handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott ska jag köpa?


Jordson
2008-03-02, 23:03
God kväll.
Är ganska desorienterad inom kosttillskottsvärlden och kan knappt något om det alltså. Så jag frågar helt enkelt här eftersom ni är så duktiga (*innocent*): vad bör jag köpa för något? Tränar 6 gånger i veckan och har börjat ganska nyligen om det nu är relevant.

Antar att det finns så jag frågar om det med: Kan inte speciellt mycket om hur man ska lägga upp kosten när man tränar, så jag undrar om ni har några suveräna länktips där jag kan läsa mer och lära mig om det?

Johan_P
2008-03-02, 23:25
Antar att det finns så jag frågar om det med: Kan inte speciellt mycket om hur man ska lägga upp kosten när man tränar, så jag undrar om ni har några suveräna länktips där jag kan läsa mer och lära mig om det?

http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5

DaGoose
2008-03-03, 00:16
Vad vill du uppnå med att ta kosttillskott då? Du kan ju börja med att ta gainer efter träning och sen när du har tränat lite längre kan du ju börja med prestationshöjare/kreatin om du känner för det.

Krussidull
2008-03-03, 16:00
Gainer är bra för muskeluppbyggnaden och återhämtingen. Efter ett tag kan du köra med Kreatin Monohydrat som binder vätska och bidrar till mer ork på träningspassen samt viktuppgång.

fonzie
2008-03-03, 17:01
Kan inte speciellt mycket om hur man ska lägga upp kosten när man tränar, så jag undrar om ni har några suveräna länktips där jag kan läsa mer och lära mig om det?

Lär dig kosten först. Sen tillskotten. Tillskotten är inte tillskott om du inte har något (bra) att lägga till det på.

En bra start är "Deffguiden" som finns under Diet-delen. Annars är "Effektiv Näringslära" rätt bra (en bok), hjälpte mig förstå lite bättre. Kom också ihåg att vara mycket källkritisk.

larkan
2008-03-03, 20:47
Gainer är bra för muskeluppbyggnaden och återhämtingen. Efter ett tag kan du köra med Kreatin Monohydrat som binder vätska och bidrar till mer ork på träningspassen samt viktuppgång.

Återupphämtningen:Ja
Muskeluppbyggnaden:Nej

Ifall du ska gå upp i vikt och vill bli piggare ta gainer, ifall du vill återhämta dina muskler ta vassleprotein eller ät vanlig proteinrik mat.

Gainer innehåller väldigt mycket kolhydrater och därför väldigt mycket kalorier också.

Jag förstår väldigt väl varför det finns lönnfeta ungar som säger "varför blir jag inte smal när jag tränar på gym" jo, jag ska berätta, du tar en gainer som innehåller 1000 kalorier och kör någon jävla maskin som om det vore någon jävla välgörenhet, ops, för mycket klagande och OFF TOPIC nu, SORRY!

fonzie
2008-03-03, 20:53
Återupphämtningen:Ja
Muskeluppbyggnaden:Nej

Ifall du ska gå upp i vikt och vill bli piggare ta gainer, ifall du vill återhämta dina muskler ta vassleprotein eller ät vanlig proteinrik mat.

Gainer innehåller väldigt mycket kolhydrater och därför väldigt mycket kalorier också.

Jag förstår väldigt väl varför det finns lönnfeta ungar som säger "varför blir jag inte smal när jag tränar på gym" jo, jag ska berätta, du tar en gainer som innehåller 1000 kalorier och kör någon jävla maskin som om det vore någon jävla välgörenhet, ops, för mycket klagande och OFF TOPIC nu, SORRY!

Du får jag gärna fortsätta...annars gör jag det:

Desseutom så är det så att "styrketräning" (de borde kalla de maskingymma) inte BRÄNNER FETT. Bröst, biceps och mage i en halvtimma 3ggr/vecka kommer inte göra dig smal.

Eddie Vedder
2008-03-03, 20:55
Återupphämtningen:Ja
Muskeluppbyggnaden:Nej

Vaddå "Muskelbyggnad:Nej"? Vad i kosten, om inte protein, är det som bygger upp muskulaturen? Det är just byggstenar i syntetisering av kroppsvävnad som är proteinets uppgift i kroppen.

Det stämmer att det med största sannolikhet inte bygger mer än en isokalorisk diet med samma proteinmängd och helt utan tillskott men något annat påstod heller inte Krussidull.

Rahf
2008-03-03, 21:06
Gainer är fina grejer när man börjar med sin träning. Häva i sig den efter träningspassen och sen god mat i bra mängder under alla andra skeden.

Doris
2008-03-03, 22:33
God kväll.
Är ganska desorienterad inom kosttillskottsvärlden och kan knappt något om det alltså. Så jag frågar helt enkelt här eftersom ni är så duktiga (*innocent*): vad bör jag köpa för något? Tränar 6 gånger i veckan och har börjat ganska nyligen om det nu är relevant.

Antar att det finns så jag frågar om det med: Kan inte speciellt mycket om hur man ska lägga upp kosten när man tränar, så jag undrar om ni har några suveräna länktips där jag kan läsa mer och lära mig om det?

Biff,ris,pasta,kyckling, mjölk och eventuellt wheyprotein.

Du kan börja med kreatin när du tränat ett år eller så.

Fjällbrynt
2008-03-03, 22:42
som Rahf säger är en Gainer bra grejer för dig....men jag gillar att ha protein på mat, t.ex. havregrynsgröt..:P plus att ha de före träningen

larkan
2008-03-03, 22:53
Gainer är fina grejer när man börjar med sin träning. Häva i sig den efter träningspassen och sen god mat i bra mängder under alla andra skeden.

Nu svarar jag inte med egna ord utan king grubs, enligt han så var inte gainer någon vidare, iallafall inte för honom han käkar godis istället hahaha!

Rahf, antar att du är ute efter att bli fet, annars har du ett väldtigt aktivs liv som du bränner bort det.

Fjällbrynt
2008-03-04, 08:35
Nu svarar jag inte med egna ord utan king grubs, enligt han så var inte gainer någon vidare, iallafall inte för honom han käkar godis istället hahaha!

Rahf, antar att du är ute efter att bli fet, annars har du ett väldtigt aktivs liv som du bränner bort det.


de va inte så han menade tror jag... en gainer har snabbare kolhydrater än godis, de va nog de han menade. man blir inte fet av gainer om man inte överskrider sitt energiintag.

King Grub
2008-03-04, 09:02
Nu svarar jag inte med egna ord utan king grubs

Nej, det gör du inte.

enligt han så var inte gainer någon vidare,

Läs om, läs rätt.

Rahf
2008-03-04, 11:00
Nu svarar jag inte med egna ord utan king grubs, enligt han så var inte gainer någon vidare, iallafall inte för honom han käkar godis istället hahaha!

Rahf, antar att du är ute efter att bli fet, annars har du ett väldtigt aktivs liv som du bränner bort det.

Godis hade jag också använt under passet om mitt pass var väldigt långt, däremot har Den Skuttande Avföringsbollen aldrig påstått att det är bättre än gainer.

Vad yrar du i? Jag använder gainer under deff och, hör och häpna, jag tappar fett och vikt!

Johan_P
2008-03-04, 18:28
Jag använder gainer under deff och, hör och häpna, jag tappar fett och vikt!

+1 :)

Davidoff
2008-03-04, 18:37
gainer med 1000 kcal? drar du i dig 300g efter ett pass eller?

tommie-92
2008-03-04, 18:42
gainer med 1000 kcal? drar du i dig 300g efter ett pass eller?

+1

madshit
2008-03-04, 19:46
En gainer pro (100G) som man ska ta efter träning ligger på 348 kcal som inte är så jätte mycket :)

Davidoff
2008-03-04, 22:35
En gainer pro (100G) som man ska ta efter träning ligger på 348 kcal som inte är så jätte mycket :)

Tre portioner gainer är enligt mig ett ända stort slöseri med pengar. Finns bra andra källor som kan kompensera kaloribehovet.