkten jag har är dock dust it + för håret. Riktig mirakelprodukt det där som jag aldrig hade klarat mig utan.

weey, ja använder också dust it ibland :)

Juliette
2008-03-06, 11:17
Någon som har bra tips på hur man får lena fötter? Ja får alltid ostkanter på hälarna, blää.

Ta ett fotbad, (eller bara ett vanligt bad) fila när fötterna är lite lagom rynkiga och mosiga av allt badandet. Fila inte för mycket, det bästa är om du gör det ofta men bara filar lite i taget (typ en gång i veckan, minst). Smörj in med en fet kräm, eller olivolja eller annan olja du har hemma.
På med plastpåsar, sen sockor ovanpå. Ha plastpåsarna och sockorna på så länge som möjligt, gärna över natten. (ja det prasslar lite och känns konstigt, men men.. lite får man stå ut med :))

Ta daa! Morgonen efter har du bebisfötter! (inte storleksmässigt förstås, såvida du inte filat för mycket)


Det där dust it, funkar det på långt hår btw? Hur är det om man har mörkt hår? Det ser inte ut som att man har mjäll?? Nån som vet?


Killtips för snygga fransar: Färga fransarna istället för mascara, ser naturligt ut, håller för svettiga gympass och klumpar sig inte!

Longshot
2008-03-06, 11:20
Jag rakar mig på icke-kroppsliga ställen.

Nimille
2008-03-06, 11:30
Duschar
Använder ansiktsrengörare, scrub och återfuktare
Concealer och ett mattande puder
Blåser håret och plattar det
Saltvattenspray och wax

Haeffner
2008-03-06, 12:11
Killtips för snygga fransar: Färga fransarna istället för mascara, ser naturligt ut, håller för svettiga gympass och klumpar sig inte!

Det där lät intressant :)
Hur görs detta och vad blir effekten?

myggan
2008-03-06, 12:14
Det där dust it, funkar det på långt hår btw? Hur är det om man har mörkt hår? Det ser inte ut som att man har mjäll?? Nån som vet?



Det "smälter" in i håret på något sätt så det syns aldrig.
Min tjejkompis använder det på sitt hår för att få lite mer "busig" volym. Hon gillar det.

Angel
2008-03-06, 12:17
Jag har långt hår och har även haft långt mörkt och ja har alltid använt dust it, det smälter som sagt.

Angel
2008-03-06, 12:18
http://www.hair1ukonline.co.uk/images/products/Osis-Dust-It.jpeg

mela
2008-03-06, 12:18
Det där lät intressant :)
Hur görs detta och vad blir effekten?

Finns att köpa ögonfransfärg på typ Åhlens och Kicks. Kostar inte många slantar. Effekten? Fransarna blir svarta.

vesterberg
2008-03-06, 13:08
Det är ett slags pulver man stoppar i håret, som ger en riktigt skön volym och håret blir aldrig fett eller så, och det bästa är att om du duschar utan schampoo så stannar pulvret ändå kvar och ger samma effekt efteråt, och fungererar i flera dagar.
Lite som en extrem saltvatteneffekt som ändå håller håret matt och fräscht.haha, vilken tajming. var till frisören idag och fick testa lite dust it. men vet inte riktigt, tror jag nästan föredrar saltvattensprayet. måste testa lite mer

Durre
2008-03-06, 14:57
Jag går nog till frisören och frågar, vet inte vad alla produkter heter, jag blev faktiskt förvånad att så många killar har mascara, det visste jag inte men är väl inte så insatt, andra tycker att jag tänker på kläder för mycket men jag är ju helt slapp :)

Frida.B
2008-03-06, 16:24
Gå ut på krogen, ragga upp en kille med lite för fräsch hy, häng med honom hem och kolla hur han ser ut efter morgonduschen :Virro . Sen har du din före-efter bild;)

Jag tycker inte det blir lika stor skillnad som för tjejjer. Kan bara tala för mig själv där. Visst ser man skillnad annars är det ju ingen vits men det handlar bara om att fila på utseendet i mitt fall. Väljer man rätt typ av smink i rätt mängd och färg blir det bra.

Jag har en pojkvän så det fungerar tyvärr inte. Sen har jag ingen lust att behöva ha en övernattare bara för att få se om han hade smink över huvud taget. Kan du inte helt enkelt bara slänga upp en bild?

Man and Machine
2008-03-06, 21:04
Vad vill du veta :)
Har testat ett par olika. Den jag använder i dagsläget är "djuprengörande och lugnande" enligt Dermalogica...:p Funkar fint!

När jag väl använder den ser jag alltid till att ha ångat upp och rengört ansiktet innan och då ofta även rakat mig. Sen låter jag masken sitta kanske 10-15min sen duschar jag och på med mjukgörare och ögongel. Voila!

Använder ointe masken speciellt ofta, max 1ggr/v men ofta betydligt mer sällan än så. Man kan ju säkert googla allt men tråden blir lite stel då. Vad är egentligen en ansiktsmask.. poängen är att man ska bli "fin" i ansiktet efteråt, någon form av återställare? Nåt märke du rekommenderar samt INTE rekommenderar?

Jag har en pojkvän så det fungerar tyvärr inte. Sen har jag ingen lust att behöva ha en övernattare bara för att få se om han hade smink över huvud taget. Kan du inte helt enkelt bara slänga upp en bild?

Det är pinsamt ffs att lägga upp en bild på sig själv sminkad. Nån kan ju se det.

vesterberg
2008-03-06, 23:26
testar dom där äggvitorna i fejset. haha, har haft skiten i ansiktet i typ 5 min, helvete vad det känns skumt. ska bli kul att känna om 25 min till.

Haeffner
2008-03-06, 23:38
Man kan ju säkert googla allt men tråden blir lite stel då. Vad är egentligen en ansiktsmask.. poängen är att man ska bli "fin" i ansiktet efteråt, någon form av återställare? Nåt märke du rekommenderar samt INTE rekommenderar?



Det är pinsamt ffs att lägga upp en bild på sig själv sminkad. Nån kan ju se det.

Finns många olika typer av ansiktsmasker; Djuprengörande, lugnande, återfuktande, "föryngrade" (vitaminer och skit...nåja...). Man väljer en efter vad man känner att man behöver om man behöver nån alls.

Brukar kunna vara skönt och jag brukar känna mig ren och fräsch efteråt.

Rekomendationer? hmm... Beror ju på vad som passar din hy. Snacka med nån som kan jag har bara hittat vad som passar mig :p

Tyvärr brukar min erfarenhet inom området säga att de dyrare produkterna är bättre.

tobbo
2008-03-06, 23:40
Jag har en pojkvän så det fungerar tyvärr inte. Sen har jag ingen lust att behöva ha en övernattare bara för att få se om han hade smink över huvud taget. Kan du inte helt enkelt bara slänga upp en bild?

http://rockpoet.blogg.se/images/vafan_1202341613.jpg - Sedan en före bild på någon kompis bredvid, ungefär så brukar det se ut.

Haeffner
2008-03-06, 23:45
testar dom där äggvitorna i fejset. haha, har haft skiten i ansiktet i typ 5 min, helvete vad det känns skumt. ska bli kul att känna om 25 min till.

hehe väntar med spänning :)

Haeffner
2008-03-06, 23:46
http://rockpoet.blogg.se/images/vafan_1202341613.jpg - Sedan en före bild på någon kompis bredvid, ungefär så brukar det se ut.

Haha den är tuuuung!

Tricce
2008-03-06, 23:54
Haha den är tuuuung!

Haeffner du har inte lust att stoltsera med en före och efter bild? Man börjar ju bli nyfiken :) Du kan ju göra en svartremsa för ögonen för anonymitet om det är det som stoppar.

Racso
2008-03-06, 23:55
http://rockpoet.blogg.se/images/vafan_1202341613.jpg - Sedan en före bild på någon kompis bredvid, ungefär så brukar det se ut.

Badat i BUS? *screwy*

vesterberg
2008-03-07, 00:00
hehe väntar med spänning :)vet inte riktigt om jag ser någon skillnad, men då har jag så ruskigt dåligt ljus i badrummet... men det känns då riktigt, riktigt lent och fint :)

ManuelIT
2008-03-07, 00:07
Min erfarenhet, efter att gått igenom en hel drös med de mest "exklusiva" och dyraste märkena på ansiktsprodukter, är att de inte gör ett skit. Tvärtom har jag bara haft mer problem med hyn efter vissa produkter. Har insett att jag reagerar mkt bättre på en billig, mild, ansiktsrengörare från apoteket för 50 spänn. Det och vanligt vatten har gjort under för min hy.

Haeffner
2008-03-07, 00:14
Haeffner du har inte lust att stoltsera med en före och efter bild? Man börjar ju bli nyfiken :) Du kan ju göra en svartremsa för ögonen för anonymitet om det är det som stoppar.

Nja det är inte läge...
Nån annan kanske känner sig manad

vet inte riktigt om jag ser någon skillnad, men då har jag så ruskigt dåligt ljus i badrummet... men det känns då riktigt, riktigt lent och fint :)

hmm.. intressant!
Får testa själv nån dag!

Haeffner
2008-03-07, 00:19
Min erfarenhet, efter att gått igenom en hel drös med de mest "exklusiva" och dyraste märkena på ansiktsprodukter, är att de inte gör ett skit. Tvärtom har jag bara haft mer problem med hyn efter vissa produkter. Har insett att jag reagerar mkt bättre på en billig, mild, ansiktsrengörare från apoteket för 50 spänn. Det och vanligt vatten har gjort under för min hy.

Stort grattis till dig :) Mkt stålar att spara in där ;)
Min hy gillade inte de "billigare" produkterna jag testade utan blev nästan lite irriterad av dem.

vesterberg
2008-03-07, 00:24
grävde fram lite bättre ljus och det blev helt klart skillnad. detta ska jag fortsätta med :)

Haeffner
2008-03-07, 00:30
grävde fram lite bättre ljus och det blev helt klart skillnad. detta ska jag fortsätta med :)

På vilket sätt? :)

vesterberg
2008-03-07, 00:34
jag har hy som en 2-åring! :p

Tricce
2008-03-07, 00:35
jag har hy som en 2-åring! :p

Ge mig!

machine gun
2008-03-07, 00:46
weey, ja använder också dust it ibland :)

+1

Grymt bra produkt! :thumbup:

(fast överdoserar man kan effekten råka bli att man ser ut som valfritt The Cure-fan :D)

machine gun
2008-03-07, 00:50
Känner för övrigt att jag inte är ett dugg fåfäng om man jämför med killarna i den här tråden. Där ligger man i lä!

Färgar håret, klipper mig hyffsat regelbundet, rakar bort kroppshår, håller naglarna kortklippta, noppar ögonbrynen, orkar styla håret emellanåt, sminkar mig om jag ska på fest typ.

Durre
2008-03-07, 00:57
Kan någon tipsa mig om en produkt som renar en torr hy(ansiktet) och en som gör det fuktigt igen.

PowPow
2008-03-07, 01:03
Kan någon tipsa mig om en produkt som renar en torr hy(ansiktet) och en som gör det fuktigt igen.

Jag använder LdB Creme Rich Extra återfuktande duschkräm med vegetabiliska mjukgörande oljor både som duschcreme och som ansiktstvätt. Tycker det fungerar bra.

Sen ACO moisturising face gel fetthalt: 0% till ansiktet efteråt. Inte så fet som många produkter som innehåller oljor + att det är lätt att få in i skägget. INgår i en ACO-serie, och där finns riktig ansiktstvätt också. Är nog bättre än LdB-duschcremen egentligen.

Durre
2008-03-07, 01:28
Jag använder LdB Creme Rich Extra återfuktande duschkräm med vegetabiliska mjukgörande oljor både som duschcreme och som ansiktstvätt. Tycker det fungerar bra.

Sen ACO moisturising face gel fetthalt: 0% till ansiktet efteråt. Inte så fet som många produkter som innehåller oljor + att det är lätt att få in i skägget. INgår i en ACO-serie, och där finns riktig ansiktstvätt också. Är nog bättre än LdB-duschcremen egentligen.
Haha låter som du har koll, tack! oljor hit och dit :D, MEN kan jag beställa på internet detta eller ska jag gå på stan och leta runt?

PowPow
2008-03-07, 01:45
Haha låter som du har koll, tack! oljor hit och dit :D, MEN kan jag beställa på internet detta eller ska jag gå på stan och leta runt?

ACO:s grejer finns på apoteket.
LdB finns i alla livsmedelsbutiker typ.

Ser ut såhär:
http://www.hardford.se/images/LdB-Rich-range141x160.jpg

och

http://www.aconordic.se/prod/images/se/www_Small/Acne%20Moisturising%20Face%20Gel%20liten.jpg

Hade jag varit dig så hade jag bara gått till apoteket och kollat hela ACO-serien. Det finns säkert saker i den som är bättre än duschcremen jag använde. Face wash finns säkert. Jag är bara för lat för att köpa 2 saker :D

Edit:
http://aco.se/default.asp?sid=2352&pid=2178

Durre
2008-03-07, 02:01
ACO:s grejer finns på apoteket.
LdB finns i alla livsmedelsbutiker typ.

Ser ut såhär:
http://www.hardford.se/images/LdB-Rich-range141x160.jpg

och

http://www.aconordic.se/prod/images/se/www_Small/Acne%20Moisturising%20Face%20Gel%20liten.jpg

Hade jag varit dig så hade jag bara gått till apoteket och kollat hela ACO-serien. Det finns säkert saker i den som är bättre än duschcremen jag använde. Face wash finns säkert. Jag är bara för lat för att köpa 2 saker :D

Edit:
http://aco.se/default.asp?sid=2352&pid=2178
Tackar mannen! Okej men jag kollar på affären då och apoteket, så är det ju bara läsa på vad den gör, rena hy, lite anti-torr etc, hmm finns det något för porer också, jag får fixa mig så mycke jämt, har torr hy så jag tror de fastnar överallt, har jag rätt?

PowPow
2008-03-07, 02:13
Tackar mannen! Okej men jag kollar på affären då och apoteket, så är det ju bara läsa på vad den gör, rena hy, lite anti-torr etc, hmm finns det något för porer också, jag får fixa mig så mycke jämt, har torr hy så jag tror de fastnar överallt, har jag rätt?

Kanske det.
Men som sagt: Gå till apoteket. De brukar ha jäkligt bra koll på sånt.
Sen är deras produkter oftast betydligt billigare än många andra produkter.

Durre
2008-03-07, 02:14
Kanske det.
Men som sagt: Gå till apoteket. De brukar ha jäkligt bra koll på sånt.
Sen är deras produkter oftast betydligt billigare än många andra produkter.
Yes skall göra, visste inte ens att de hade :D

Juliette
2008-03-07, 12:45
Det där lät intressant :)
Hur görs detta och vad blir effekten?

Som Mela skev finns det att köpa på vanliga varuhus, men du kan även göra det hos din frisör eller på salong, kostar inte mycket där heller. Om man är väldigt blond, kan man ha mörkbrun eller gråbrun nyans så ser det inte lika "färgat ut" som svart. man kan även passa på att färga brynen med samma färg och ev ansa dem lite så gör det mycket för utseendet utan att det ser onaturligt ut.

Haeffner
2008-03-07, 16:06
Som Mela skev finns det att köpa på vanliga varuhus, men du kan även göra det hos din frisör eller på salong, kostar inte mycket där heller. Om man är väldigt blond, kan man ha mörkbrun eller gråbrun nyans så ser det inte lika "färgat ut" som svart. man kan även passa på att färga brynen med samma färg och ev ansa dem lite så gör det mycket för utseendet utan att det ser onaturligt ut.

Tack!
Blir inget sånt för mig. Är jävligt nöjd med min kontrast hår (blond)/ögonbryn & Fransar (mörka).

Haeffner
2008-03-09, 11:46
Väcka liv i tråden en trött söndasmorgon....

flenders
2008-03-09, 19:46
Varierar mycket, ligger i lumpen just nu så de dagar jag har tjänst så är det mest dusch, rakning, borsta tänderna. Resterande dagar så är det de tre förstnämnda och krämer när jag duschar. Vax till håret och parfym brukes också. Ibland så används foundation men det är mest till visningar och liknande.

bonydrop
2008-03-09, 20:14
Har inte läst igenom hela tråden så ber om ursäkt om det redan står nåt om det.

Ni som fixar era naglar och nagelband osv, har ni några tips på vad man kan göra för att det ser bra ut? Jag har ingen koll alls, utan jag klipper bara naglarna, men har ganska trasiga nagelband och så. Jag biter inte eller liknande men lite trasiga blir de ändå. Så vad kan man göra för att undvika det?

Haeffner
2008-03-12, 00:17
Någon frisör på forumet eller liknande som känner att den har bra koll på toning av hår? Är det lugnt eller dåligt för håret?

machine gun
2008-03-12, 00:30
Någon frisör på forumet eller liknande som känner att den har bra koll på toning av hår? Är det lugnt eller dåligt för håret?

Jag är inte frisör, men har en mångårig empirisk erfarenhet av hårfärgning och -toning :D

Toning sliter mindre än färg, men tvättas ur snabbare och har som regel bara önskad nyans i en eller ett par tvättar innan den bleknar. Alltså måste man göra om processen oftare, vilket troligtvis gör att summan av slitaget blir detsamma i slutänden. MEN är du något sånär kortklippt kommer håret hinna växa ut och klippas av innan det ens blir tal om synligt slitage oavsett vilken metod du väljer.

Fogue
2009-04-12, 23:56
Hur fungerar det med brun utan sol och svett går jag och funderar på?

Axwell
2009-04-12, 23:58
Kan någon tipsa om något som tar bort por maskarna på näsan och lite i pannan, någon som vet något? Redan provat det som visas på reklam, hjälper dock inte.

_Robbie_
2009-04-13, 00:38
Kan någon tipsa om något som tar bort por maskarna på näsan och lite i pannan, någon som vet något? Redan provat det som visas på reklam, hjälper dock inte.

Undrar samma sak.

Shakemynuts
2009-04-13, 00:44
Well, går du till specialist klämmer dom tills du vill grina. :D
Jag brukar duscha ganska varmt och använda ansiktsmask som jag tvättar bort, sen går de att få bort väldigt enkelt faktiskt genom att bara klämma där du har dom.

Jag duschar väldigt ofta men bara för att det är skönt att vara nyduschad och lukta gott. Leransiktsmask 2ggr i veckan, hårinpackning och så noppar jag även ögonbrynen, men ganska diskret.

Ansar kroppshår gör jag ju också.

Griip
2009-04-13, 01:40
Jag är till 100% emot fåfänga och ytligheter. Varför? Jo, för att det hela har en evolutionistisk betydelse. Vill ni avla på yta, så gör det, that's fine with me. Det är inget jag kan hindra någon från att göra(mer än att skriva sån här meningslös skit på ett internetforum).

Hade alla avlat på yta(idag innebär yta till stor grad av smink, operationer och kläder) så hade vi om hundra eller tusen år varit degenererade svaga, tröga och totalt korkade människor som förstört tusentals år av avel och naturligt urval.


Jag undrar, är det något vi vill?


Eller ska vi lyfta fram attraktionens positiva betydelse? Dvs vi avlar mer på människor med goda gener: en sund kropp utan defekter och "missbildningar"(Som man idag gärna får gömma med smink/operationer).


Ska vi bota de sjuka med medicin?

Idag kan vi bota de flesta sjukdomar med medicin. Sjukdomar som för bara hundra år sedan alltid ledde till döden. Ska vi mer och mer leva med sjukdomar? Det är dit vi är på väg. Vi låter inte de sjuka dö, vi låter dem leva och avla. Vad leder det till? Det leder till att vi låter sjukdomar vara kvar i vårt blod.

Vore inte det att totalt blunda för sanningen? Vi vet hur evolutionen fungerar men ändå lever vi inte efter den. Det är ungefär som att veta exakt vad man ska göra utan att göra det.. totalt meningslös teori(precis som all annan teori som inte kan genomföras eller inte genomförs till praktik).


Bollar med tankar. Cancer blir väldigt svårt att ta ställning till dock(eftersom det inte är ärftligt, eller en "defekt"), iaf fram tills att vi kan förklara varför och vem som får cancer(Finns det någon framgångsrik forskning om det?).


edit: Ja, jag förstår hur offtopic jag är :) Finns det något intresse kan ju någon skapa ny tråd ifall det skulle bli en diskussion av det hela

Bahir
2009-04-13, 02:39
Jag är till 100% emot fåfänga och ytligheter. Varför? Jo, för att det hela har en evolutionistisk betydelse. Vill ni avla på yta, så gör det, that's fine with me. Det är inget jag kan hindra någon från att göra(mer än att skriva sån här meningslös skit på ett internetforum).

Hade alla avlat på yta(idag innebär yta till stor grad av smink, operationer och kläder) så hade vi om hundra eller tusen år varit degenererade svaga, tröga och totalt korkade människor som förstört tusentals år av avel och naturligt urval.


Jag undrar, är det något vi vill?


Eller ska vi lyfta fram attraktionens positiva betydelse? Dvs vi avlar mer på människor med goda gener: en sund kropp utan defekter och "missbildningar"(Som man idag gärna får gömma med smink/operationer).


Ska vi bota de sjuka med medicin?

Idag kan vi bota de flesta sjukdomar med medicin. Sjukdomar som för bara hundra år sedan alltid ledde till döden. Ska vi mer och mer leva med sjukdomar? Det är dit vi är på väg. Vi låter inte de sjuka dö, vi låter dem leva och avla. Vad leder det till? Det leder till att vi låter sjukdomar vara kvar i vårt blod.

Vore inte det att totalt blunda för sanningen? Vi vet hur evolutionen fungerar men ändå lever vi inte efter den. Det är ungefär som att veta exakt vad man ska göra utan att göra det.. totalt meningslös teori(precis som all annan teori som inte kan genomföras eller inte genomförs till praktik).


Bollar med tankar. Cancer blir väldigt svårt att ta ställning till dock(eftersom det inte är ärftligt, eller en "defekt"), iaf fram tills att vi kan förklara varför och vem som får cancer(Finns det någon framgångsrik forskning om det?).


edit: Ja, jag förstår hur offtopic jag är :) Finns det något intresse kan ju någon skapa ny tråd ifall det skulle bli en diskussion av det hela

Du är jävligt off-topic. Starta en ny tråd om du vill diskutera varför man inte bör bry sig om sitt utseende. Du kommer säkert att få jättebra respons här på ett träningsforum.


On-topic: sida för bra tips om kläder och stil: http://www.kinowear.com/blog/

Muskelbyggaren
2009-04-13, 09:06
Dessutom är du ganska precis 100 år sent ute. Man har redan avhandlat det där kapitlet och man kom fram till att även diabetiker, astmatiker och trögtänkta ska få leva.

Yes
2009-04-13, 09:28
Jag tycker Griip på ett utmärkt sätt demonstrerar varför "fåfänga", eller att ta hand om sin hälsa och sitt utséende, är livsbefrämjande. Kanske inte riktigt syftet med den idiotiska smörjan han sket ur sig, men ändå...

LoTiX
2009-04-13, 09:43
Griip: Den evolutionistiska synvinkeln är väldigt konstig. Med denna synvinkel bör man också ha i åtanke vad syftet med rasen är. Är det att bli "bättre" och "bättre"? Och hur blir vi inte det genom att skapa hjälpmedel som botar sjukdomar eller förbättrar utseende? Är det helt enkelt att överleva? Vår ras kommer gå under av en eller flera anledningar, att vi snedvrider evolutionen genom smink är inte en utav dem. Nej provocerande inlägg som kunnat höra hemma i Filosofi på gymnasiet har jag inte mycket förr, du glömmer totalt den delen utav evolutionen som handlar om anpassning till omvärlden. Får jag då använda dina argument så förtjänar inte en "ful" person att sprida vidare sina gener ifall h*n är dum nog att inte använda smink för att förbättra sitt utseende. Det är så vi anpassar oss och hela tiden hittar större möjligheter till förökning. Intelligens och förmåga att tänka långsiktigt slår likgiltighet och vackert utseende.

maaherra
2009-04-13, 10:02
Har inte läst igenom hela tråden så ber om ursäkt om det redan står nåt om det.

Ni som fixar era naglar och nagelband osv, har ni några tips på vad man kan göra för att det ser bra ut? Jag har ingen koll alls, utan jag klipper bara naglarna, men har ganska trasiga nagelband och så. Jag biter inte eller liknande men lite trasiga blir de ändå. Så vad kan man göra för att undvika det?

Lite sent kanske men.. Jag brukar använda papperskniv (det heter väl så?) till nagelbanden. Vissa kör med tops och trycker tillbaka med dem men jag tycker det är behändigt att bara kutta bort dem och sedan smörja med någon handkräm. Till naglarna så använd bara vanlig nagelklippare och fila sista biten. Gör du det ofta så skit i klipparen.

http://www.skapligtenkelt.se/flatkorthur5.jpg

Niiiiven till höger.

spoonchest
2009-04-13, 10:06
Köpte just saltvattenspray på åhléns för 45 spänn. Fenomenalt. Håret blev sådär strävt men ändå formbart. Just the way me likes it.

Varför inte salta vatten själv?

Xenomore
2009-04-13, 11:35
För stora porer funkar iallafall på mig Neutrogena Visibly Clear-serien. Kostar kring 50-80kr per produkt och finns på Apoteket. Tvätt, scrub, ansiktsvatten och kräm, har aldrig varit så len i ansiktet tror jag :)

Men, jag tänkte passa på att fråga eftersom ni verkar ha hyffsat bra koll här.
Den ständiga frågan, mörka ringar kring/under ögonen, vad göra? Brorsan tror alltid att nån har spöat mig, så blått är det :(

Utöver hälsosamt leverne och bra vätskebalans då. Vad är bästa sättet att sminka över dom utan att det ser konstigt ut?
Är ju helt retarderad när det gäller smink, att täcka med foundation/puder eller annat ser ju bara skitkonstigt ut, åtminstone när jag gör det :(

Rahf
2009-04-13, 11:37
Concealer.

Kwon
2009-04-13, 11:42
Ser ut som en påse skit så orkar inte med tricks och krejjer. Orka!

Borstar tänderna gör jag.

Äter mycket skräpmat nuförtiden.

Solade mycket förr i tiden.

Saker jag aldrig gjort:

Brukar aldrig rensa näsborrarna, använda saltvatten spray, handkräm alt scrubbkräm, kör aldrig foundation, har aldrig blekt tänderna, balsamerar aldrig håret, använder aldrig Dermalogicas produkter.

Tvättar mig ibland och brukar torka rumpan dock. Rakar mig när det blir för mycket hår.

maaherra
2009-04-13, 12:06
Tvättar mig ibland och brukar torka rumpan dock. Rakar mig när det blir för mycket hår.

Du som verkar ha koll på det här. Har du något bra papper att rekommendera?

Kwon
2009-04-13, 12:41
För tillfället kör jag med Lambi, men det är nästan för lent, roligare när det är lite strävare.

rafflan
2020-08-02, 17:46
Just nu kör jag vax i håret när det är blött efter dusch för det går inte annars att styra. Hinner det torka och jag inte haft vax i så börjar det stå rakt upp och åt alla håll på vissa delar. Då behöver jag blöta det igen och försöka dra ner det.

Så därför funderar jag på om saltvattenspray kan hjälpa? För tycker inte det blir så bra när jag kör vax och det är blött, så ser det ut som jag har jättemycket vax i flera timmar innan det hinner torka.

Tror ni saltvattenspray hade hjälpt och isåfall kör man det efter vax eller innan? Antar att det isåfall inte spelar roll vilken saltvattenspray jag kör?

Diomedea exulans
2020-08-02, 17:51
Jag försöker tona ner min snygghet litegrann, är man för snygg kan det hända att folk tänker ”oj, han är säkert för snygg för att vilja prata med mig!” Jag har just nu odlat en mustasch och lagt på mig lite sidfläsk. Det har funkat jättebra hittills.

kvarnis
2020-08-02, 18:00
Jag försöker tona ner min snygghet litegrann, är man för snygg kan det hända att folk tänker ”oj, han är säkert för snygg för att vilja prata med mig!” Jag har just nu odlat en mustasch och lagt på mig lite sidfläsk. Det har funkat jättebra hittills.

Det händer nästan aldrig, kvinnor tar nästan aldrig första steget till interaktion.
Som man finns det ingen poäng att "tona" ner sin snygghet, inte ens radikalfeminister gillar fula män.

rooz
2020-08-02, 18:37
Just nu kör jag vax i håret när det är blött efter dusch för det går inte annars att styra. Hinner det torka och jag inte haft vax i så börjar det stå rakt upp och åt alla håll på vissa delar. Då behöver jag blöta det igen och försöka dra ner det.

Så därför funderar jag på om saltvattenspray kan hjälpa? För tycker inte det blir så bra när jag kör vax och det är blött, så ser det ut som jag har jättemycket vax i flera timmar innan det hinner torka.

Tror ni saltvattenspray hade hjälpt och isåfall kör man det efter vax eller innan? Antar att det isåfall inte spelar roll vilken saltvattenspray jag kör?

Saltvatten spray och hårtork.

Diomedea exulans
2020-08-02, 19:16
Det händer nästan aldrig, kvinnor tar nästan aldrig första steget till interaktion.
Som man finns det ingen poäng att "tona" ner sin snygghet, inte ens radikalfeminister gillar fula män.

Om du liksom jag är oerhört snygg så rekommenderar jag dig att prova iallafall. Det har funkat bra för mig.

Määng
2020-08-02, 19:46
Just nu kör jag vax i håret när det är blött efter dusch för det går inte annars att styra. Hinner det torka och jag inte haft vax i så börjar det stå rakt upp och åt alla håll på vissa delar. Då behöver jag blöta det igen och försöka dra ner det.

Så därför funderar jag på om saltvattenspray kan hjälpa? För tycker inte det blir så bra när jag kör vax och det är blött, så ser det ut som jag har jättemycket vax i flera timmar innan det hinner torka.

Tror ni saltvattenspray hade hjälpt och isåfall kör man det efter vax eller innan? Antar att det isåfall inte spelar roll vilken saltvattenspray jag kör?

Saltvattenspray i blött hårt, sen torka med hårtork och samtidigt dra håret åt det håll du vill, sen vax för att forma till, spraya fast frisyren med spray.

På sistone har jag börjat sätta gel i blött hår (väldigt blött, innan jag torkar med handduk) och sen hårtorkar jag. Fungerar lite bättre på mitt hår.

rafflan
2020-08-02, 19:49
Saltvatten spray och hårtork.

Saltvattenspray i blött hårt, sen torka med hårtork och samtidigt dra håret åt det håll du vill, sen vax för att forma till, spraya fast frisyren med spray.

På sistone har jag börjat sätta gel i blött hår (väldigt blött, innan jag torkar med handduk) och sen hårtorkar jag. Fungerar lite bättre på mitt hår.

Okej ska prova saltvattenspray och sen styra håret med hårtork åt enda sidan som jag brukar ha. Då kanske vax behövs i slutet på vissa ställen för att trycka ner håret på vissa ställen, t.ex vid virveln som jag har på bakhuvudet typ som är riktigt störande där jag alltid kämpar med att trycka ner det med vax där.

Vad för spray menar du att man ska köra efter saltvattenspray+hårtork och lite vax?

Antar att man inte behöver så mycket saltvattenspray utan bara spraya lite så att det kommer på hela håret överallt i princip?

Määng
2020-08-02, 19:56
Okej ska prova saltvattenspray och sen styra håret med hårtork åt enda sidan som jag brukar ha. Då kanske vax behövs i slutet på vissa ställen för att trycka ner håret på vissa ställen, t.ex vid virveln som jag har på bakhuvudet typ som är riktigt störande där jag alltid kämpar med att trycka ner det med vax där.

Antar att man inte behöver så mycket saltvattenspray utan bara spraya lite så att det kommer på hela håret överallt i princip?

Ja, du kanske inte behöver så mycket vax, beror som du säger på hur tjurigt håret är och hur tjockt det är. Jag använder hårpulver istället för vax https://www.lyko.se/schwarzkopf-professional/schwarzkopf-osis-dust-it-10g?gclid=EAIaIQobChMItJf-45j96gIVhumyCh3RgAVLEAQYASABEgKImfD_BwE

Du behöver inte särskilt mycket saltvattenspray, spraya över håret och dra runt det med handen. Sätter man för mycket känns håret flottigt och smutsigt när det torkar.

rafflan
2020-08-02, 20:56
Ja, du kanske inte behöver så mycket vax, beror som du säger på hur tjurigt håret är och hur tjockt det är. Jag använder hårpulver istället för vax https://www.lyko.se/schwarzkopf-professional/schwarzkopf-osis-dust-it-10g?gclid=EAIaIQobChMItJf-45j96gIVhumyCh3RgAVLEAQYASABEgKImfD_BwE

Du behöver inte särskilt mycket saltvattenspray, spraya över håret och dra runt det med handen. Sätter man för mycket känns håret flottigt och smutsigt när det torkar.

Toppen, förresten spelar det inget roll vilken saltvattenspray jag kör va? Bara gå in i någon salong och plocka en, eller rekommenderar du någon speciell? Isåfall kan jag klicka hem den från nätet. Mitt hår är rätt tjockt.

Määng
2020-08-02, 21:13
Toppen, förresten spelar det inget roll vilken saltvattenspray jag kör va? Bara gå in i någon salong och plocka en, eller rekommenderar du någon speciell? Isåfall kan jag klicka hem den från nätet. Mitt hår är rätt tjockt.

Där har jag ingen aning faktiskt. Min fru är gammal frisör så hon brukar få sköta produktinköpen. :D Bäst kanske är att gå in på en bra hårsalong och be dem tipsa om något som passar.

Angel
2020-08-02, 22:18
Vilken underbar tråd. Fick lust att börja skriva om mina fötter igen 😯

trädgårdsmöbel
2020-08-02, 22:28
Vilken underbar tråd. Fick lust att börja skriva om mina fötter igen ��

Följ din instinkt!

Brofessorn
2020-08-02, 22:49
Vilken underbar tråd. Fick lust att börja skriva om mina fötter igen 😯

Har svårt att tro någon verkligen vårdar sina fötter så bra. Pic or didn't happen.

svenbanan
2020-08-02, 23:35
Har svårt att tro någon verkligen vårdar sina fötter så bra. Pic or didn't happen.

Nej, då kommer möbeln bli alldeles i extas och få hjärtinfart eller nåt. :laugh:

rafflan
2020-08-03, 08:29
Där har jag ingen aning faktiskt. Min fru är gammal frisör så hon brukar få sköta produktinköpen. :D Bäst kanske är att gå in på en bra hårsalong och be dem tipsa om något som passar.

Yes ska göra det. En sista fråga, kör jag saltvattenspray i blött hår och sen hårtork eller hårtork först och sen saltvattenspray? Kan tänka mig att det blir en skillnad om man gör det ena eller det andra.

Akerhage
2020-08-03, 09:12
Saltvattenspray, hårfön, plattång etc? Vad har ni för frisyrer?

Jag försöker klippa mig varannan/var tredje vecka så slipper jag annat än en liten klick vax i håret. Kör vax på jobbet och om jag skall på stan, annars skiter jag i att fixa något.

Använder inga produkter eller liknande för ansiktet men fått höra jag ser väldigt ung ut för min ålder så det har fungerat fint ändå.

trädgårdsmöbel
2020-08-03, 09:56
Hur hör ni som har grått hår och skägg? Inte bara enstaka strån utan fläckvis eller helt grått. Slutar med skäggstubb slusk-stilen växer upp och rakar sig varje dag?

EagleEye
2020-08-03, 10:22
Bra fråga. Börjar få många gråa hår. Hoppas jag blir skallig också. Då ska jag raka allt med hyvel. Tycker det ser fräscht ut. Tror det känns fräscht också. Sen kan man komplettera med keps eller annan huvudbonad emellanåt när man inte vill visa sin rakade skalle.

Slartibartfast
2020-08-03, 10:38
Hur hör ni som har grått hår och skägg? Inte bara enstaka strån utan fläckvis eller helt grått. Slutar med skäggstubb slusk-stilen växer upp och rakar sig varje dag?

Grått skägg är ju snyggt :thumbup:

https://kmflett.files.wordpress.com/2019/10/clooney.jpg

Själv har jag problemet att mitt skägg är nästan svart och mitt hår är råttfärgat.

Klein
2020-08-03, 10:59
Hur hör ni som har grått hår och skägg? Inte bara enstaka strån utan fläckvis eller helt grått. Slutar med skäggstubb slusk-stilen växer upp och rakar sig varje dag?

Så länge man bara har ett par tuvor av gråa skäggstrån så får man hålla skägget kort, annars ser det för jävligt ut. När det är mer uniformt grått och färgat kan man låta det växa ut igen.

40plus
2020-08-03, 12:00
För min egen del så fick jag fler komplimanger och fler blickar när jag började få gråsprängt skägg.
Det är ju sedan gammalt att män åldras som vin medan kvinnor åldras som mjölk.

Diomedea exulans
2020-08-03, 12:07
Man får välja, har jag märkt: Bevara hårfärgen eller bevara håret.

Jag valde uppenbarligen Team Skallig, vilket jag ångrar idag.

trädgårdsmöbel
2020-08-03, 12:42
För min egen del så fick jag fler komplimanger och fler blickar när jag började få gråsprängt skägg.
Det är ju sedan gammalt att män åldras som vin medan kvinnor åldras som mjölk.

Kanske för andra män. Själv åldras jag som kräftskal som ej städats bort rfter en kräftskiva.

skyffelmördarn
2020-08-03, 13:39
Kanske för andra män. Själv åldras jag som kräftskal som ej städats bort rfter en kräftskiva.

Jag tycker det finns något vackert i att åldras fult, det visar på att man har levt och att livet har gjort avtryck på en, att man varit med om saker.

https://i.redd.it/rce3ntw36rd21.jpg

Diomedea exulans
2020-08-03, 15:20
Jag tycker det finns något vackert i att åldras fult, det visar på att man har levt och att livet har gjort avtryck på en, att man varit med om saker.

Håller med. Jag tänkte på det för ungefär ett år sedan när jag såg en naturdokumentär om krokodiler. Alfakrokodilen i en viss flod, den största och äldsta krokodilen i hela floden, som parade sig med alla honorna och jagade bort alla andra hanar, hade ett av de mest skadade ansikten jag sett på en levande varelse. Huden såg ut ungefär som en nötbiff man tuggat och spottat ut, och alla hans strider hade tydligen gjort honom blind på bägge ögonen. Han fick mig att tänka att fan, det där är jädrigt ballt ändå. Jag hade nog fasiken offrat all min snygghet om jag i utbyte fick ett ansikte som bar spåren av att ha vunnit hundratals närkamper på liv och död.

Brofessorn
2020-08-03, 15:23
Jag hörde någon gång att nazisterna brukade fäktas med varandra och låta motståndaren slicea dem i ansiktet, för att sedan stoppa hästhår i såret så det skulle bli ett riktigt coolt ärr. Någon som är på?

Också, för lite kvinnofotformbilder i tråden.

Diomedea exulans
2020-08-03, 15:37
Jag hörde någon gång att nazisterna brukade fäktas med varandra och låta motståndaren slicea dem i ansiktet, för att sedan stoppa hästhår i såret så det skulle bli ett riktigt coolt ärr. Någon som är på?

Har hållit på med min egen variant av det länge. Varje gång jag rakar mig ser jag till att råka skära mig litegrann. Minst två ställen blöder det ifrån varje gång jag är klar. Är övertygad om att det gör mig mer attraktiv.

Gregow
2020-08-03, 16:14
Jag hörde någon gång att nazisterna brukade fäktas med varandra och låta motståndaren slicea dem i ansiktet, för att sedan stoppa hästhår i såret så det skulle bli ett riktigt coolt ärr. Någon som är på?

Också, för lite kvinnofotformbilder i tråden.
Mensurfäktning/mensurärr.
https://en.wikipedia.org/wiki/Academic_fencing

trädgårdsmöbel
2020-08-03, 17:41
Ärr är inte snyggt. Jag har ett par ärr i ansiktet, nacken och halsen efter att ha blivit knivhuggen, flaska i huvudet osv. ser ut som en jäkla loser bara.

Kanske hade vart coolt om det var hajbett eller så. Får mig osökt att tänka på en scen ur "hajen". Marinbiologen och fiskaren jämför sina coola ärr från tjurhaj, barracuda osv.

Polisen vill så gärna vara med i samtalet och vara lika cool så han visar sitt ärr från en knarkare med kniv:D Det är en hysteriskt rolig scen som jag "förstår" känslan i exakt.

Määng
2020-08-03, 18:25
Yes ska göra det. En sista fråga, kör jag saltvattenspray i blött hår och sen hårtork eller hårtork först och sen saltvattenspray? Kan tänka mig att det blir en skillnad om man gör det ena eller det andra.

Du sätter saltvattensprayet i handdukstorkat hår och sen kör du med hårtorken.

Määng
2020-08-03, 18:28
Saltvattenspray, hårfön, plattång etc? Vad har ni för frisyrer?

Jag försöker klippa mig varannan/var tredje vecka så slipper jag annat än en liten klick vax i håret. Kör vax på jobbet och om jag skall på stan, annars skiter jag i att fixa något.

Använder inga produkter eller liknande för ansiktet men fått höra jag ser väldigt ung ut för min ålder så det har fungerat fint ändå.

Det är fusk och högst amatörmässigt med korta, lättfixade frisyrer.

rooz
2020-08-03, 19:55
Saltvattenspray, hårfön, plattång etc? Vad har ni för frisyrer?

Jag försöker klippa mig varannan/var tredje vecka så slipper jag annat än en liten klick vax i håret. Kör vax på jobbet och om jag skall på stan, annars skiter jag i att fixa något.

Använder inga produkter eller liknande för ansiktet men fått höra jag ser väldigt ung ut för min ålder så det har fungerat fint ändå.

Man kan ju se ut som en tolvåring rent genetiskt, inget vi kan göra för dig*popcorn*

Akerhage
2020-08-03, 20:38
Man kan ju se ut som en tolvåring rent genetiskt, inget vi kan göra för dig*popcorn*

Försöker maxa mitt testo med alla tips här inne, så lite gör ni allt <3

trädgårdsmöbel
2020-08-03, 21:38
Försöker maxa mitt testo med alla tips här inne, så lite gör ni allt <3

Kanske just det du gjort om du nu ser ut som en 12åring:) Testosteron är en del i behandlingen män får på "rejuvenationsbehandling" och rejuvenation betyder föryngring om jag inte missminner mig :) Du fick helt enkelt för mycket där :) Kanske hade du förhoppningen att se ut som en 25åring men du blev istället 12 :D. Kräv pengarna tillbaks.

Gregow
2020-08-03, 21:41
Det är fusk och högst amatörmässigt med korta, lättfixade frisyrer.
Frisyr förutsätter hår och hår har man inte med högt testo efter man passerat 30. ;)

rafflan
2020-08-04, 12:40
Du sätter saltvattensprayet i handdukstorkat hår och sen kör du med hårtorken.

Toppen, tack för hjälpen! Får återkomma och se om jag tycker att frisyren är bättre och om jag får till det :)