handdator

Visa fullständig version : Martins; Viktminskning, SL och Byggnings journal.


Sidor : [1] 2 3 4 5

jebu
2008-03-02, 22:22
Välkomna till min Journal, här nedan följer en presentation av mig och min träning. Jag kommer att uppdatera journalen efter varje träningspass och bilder kommer uppdateras i slutet av varje månad.

Namn: Martin
Ålder: 28 år
Längd: 180 cm
Vikt: 121 kg
Civilstånd: Singel
Yrke: Student
Gymerfarenhet: Periodare sedan -95
Kollo vana: Smugit runt på Kollo nästan dagligen sedan juli -01. Reggad sedan dec -01
Klubb: Umeå Power


Bakgrund och mål:
Har nyligt börjat om med något som liknar hyfsat seriös träning efter ett par års uppehåll/slarvande med träning. Detta på grund av skador, brist på intresse, taskigt psyke och andra dåliga ursäkter…
Den träning som bedrivits tidigare har varit efter en filosofi att träna med ganska tunga vikter, så många reps jag orkat och med få set (1- max 3 set) (HIT inspirerat med andra ord). Har försökt att träna hela kroppen så att inget ska släpa, dock har axlar och armar inte fått så mycket träning. Detta på grund av att jag dels haft/har problem med en armbåge och axel, dels att jag tidigare tyckte att detta var ”spännbögar” övningar (sådana ville man tydligen inte förknippas med) :smash: :laugh:

Har nu som mål med träningen att plocka bort till att börja med 20kg späck, detta har påbörjats och takten har satts till ca: ett kg i veckan nu i början, för att efterhand sänkas till 0.5kg då jag blivit lite lättare, tempot kan komma att sänkas om det går ut allt för mycket över styrkan.

Mål två är att försöka råda bot på det faktum att jag är pinsamt svag i SL övningarna. Men då jag fortfarande identifierar mig mer som byggare än SL:are så kommer det även tränas andra övningar än bara dem för SL. Det är kul att vara både stark och ha stora muskler.

Delmål ett för SL, är att minst få upp 440kg raw, totalt i de tre övningarna före juni. Det är ett mål som känns ganska lagom att börja med, och det skulle inte göra något om jag överträffar det en bit heller. *flex*

Viktstats: År 2004 (träningsvikter)
Aldrig maxat på några vikter förutom i bänken då man var ung :)
Knäböj: 23rep 102,5kg.
Marklyft: 12rep 200kg (utan stopp i botten)
Bänkpress: 10rep 110kg (utan stopp)

Viktstats: Nu
Precis börjat om med träningen och ökar för varje pass, men senaste veckan kördes det på.
Knäböj: 8rep 100kg.
Marklyft: 5rep 160kg (med stopp i botten)
Bänkpress: 4rep 105kg (med stopp)


Träning och kost:
Tränar nu med Umeå Power och tränar styrka måndag, tisdag, torsdag och lördag. Blir även en timmas promenad nästan dagligen. Träningen är väldigt inriktad på SL så det blir mest träning runt de tre övningarna + kompletteringsövningar.

Kosten jag äter är vanlig mat men försöker att hålla igen på portionerna. Provar just nu med att äta en liten frukost (oftast havregrynsgröt 1dl)
Ganska mycket mat till lunch.
Efter träningen en drink på 40gr protte och 30gr malto.
Sedan blir det ett litet mål mat till middag. På kvällen brukar det även bli någon frukt (päron eller äpplen då oftast). Känner just nu att detta fungerar hyfsat bra, har nog med kraft för att klara träningen och studierna och kroppen svarar ganska bra på detta.

Kosttillskott:
Proteinpulver och maltodextrin efter varje pass.
Esapro före varje pass + före morgonpromenader vissa dagar
Kreatin + beta-alanin
Omega fetter 3gram
MSM + Glukosamin + Kondritin för leder då jag tidigare haft problem.
Rage före träning, då jag behöver extra kraft.
Multivitamin tillskott.

Syfte med journalen:
Att dokumentera min träning och att få feedback från andra. Jag hoppas även att journalen ska fungera lite som en ”piska” och tvinga mig att prestera. Har dåliga erfarenheter sedan tidigare att då jag börjat komma i form, så slutar jag hårdsatsa på deffen/träningen och börjar ta det lugnt. Och detta lugn blir till en bulk och 8 månader senare så sitter man där igen… Så nu hoppas jag att med hjälp av er kunna hålla mig i skinnet 

Det finns inga ursäkter för formen på bilderna, det är bara att aceptera att man ser ut som skit. Poseringen kunde dock varit mycket bättre, speciellt latspreaden (skulle haft någon som fotade), och så även fotot. Men kommer som tidigare nämnts att posta bilder på formen i slutet av varje månad så får vi se om det blir någon förbättring. För vette fan om det kan bli mycket sämre :em:

47262

47263

47264

/Martin

Damien Thorne
2008-03-03, 06:54
Detta ska bli intressant att följa :thumbup:

Jag är mycket imponerad på dina viktstats. Det kommer att gå fort att komma tillbaka till vikterna du körde på 2004 (möjligen innan semestern).

Har du aldrig testat på tyngre vikt än 102.5kg i knäböjen när du gjorde så många som 23 reps? Du borde ha klarat några reps på 120kg då kanske.

Hur mycket maxade du i bänken när du var "ung"? Hur gammal var du då?

Målet du har på minst 440kg raw, hur har du tänkt dela upp det? Varför har du just 440kg som mål?

dooh
2008-03-03, 07:02
Kul!
Lycka till:D

SweLabs
2008-03-03, 09:31
Ska följas med stort intresse. Styrkemässigt så är det faan inte så dåligt (12 reps på 200kg i marken :Virro )

Man ser ju även på bilderna att det finns en hel del muskler där under. Bara köra hårt nu så ska du se att du lyckas med dina mål utan problem.

Lycka till!

jebu
2008-03-03, 12:58
Detta ska bli intressant att följa :thumbup:

Jag är mycket imponerad på dina viktstats. Det kommer att gå fort att komma tillbaka till vikterna du körde på 2004 (möjligen innan semestern).

Har du aldrig testat på tyngre vikt än 102.5kg i knäböjen när du gjorde så många som 23 reps? Du borde ha klarat några reps på 120kg då kanske.

Hur mycket maxade du i bänken när du var "ung"? Hur gammal var du då?

Målet du har på minst 440kg raw, hur har du tänkt dela upp det? Varför har du just 440kg som mål?

Hej!
nej jag har aldrig egentligen kört så mycket tyngre i böjen... satsade på högrep och breathing squats som var populärt på den tiden :) jag har haft dålig teknik och haft svårt med tyngre vikter, då jag är lite roterad i bäckenet och vid tyngre vikter så har jag roterat mycket då jag pressar upp från bottenläget, lägger mer vikt på det vänstra benet.
hoppas nu att med bättre teknik kunna klara av att lyfta mer.

haha maxningarna i bänk var varje träningspass då jag var 15-16 år :) klarade 100kg som var drömgränsen först då jag var 19 tror jag... minns dock att -04 provade jag på 120kg och det åkte då upp utan problem :)

jag valde just 440kg för att det kändes som ett delmål som är realistiskt att uppnå.. jag tycker att det är bättre att sätta upp flera delmål och klara dem än att sätta upp ett mål som det kommer att vara svårt att nå. Det är också peppande att uppnå ett mål man satt för att sedan sätta sig och planera vidare.
fördelningen på vikterna/övningarna tänker jag som BP 115kg, mark 195kg, böj 130kg detta ser jag inte som någon större omöjlighet. Får hoppas bara att kroppen håller ihop nu, men det känns väldigt bra och jag kör lite rehab övningar också för axlar och armbåge.

/martin

jebu
2008-03-03, 13:08
Kul!
Lycka till:D

Ska följas med stort intresse. Styrkemässigt så är det faan inte så dåligt (12 reps på 200kg i marken :Virro )

Man ser ju även på bilderna att det finns en hel del muskler där under. Bara köra hårt nu så ska du se att du lyckas med dina mål utan problem.

Lycka till!

Det är kul att få peppning. Sådant tages tacksamt emot. :)
Och jag kommer att köra på, vill juh inte behöva skämmas här i journalen, över uteblivna resultat. *rolleyes*
Ja det skulle vara kul att få bort "det där" som döljer det "där under"
men då slutar det väl med att man börjar hänga på IKSU istället. :laugh:

/martin

monstermatte
2008-03-03, 13:14
Lycka till med träningen! Kommer att bli hur bra som helst! :thumbup: Vilken tid brukar du träna på lördagar. Ja kör Måndag, Onsdag, Fredag och Lördag eller Söndag. Ja har dock skitit i träningen på helgen under tunga perioder eller om ja kännt mig sliten i kroppen.

jebu
2008-03-03, 13:18
Lycka till med träningen! Kommer att bli hur bra som helst! :thumbup: Vilken tid brukar du träna på lördagar. Ja kör Måndag, Onsdag, Fredag och Lördag eller Söndag. Ja har dock skitit i träningen på helgen under tunga perioder eller om ja kännt mig sliten i kroppen.

har juh inte hunnit träna så länge ännu :) men vid 13 har det blivit på lördagarna. nu i lördags blev det dock senare, lätt att fastna vid datorn eller nått annat skoj :)

/martin

monstermatte
2008-03-03, 13:34
har juh inte hunnit träna så länge ännu :) men vid 13 har det blivit på lördagarna. nu i lördags blev det dock senare, lätt att fastna vid datorn eller nått annat skoj :)

/martin

Ok. Ja brukar försöka vara nere på gymmet vid 2-3 tiden på helg träningarna. Då hinner man vakna till lite å så får man i sig ivararjefall minst 2 mål mat.

Damien Thorne
2008-03-03, 17:50
fördelningen på vikterna/övningarna tänker jag som BP 115kg, mark 195kg, böj 130kg detta ser jag inte som någon större omöjlighet.


Det låter som mycket rimliga mål som du snart kommer att nå.

Det är bra med delmål, för de får man (nästan) alltid justera upp :thumbup:
Livsmål är tyngre, för dit når man kanske aldrig.

Danne
2008-03-03, 21:18
Kör hårt nu ! för det ska jag ! *flex*
Det får vara slut på "periodandet" nu :smash:
Funderade på när jag var i hyfsad form sist och det var fan 2002.... skandal...

jebu
2008-03-03, 21:32
Kör hårt nu ! för det ska jag ! *flex*
Det får vara slut på "periodandet" nu :smash:
Funderade på när jag var i hyfsad form sist och det var fan 2002.... skandal...

Kul att du är igång igen gamle vän :) Det blir kul att få se när du kommer i fiiin form igen, men du vet juh att du kommer alltid att vara svagare än mig, men fan så mycket snyggare :laugh:

kör hårt / Martin

jebu
2008-03-03, 21:45
Dagens pass: måndag 08-03-03

1.5 timmas promenad

Knäböj
2*10*20kg
2*8*40kg
2*3*80kg
4*5*100kg

Frontböj
3*8*60kg

Sumoböj
3*8*60kg

Benpress
1*5*190kg
3*8*240kg

Viftande med hantlar för rotatocuff
3*15*7kg

Rotatocuff övning i cabeln
3*15*10kg

Facepulls
2*20*30kg
2*15*50kg

All böjträning är fortfarande på lätta vikter då min teknik är katastrofal, det är ostabilt och jag provar mig ännu fram med olika vinklar och fotbredd. Börjar hitta av en ställning nu som jag gillar. Djupet i böjarna har jag inga problem med, det är ATG som gäller, lite väl djupt enligt utsago från ett av klubbens "proffs" ;)

sedan var det stretchning för fulla muggar, det är tydligen kul att vara vig också (jag är duktig på att hitta på saker). blev dock lite störd under stretchningen av att höra Monstret skrika; cardio for teh win och andra saker samtidigt som han körde fetknoppens magövning för fulla muggar.... :laugh:

/martin

SweLabs
2008-03-03, 22:59
blev dock lite störd under stretchningen av att höra Monstret skrika; cardio for teh win och andra saker samtidigt som han körde fetknoppens magövning för fulla muggar.... :laugh:

Heheheh :laugh:

Bra pass i övrigt. Ska bli kul att se när du börjar komma upp i lite vikter.

monstermatte
2008-03-03, 23:39
blev dock lite störd under stretchningen av att höra Monstret skrika; cardio for teh win och andra saker samtidigt som han körde fetknoppens magövning för fulla muggar.... :laugh:

/martin

hehe jag är en mästare på cardio! Jag ska vinna priset "mest deffade tävlande" på SM :)

Damien Thorne
2008-03-04, 07:08
hehe jag är en mästare på cardio! Jag ska vinna priset "mest deffade tävlande" på SM :)

Ja, det kommer du lätt att göra. Jjag tyckte du såg lite tunn ut senast jag såg dig :D

reemaa
2008-03-04, 11:39
hehe jag är en mästare på cardio! Jag ska vinna priset "mest deffade tävlande" på SM :)

hehe, ni är allt för roliga :D

Danne
2008-03-04, 16:00
Svagare.... det lät som en utmaning *slap*

Kul att du är igång igen gamle vän :) Det blir kul att få se när du kommer i fiiin form igen, men du vet juh att du kommer alltid att vara svagare än mig, men fan så mycket snyggare :laugh:

kör hårt / Martin

jebu
2008-03-04, 20:11
Svagare.... det lät som en utmaning *slap*

Well så länge det inte är dips och chins det skall tävlas i så är jag på *flex*

För mot dips/chinsfantomen Danne törs inte mången män ställa upp.

jebu
2008-03-04, 20:30
Dagens pass 08-03-04

Promenad 1.5tim

Bänkpress
2*10*40kg
2*10*67,5kg
1*6*80kg
1*4*100kg
1*5*100kg
1*4*115kg felklovat, skulle ha 107,5kg dvs. 2.5kg tyngre än förra veckan men 5+2,5*2 blir fel*slap* tyckte det gick tungt.
2*4*107,5kg

Smalbänk armbåge inåt
2*10*60kg
1*10*80kg

Smalbänk armbåge utåt
1*8*80kg bommade ut mig...
2*10*70kg

Bänkdips
3*10*Kroppsvikt

Viftande med hantel för rotatocuff
3*15*8kg

Rotatocuff med stång
2*10*20kg

Tja dagens pass var ganska lugnt, hade inget bra tryck i kroppen, och det är fortfarande teknikinlärning. Lägger stången för högt upp på bröstet (mot halsen) i bänken då det börjar gå tungt, då jag är van vid detta och blir lite starkare på det sättet. så får nöta in den nya tekniken för att kunna bli starkare sedan i framtiden med rätt teknik.

Sedan borde jag nog gå en grundskole matematikkurs... hur fan jag lyckas få 7.5kg på varje sida till 7.5kg totalt är ett mysterium, tyckte att det gick tungt utav hellvete och kunde inte förstå hur 2.5kg mer sedan förra veckan kunde kännas så mycket tyngre.. Men då jag lastade av vikterna så föll poletten ned. :smash:

/Martin

jebu
2008-03-04, 20:37
Jefla dåligt att man inte kan editera i sin egen journal mer än 3 minuter efteråt..
glömde bort en övning *slap*

Pullovers

1*8*20kg
1*6*45kg
2*7*40kg

denna övning gick tungt idag... det sträckte gött i både triceps och bröst i bottenläget. Ett måste att ha passning i denna övning, om man inte vill ha en hantel i facet.

/Martin

SweLabs
2008-03-04, 21:46
Ja då nådde du ditt bänkmål i dag *flex* (Dessutom en 4:a på vikten :Virro )

Du får nog sätta 130 som ett kortsiktigt mål.

Damien Thorne
2008-03-04, 22:48
Jag håller med Swelabs... Då måste höja målet till 130kg. :thumbup:

Om du gör en 4a på 115kg nu så gör nu iallafall 120kg.

jebu
2008-03-05, 00:26
Ja då nådde du ditt bänkmål i dag *flex* (Dessutom en 4:a på vikten :Virro )

Du får nog sätta 130 som ett kortsiktigt mål.

Jag håller med Swelabs... Då måste höja målet till 130kg. :thumbup:

Om du gör en 4a på 115kg nu så gör nu iallafall 120kg.

Hehe ja så kan det gå då man inte är uppmärksam :Virro
Får väl sikta in mig på 130 då istället.

/Martin

jebu
2008-03-06, 16:11
Onsdag 08-03-05

Promenad 40minuter

Torsdag 8-03-06

Promenad 1 timma

Vikten låg på 120kg på morgonen, så det går åt rätt håll :)


/Martin

Danne
2008-03-08, 09:19
Vi får köra med koefficient om vi ska tävla i styrka *flex* :Virro

Invägning idag : 86,4kg började på 95kg i januari.
Med nyrakat bröst och mage tycker gumman att jag börjar se ut som en fjortis
"hur mycket ska du gå ner" frågade hon "kanske till 80kg" svarade jag "hmmm... du kommer att se ut som en tarm" var hennes svar :D

Danne
2008-03-08, 09:20
Vi får köra med koefficient om vi ska tävla i styrka *flex* :Virro

Invägning idag : 86,4kg började på 95kg i januari.
Med nyrakat bröst och mage tycker gumman att jag börjar se ut som en fjortis
"hur mycket ska du gå ner" frågade hon "kanske till 80kg" svarade jag "hmmm... du kommer att se ut som en tarm" var hennes svar :D

jebu
2008-03-08, 15:15
Vi får köra med koefficient om vi ska tävla i styrka *flex* :Virro

Invägning idag : 86,4kg började på 95kg i januari.
Med nyrakat bröst och mage tycker gumman att jag börjar se ut som en fjortis
"hur mycket ska du gå ner" frågade hon "kanske till 80kg" svarade jag "hmmm... du kommer att se ut som en tarm" var hennes svar

haha :)

bra jobbat danne! bara du börjar om seriöst med gymmandet igen så blir det bra. Du har juh då hyffsade förutsättningar till att få till ett bra bygge, motför vissa andra.

80kg du måste juh vara gode hård då.. men det kanske har försvunnit några kilo muskler genom åren..


Tja du vet juh varför hon blev ihop med dig... Inte var det för att vara ihop med en fjortis tarm iallfall *kissass* :laugh:

/ martin

jebu
2008-03-08, 15:33
Dagens pass: 08-03-08

Promenad 1.5 timme

Skulle vart rygg och biceps idag. Men mår inte så bra idag så jag skjuter på det.

jebu
2008-03-09, 21:18
Dagens: 08-03-09

Promenad: 75 minuter

Fortfarande illamående och yr. Det är fan bättre att vara ordentligt sjuk och veta att man är sjuk, än att vara såhär semi-sjuk och inte veta vad fan det är.... Hoppas det är bättre imorgon så jag kan piska benen.

/Martin

jebu
2008-03-10, 22:11
Dagens träning 08-03-10

Promenad 1 tim

Knäböj
2*10*20kg
2*5*50kg
2*4*90kg
4*4*105kg

Frontböj
3*6*70kg

Sumoböj
3*8*70kg

Benpress
1*8*160kg
2*6*260kg
2*4*290kg

Benspark
3*8*55kg

Viftande med hantel för rotatocuff
3*15*8kg

Rotatocuff med stång
3*10*20kg

Facepulls
3*30*40kg

Rotatocuff sittande i cabeln
3*15*15kg

Dagens pass kändes riktigt bra trots dåligt tryck och fortfarande lite yr sedan helgen. Börjar bli stabilare i kroppen och böjarna börjar kännas bra. Ser fram emot nästa benpass.

/Martin

jebu
2008-03-11, 22:03
Dagens träning 08-03-11

Bänkpress
1*10*35kg
1*20*35kg
2*5*60kg
1*5*80kg
2*4*100kg
3*4*110kg

Armbåge inåt
3*10*70kg

Armbåge utåt
1*10*70kg
2*10*60kg

Negativa triceps pressar (rehab)
3*max*50kg

Bänkdips
3*15*KV

rotatocuff övningar
3*15*7.5kg

Dagens pass kändes inte bra.. trycklös och allmänt slö. Energiintaget har varit för lågt idag samt har jag fått min lägenhet renoverad sedan i måndags, så jag har städat och flyttat in möbler i flera timmar idag...
Ökade mina 2.5kg i bänken som planerat iallafall, men det kunde ha varit striktare pressar. Lägger stången väldigt högt upp mot halsen då jag är starkare där, men kör hyffsat strikt på de lättare vikterna.
Fettet på magen börjar kännas mjukare och det är ett bra tecken, hoppas det börjar släppa på allvar snart.

/Martin

SweLabs
2008-03-11, 22:19
Bra bänkat :thumbup:

Damien Thorne
2008-03-12, 06:13
Böjarna och bänken går ju riktigt bra.

Ska du tävla på Norrlands?

Hur kör man negativa tricepspressar?

jebu
2008-03-12, 11:24
Bra bänkat :thumbup:

Tackar, all uppmuntran är guld värd och behövs.

Böjarna och bänken går ju riktigt bra.

Ska du tävla på Norrlands?

Hur kör man negativa tricepspressar?
Tackar, men hoppas på att kunna utvecklas mycket, främst i böj :)

Nja vet inte om det blir att tävla nått, skulle vara kul att kunna hantera lite vikter först iallafall, så att man inte ligger 100kg bakom de andras ingångsvikter. Men det är bra erfarenhet och någon gång skall alltid vara den första. Men blir garanterat att fara dit och titta och heja iaf.

Negativa pressar görs enligt följande. 1. lastar på vikter (50kg i mitt fall) på en stång i en "bänkpress" 2. lägger sig ner på bänken på rygg. 3. Ber någon som ser ut att precis klara av att marka vikten (i mitt fall Janne) *whistle* ställa sig på plattformarna och lyfta ut vikten. 4. Håll smalt grepp. 5. Sänk vikten med armbågarna mot sidan av kroppen, så att stången kommer ner en bit ovan tissevårtorna. 6. håll upp armbågarna det skall vara mer frenchpress än smalbänk liknande rörelse. 7. Första delen av rörelsen kan gå ganska fort, men då det börjar gå tungt då håller du emot och fortsätter ner så långsamt du kan. 8. Då stången kommer till bröstet så drar din passare upp stången till fullt uträtatde armar. 9. Upprepa proceduren till failure.

sedan känns det mycket bra i de armbågar, som man helst hade bytt ut till en ny förstärkt modell.

/Martin

Damien Thorne
2008-03-12, 11:41
Mycket bra förklaring på de negativa pressarna :thumbup:

Ahhh... Vikterna man gör på en tävling spelar inte så stor roll... Huvudsaken att man tar i ordentligt. (Om man inte tävlar enbart för att få medalj)

Det är roligt med tävlingar. Då har man chansen, adrenalinet och peppningarna att göra ett nytt personbästa. :thumbup:

jebu
2008-03-13, 22:46
Onsdag 08-03-12
Promenad 1tim

Dagens pass 08-03-13

Promenad 1 tim

Marklyft
3*5*70kg
4*5*100kg
4*5*120kg
4*1*160kg + några shrugs på vikten
1*1*180kg + shrugs

Stångrodd
2*15*70kg Smalt grepp
2*15*70kg brett grepp (pekfinger utanför ringarna)

Raka marklyft
3*10*70kg

Lek med hantlar för rotatocuffar
3*15*8kg

Rotatocuff med stång
1*10*20kg

Dagens pass gick segt. bara ätit ca: 1300kcal före passet idag, kan ha något med saken att göra :Virro Marken körde jag lätt för att lära in teknik, men märker att redan på 160kg så tenderar jag att först räta ut benen och sedan dra upp skiten. Detta blev ett faktum på 180kg, först upp med rumpa och räta ut ben för att sedan dra upp, lyckas dock hålla ryggen rätt hyfsat (hade en rekordelig karl att kolla utförandet, och tydligen var det inte ostkrok)
Skall prova att cykla maten lite. Jag kommer att låta intaget vara större träningsdagarna, så att jag orkar genomföra passen utan att vara så borta i kolan som jag är nu. Glömde att mixa greppet i första draget på 160kg, förstod inte riktigt varför stången ville börja glida då jag skulle låsa ut den, men väl på backen igen så såg jag hur jag höll i stången... virrpanna är vad man är.

Har även börjat märka av sämre återhämtning nu pågrund av det låga kalori intaget. Men då jag tränar på kvällen så har jag prioriterat att äta 80-90% av det totala kaloriintaget före passet, klarar inte att hålla bort hungern på dagen. Nu efter passen så är det bara Prottedrinken (45gram protte och 40gram malto) och sedan då jag kommit hem ett päron + lite proviva som intaget har bestått av. Detta är inte det mest "optimala" så jag ska försöka att dra ned mer på maten under dagen, får ersätta ris eller potatis med broccoli så att jag har utrymme energimässigt att äta ett litet mål efter träningen. Tror detta kan komma att göra ganska mycket för återhämtningen, om inte så för att hålla mig från att vara tok-katabol.

/Martin

Damien Thorne
2008-03-14, 09:23
Jag tycker att du är stark Martin *flex*

jebu
2008-03-14, 19:43
Jag tycker att du är stark Martin *flex*

Tackar :)

Men allt är relativt, anser mig själv inte vara det. Men jag hoppas att kunna bli det någon dag.

Eller visst lite stark är jag men det finns så många andra som är starkare, och det är dem jag tittar och jämför mig med, istället när jag kan se till hela "svensson massan" och övriga gymtränande. Men det är väl vi människor i ett nötskal, man ser bara det man är dålig på och eftersträvar det ouppnåeliga.

/Martin (som jobbar på sin självbild)

dooh
2008-03-14, 19:52
Ja för fan, man ska inte se det så relativt att man alltid är relativt sämre.
Du är ju relativt bättre än alla. Så ska du se det istället...;)
Man måste ha i åtanke att det är väldigt få som tränar seriöst (eller tränar överhuvudtaget) och ur det perspektivet är man kickass bara man viftar med hantlar tre ggr/v och käkar GI *flina*...

jebu
2008-03-14, 20:50
Ja för fan, man ska inte se det så relativt att man alltid är relativt sämre.
Du är ju relativt bättre än alla. Så ska du se det istället...;)
Man måste ha i åtanke att det är väldigt få som tränar seriöst (eller tränar överhuvudtaget) och ur det perspektivet är man kickass bara man viftar med hantlar tre ggr/v och käkar GI *flina*...

Du har så rätt i det du säger, har bara problem att kunna se det så. Men jag är medveten om det och jobbar på det :)

/Martin

jebu
2008-03-15, 18:49
Dagens pass 08-03-15

Promenad 1tim

Bicepscurl int. stång
2*20*20kg
2*8*50kg
1*7*60kg + 2 negativa
1*5*60kg + 2 negativa
1*10*50kg

Hantelcurl
1*8*31,5kg
1*10*21,5kg + 3 hammarcurls
2*8*27,5kg + 2-4 hammarcurls

Hammarcurls
1*10*21,5kg

Hantelflies för axlar
1*15*7,5kg
1*12*12,5kg
2*10*15kg + 10 scottpressar

Scottpressar
2*12*21,5kg

Baksida axel flies
2*12*9kg

Facepulls
3*20*30kg

Drag till haka i cabeln
1*15*30kg

Lek med hantlar rotatocuff
2*10*8kg

Dagens pass var ett ganska kort och snabbt sådant då jag kom till gymmet först en timma före de stänger. Bicepscurlen var rätt hyffsat strikta, lite bakåtlut av överkroppen / svingande men inte överdrivet (har sett betydligt värre utförande). De negativa utförs då jag inte orkar få upp stången längre, då gör jag en "frivändning" med hjälp av låren och sänker sedan stången långsamt och håller emot allt vad jag kan. Hantelcurlsen på 31.5kg är däremot inte vackra, rätt bra svingande där men försöker att stanna till i toppläget lite iallafall, men det är medvetet och det känns bra att prova på lite större vikter emellanåt. Har juh fått veta inom klubben att bicepsstyrka är det viktigaste inom SL så jag försöker därför också köra dem tungt, men det är svårt att träna dem både tungt och strikt, får kompromissa lite och köra varannat pass strikt.

/Martin

Damien Thorne
2008-03-15, 19:33
Bra styrka i biceps också :hbang:

jebu
2008-03-16, 13:45
Dagens 08-03-16
Promenad 75 minuter

Ännu en vecka har gått och vikten har legat under 119kg de sista 4 dagarna (118.7 nu på morgonen och 118.5 som lägst) så det går stadigt nedåt helt enligt planerna.
Har sedan den 20 januari tappat från 126kg - 119kg = 7kg på 8 veckor så hittills är jag rätt nöjd. Men som alltid så hade det varit kul ifall det gick snabbare. Men denna takten får jag hålla mig till, ökar jag mer så tror jag det kommer att gå ut allt för mycket över träningen.

Bra styrka i biceps också :hbang:

Tackar! Ja det tar sig.

Synd bara att jag är så svag i triceps. Det är därför jag lägger stången högt upp på bröstet då jag bänkar, då lyfter man/jag mer med bröstet. Samma anledning till varför jag har så lätta vikter i smalbänk motför vanlig, det finns helt enkelt inte nog med styrka i dem. Mycket av detta beror på att jag haft så dåligt i höger armbåge i flera år, men den känns rätt bra nu och jag hoppas att den fortsätter så.

/Martin

Damien Thorne
2008-03-17, 08:11
Mycket bra viktnedgång.

Angånde att du skulle vilja gå ned snabbare så är det bättre att "skynda långsamt". Som du säger så kommer det att gå ut över styrkan om du går ner snabbare.

Och om man går ner för snabbt så hinner inte huden dra ihop sig. Då måste man operera bort överflödsskinnet.

Även om du skulle gå ner saktare... Ett halvt kilo i veckan så blir det 26kg på ett år. (Som du skrev att du skulle göra när du gått ner några kilon)

Du får se detta som ett projekt som ska räcka fram till sommaren 2009.

Det kommer kommer att bli intressant att se hur du ligger till sommaren 2008 och julen 2008.



Tricepsstyrkan kommer snabbt när man börjar köra tungt (som du har gjort nu). Du kommer att öka bra i bänken.

Danne
2008-03-20, 08:56
Kör hårt nu Martin !
Nu blir det lite påskledigt med avsteg från deffen och träningen så jag räknar inte med nån viktnedgång på några dagar men sen kommer jag tillbaks igen.

jebu
2008-03-20, 20:40
Har varit sjuk i några dagar och inte kunnat träna :( Men vikten fortsätter ner ändå... skall försöka att inte äta så mycket gott nu när man är hemma hos päronen en vecka. Fast skoterkörning och pimpelfiske hela dagarna ger mycket cardio :) får se till att köra fast några gånger med skotern så man garanterat hamnar på energi minus :)

har fått höra nu av några att det syns att jag tappat lite vikt.. Skitkul att höra sådant kan jag säga...

/Martin

SweLabs
2008-03-20, 21:00
Har varit sjuk i några dagar och inte kunnat träna :( Men vikten fortsätter ner ändå... skall försöka att inte äta så mycket gott nu när man är hemma hos päronen en vecka. Fast skoterkörning och pimpelfiske hela dagarna ger mycket cardio :) får se till att köra fast några gånger med skotern så man garanterat hamnar på energi minus :)

har fått höra nu av några att det syns att jag tappat lite vikt.. Skitkul att höra sådant kan jag säga...

/Martin

Krya på dig. Låter bra att viktnedgången går bra. Jag har ju själv börjat min resa nedåt. När är du tillbaka i Umeå?

jebu
2008-03-20, 23:37
Krya på dig. Låter bra att viktnedgången går bra. Jag har ju själv börjat min resa nedåt. När är du tillbaka i Umeå?

Tjena!

jag är tillbaks på tisdag redan.. Såg att även du dragit igång en deff. kommer att bli bra.. hoppas bara det inte påverkar styrkan så mycket nu då du skall tävla :)

jebu
2008-03-25, 15:14
Sådär då var man tillbaks till civilisationen igen (Umeå, som har ett jävla skitväder) jag är betydligt fräschare än föregående vecka då jag inte alls var i form, så i veckan blir det att lyfta igen. Har varit hemma i Piteå onsdag till torsdag och sedan drog jag upp till min stuga i Arjeplog fredag morgon till måndag eftermiddag, där har jag kört skoter och fiskat röding, på kvällarna har tiden spenderats i den vedeldade bastun där jag sitter och vildsint skriker och piskar mig själv med björkris.....
Har försökt hålla igen på maten och godiset, men det är svårt nu under ledighet. Men all uteaktivitet verkar ha hållit mig i kaloribalans iallfall vägde idag (klockan 15.00) 118,5kg så det får anses vara ok för att ha fuskat i en vecka :)
Passade på att knäppa några kort då jag såg ett fint ställe, det var bra ljus och väder (bara 15 minusgrader och ca: 5 sekundmeter vind) så jag tänkte att detta läge kan jag bara inte missa... Riktiga bilder kommer sedan nästa helg tagna på samma ställe och avstånd som de första korten.

/Martin

SweLabs
2008-03-25, 17:24
Hade du tagit dig en liten rakabajsare också? :laugh:

Full fart nu på gymmet :whipped:

jebu
2008-03-25, 21:49
Dagens 08-03-25

Promenad 1tim

Bänkpress
3*10*60kg
2*4*90kg
3*4*100kg
1*4*112,5kg
2*4*115kg (kan ha varit 3 set :) )
1*2*120kg failade på tredje repet, var så nära...
1*1*120kg kom ner fel (för långt mot halsen på första) och bommade sedan 2 repet..

Klossbänk
1*3*120kg första mot 9,5cm, andra och tredje mot 4,5cm. Kändes mycket skumt!
1*2*120kg 4,5cm kloss failade på tredje repet

Smalbänk armbåge inåt
3*8*80kg

Smalbänk armbåge utåt
3*6*80kg

Negativa tricepspressar
1*max*50kg skulle tro det blev 8-10reps

Bänkdips
3*12*KV

Lek med hantel för rotatocuff
3*12*8kg

Liggande rotatocuff med hantel
3*12*7kg

Facepulls
2*15*40kg

Rotatocuff med stång
1*10*20kg

Fetknoppens magövning
1*10 per sida

Dagens pass gick över förväntan, bara ätit ca: 1000kcal idag så lite mosig i kolan var jag. Gick lätt idag i bänken så jag provade att höja lite mer än de 2.5kg jag brukar höja, det kändes riktigt bra. Om det känns bra nästa vecka så tror jag att jag skall gå på 120kg på en gång efter uppvärmning så jag får prova på lite tyngre bänkar. Mitt nysatta mål på 130kg känns väldigt nära just nu, kommer nog mest troligt att få flytta fram det lite till om några veckor. Men det är bara en rolig bonus.
Första gången jag provar klossbänk och det var en skum upplevelse, skall prova det några till gånger här framöver.

/Martin (mannen från vidderna)

SweLabs
2008-03-25, 22:31
/Martin (mannen från vidderna)

:D

Bra pass i övrigt. 130kg lär som sagt flyga upp inom kort. Lite mer teknik slipning skulle dock behövas i bänken la jag märke till då kommer du öka ännu mer.

jebu
2008-03-25, 22:55
:D

Bra pass i övrigt. 130kg lär som sagt flyga upp inom kort. Lite mer teknik slipning skulle dock behövas i bänken la jag märke till då kommer du öka ännu mer.

Only for u man!

Vilken teknik? :laugh: Nu är det bruteforce som gör att det åker upp... Jo måste ta tag i det och nöta på, men det blir stabilare för varje pass. Vikten känns aldrig tung, det går bara inte att få upp den tillslut. Men det är så mycket roligare att köra lite tungt än att nöta på med vikt där jag klarar att hålla hyffsat utförande... Men i och med att triceps blir starkare så kommer jag att kunna hålla bättre teknik, då det är dem som är den svaga länken idag (tror jag).

Tack för pepp och råd :)

/Martin

sunkan
2008-03-25, 22:57
törs du inte visa vaderna?*rolleyes*

jebu
2008-03-25, 23:03
törs du inte visa vaderna?*rolleyes*

Nej var lite rädd för snöloppor ;)
Och kände mig inte riktigt sugen på att ta av mig stövlarna heller... Var inte allt för jävla varmt efter ett tag kan jag säga. Men kul var det, skrattade som fan och hoppades att ingen skulle komma och se vad fan man höll på med.

/Martin

Damien Thorne
2008-03-26, 06:27
Nej var lite rädd för snöloppor ;)
Och kände mig inte riktigt sugen på att ta av mig stövlarna heller... Var inte allt för jävla varmt efter ett tag kan jag säga. Men kul var det, skrattade som fan och hoppades att ingen skulle komma och se vad fan man höll på med.

/Martin

Det hade varit roligt om ett gäng kinesiska turister hade kommit förbi med sina kameror :D

Damien Thorne
2008-03-26, 06:28
Roligt att vikterna känns lätt i bänken.

130kg är nära :hbang:

monstermatte
2008-03-26, 11:13
Manliga bilder! Först trodde ja det var en björn som vaknat ur sitt ide för tidigt. :) Ska du träna ikväll?

jebu
2008-03-26, 11:47
Manliga bilder! Först trodde ja det var en björn som vaknat ur sitt ide för tidigt. :) Ska du träna ikväll?

Lavin bjäärn som vakne ur sitt ide!

Nej blir att träna först imorn, blev bara 2 timmar sömn i natt så jag känner att det är bättre att ta det lugnt idag. Mark och rygg imorn blir riktigt kul, måste bara lära mig tekniken nu med att få fram höften och inte bara dra med ryggen. Men vem vet en dag kanske man lyckas spela på samma vikter som Monstret, men det är bara våta drömmar ännu....

/Martin

jebu
2008-03-26, 11:51
Det hade varit roligt om ett gäng kinesiska turister hade kommit förbi med sina kameror :D

Mmm mycket! :Virro

Roligt att vikterna känns lätt i bänken.

130kg är nära :hbang:

Jepp det åker nog upp inom de närmsta träningarna, hoppas bara att man fortsätter att öka bra framöver. Men någon gång kommer en "platå" (stagnerar i utvecklingen) och då får man backa och börja om...

/Martin

reemaa
2008-03-26, 18:08
men jesusamalia! vad i hela friden är det för bilder du lagt upp?!! *flex*

bugulu
2008-03-26, 18:24
Galning här ser jag, själv skulle jag frysa häcken av mig och gråta mig varm om jag vore halvnaken mitt i vinterkylan. Diggar din mössa dock :thumbup:

jebu
2008-03-29, 18:02
Galning här ser jag, själv skulle jag frysa häcken av mig och gråta mig varm om jag vore halvnaken mitt i vinterkylan. Diggar din mössa dock :thumbup:

Jepp mössan skall man inte underskatta! den är både snygg och skön ;)

jebu
2008-03-29, 18:26
Dagens pass 08-03-29

Promenad 1tim

Vikten har legat på 116,2-117,2 under veckan, så det går fortfaranade åt rätt håll.

Marklyft
2*5*60kg
3*4*100kg
3*4*130kg
3*1*160kg
4*1*180kg + några shrugs
1*0*195kg Provade på mitt mål före sommaren, men det ville sig inte idag.
2*1*180kg + några shrugs
2*1*160kg + shrugs

Sumomark
1*1*130kg
4*5*130kg

Skivstångsrodd
3*10*100kg

Skivstångsrodd omvänt grepp
1*10*100kg
1*8*100kg

Latsdrag
2*12*70kg
1*12*80kg

Hantelcurl
1*7*31,2kg
1*13*21,2kg
1*6*26,2kg

Hammercurl
1*8*26,2kg

Well idag gick det väl hyffsat, känner dock som vanligt av det låga kaloriintaget. Det är inte optimalt att ligga så lågt som jag gör (idag före passet 15.30 ca:700kcal) och samtidigt försöka lära sig spela på tunga vikter, tacka gudarna för Rage och koffein, utan dessa så skulle det inte gå.
Har varit väldigt trött, haft huvudvärk och mått dåligt varje kväll i veckan så det har inte blivit några pass sedan i tisdags, hoppas att det är bättre nu och jag kan köra som vanligt till veckan. Har dock orkat vara ut och gå minst 45 minuter dagligen så lite cardio får jag iaf.
Får se hur länge till jag skall satsa på -1 kg i veckan, det är kul att bli av med späcket fort. Men jag vill att huden skall hinna med och jag vill orka träna vettigt också. får se ifall jag kör såhär 4-5veckor till, alltså till 110kg och sedan sätta tempot till 0.5kg i veckan.

/Martin

jebu
2008-03-31, 21:03
08-03-30 Promenad 1tim

Dagens pass: måndag 08-03-31

Knäböj
2*10*20kg
2*6*70kg
3*4*100kg

Sumoböj
3*8*60kg

Frontböj
1*12*60kg

Omvända hacksquat
3*5*120kg

Fetknoppens magövning
3*10 per sida

Crunches
3*20

Lek med hantel för rotatocuff
1*12*6kg
2*12*8kg
1*12*10kg

Liggande utåtrotation med hantel för cuffar
3*10*7kg

Dagens pass gick rätt hyffsat, körde ganska lätt då jag kände mig lite sliten. Som vanligt så har det varit för lite mat bara ca: 1000kcal...
Hade med mig en ny förmåga som imponerade ganska starkt på mig, en stark tös på 46kg som enkelt lastade på 20kg kakor på stången då jag skulle böja. Hennes egna böjar var djupa och fina på 30kg och många reps, fick säga åt henne att sluta varje gång efter 8 - 10 st :) tycker det var rätt bra för första träningen.
Vikten låg på 116.8 i morse så det går som vanligt åt rätt håll, blir att knäppa bilder imorn och lägga upp.
Bänk imorn ser jag fram emot, blir att köra på 120kg ifall det känns bra. Hoppas det kommer att gå, för jag är less på att vara svag :) fan jag vill både bli smal snabbt och stark snabbare... Dålig kombination!

/Martin

SweLabs
2008-03-31, 21:12
08-03-30 Promenad 1tim

Dagens pass: måndag 08-03-31

Knäböj
2*10*20kg
2*6*70kg
3*4*100kg

Sumoböj
3*8*60kg

Frontböj
1*12*60kg

Omvända hacksquat
3*5*120kg

Fetknoppens magövning
3*10 per sida

Crunches
3*20

Lek med hantel för rotatocuff
1*12*6kg
2*12*8kg
1*12*10kg

Liggande utåtrotation med hantel för cuffar
3*10*7kg

Dagens pass gick rätt hyffsat, körde ganska lätt då jag kände mig lite sliten. Som vanligt så har det varit för lite mat bara ca: 1000kcal...
Hade med mig en ny förmåga som imponerade ganska starkt på mig, en stark tös på 46kg som enkelt lastade på 20kg kakor på stången då jag skulle böja. Hennes egna böjar var djupa och fina på 30kg och många reps, fick säga åt henne att sluta varje gång efter 8 - 10 st :) tycker det var rätt bra för första träningen.
Vikten låg på 116.8 i morse så det går som vanligt åt rätt håll, blir att knäppa bilder imorn och lägga upp.
Bänk imorn ser jag fram emot, blir att köra på 120kg ifall det känns bra. Hoppas det kommer att gå, för jag är less på att vara svag :) fan jag vill både bli smal snabbt och stark snabbare... Dålig kombination!

/Martin

Bra pass. Det går år rätt håll. Det var en väldigt söt stark tös du hade med dig. Du får se till att hon börjar tävla för oss. Då är vi snart fler tjejer än killar i klubben :D

jebu
2008-03-31, 21:31
Bra pass. Det går år rätt håll. Det var en väldigt söt stark tös du hade med dig. Du får se till att hon börjar tävla för oss. Då är vi snart fler tjejer än killar i klubben :D

Jepp brudmagnet som jag är, så tar jag inte med mig o-söta tjejer, har en viss standard iaf. :em: :laugh:

Jo skulle vara kul ifall hon börjar SL, tror det finns potential där. Tycker det är skitkul att det är lite tjejer i klubben, det skapar bra stämmning och de behövs för att bredda sporten och kunna sälja den till allmänheten.
Men som det låter nu är det bara motionstränande, med grund i de tre övningarna som var av intresse...

/Martin

SweLabs
2008-03-31, 21:34
Jepp brudmagnet som jag är, så tar jag inte med mig o-söta tjejer, har en viss standard iaf. :em: :laugh:

Jo skulle vara kul ifall hon börjar SL, tror det finns potential där. Tycker det är skitkul att det är lite tjejer i klubben, det skapar bra stämmning och de behövs för att bredda sporten och kunna sälja den till allmänheten.
Men som det låter nu är det bara motionstränande, med grund i de tre övningarna som var av intresse...

/Martin

Mycket bra. Ja du har helt rätt. Sporten behöver fler tjejer för att kunna växa. Roligt för alla i klubben. Är ju superbra att vi fått Rebecka och det skulle inte bli sämre med en till. Hur gammal är hon?

monstermatte
2008-03-31, 21:45
Jepp brudmagnet som jag är, så tar jag inte med mig o-söta tjejer, har en viss standard iaf. :em: :laugh:


/Martin

haha du är min idol! Hur gör du?? :hbang:

jebu
2008-03-31, 22:20
Mycket bra. Ja du har helt rätt. Sporten behöver fler tjejer för att kunna växa. Roligt för alla i klubben. Är ju superbra att vi fått Rebecka och det skulle inte bli sämre med en till. Hur gammal är hon?

Värst vad populär journalen blev helt plötsligt :D Tror hon är 84:a (eller 86:a) men kan ha fel :)
Ja tjejer har en förmåga att locka till sig många medlemmar och publik, det tyder på att vi killar är dåliga ambassadörer som kanske bryr sig för mycket om de egna prestationerna...

haha du är min idol! Hur gör du?? :hbang:

Well, man är bara sig själv, sedan gör man allt precis tvärt om. Dvs spelar trevlig och snäll och allt annat som kan uppfattas som bra :)

Nej det är sporten i sig som ligger bakom, vem vill inte träna SL?

Tror det lätt skulle gå att få med några till tjejer, genom att bara informera om att klubben finns och vad träningen går ut på. Viktigt tror jag kan vara att poängtera att det inte finns några tävlings eller prestationskrav. Alla är vi fega och tror att vi är sämre än vad vi är, mina fördommar säger dock att tjejer är lite överrepresenterade i dessa tankegångar.

Finns juh två brudar på gymmet som tränar de tre övningarna ganska seriöst och sneglar på oss klubbfolk hela tiden, kanske kunde vara värt att prata lite med dem och informera lite.
För de oinvigda kan många i klubben se lite farliga ut. :laugh: Att se dessa stoora vikter åka upp, all utrustning och krigsmålning med magnesia kan faktist te sig lite skrämmande, och göra det svårt att våga ta kontakt. Men får de veta vilket underbart gäng som vi faktiskt är och vad träningen går ut på, så törs nog fler prova på.

/Martin

SweLabs
2008-03-31, 22:22
Tror det lätt skulle gå att få med några till tjejer, genom att bara informera om att klubben finns och vad träningen går ut på. Viktigt tror jag kan vara att poängtera att det inte finns några tävlings eller prestationskrav. Alla är vi fega och tror att vi är sämre än vad vi är, mina fördommar säger dock att tjejer är lite överrepresenterade i dessa tankegångar.

Finns juh två brudar på gymmet som tränar de tre övningarna ganska seriöst och sneglar på oss klubbfolk hela tiden, kanske kunde vara värt att prata lite med dem och informera lite.
För de oinvigda kan många i klubben se lite farliga ut. :laugh: Att se dessa stoora vikter åka upp, all utrustning och krigsmålning med magnesia kan faktist te sig lite skrämmande, och göra det svårt att våga ta kontakt. Men får de veta vilket underbart gäng som vi faktiskt är och vad träningen går ut på, så törs nog fler prova på.

/Martin

Bra skrivit. +1

pe11e
2008-04-01, 00:03
Tror det lätt skulle gå att få med några till tjejer, genom att bara informera om att klubben finns och vad träningen går ut på. Viktigt tror jag kan vara att poängtera att det inte finns några tävlings eller prestationskrav. Alla är vi fega och tror att vi är sämre än vad vi är, mina fördommar säger dock att tjejer är lite överrepresenterade i dessa tankegångar....
+Jag

Men det är på inget sätt unikt för tjejer. Det tog ju fan över ett år innan jag gick med i klubben, nu var ju mina anledningar till det delvis helt andra. Jag är inte så blyg av mig, men många andra drar sig kanske för att gå fram till det där gänget grova jävlar som står och hänger runt en skivstång.

Egentligen skulle man göra det mera tydligt vilka klubbens kontaktpersoner är, kanske en bild på affischerna i gymmet så folk vet vem de ska prata med. Vem är Janne, vem är Malin, Maria.

Det är ju kanske inte alla som är så ambitiösa eller vill ringa och avtala tid för träff utan kanske bara vill fråga och känna efter stämningen i klubben. Vet man vilka ansiktena utåt är så är det ju mycket lättare. Liten tanke

Och fina vikter i journalen här, stark oxe ;)

SweLabs
2008-04-01, 00:08
Everybody knows Janne :) Skämt åsido så ligger det nog nått i det du säger.

jebu
2008-04-01, 22:11
Dagens pass 08-04-01

Promenad 75min

Bänkpress
2*20*20kg
2*10*60kg
1*10*70kg
2*4*100kg
1*4*110kg
2*2*120kg Assist på andra repet, fan att jag inte orkade riktigt själv.
1*2*115kg
1*4*110kg

Smalbänk armbåge in
1*8*60kg
3*8*70kg

Smalbänk armbåge ut
1*8*70kg
2*6*70kg

Lutande hantelpress
1*10*21,2kg
2*8*31,2kg

Facepulls
3*15*30kg

Negativa triceppresar (JL-Press)
2*max*50kg

Dagens pass gick väl hyffsat. Ätit mer än vanligt så hade lite tryck idag, men ändå så ville det sig inte riktigt. Bara aceptera att jag ännu inte är så stark som jag vill. Men det går stadigt framåt. Tekniken börjar kännas bättre den med, egentligen borde jag träna mer på den, men det är inte så kul :) jag vet det är bara kontraproduktivt att skjuta på det. Men, men...
Blev inga bilder idag då fotografen var sjuk, får bli imorn istället.
Nya adepten skötte sig bra idag också. En strong 8:a på 35kg i bänken, ser ljust ut inför framtiden.
Träningsvärk i hela kroppen sedan lördagens markpass och gårdagens böj.. Skall försöka att undvika avbrott i träningen i framtiden, det gör så jävla ont då man börjar om igen.

Kul dock att armbågen börjar kännas riktigt bra igen, tränade utan armbågsvärmare idag och det kändes kanon ändå. Skall dock försöka att inte glömma dem igen, bättre att använda dem fast det känns bra..

/Martin

SweLabs
2008-04-01, 22:35
Dagens pass gick väl hyffsat. Ätit mer än vanligt så hade lite tryck idag, men ändå så ville det sig inte riktigt. Bara aceptera att jag ännu inte är så stark som jag vill. Men det går stadigt framåt. Tekniken börjar kännas bättre den med, egentligen borde jag träna mer på den, men det är inte så kul :) jag vet det är bara kontraproduktivt att skjuta på det. Men, men...
Blev inga bilder idag då fotografen var sjuk, får bli imorn istället.
Nya adepten skötte sig bra idag också. En strong 8:a på 35kg i bänken, ser ljust ut inför framtiden.
Träningsvärk i hela kroppen sedan lördagens markpass och gårdagens böj.. Skall försöka att undvika avbrott i träningen i framtiden, det gör så jävla ont då man börjar om igen.

Kul dock att armbågen börjar kännas riktigt bra igen, tränade utan armbågsvärmare idag och det kändes kanon ändå. Skall dock försöka att inte glömma dem igen, bättre att använda dem fast det känns bra..



Såg ju helt okej ut viktmässigt när jag tittar igenom ditt pass i dag. Kan bara säga att det är värt att satsa på rätt teknik så du har det i grunden. Fick i princip börja om jag med då jag började i klubben och det tog emot ganska mycket att ändra så att man blev svagare men jag har sedan haft igen det mycket mer.

Ps: Bra bänkat av din adept :naughty:

jebu
2008-04-01, 22:41
Såg ju helt okej ut viktmässigt när jag tittar igenom ditt pass i dag. Kan bara säga att det är värt att satsa på rätt teknik så du har det i grunden. Fick i princip börja om jag med då jag började i klubben och det tog emot ganska mycket att ändra så att man blev svagare men jag har sedan haft igen det mycket mer.

Ps: Bra bänkat av din adept :naughty:

Så sant som det är sagt.

Tyvärr så kommer juh alla de duktiga pojkarna så sent till gymmet. Så jag är oftast klar eller halvvägs genom då det finnns någon att fråga... Dålig ursäkt :) men den låter ganska bra iaf.

Och ja adepten är mkt begåvad tror att det finns potential där, men då är det frågan om intresse också..

/Martin

Damien Thorne
2008-04-01, 22:49
Bara aceptera att jag ännu inte är så stark som jag vill.

Men visst är 120kg personbästa?
Jag tycker att det går bra för dig.

Angående det jag quotade så tror jag aldrig att man kommer att vara så stark som man vill. När du når ditt nuvarande mål så har du redan hunnit sätta ett högre mål.

Möjligen att man är nöjd när man är starkast i klubben :D

Förresten... Hur stark vill du vara?

monstermatte
2008-04-01, 23:47
Värst vad populär journalen blev helt plötsligt :D Tror hon är 84:a (eller 86:a) men kan ha fel :)
Ja tjejer har en förmåga att locka till sig många medlemmar och publik, det tyder på att vi killar är dåliga ambassadörer som kanske bryr sig för mycket om de egna prestationerna...



Well, man är bara sig själv, sedan gör man allt precis tvärt om. Dvs spelar trevlig och snäll och allt annat som kan uppfattas som bra :)

Nej det är sporten i sig som ligger bakom, vem vill inte träna SL?

Tror det lätt skulle gå att få med några till tjejer, genom att bara informera om att klubben finns och vad träningen går ut på. Viktigt tror jag kan vara att poängtera att det inte finns några tävlings eller prestationskrav. Alla är vi fega och tror att vi är sämre än vad vi är, mina fördommar säger dock att tjejer är lite överrepresenterade i dessa tankegångar.

Finns juh två brudar på gymmet som tränar de tre övningarna ganska seriöst och sneglar på oss klubbfolk hela tiden, kanske kunde vara värt att prata lite med dem och informera lite.
För de oinvigda kan många i klubben se lite farliga ut. :laugh: Att se dessa stoora vikter åka upp, all utrustning och krigsmålning med magnesia kan faktist te sig lite skrämmande, och göra det svårt att våga ta kontakt. Men får de veta vilket underbart gäng som vi faktiskt är och vad träningen går ut på, så törs nog fler prova på.

/Martin

Ja det är pricken över i:et :D Gäller bara att man ska våga gå fram å fråga.

monstermatte
2008-04-01, 23:51
Så sant som det är sagt.

Tyvärr så kommer juh alla de duktiga pojkarna så sent till gymmet. Så jag är oftast klar eller halvvägs genom då det finnns någon att fråga... Dålig ursäkt :) men den låter ganska bra iaf.

Och ja adepten är mkt begåvad tror att det finns potential där, men då är det frågan om intresse också..

/Martin

Vilken tid brukar du träna?

jebu
2008-04-02, 00:09
Men visst är 120kg personbästa?
Jag tycker att det går bra för dig.

Angående det jag quotade så tror jag aldrig att man kommer att vara så stark som man vill. När du når ditt nuvarande mål så har du redan hunnit sätta ett högre mål.

Möjligen att man är nöjd när man är starkast i klubben :D

Förresten... Hur stark vill du vara?

jodå 120 är PB.

Har aldrig ansett mig vara speciellt stark, visst har jag lite snevriden syn på det hela. men med tanke på hur stor jag är och väger, så är det inga speciella vikter jag lekt med...

Vad jag anser att vara stark är väl att iallafall klara att bänka minst 140-150kg, böja minst 190kg ATG och NO, NO, NO. marka 210kg+ detta gäller för någon i min viktklass...

Tja har väl inget direkt tydligt långsiktigt mål med min träning ur styrke synpunkt. Men skulle vara kul att iallafall klara det jag nämnt ovan. Mark är väl det som ligger närmast till hands att klara inom överskådlig framtid. Men tror som du säger att så fort man uppnår en vikt som är lite respektabel så blundar man för det och ser på någon annan som är bättre och nedvärderar sin egen prestation... Men jag har även då väldigt dåligt självförtroende och självbild, som påverkar mycket. Vet att hur än bra man blir på något så finns det alltid dem som är bättre. Men jag får väl acceptera att det finns dem som anser att de prestationer jag gör är bra, får bara hoppas att jag själv kommer att anse det någon dag.

Ähh jag får bara köra på och hoppas på att utvecklas och att kroppen håller ihop. Det viktigaste för mig är att ha kul och göra något som jag gillar :)

/Martin

jebu
2008-04-02, 00:12
Vilken tid brukar du träna?

Brukar komma dit vid 18.20-18.30. blir så sent annars före jag är hemma då det tar 30 minuter att gå hem också. Men det är egentligen bara en dålig ursäkt för att komma undan teknik innötning :)

/Martin

jebu
2008-04-02, 07:12
Ett jävla gnällande nu på sistone om att man är svag mm... Men det är juh som de säger; Everybody wanna be a Krampusmonster, but everyone can't lift those heavy ass weights.

Damien Thorne
2008-04-02, 09:21
Vad jag anser att vara stark är väl att iallafall klara att bänka minst 140-150kg, böja minst 190kg ATG och NO, NO, NO. marka 210kg+ detta gäller för någon i min viktklass...


Låter som bra mål.

Möjligen så når du ditt bänkpressmål i år (iallafall innan semestern 2009)
Och marken når du inom kort (innan semestern).

Böjen ser tyngre ut, men inte ouppnåligt.

Damien Thorne
2008-04-02, 09:30
Ett jävla gnällande nu på sistone om att man är svag mm... Men det är juh som de säger; Everybody wanna be a Krampusmonster, but everyone can't lift those heavy ass weights.

Om du tycker att du gnäller, så skulle du hört mig ;)

Fördelen med att vara svag är att man alltid kan bli starkare :thumbup:

Det gäller bara att hålla igång träningen kontinuerligt (vilket jag själv är dålig på, men det ska bli bättre)

jebu
2008-04-03, 13:35
080402 promenad 90min

080403 promenad 60minuter

Äntligen fått ut tummen och tagit månadens bilder. Poseringen blev inte den bästa, vet att jag skall hålla upp huvud mm men väl i ögonblicket så glöms sådant. gäller att få in det naturligt. Får väl ställa mig i sporthallen efter träningen idag och träna på de obligatoriska :laugh:

SweLabs
2008-04-03, 14:40
Det har ju hänt en del sedan de första bilderna du lade upp. Bara köra på och vara uthållig så ska du se att det kommer bli jävligt bra.

monstermatte
2008-04-03, 16:04
Lightos is the wightos! Jo man se ju att du tappat en del! :thumbup:

jebu
2008-04-03, 21:16
Dagens pass 080403
Promenad 2 tim

Marklyft
3*8*60kg
2*4*100kg
3*4*140kg
5*1*180kg + några shrugs på 2 set, Sista lyftet var riktigt explosivt *rolleyes*

Stångrodd
3*10*100kg

Latsdrag
1*12*70kg
1*10*80kg
1*10*70kg

Stångrodd brett grepp pekfinger utanför ringarna, drag till bröst.
2*12*60kg

Lek med hantel för rotatocuff
1*15*7kg
2*10*10kg

"Dips" för seratus
3*MAX*KV

Shrugs
1*10*110kg

Dagens pass gick rätt hyffsat, marken går väl framåt det kändes lite lättare än sist. Fick utlåtande av coach Janne att jag måste stärka upp magen. Så det blir bara att bita ihop och köra mage då... De sista lyften på 180kg var väl inte direkt superexplosiva :) framförallt inte det sista, eller vad säger du Patrik.
Blev en promenad tidigare idag på en timma och sedan som alltid till och från gymmet (30min enkel väg). Detta kändes bra och skall försöka att lägga in en extra promenad de dagar som jag är "ledig". Nästa pass blir lördag då axlar och biceps kommer att få sig en omgång.

Vill än en gång tacka alla som peppar och kommenterar och hjälper, det betyder mycket! :thumbup:

Sedan alla som läser i min journal, det känns väldigt kul att se att det är flera som tittar in här, det sporrar mig oerhört.

/Martin

SweLabs
2008-04-03, 21:59
Bra pass i dag och som sagt så gick det sista lyftet grymt lätt. I alla fall bra mycket lättare än mitt maxlyft.

jebu
2008-04-04, 16:54
080404
Promenad 75 minuter

/Martin

jebu
2008-04-05, 15:30
Dagens pass lördag 080405

Promenad 2tim

Bänkpress
1*20*40kg
1*20*45kg
2*8*75kg
3*6*100kg Stopp i botten

Smalbänk armbåge in
3*20*40kg

Smalbänk armbåge ut
1*20*40kg

Stående hantelflies
1*12*10kg
3*10*15kg

Scott pressar
1*10*20kg
2*10*15kg

Axelpress i smith
1*12*0
2*10*20kg

Framåtlutade sittande flies
3*12*10kg

Framåtlutade flies i cabel
2*12*10kg

Facepulls
1*15*35kg
3*20*25kg

Lek med hantel för rotatocuffar
3*15*8kg

"Armbrytning" med hantel för rotatocuffar
3*12*7kg

Stångcurl
1*20*20kg
3*8*50kg

Hantelcurl
1*8*31,2kg
1*8*26,2kg
1*10*21,2kg

Curl i cabeln
1*9*FM
1*8*FM

Magmaskin
2*30*45kg

Dips för serratus
2*MAX*KV

Dagens pass gick rätt bra, hyffsat pigg i skallen då jag var på gymmet redan klockan 12. Hade dock inte hunnit äta något före samt hade det inmundigats 4st pilsner kvällen före och avslutande 150grams hamburgare, så det kunde ha varit bättre förutsättningar. Men det var mycket gott och trevligt, samt är det bra för deffen ;)
Blir en lugn lördagskväll nu framför tv och ev. en trevlig bok. Ser fram emot måndagen då det är knäböj igen, hoppas kunna öka lite vikter då.

/Martin

jebu
2008-04-06, 12:03
Dagens 080406

Promenad 140 minuter, blev lite väl länge. Men det skadar inte att få lite motion :)

/Martin

monstermatte
2008-04-06, 14:37
Dagens 080406

Promenad 140 minuter, blev lite väl länge. Men det skadar inte att få lite motion :)

/Martin

DU är värst! :hbang:

Danne
2008-04-07, 07:31
Det blir lätt långt om man går vilse :thumbup:

Dagens 080406

Promenad 140 minuter, blev lite väl länge. Men det skadar inte att få lite motion :)

/Martin

jebu
2008-04-07, 20:56
Dagens 080407

Promenad 1tim

Knäböj
2*8*20kg
2*6*60kg
3*4*100kg
1*1*110kg
1*3*120kg

Frontböj
3*5*70kg

Sumoböj
3*6*90kg

Benpress
1*10*160kg
1*6*260kg
3*5*300kg
1*6*185kg Fötterna smalt och längst ned på plattan

Magmaskin
2*20*47,5kg

Fetknoppens magövning
1*12

Stående crunches i kabelhiss
2*15*50kg

Idag gick passet rätt bra viktmässigt, var dock ej närvarande psykiskt... Men det är bara att göra det man skall, när man ändå är där. Kan inte vara heltaggad varje pass. Provade att höja vikten i böjen och det gick rätt lätt och bra, fällde dock ryggen i sista repet på 120kg. Måste verkligen stärka upp magen, synd det är så jävla tråkigt att träna mage. Men detta hänger ihop med att jag är svag i den och det är inte kul att träna sådant man är dålig på :)

/Martin

Damien Thorne
2008-04-08, 06:29
Du var jävligt stark i benpressen :naughty:

jebu
2008-04-08, 08:36
Du var jävligt stark i benpressen :naughty:

Jo brukar kunna ta i den övningen, önksar bara att det gick lika bra i knäböjen. Men så fort jag har stärkt upp magen så kanske det släpper även där.

/Martin

Damien Thorne
2008-04-08, 09:30
Jo brukar kunna ta i den övningen, önksar bara att det gick lika bra i knäböjen. Men så fort jag har stärkt upp magen så kanske det släpper även där.

/Martin

Ja, med tanke på styrkan i benpressen så har du en ordentlig kapacitet i knäböjen. :thumbup:

jebu
2008-04-08, 18:19
Dagens 080408

Promenad 75 minuter. Blir ev. en vända till ikväll...

Bänkpress
2*20*20
2*6*70kg
2*4*100kg
3*4*115kg
1*2*120kg

Smalbänk armbåge in
3*8*80kg

Smalbänk armbåge ut
1*8*60kg
2*6*60kg

Lek med hantel för rotatocuff
1*20*7kg
3*15*8kg

Liggande hantel för rotatocuff
3*12*7kg

Facepulls
3*15*35kg

Kort snabbt och trevligt pass idag, var någon timma tidigare än vanligt idag på gymmet och det kändes jättebra. Bänken gick som planerat, 115kg gick lätt och snabbt upp. provade på 120kg första repet gick upp lätt som fan, andra repet tappade jag fokus lite och gick ganska segt. Men det gick bättre än sist så det verkar gå åt rätt håll.
Hade adepten med mig och hon körde bröst och några set böj också då hon inte var med igår, avslutade böjen med en fin 8 reppare på 40kg.
Blir att gå ut en sväng till senare i kväll då jag skall försöka att vara ut 2 timmar iaf. 3-4dagar i veckan, väljer att ej göra det varje dag. Detta för att lättare kunna öka cardio dosen då det börjar gå motigt med viktnedgången. Vill inte köra mer än vad som behövs nu, då jag tidigare haft lite problem med knän och benhinnor.

/Martin

Damien Thorne
2008-04-08, 19:28
Bänken går ju riktigt bra.

Nu är 130kg inte många veckor bort :naughty:

Bra plan med promenaden :thumbup:

jebu
2008-04-09, 19:34
Dagens 080409
Promenad 30 + 100 minuter.

/Martin

jebu
2008-04-11, 14:18
0804010 promenad 35 minnuter

Dagens 080411
Promenad 45minuter + en timma senare idag.

Marklyft
2*6*60kg
2*4*100kg
2*4*140kg
5*1*180kg
1*1*140kg

Stångrodd
2*15*100kg
1*6*100kg Blev less...

Latsdrag
3*15*70kg

Jävla skitpass idag, helt trycklös och omotiverad. Vikterna var tunga som fan dessutom i marken idag, alla lyften på 180 gick tungt något jävulskt. Stångrodd och latsdragen gick lätt och bra iaf. men blev less på tredje settet rodd och stannade på 6:e repet.. (idiot) :smash:
Får bryta ihop och komma tilbaks imorn, blir ett lätt bröst, biceps och axelpass imorn hoppas det går bättre då.

/Martin

reemaa
2008-04-11, 18:13
0804010 promenad 35 minnuter

Dagens 080411
Promenad 45minuter + en timma senare idag.

Marklyft
2*6*60kg
2*4*100kg
2*4*140kg
5*1*180kg
1*1*140kg

Stångrodd
2*15*100kg
1*6*100kg Blev less...

Latsdrag
3*15*70kg

Jävla skitpass idag, helt trycklös och omotiverad. Vikterna var tunga som fan dessutom i marken idag, alla lyften på 180 gick tungt något jävulskt. Stångrodd och latsdragen gick lätt och bra iaf. men blev less på tredje settet rodd och stannade på 6:e repet.. (idiot) :smash:
Får bryta ihop och komma tilbaks imorn, blir ett lätt bröst, biceps och axelpass imorn hoppas det går bättre då.

/Martin

woot, ska du träna imon?!

jebu
2008-04-11, 19:34
woot, ska du träna imon?!

Tränar alltid på lördagar :)

/M

jebu
2008-04-12, 15:55
Dagens 080412

Promenad 1tim

Bänkpress
2*20*20kg
2*10*50kg
1*6*100kg
1*6*100kg Med stopp
1*12*100kg
2*6*100kg Med stopp

Pullovers
1*10*26,2kg
2*8*40kg
1*7*40kg

Hantelcurl
2*8*31,2kg
1*8*26,2kg
1*8*23,7

Stångcurl
2*8*60kg

Flies för axlar
1*12*16,2kg
2*12*15kg

Cabelflies handtag bakom ryggen
3*10*10kg

Framåtlutande cabelflies
3*10*10kg

Facepulls
3*15*25kg

Lek med hantel för rotatocuff
3*15*8kg

Fetknoppens magövning
1*10

Dagens pass gick rätt bra, hade bra tryck i kroppen och kände mig motiverad. 12 repparn i bänken var ej planerad, men det gick så lätt vid 6:e repet så jag fortsatte :) biceps gick bra, kände mig stark idag och kunde köra rätt strikt och med bra utförande. Provade att köra på lite högre vikt än vanligt på stångcurlen och det gick mkt bra. Vikten har legat still på 117kg hela veckan, men jag har minskat i spegeln och måttbandet säger samma sak. Har börjat med ALA samt har ätit lite mer kolhydrater, så jag kan ha bundit upp lite mer vätska än jag brukar... Men vikten är inte det viktiga det är utseendet :)

/Martin

Damien Thorne
2008-04-13, 12:46
Så du gjorde 2st 6or på 100kg innan du gjorde 12an. :naughty:

Undrar hur många du klarat om du kört maxreps redan på första settet?

Jag tycker det känns bra att köra 2 reps på vikten före man kör maxreps. Annars kan vikten kännas för psykiskt tung.

jebu
2008-04-13, 14:29
Dagens 080413

Promenad 95minuter. Lite blåsigt och snöigt i Umeå idag, såg ut som en snögubbe då jag kom tillbaks :) Men det är bara att härda ut och gå fast det inte är bra väder. Det är juh som de säger, vill man bli fin får man lida pin...


Får prova maxa i bänken snart igen, och ja jag gillar att först köra minst ett set på vikten, då går det lättare. Ganska läckert att oftast så går första settet på tung vikt tyngre än de efterföljande..

/Martin

jebu
2008-04-14, 21:25
Dagens 080414

Promenad 90 minuter

Knäböj
2*10*20kg
2*6*60kg
3*6*110kg
1*5*120kg

Sumoböj
3*10*80kg

Benspark
1*10*45kg
1*10*50kg
1*9*60kg

Crunches
3*20

Idag gick det strålande, käkat en quarterpound meny idag på dånken (blev bjuden), så det var bra tryck i kroppen :) Böjarna börjar ta sig, skall prova 130 nästa vecka kanske en på 140 också ifall det känns bra.
Adepten gjorde bra ifrån sig idag, sista settet i böjen gjordes det 55kg * 6reps med kroppsvikt på 47kg. Går inte annat än att förundras över denna tjej... Stretchade betydligt mer idag motför vad jag brukar, skall prova detta ett par veckor för att känna ifall det är värt det... Får tåla att höra lite pikar om det, men jag vet att de är bara avundsjuka på mig ;)

/Martin

SweLabs
2008-04-14, 21:48
Dagens 080414

Promenad 90 minuter

Knäböj
2*10*20kg
2*6*60kg
3*6*110kg
1*5*120kg

Sumoböj
3*10*80kg

Benspark
1*10*45kg
1*10*50kg
1*9*60kg

Crunches
3*20

Idag gick det strålande, käkat en quarterpound meny idag på dånken (blev bjuden), så det var bra tryck i kroppen :) Böjarna börjar ta sig, skall prova 130 nästa vecka kanske en på 140 också ifall det känns bra.
Adepten gjorde bra ifrån sig idag, sista settet i böjen gjordes det 55kg * 6reps med kroppsvikt på 47kg. Går inte annat än att förundras över denna tjej... Stretchade betydligt mer idag motför vad jag brukar, skall prova detta ett par veckor för att känna ifall det är värt det... Får tåla att höra lite pikar om det, men jag vet att de är bara avundsjuka på mig ;)

/Martin


Bra pass i dag. Blir intressant nu när du börjar komma upp i lite vikt i böjen. Bra gjort av din adept också :thumbup:

Damien Thorne
2008-04-14, 21:57
Mycket bra böjt idag :thumbup:

130kg kommer inte att vara några problem. Ska bli skoj att se om du tar 140kg också.

Damien Thorne
2008-04-14, 22:00
Missade att du körde stångrodd på 100kg... 15ggr :naughty:

Jävligt starkt!

De enda jag sett köra tyngre är Westbergskillarna. Men de är ju inte mänskliga. :D

jebu
2008-04-14, 22:47
Bra pass i dag. Blir intressant nu när du börjar komma upp i lite vikt i böjen. Bra gjort av din adept också :thumbup:

Jepp blir kul att se ifall jag kommer att klara några vikter... Är grymt imponerad och stolt över adepten...

Mycket bra böjt idag

130kg kommer inte att vara några problem. Ska bli skoj att se om du tar 140kg också.

Nej 130 borde inte vara några probs, 140 får vi se :)

Missade att du körde stångrodd på 100kg... 15ggr

Jävligt starkt!

De enda jag sett köra tyngre är Westbergskillarna. Men de är ju inte mänskliga. :D

Bröderna Westerberg måste ha något bergstroll en bit bak i släktledet, grymma gener i dem pojkarna. Trevliga och härliga är dem också :thumbup:

Stångrodden är nog fatktiskt bland den enda övningen som jag kan känna mig lite stark i :) Filmade ett set förra ryggpasset (det som gick så jävla dåligt 10/4) Lägger upp det på tuben och in i tråden sedan ikväll. Tyvärr så kan min digitalkamera bara filma i 15sekunder, så det är bara med 8rep... brukar även köra striktare, mer framåtlutad och långsammare. Men nu var korsryggen död efter marklyften, samt var humör och vilja i botten. Skall ta och filma lite pass här framöver så jag själv kan se hur utförande är samt bjuda lite på mig själv här i journalen. Är även lättare att veta hur man skall ändra teknik och utförande..

/Martin

jebu
2008-04-14, 22:52
kXix61kWHeU

Tuben var snabb idag :)

Damien Thorne
2008-04-14, 23:05
Bröderna Westerberg måste ha något bergstroll en bit bak i släktledet, grymma gener i dem pojkarna. Trevliga och härliga är dem också :thumbup:


Ahh... Det säger du bara för att inte få stryk :D

Damien Thorne
2008-04-14, 23:08
Tyvärr kan jag ej se youtube här på jobbet. Jag får kolla hemma imorgon.

Men du måste skaffa en ny digitalkamera (eller mobil som du kan filma med), så att du kan filma längre än 15 sekunder. :smash:

Damien Thorne
2008-04-14, 23:09
Skall ta och filma lite pass här framöver så jag själv kan se hur utförande är samt bjuda lite på mig själv här i journalen.

Ja :D

Alltid roligt med lite film *popcorn*

jebu
2008-04-14, 23:11
Tyvärr kan jag ej se youtube här på jobbet. Jag får kolla hemma imorgon.

Men du måste skaffa en ny digitalkamera (eller mobil som du kan filma med), så att du kan filma längre än 15 sekunder. :smash:

Har en DV-kamera också, men den är lite stor att ha med sig, och lite bökig att tanka över filmen från (måste köpa firewire kabel).
Skall prova filma med mobben, aldrig gjort det. För den är då alltid med.

/Martin

Damien Thorne
2008-04-14, 23:18
Skall prova filma med mobben, aldrig gjort det. För den är då alltid med.

/Martin


Tänk på att det finns inställningar där man kan välja kvallite samt längd på klippet.

Jag missade den inställningen de första gångerna jag filmade. Så den kunde bara filma i kanske 15 sekunder. Det blev lite stressigt att sätta igång filmningen och springa till bänken och börja pressa direkt, annars kom ej de sista repsen med.

Inställningen där det är sämre kvallite och kortare filmtid är till för att ej överskrida maxstorleken på filen om man vill skicka den via MMS.

jebu
2008-04-15, 19:18
Dagens 080415

Promenad 100 minuter

Brukar träna idag, men kände mig lite trött och sliten så tar bänkpasset imorgon istället.

/Martin

monstermatte
2008-04-15, 22:31
Dagens 080415

Promenad 100 minuter

Brukar träna idag, men kände mig lite trött och sliten så tar bänkpasset imorgon istället.

/Martin

Perfekt! Ja ska täna imorrn och behöver hjälp. Ja siktar på att vara där 18:30. Skulle vara king om du kunde vara där. :thumbup:

jebu
2008-04-16, 07:18
Perfekt! Ja ska täna imorrn och behöver hjälp. Ja siktar på att vara där 18:30. Skulle vara king om du kunde vara där. :thumbup:

Det blir bra det mannen, då kanske du kan passa på att visa hur man gör för att spela på tunga vikter i bänken. :D

monstermatte
2008-04-16, 07:34
Det blir bra det mannen, då kanske du kan passa på att visa hur man gör för att spela på tunga vikter i bänken. :D

Jo! Då är det ju viktigt att ja har en rejäl en passare så ja inte gör mig illa. :)

jebu
2008-04-16, 21:53
Dagens 080416

Promenad 90 minuter

Bänkpress
2*20*20kg
2*6*70kg
2*4*100kg
3*3*120kg
2*0*130kg Ville sig inte riktigt :furious:

Smalbänk armbåge in
3*8*70kg

Smalbänk armbåge ut
3*8*70kg

Lek med hantel för rotatocuff
3*15*8kg

Liggande med hantel rotatocuff
3*15*6kg

Facepulls i cabeln
3*15*50kg

Rotatocuff med stång
2*10*20kg

Dagens pass gick rätt bra. Gick bra att öka till 120kg idag i bänken, fått lite tekniktips som jag skall försöka ta till mig. Provade på 130kg för att se ifall jag klarade mitt nya mål som jag skall ha upp före sommarlovet börjar, det ville sig inte riktigt. Lade stången lite väl högt upp, men hade ändå rätt bra fart tills triceps skulle börja ta över, men då tog det stopp. Tror dock att det hade gått ifall jag inte hade kört de tidigare setten. Får väl prova igen om någon vecka.

Dagens stora lycka och glädjeämne var att jag fick förmånen att se Monstret bänka, han gjorde några lätta singlar på 240kg. Den mannen kan. Mycket motiverande att se. :thumbup:

/Martin

monstermatte
2008-04-16, 21:59
Dagens 080416

Promenad 90 minuter

Bänkpress
2*20*20kg
2*6*70kg
2*4*100kg
3*3*120kg
2*0*130kg Ville sig inte riktigt :furious:

Smalbänk armbåge in
3*8*70kg

Smalbänk armbåge ut
3*8*70kg

Lek med hantel för rotatocuff
3*15*8kg

Liggande med hantel rotatocuff
3*15*6kg

Facepulls i cabeln
3*15*50kg

Rotatocuff med stång
2*10*20kg

Dagens pass gick rätt bra. Gick bra att öka till 120kg idag i bänken, fått lite tekniktips som jag skall försöka ta till mig. Provade på 130kg för att se ifall jag klarade mitt nya mål som jag skall ha upp före sommarlovet börjar, det ville sig inte riktigt. Lade stången lite väl högt upp, men hade ändå rätt bra fart tills triceps skulle börja ta över, men då tog det stopp. Tror dock att det hade gått ifall jag inte hade kört de tidigare setten. Får väl prova igen om någon vecka.

Dagens stora lycka och glädjeämne var att jag fick förmånen att se Monstret bänka, han gjorde några lätta singlar på 240kg. Den mannen kan. Mycket motiverande att se. :thumbup:

/Martin

Självklart gör du 130 i bänken om du kör det som första set. Max ett set på 120 skulle du kört innan. Som det ser ut har du svagaste (som jag:D ) biten just i starten sen får du riktigt bra fart i övrigt. Du skulle kanske provat köra några bänkar med brett grepp, det har ja gort nu i 4veckor och det verkar ha gett resultat. :D Roligt också att man kan bidra med med lite motivation. Untill next time Monster Matte says ride the big one! :)

jebu
2008-04-16, 22:05
Självklart gör du 130 i bänken om du kör det som första set. Max ett set på 120 skulle du kört innan. Som det ser ut har du svagaste (som jag:D ) biten just i starten sen får du riktigt bra fart i övrigt. Du skulle kanske provat köra några bänkar med brett grepp, det har ja gort nu i 4veckor och det verkar ha gett resultat. :D Roligt också att man kan bidra med med lite motivation. Untill next time Monster Matte says ride the big one! :)

Jag läser och lär, kör widegrip bänkar på lördag och nått set hantelpressar.

/Riding Martin

jebu
2008-04-17, 21:22
Dagens 080417

Promenad 90 minuter

Marklyft
2*6*60kg
2*4*100kg
5*4*130kg

Kronlyft
3*1*180kg

Stångrodd
2*15*60kg Smalt grepp
2*15*60kg Brett grepp


Dagens pass var ett lätt pass, lätt för att jag var så jävla svag idag och inte orkade mer... Får hoppas på bättre dagsform nästa vecka.

/Martin

jebu
2008-04-18, 14:05
080418

Promenad 110 minuter. Blir eventuellt en kort promenad senare ikväll också :)

jebu
2008-04-19, 16:05
080419

Promenad 110 minuter.
Vikten har legat på 115,2-5 kg i veckan. Så det går nedåt :thumbup:

Blir en lugn kväll framför tv:n med godis och läskeblask *popcorn* Imorgon blir det lätt bänkträning och biceps + axlar.

/Martin

Damien Thorne
2008-04-19, 18:39
080419

Promenad 110 minuter.
Vikten har legat på 115,2-5 kg i veckan. Så det går nedåt :thumbup:

Blir en lugn kväll framför tv:n med godis och läskeblask *popcorn* Imorgon blir det lätt bänkträning och biceps + axlar.

/Martin

Viktnedgången går riktigt bra :)

Jag ska också köra bänk imorgon :D

jebu
2008-04-20, 17:48
Dagens 080420

Promenad 80minuter

Bänkpress
2*20*20kg
2*10*60kg
2*6*100kg Med stopp
3*5*100kg Brett grepp
1*10*100kg
1*6*100kg smaltgrepp

Lutande hantelpress
1*10*31,2kg

Stångcurl
1*15*20kg
2*8*60kg

Hantelcurl
1*8*31,2kg
1*10*21,2kg

Hantelflies axlar
1*12*10kg
3*10*15kg

Framåtlutad flies i cabeln
3*10*10kg

Bicepscurl i cabeln
3*10*FM

Lek med hantel rotatocuff
2*12*8kg
1*10*10kg

Armbrytning med hantel rotatocuff
2*10*7kg

Dagens pass gick rätt bra. Provade lite annan teknik i bänken idag och det kändes bra. Körde widegrip bänken så brett det bara gick, fick vara försiktig då jag lade tillbaks stången för att inte klämma mig. Ser fram emot morgondagen, hoppas att det finns tryck i kroppen så att jag kommer att få upp den vikt jag planerat i böjen.

/Martin

jebu
2008-04-21, 20:48
Dagens 080421

Promenad 90 minuter

Knäböj
1*10*20kg
2*5*60kg
2*5*90kg
3*4*110kg
1*3*130kg

Sumoböj
3*10*60kg

Benpress
3*10*130kg Tillräckligt djupa
1*5*210kg

Magövning
2*max

Dagens pass gick rätt bra trots allt, hade lite huvudvärk och var inte så laddad. Provade bara ett set på 130 och det gick lätt och bra, fegade lite på djupet på de två första böjarna men tredje så var det ATG (nästan :) ). Fick veta att jag visst ger ifrån mig ett riktgt manligt ljud då jag böjer tungt :laugh: Men det är bra, det skall höras var de svaga pojkarna tränar.
Adepten skötte sig bra igen och böjde även denna gången på 55kg. Tyvärr så blir det nog bara en gång till som hon följer med och tränar :cryout: snacka om wasted talent.
Nästa vecka provar jag på 140kg i böjen, borde inte vara några problem. Skulle vara bra att prova tyngre också, känner att jag har en liten psykisk spärr, så det skulle vara bra att prova tungt så vet jag att det går och kan köra lite tyngre. Tur att man har starke Patrik som passare, då känner man sig trygg!

/Martin

Damien Thorne
2008-04-22, 06:31
Böjen går ju riktigt bra *flex*

Ett sett att få bort psykiska spärrar (ett annat ord för att man är rädd för vikten), är att köra kvartsböjar i skyddsburen.

jebu
2008-04-22, 06:48
Satan i gatan vad jag är öm i mage och rygg :) Magen har krampat då jag satt mig upp eller vänt mig i sängen i natt... :em: Måste verkligen börja träna magen mer..


/Martin

jebu
2008-04-23, 10:14
080422 Promenad 90 minuter

080423 Promenad 110 minnuter nu på morgonen, blir en timma till ikväll.

jebu
2008-04-23, 22:26
Dagens pass 080423

Promenad 60 minuter

Bänkpress
2*20*20kg
2*10*60kg
2*6*100kg
1*3*120kg Med stopp (kan ha varit 4 rep)
1*2*130kg Liiite hjälp på andra repet. MÅLET UPPNÅTT
2*3*125kg
1*4*120kg Hjälp på sista repet
1*3*142,5kg Negativa

Smalbänk armbåge in
2*5*100kg
1*4.5*100kg Jävligt explosivt sista rep, som jag fick hjälp med i slutet efter 1 minut eller så :)

Smalbänk armbåge ut
1*5*100kg
2*4*100kg

Dips mot bänk
3*max

Dips för serratus
3*max

Lek med hantel för rotatocuff
3*15*8kg

Armbrytningar med hantel rotatocuff
3*15*7kg

Liggande rotatocuff med hantel
2*12*6kg

Rotatocuff med skivstång
1*10*20kg

Dagens pass gick långt bättre än vad jag trodde det skulle gå, var hängig, hade lite huvudvärk och var trött. Väl i gymmet och speciellt då 100kg gick så lätt så vände inställning och känslan i kroppen.
Skönt att ha klarat målet inför sommarn nu, och då med två rep, gick så bra första repet så jag gjorde ett till :)
Fick berättat att min vänstra armbåge söker sig utåt då jag kör smalbänk, den är tydligen svagare och vill låta bröstet ta över lite av bördan.
Detta var ingen ny kunskap för mig, att vänster triceps är svagare än höger. Mitt vänstra bröst är betydligt större än det högra. Vänster triceps är mindre än min högra tricep som har fått kompensera för det svagare bröstet. Detta för att jag tidigare vridit fram höger axel lite då jag bänkat på tyngre vikter. Har jobbat bort detta beteende, men styrkeskillnad och volymskillnad kvarstår i dessa muskler. Detta bör rätta till sig, nu efter att jag fått till en bättre teknik och ej snedpressar på samma sätt längre. Men detta händer nog ej över en natt.
De efterföljande setten smalbänk så tänkte jag på armbågen och lyckades hålla in den hyffsat bra, var först då jag kämpade med sista repet som den gled ut.

Att kroppsvikten har minskat märks framförallt vid dipsen, fan så mycket lättare det är nu än för 10kg sedan :)

Har även funderat på hur jag kan öka så pass bra som jag gör fast jag ligger på ett energiunderskott på 1000kcal dagligen. Är det bara CSN som har ändrat sig och musklerna banat in övningarna, eller lyckas jag faktiskt lägga på mig muskler trots det ogynsamma läget?

/Martin

SweLabs
2008-04-23, 22:28
Grymt pass. Snart dags att persa i bänken ?

monstermatte
2008-04-23, 22:32
130 gick väldigt lätt! :hbang:

jebu
2008-04-23, 22:36
Grymt pass. Snart dags att persa i bänken ?

Gjorde ju det idag *slap* :em:
Försökte förra veckan på samma vikt men då gick det inte för fem öre.
Idag så gick det bättre *Klad Martin* 135 kan ha gått idag, med nog jävla mycket studs och tur. Vem vet med lite tur så åker nog 140kg också upp innan sommarlovet börjar, gäller att passa på nu då min kropp inte verkar ha fattat att jag ligger på kalori minus, och egentligen inte skall svara så pass bra som den gör på träningen.... Men det är bara att tacka och ta emot.

Hoppas att vi snart får se en frisk Patrik på gymmet igen.

/Martin

Damien Thorne
2008-04-23, 22:37
Jävligt bra pass idag. :hbang:

Dags att höja målet till 140kg i bänken innan sommaren. :cool:

edit... Ser nu att du redan har dom funderingarna :D

SweLabs
2008-04-23, 22:38
Gjorde ju det idag *slap* :em:
Försökte förra veckan på samma vikt men då gick det inte för fem öre.
Idag så gick det bättre *Klad Martin* 135 kan ha gått idag, med nog jävla mycket studs och tur. Vem vet med lite tur så åker nog 140kg också upp innan sommarlovet börjar, gäller att passa på nu då min kropp inte verkar ha fattat att jag ligger på kalori minus, och egentligen inte skall svara så pass bra som den gör på träningen.... Men det är bara att tacka och ta emot.

Hoppas att vi snart får se en frisk Patrik på gymmet igen.

/Martin

Oj det gjorde du visst :em:

Grattis :D

jebu
2008-04-24, 17:11
Dagens 080424

Promenad 40 + 60 minuter

reemaa
2008-04-25, 20:38
Du bara PÄÄÄSER halvnaken på balkongen, har jag hört ! :D

monstermatte
2008-04-25, 20:44
Du bara PÄÄÄSER halvnaken på balkongen, har jag hört ! :D

Nu kommer sanningen fram! :)

jebu
2008-04-25, 23:13
Ja ligga i shorts och NAKENCHOCKA grannarna är min specialité :hbang: :laugh:
Ingen medkänsla här inte !

Skulle juh tränat idag, men var trött och mådde ej så bra. Tar igen det imorn. Har "laddat" bra ikväll så det kommer nog gå bra imorn. 3 st karre kotletter (ca:640gram) 200gram potatissallad, halv vitlöksfranska och 4 st folköl. Fan vad mätt jag blev, kunde knappt röra mig på en timma :) Men så är det då man inte orkar träna och istället blir tvingad att fara och grilla med en kompis. TUFFT LIV !!

Har även idag varit till en ortopedtekniker och låtit göra ett par fotbäddar (sulor), får dem den 8/5 Ser verkligen fram emot detta. Hoppas nu det kommer att hjälp mitt knä, så att jag kan promenera så pass mycket jag vill utan att behöva bryta för att det gör ont.

/Martin

monstermatte
2008-04-25, 23:20
Ja ligga i shorts och NAKENCHOCKA grannarna är min specialité :hbang: :laugh:
Ingen medkänsla här inte !

Skulle juh tränat idag, men var trött och mådde ej så bra. Tar igen det imorn. Har "laddat" bra ikväll så det kommer nog gå bra imorn. 3 st karre kotletter (ca:640gram) 200gram potatissallad, halv vitlöksfranska och 4 st folköl. Fan vad mätt jag blev, kunde knappt röra mig på en timma :) Men så är det då man inte orkar träna och istället blir tvingad att fara och grilla med en kompis. TUFFT LIV !!

Har även idag varit till en ortopedtekniker och låtit göra ett par fotbäddar (sulor), får dem den 8/5 Ser verkligen fram emot detta. Hoppas nu det kommer att hjälp mitt knä, så att jag kan promenera så pass mycket jag vill utan att behöva bryta för att det gör ont.

/Martin

Å nu blev ja svin hungrig! *popcorn* *popcorn*

jebu
2008-04-25, 23:22
Å nu blev ja svin hungrig! *popcorn* *popcorn*

Det blev INTE den granne som kom ut och såg mig naken :laugh: har nog tappat aptiten för lång tid framöver.

Men maten var jävulskt gott, eller som vi uttrycker det i Piteå hä knulle inni mun.

monstermatte
2008-04-25, 23:24
Det var jävulskt gott, eller som vi uttrycker det i Piteå hä knull inni mun.

hahah kunde inta ha sagt det bättre! :D

jebu
2008-04-26, 17:12
Dagens 080426

Promenad 60 minuter

Bänkpress
2*20*20kg
2*10*60kg
2*6*100kg
1*6*100kg med stopp
3*6*100kg Widegrip med stopp

Smalbänk armbåge in
3*10*60kg

Stångrodd
1*8*60kg
1*3*100kg
2*10*100kg
1*6*100kg Stopp mot mage
1*10*60kg Brett grepp, mot sternum och stopp

Marklyft
3*10*100kg

Stångcurls
2*8*60kg + 2 negativa
1*6*60kg + 3 negativa

Hantelcurl
1*10*31,2kg
1*10*21,2kg

Bicepscurl i cabeln
1*10*FM

Latsdrag
2*10*70kg
1*7*70kg

lek med hantel för rotatocuff
1*15*6kg
1*10*8kg + armbrytningar 6st

Lätt bra pass idag, gick hyffsat. Filmade ett pass rodd på 100kg försökte utföra det rätt strikt, men fanns inte nog med power idag för att vara superstrikt. Då kameran bara filmar 15 sekunder så fick jag ej med alla rep. Kommer att köra lite axlar imorgon då jag inte ville vara på gymmet så länge idag. Blir en lugn kväll med tv och ev. lite plugg.

NDWiK2YQkOI


/Martin

jebu
2008-04-27, 16:22
Dagens 080427

Promenad 60 minuter

Hantelflies axlar
1*15*5kg
3*12*15kg

Axelpress i smith
1*10*0kg
2*8*20kg
1*12*20kg

Framåtlutande flies i cabeln
2*12*10kg
1*10*15kg

Flies i cabel handtag bakom ryggen
2*12*10kg
1*12*15kg

Framåtlutade flies med hantel
3*12*7,5kg

Lek med hantel rotatocuff
3*15*8kg

Armbrytningar för rotatocuff
3*12*7kg

Magmaskin
2*25*35kg


Lätt och snabbt pass. Lite ont i handlederna idag, hoppas det bara är något tillfälligt. Widegrip bänken + bicepscurlen igår kan ha något med saken att göra...

/Martin

jebu
2008-04-28, 19:51
Dagens 080428

Promenad 90 minuter

Knäböj
2*10*20kg
2*4*60kg
2*4*100kg
1*3*130kg
1*2*140kg Tappade ryggen och fick lite hjälp på dessa, tack Matte.
2*3*130kg

Sumoböj
3*10*90kg

Benspark
2*10*50kg

Magmaskin
3*10*55kg


Böjen går framåt, fick passning och tipps av monstret. Förstått detta med att skjuta fram höften nu, tusan vad lätt det blev då :) gäller bara att komma ihåg det nu. Får öva på det nu framöver.


/Martin

Damien Thorne
2008-04-28, 22:02
Helvete vad böjen går bra *drool*

jebu
2008-04-28, 22:06
Helvete vad böjen går bra *drool*

Jepp! Åt en kebabrulle till lunch idag, så jag hade KEBABTRYCK! *flex*

Siktar på 135kg nästa vecka.

monstermatte
2008-04-28, 22:11
Jepp! Åt en kebabrulle till lunch idag, så jag hade KEBABTRYCK! *flex*

Siktar på 135kg nästa vecka.

Kebabos is the shitos! *flex*

jebu
2008-04-28, 22:13
Kebabos is the shitos! *flex*

:laugh: :laugh: :hbang:

Damien Thorne
2008-04-28, 23:17
Jepp! Åt en kebabrulle till lunch idag, så jag hade KEBABTRYCK! *flex*

Siktar på 135kg nästa vecka.

Haha, Kebabtryck låter bra :laugh: :D

jebu
2008-05-05, 21:15
Dagens 080505

Promenad 90 minuter

Knäböj
2*6*20kg
2*6*70kg
2*4*100kg
1*3*130kg
1*3*140kg
1*1*150kg
2*3*130kg

Frontböj
1*10*70kg
2*6*80kg

Sumoböj
3*10*80kg

Benpress
1*6*210kg
1*3*310kg

Benspark
2*8*60kg

Armbrytning för rotatocuff
3*15*7kg


Dagens pass gick rätt bra! Varit i stugan i Arjeplog onsdag till söndag och fiskat, kört skoter och badat bastu. Det är som balsam för själen att komma upp dit. Tyvärr var det för dåligt före, för att ta sig upp på fjället och ta lite tjockisbilder igen :D Men skall knäppa nya bilder nu i dagarna och lägga upp.

Böjen kändes bra redan från början, 100kg gick ruskigt lätt och det var bra för psyket. Fick tips och passning av Monster Matte (tack än en gång), det börjar långsamt ta sig nu med böjandet. Matte beordrade upp 150kg, och när Monstret talar då lyder man (Gammalt sporthallen ordspråk). Hade 3 passare så det kändes säkert. Vikten kom halvvägs sedan var det stopp! satt fast någon sekund, men det kändes som en evighet. Började känna att jag höll på att få "rullgardin" och inte var det någon som tog vikten heller. Så då var det fan bara att trycka upp den själv, kan ha utstött en liten diskret svordom också... Möttes av garvande passare då jag vaknade till, men nu vet jag var mitt RM1 är iaf. Kontentan av det hela, jag är svag och klemar mig för mycket.

/Martin

SweLabs
2008-05-05, 21:21
Grattis till Pb...bara fortsätta nöta på nu.

monstermatte
2008-05-05, 21:45
Grattis till PB! Med lite mer teknik träning och mer bestämt fram med höften blir det där bra. 200 comes around the corner, som man brukar säga.

jebu
2008-05-05, 22:00
Grattis till Pb...bara fortsätta nöta på nu.

Grattis till PB! Med lite mer teknik träning och mer bestämt fram med höften blir det där bra. 200 comes around the corner, som man brukar säga.

Tackar!

Vad skulle man göra utan The super bro's Westberg!?

Funderar på att lägga in ett lätt teknikpass någon dag om jag orkar det. Har juh så jefla dålig återhämtning nu... Eller så får jag försöka köra superstrikt även på de lätta setten, och få coachning på tekniken.

Längtar tills 200kg, har juh sagt att jag skall skaffa mig ett bälte först då jag böjer det. Bälte hade varit guld att ha, då mitt största problem är att hålla upp överkroppen. Men jag får hoppas att bättre teknik kommer att lösa mycket av detta problem.

/Martin

Damien Thorne
2008-05-06, 05:42
Imponerande böjt :hbang:

...och allt var Monstrets fel, det var bara att lyda :D

jebu
2008-05-06, 21:13
Dagens 080506

Promenad 80 minuter

Bänkpress
2*25*37,5kg
2*10*60kg
2*5*100kg
1*2*125kg
1*4*120kg
2*4*120kg fick hjälp på 4:e repet

Smalbänk armbåge in
3*6*90kg

Smalbänk armbåge ut
3*6*80kg

Bänkdips
3*max

JL press
2*max*50kg

Lek med hantel för rotatocuff
3*15*8kg

Rotatocuff i cabeln
3*15*10kg

Flies i cabeln baksida axel
3*max*15kg

Gick tungt i bänken idag. Skall ge det en vecka till, går det inte bättre nästa vecka så lägger jag in några lätta veckor. Har juh ändå nått målet jag hade satt upp. Känner även av baksida höger axel (subscapularis, supraspinatus?) så det kan vara bra att köra lite lättare i bänken och samtidigt kanske öka dosen av träningen för cuffar och baksida axel (deltoid posterior). Funderar även på att lägga in shrugs i ryggpasset då det är en bra övning för hela skulderpartiet.

vikten har legat på 114-114.3 nu senaste dagarna så det fortsätter åt rätt håll. Har bokat tid med "fotografen" imorgon så bilder kommer sedan under eftermiddagen.

/Martin

jebu
2008-05-07, 13:23
Månadens bilder...

Damien Thorne
2008-05-07, 13:35
Midjemåttet har minskat en hel del ser det ut som.
Och konturerna av musklerna har kommit fram mer på en del ställen.

Bra axlar i "dubbelbicepsbakifrånposen"
Framsida ben ser bra ut

Du ser ut att ha en bra massa och bra axelvidd. Det blir intressant att se vad som finns därunder :thumbup:
Vi kanske får se rutorna inom 2 år :naughty:

Slutsats... Du är jävligt sexig *cupid*

SweLabs
2008-05-07, 13:46
Ja det har faan hänt mycket sedan du startade journalen. Satt och jämförde och det är rätt stor skillnad på många ställen. Bara jobba på.

jebu
2008-05-07, 13:55
Midjemåttet har minskat en hel del ser det ut som.
Och konturerna av musklerna har kommit fram mer på en del ställen.

Jepp det har gått ner från 123,5 till 115 = 8,5cm Detta med midjemåttet är ganska läckert på mig då det följer min vikt rätt så precist. Ja framförallt axlar, biceps och traps syns konturerna bättre på. har även tappat rätt mycket på låren och rumpen.


Bra axlar i "dubbelbicepsbakifrånposen"
Framsida ben ser bra ut

Jo bakifrån ser de rätt ok ut. men framifrån är det dåligt med massa... måste börja köra lite mer pressar, så att de får sig lite också.
Benen är väl ok, vill dock ha betydligt mer massa där. Framförallt gillar jag utseendet av stora vastus medalis (droppmuskeln)


Du ser ut att ha en bra massa och bra axelvidd. Det blir intressant att se vad som finns därunder :thumbup:
Vi kanske får se rutorna inom 2 år :naughty:
Slutsats... Du är jävligt sexig

axelbredden finns, mer massa bara på axlar och lats så blir det bra. Även jag undrar vad som finns kvar under späcket då det är klart ;) Men helt katastrofalt kan inte slutresultatet bli.? Får väl sikta på att tävla i 90kg klassen.

Men rutor.. nja... vi får se. Det är juh SL jag kör nu. Jag kör på tills det ser bra ut och jag mår bra.
Det är dock skönt och kul att höra att någon i denna världen tycker man är sexig :em: Men det uppskattas däremot mer då det kommer från någon söt donna :D

/Martin

jebu
2008-05-07, 14:05
Ja det har faan hänt mycket sedan du startade journalen. Satt och jämförde och det är rätt stor skillnad på många ställen. Bara jobba på.

Tack Patrik och Magnus ni skall veta att jag verkligen uppskattar all peppning och hjälp jag får. Kommer inte att ge mig nu, är less på att vara fet.
Jag får vara hyffsat nöjd med framstegen, har juh bara deffat nu i 3 månader. Men det hade gärna fått gå snabbare.

Hämtar ut mina ortoped fotbäddar imorn och hoppas att jag kommer att kunna promenera mer nu utan att få ont i mitt vänstra knä, då detta har begränsat mig mycket. För det är fan så mycket lättare att gå lite mer än att hålla igen för mycket på maten.

/Martin

Damien Thorne
2008-05-07, 14:06
Det är dock skönt och kul att höra att någon i denna världen tycker man är sexig :em: Men det uppskattas däremot mer då det kommer från någon söt donna :D

/Martin

Jag är söt och jag har bänkpressbröst :D

Behövs nåt mer? ;)

Ja, det är verkligen uppskattande om någon tjej tycker att man är sexig.

Nu när jag tänker efter så har inte nån sagt till mig att jag är sexig... inte ens min sambo.... Faan, måste köra mer bänkpress! :D

jebu
2008-05-07, 14:11
Jag är söt och jag har bänkpressbröst :D

Behövs nåt mer? ;)

Ja, det är verkligen uppskattande om någon tjej tycker att man är sexig.

Ja jag har nog liite högre standard än så.. Eller så desperat är jag nog inte ännu :laugh:


Nu när jag tänker efter så har inte nån sagt till mig att jag är sexig... inte ens min sambo.... Faan, måste köra mer bänkpress! :D

Din donna får ta och skärpa sig, även vi karlar tycker om att få höra lite komplimanger ibland. Vi kan juh inte gå omkring och vara hårda och coola jämt.

/Martin

monstermatte
2008-05-07, 14:15
Jepp det har gått ner från 123,5 till 115 = 8,5cm Detta med midjemåttet är ganska läckert på mig då det följer min vikt rätt så precist. Ja framförallt axlar, biceps och traps syns konturerna bättre på. har även tappat rätt mycket på låren och rumpen.



1kg i vikt nedgång brukar göra 1cm på midjemåttet så är det då för mig.

jebu
2008-05-07, 14:27
1kg i vikt nedgång brukar göra 1cm på midjemåttet så är det då för mig.

Kollade igen i min kalender och 123,5 som jag skrev var fel, *slap* det måttet var för januari då jag vägde 124kg. Måttet vid första bilden i journalen var 120.5 så det följer mycket precist även för mig.

Däremot undrar jag om det verkligen kan bli så litet som 52cm då du bantar ner dig i 52:an?? :D

/Martin

monstermatte
2008-05-07, 15:51
Kollade igen i min kalender och 123,5 som jag skrev var fel, *slap* det måttet var för januari då jag vägde 124kg. Måttet vid första bilden i journalen var 120.5 så det följer mycket precist även för mig.

Däremot undrar jag om det verkligen kan bli så litet som 52cm då du bantar ner dig i 52:an?? :D

/Martin

Juuuuuice! Arnold Brunöga her i come!

Damien Thorne
2008-05-07, 18:33
Din donna får ta och skärpa sig, även vi karlar tycker om att få höra lite komplimanger ibland. Vi kan juh inte gå omkring och vara hårda och coola jämt.

Men jag fick en komplimang nyligen. Hon tyckte att jag fått stor stjärt :naughty:
Det är ett mycket bra teckan på att man börjar bli en riktig styrklyftare.... Böjröven :hbang:

dooh
2008-05-07, 20:28
ser skitbra ut=)
keep it up!

jebu
2008-05-07, 21:28
Men jag fick en komplimang nyligen. Hon tyckte att jag fått stor stjärt :naughty:
Det är ett mycket bra teckan på att man börjar bli en riktig styrklyftare.... Böjröven :hbang:

Sedär! fortsätt böja då, så kommer du nog snart få höra att du är sexig med!

ser skitbra ut=)
keep it up!

Tackar, kommer inte att ge upp detta nu.

/Martin

jebu
2008-05-08, 21:39
Gårdagen 080507 Promenad 120 minuter

Dagens pass 080508

Promenad 80 minuter

Marklyft
2*6*60kg
2*4*90kg
2*3*120kg
2*1*160kg
1*1*195kg Målet uppnått
1*2*160kg
2*3*160kg

Stångrodd
1*20*60kg Mot sternum med, smalt grepp
1*15*60kg mot sternum, brett grepp (3cm utanför ringar)
1*15*60kg smalt grepp mot mage.

Raka marklyft
1*10*60kg

Latsdrag
2*10*70kg
1*5*90kg + 1*5*70kg

Jannes magövning
3*15*45kg

Lårcurl
2*10*45kg

Utfall för vänster knä, rehab
3*20

Kändes rätt bra idag i marken så jag provade vikten som jag satt upp som mål före sommarn, den kom upp utan problem. Dagens bästa kommentar kom direkt efter det lyftet, då jag står och är lite halvnöjd med mig själv. -Kör du raka mark eller? Frågar Lars B :laugh: Hmm och jag som trodde att jag fått till tekniken lite bättre i alla fall. :em: Det är bara att fortsätta träna teknik, nu med någon som kollar tekniken samt skall jag nog ta med min DV kamera, så jag själv får se vad jag gör.

Har idag hämtat ut mina fotbäddar. Jag har sett ljuset! satana vilken skillnad. för första gången i mitt liv sitter ett par skor likadant på bägge fötterna. Har ännu bara hunnit gå i dem en dryg timma, så det är ovant ännu.
Det bästa är att jag inte känner av mitt knä något nu då jag går :thumbup: Skall köra lite rehab någon vecka nu med utfall, lätt benspark och kliva upp på en bänk för att stärka upp runt knät så det blir riktigt bra.
Är dock ej helt nöjd med sulorna, fått lite skvasår vid högerfotens hålfot, så skall dit imorn och be dem fixa.



Nu är alla målen uppfyllda. Målet var 440kg och det överskreds med 35kg, hoppas även hinna öka lite till före den sista maj.

_________målvikt___klarad vikt

Böj: _ 130_______150
Bänk: 115_______130
Mark: 195_______195




/Martin

Damien Thorne
2008-05-09, 07:09
Imponerande starka raka mark :hbang: ;)

Mycket skoj att du lyckats uppnå sommarens mål, och dessutom överskridet den.

Det är synd bara att 475 är en ojämn vikt. Ditt nya mål innan sommaren är 500kg :whipped: :thumbup:

(500kg är även mitt mål i år 150-150-200 eller 150-140-210)

jebu
2008-05-09, 07:27
Skulle kunna gå en mycket solig dag, men då med fördelning. 160-135-205 men böj och mark är lite osäkert. Men skulle vart kul att få upp det :)

/Martin

Damien Thorne
2008-05-09, 07:32
Skulle kunna gå en mycket solig dag, men då med fördelning. 160-135-205 men böj och mark är lite osäkert. Men skulle vart kul att få upp det :)

/Martin

De var exakt de siffrorna jag tänkte på. :D
Öka böj och mark med 10kg och öka bänk med 5kg. Det tror jag kommer att gå.

Damien Thorne
2008-05-09, 07:34
Just det ja... Jag har glömt att fråga dig om du ska vara med och tävla nästa vecka?

Då är det ett bra läga att sätta nya PB´n :whipped:
(Förutom i bänken som är med stopp)

jebu
2008-05-09, 09:06
Just det ja... Jag har glömt att fråga dig om du ska vara med och tävla nästa vecka?

Då är det ett bra läga att sätta nya PB´n :whipped:
(Förutom i bänken som är med stopp)

Nej har ingen licens, så det går dåligt. Vi får se till hösten, men skall senast debutera våren 2009.


/Martin

jebu
2008-05-10, 14:25
Dagens 080510

Promenad 60 minuter

Lek med hantel rotatocuff
3*20*7kg

Armbrytning rotatocuff
3*15*7kg

Liggande rotatocuff
3*12*6kg

Facepulls i cabeln
3*25*40kg

Axelpress i smith
1*5*20kg
1*5*30kg
1*8*50kg
2*8*50kg

Stångcurl
1*8*50kg
2*8*60kg
1*8*50kg

Flies för axlar
1*10*15kg

Shrugs
1*10*150kg
1*10*190kg
2*10*150kg

Jannes magövning
2*15*40kg
1*20*35kg


Lätt pass idag. Glömde bort att köra bänk. :)


/Martin

Damien Thorne
2008-05-10, 15:21
Lätt pass idag. Glömde bort att köra bänk. :)


Ahhhh!!!! Det viktigatse *gah!* :smash: *slap*

jebu
2008-05-11, 13:54
Ahhhh!!!! Det viktigatse *gah!* :smash: *slap*

Kanske inte det viktigaste, i klubben är det juh biceps och bänk som är det viktigaste. Så du hade ett rätt av två möjliga. :D :Virro


Dagens 080511

Promenad 80 minuter.

Förbannar mig själv för att jag inte skaffat mig fotbäddar tidigare, vilken skillnad det är att gå. Både fötterna och mitt knä mår riktigt bra nu. Hoppas att det håller i sig nu och att knät blir bra igen.

/Martin

monstermatte
2008-05-11, 14:47
Vart var det du köpte fotbäddarna?

jebu
2008-05-11, 15:00
Vart var det du köpte fotbäddarna?

Gå och löpkliniken. 1800kr som fått! *rolleyes*

Beställer mig ett par wahlander skor idag, provade så att sulorna passade i dem på Patriks skor igår. Skulle dock haft dem redan imorn, då det åter är dags att försöka lära benen något. Men så snabb är inte posten...

/Martin

jebu
2008-05-12, 19:00
Blev inte att lära benen något idag,:cryout: blev tyvärr illamående med huvudvärk nu under kvällen, får hoppas på att det inte är något så jag kan köra imorn istället. *grr27*

Idag blev det beställt ett par Puma böjskor från Wahlanders, samt ett par av hans dragremmar med kardborrefästning (liknande modell man får från body). Alltid kul att köpa nya saker. :thumbup:
Kommer att göra en liten recension sedan, då jag väl har fått och hunnit använda dem ett tag.


/Martin

jebu
2008-05-13, 14:58
:cryout: Ingen träning idag heller, saatana vad jag hatar att vara sjuk. Hoppas det går över fort. Har tröstat mig själv med en rullpizza från Chaplin, det är anabolt och bra! :bumbi

Ni andra får träna lite åt mig istället.

/Martin

jebu
2008-05-14, 17:48
En trevlig sak under sjukdomstider är att jag fått min beställning från wahlanders.

Har ännu inte provat skor och remmar på gymmet, men här hemma så känns det riktigt bra. Kommer bli kul att få prova böja i dessa dojor, känns jävligt stabilt och bra och fotbäddarna sitter som gjutna i dem.

Kommer att göra en liten recension sedan på remmarna då jag hunnit använda dem lite.

Puma skorna kan jag redan nu säga är jävligt fina, de är väldigt stabila och sulan har ett bra grepp. Med hjälp av remmarna så får man dem att sitta som gjutna på foten. Att de sedn är rätt snygga gör inte saken värre :D Det enda tråkiga är att dessa skor bara finns i storlek 43 och 44.

Damien Thorne
2008-05-14, 18:38
Roligt med nya skor :D
De ser riktigt bra och stabila ut.

Men vad ska du med remmar till?:smash:

jebu
2008-05-14, 18:48
Roligt med nya skor :D
De ser riktigt bra och stabila ut.

Men vad ska du med remmar till?:smash:

De är bra för det går att klappa med en hand med hjälp av dessa!

Remmar är bra vid de sista tunga setten på vissa övningar, som; latsdrag, rodd och shrugs. Sedan kan det tillochmed vara bra för greppstyrkan att använda sig av remmar ibland. För underarmarna får arbeta väldigt mycket i de flesta övningar och kan då bli övertränade.

Sedan är det så jävla dåligt grepp på stången i latsdraget på sporthallen, tror jag lyckas göra minst 2-3 rep mer med remmar än utan.

monstermatte
2008-05-14, 21:17
Skorna var ju riktigt fina :) Det skulle vara intressant å prova dragremmarna.

jebu
2008-05-14, 21:40
Skorna var ju riktigt fina :) Det skulle vara intressant å prova dragremmarna.

Jo de var riktigt snygga faktiskt. Skulle ha samma som du, men de var slut i den storleken så det var bara att punga upp 200kr mer.
Visst får min idol och mentor prova de nya remmarna. Hoppas orka träna imorn, men fredag och lördag är jag garanterat tillbaks. :bpump:

/Monstrets största fan

monstermatte
2008-05-14, 21:57
Jo de var riktigt snygga faktiskt. Skulle ha samma som du, men de var slut i den storleken så det var bara att punga upp 200kr mer.
Visst får min idol och mentor prova de nya remmarna. Hoppas orka träna imorn, men fredag och lördag är jag garanterat tillbaks. :bpump:

/Monstrets största fan

Ok det låter bra att du är på G! :)

/Martins största fan

Mega_man1000
2008-05-14, 22:11
as bra journal jebu!!!:D kämpa på

jebu
2008-05-15, 19:55
as bra journal jebu!!!:D kämpa på

Tackar, kämpa på det kommer jag. Skall inte ge upp nu i första taget.

jebu
2008-05-15, 20:02
Dagens 080515

Promenad 120 minuter

Blev inte att träna idag, kände det var bättre att vänta en dag extra och vara hyffsat fräsch före jag börjar om. Var dock förbi sporthallen och kikade lite, hade med mig de nya remmarna. Var tvungen att prova dem :D Provade ett marklyft på 160kg och lite latsdrag. Ska inte uttala mig så mycket ännu, men det verkar lovande.
Imorgon blir det att äta bra under dagen, för att sedan under kvällen försöka lära mina svaga ben något igen.

/Martin

Damien Thorne
2008-05-16, 12:42
De är bra för det går att klappa med en hand med hjälp av dessa!

Remmar är bra vid de sista tunga setten på vissa övningar, som; latsdrag, rodd och shrugs. Sedan kan det tillochmed vara bra för greppstyrkan att använda sig av remmar ibland. För underarmarna får arbeta väldigt mycket i de flesta övningar och kan då bli övertränade.

Sedan är det så jävla dåligt grepp på stången i latsdraget på sporthallen, tror jag lyckas göra minst 2-3 rep mer med remmar än utan.

Bra och logisk förklaring. Jag tror också att dragremmar kan vara bra på de sista setten (men ej på de halvtunga). Tidigare använde jag jämt dragremmar (även på lättare vikter), så jag utvecklade aldrig nån styrka i underarmarna.

Ja, det är verkligen dåligt grepp på latsdragen på Sporthallen. Jag måste använda magnesium för att inte glida.

Och det är ju alltid bra att kunna klappa med en hand :laugh:

/Martins och Monstrets största fan

jebu
2008-05-16, 21:30
Dagens 080516

Promenad 90 minuter

Knäböj
2*4*60kg
3*4*100kg
3*3*130kg
2*4*100kg
2*7*100kg

Fetknoppens magövning
2*15

Jannes magövning
3*15*40kg


Gotta love mina nya pjucks! stabilt och skönt. Däremot så skumt det var att böja med fotbäddarna, det blev snett och jävligt första setten. Gick bättre och bättre för varje set, men måste bana in kroppen efter den nya fotpositionen. Så hoppas att det går bättre nästa gång.

Nu skall Martin göra något som han aldrig trodde att han skulle i sitt liv, gå på styrdans! :laugh: Tycker redan synd om kvinnsen....

/Martin

jebu
2008-05-18, 17:46
Dagens 080518

Promenad 70 minuter

Lek med hantel för rotatocuff
4*20*7kg
2*12*10kg

Armbrytning för rotatocuff
3*20*7kg

Facepulls med stång
3*20*40kg

Roddövning med hantlar
4*20*20kg


Var passare idag så hade inte tid att träna så mycket, blev lite snabb rehab för axlar.

Det var en trevlig tävling idag på klubben, rolig att bevittna och passa. Det gick rätt bra för alla deltagare, och alla hördes vara relativt nöjda. Får se när jag själv kommer att pressa in mig i en trikå och tävla. Bestämt är att jag tävlar raw första gången. Debuten kan bli till hösten, men det blir nog först på norrlands nästa vår. Detta beror lite på var jag kommer att befinna mig på praktiken i höst, samt hur jag utvecklas.


/Martin

Damien Thorne
2008-05-19, 05:33
Tack för dom bra tävlingstipsen igår. :D

Marklyft: Dra upp stången, håll kvar, släpp ner stången kontrollerat

Ja, svårare än så ska det inte vara :thumbup:

Damien Thorne
2008-05-19, 05:35
Blir skoj att se din debut :hbang:

Kanske blir debuten i december på klubbtävlingen?

jebu
2008-05-19, 14:57
Tack för dom bra tävlingstipsen igår. :D

Marklyft: Dra upp stången, håll kvar, släpp ner stången kontrollerat
Ja, svårare än så ska det inte vara :thumbup:

Varsågod, men tydligen skulle jag ha varit lite nogrannare med tipsen. Sänk inte stången på vägen upp samt dra så att det ser lätt ut, glömde jag tyvärr att säga... flåt, får bättra mig till nästa gång :D

Blir skoj att se din debut :hbang:
Kanske blir debuten i december på klubbtävlingen?

Jepp det blir kul, men när det blir får tiden utvisa. Hade helst sett att klara iaf. 550kg raw. Men det är juh även bra att skaffa sig lite tävlingsvana...
Får se var praktiken blir förlagd. Som det låter nu så blir det mest troligt Piteå eller Umeå, men kan lika gärna bli varsomhelst från Uppsala till Kiruna.

/Martin

Damien Thorne
2008-05-19, 19:50
Varsågod, men tydligen skulle jag ha varit lite nogrannare med tipsen. Sänk inte stången på vägen upp samt dra så att det ser lätt ut, glömde jag tyvärr att säga... flåt, får bättra mig till nästa gång :D



Ahaa... Synd att du missade att säga det. Hade jag vetat det så hade jag kunnat gå på 200 i sista :D

jebu
2008-05-19, 22:20
Dagens 080519

Promenad 70 minuter

Knäböj
1*2*20kg
2*6*60kg
2*7*100kg
2*4*100kg
2*6*60kg

Axel rehab med hantel
3*20*7kg

Omvända hacksquat
1*8*160kg
1*3-4*200kg
1*2*240kg

Idag hade jag fortfarande rätt fin träningsvärk i benen sedan fredagens böjar, detta var anledningen till endast 2 rep på 20kg, jag tog mig fan inte ner i godkänt djup. :D Körde lite böjar på kroppsvikt tills jag kom ner sedan provades det på 60kg. Fick tyvärr jävligt ont i min vänstra höftböjare/ljumske och hade lite svårt att komma ner. Körde på till 100kg men fällde ryggen mer än vanligt och det gick tungt som fan, så jag gav upp.

Stannade sedan kvar för att passa Monster Matte i hacken, blev så jävla taggad av att se honom reppa på 375kg så jag kände mig tvungen att själv prova. Har bara kört på 140kg som tyngst tidigare och det var tungt så jag tänkte 160 blir lagom då, det det kom av bara farten och sedan ökades det. Är lite osäker på antalet rep på 200kg det kan ha varit en 4a men varken jag eller monstret var säker :) Första repet på 240kg var rätt lätt, däremot andra så fastnade jag halvvägs upp, bad om hjälp. Men inte fan fick jag det! snacka om kassa passare det finns i klubben.... :laugh:
Men han såg väl att jag än en gång bara klemade mig, och efter ett tag så kom vikten upp ändå. Kommer att fortsätta att köra denna övning, här går det att bygga upp styrka!! sedan är det bara att få in balans och teknik i böjen så kommer nog vikterna även där.

/Martin

monstermatte
2008-05-19, 22:23
Dagens 080519

Promenad 70 minuter

Knäböj
1*2*20kg
2*6*60kg
2*7*100kg
2*4*100kg
2*6*60kg

Axel rehab med hantel
3*20*7kg

Omvända hacksquat
1*8*160kg
1*3-4*200kg
1*2*240kg

Idag hade jag fortfarande rätt fin träningsvärk i benen sedan fredagens böjar, detta var anledningen till endast 2 rep på 20kg, jag tog mig fan inte ner i godkänt djup. :D Körde lite böjar på kroppsvikt tills jag kom ner sedan provades det på 60kg. Fick tyvärr jävligt ont i min vänstra höftböjare/ljumske och hade lite svårt att komma ner. Körde på till 100kg men fällde ryggen mer än vanligt och det gick tungt som fan, så jag gav upp.

Stannade sedan kvar för att passa Monster Matte i hacken, blev så jävla taggad av att se honom reppa på 375kg så jag kände mig tvungen att själv prova. Har bara kört på 140kg som tyngst tidigare och det var tungt så jag tänkte 160 blir lagom då, det det kom av bara farten och sedan ökades det. Är lite osäker på antalet rep på 200kg det kan ha varit en 4a men varken jag eller monstret var säker :) Första repet på 240kg var rätt lätt, däremot andra så fastnade jag halvvägs upp, bad om hjälp. Men inte fan fick jag det! snacka om kassa passare det finns i klubben.... :laugh:
Men han såg väl att jag än en gång bara klemade mig, och efter ett tag så kom vikten upp ändå. Kommer att fortsätta att köra denna övning, här går det att bygga upp styrka!! sedan är det bara att få in balans och teknik i böjen så kommer nog vikterna även där.

/Martin


Bra pass! Haqliften såg bra ut. JUUUUUUUICE!!!!!

Nossnahoj
2008-05-20, 12:44
Dagens 080519

Stannade sedan kvar för att passa Monster Matte i hacken, blev så jävla taggad av att se honom reppa på 375kg så jag kände mig tvungen att själv prova. Har bara kört på 140kg som tyngst tidigare och det var tungt så jag tänkte 160 blir lagom då, det det kom av bara farten och sedan ökades det. Är lite osäker på antalet rep på 200kg det kan ha varit en 4a men varken jag eller monstret var säker :) Första repet på 240kg var rätt lätt, däremot andra så fastnade jag halvvägs upp, bad om hjälp. Men inte fan fick jag det! snacka om kassa passare det finns i klubben.... :laugh:
Men han såg väl att jag än en gång bara klemade mig, och efter ett tag så kom vikten upp ändå. Kommer att fortsätta att köra denna övning, här går det att bygga upp styrka!! sedan är det bara att få in balans och teknik i böjen så kommer nog vikterna även där.

/Martin

Vågat att öka så mycket:) , Bra att Matte inspirerar dig :hbang:

jebu
2008-05-20, 13:00
Vågat att öka så mycket:) , Bra att Matte inspirerar dig :hbang:

Jo, men gränsen mellan mod och dumhet är oftast hårfin :D

jebu
2008-05-21, 21:54
Dagens 080521

Promenad 90 minuter

Bänkpress
3*10*60kg
2*6*100kg
3*6*110kg
1*0*130kg
1*7*100kg + 3 negativa

Negativ bänk
3*3*130kg

Smalbänk armbåge in
3*10*60kg

Smalbänk armbåge ut
2*10*60kg

JL press
1*max*60kg

Axelrehab
3*20*21,2kg

Lätt pass idag. Känns bra i kroppen, skönt att inte behöva ha ont i någon led längre. Framförallt är jag så glad att mitt knä börjar vara riktigt bra igen. Kommer att köra lite lättare i bänken i någon vecka, då jag känner mig lite sliten och har tappat i vikter där. Skall försöka köra strikt utförande för att försöka rätta till min ojämnhet i triceps och bröst mellan sidorna, men får nog acceptera att alltid få ha ojämnstora muskler. Blir kul imorn med marklyft! skall slipa teknik nu så att jag slipper göra raka mark hela tiden :)


/Martin

jebu
2008-05-22, 22:06
Dagens 080522

Promenad 75minuter


Marklyft
2*5*60kg
3*4*100kg
4*3*140kg

Latsdrag (bakåtlutad, extension)
2*10*70kg
1*10*80kg
1*4*100kg

Stångrodd
1*10*100kg
1*12*100kg Brett grepp

Axel rehab
3*20*25kg

Rackchins
1*10*KV sista repsen var inte ändå upp mot bröstet.
1*9*KV same, same.

Blev teknikpass idag på marken, lite bättre än vanligt gick det men ännu är det inte så vackert. Börjar tydligen likna en marklyftsrörelse nu fick jag höra :)
Rackchins är något som kommer att köras mer, kanonövning.

/Martin

jebu
2008-05-25, 17:31
Dagens 080525

Promenad 70 minuter

Bänkpress
1*15*20kg
2*10*60kg
2*8*100kg

Sittande axelpress i smith
1*10*30kg
1*8*40kg
1*8*50kg

Hantelflies för axlar
2*12*15kg

Kryssdrag baksida axlar
2*12*15kg

Jannes magövning
2*15*40kg

Axelrehab
3*20*24kg

Stångcurl
1*15*20kg
1*15*50kg
1*12*50kg
1*10*50kg

Facepulls med stång
3*20*35kg

Lätt snabbt pass.

Imorn är det bendag = bästa dagen i veckan :thumbup:

/Martin

jebu
2008-05-26, 22:26
Dagens 080526

Promenad 90 minuter

Knäböj
5*5*70kg

Omvänd hacksquat
1*4*160kg
1*3*200kg
1*3*240kg Lite hjälp på tredje.
1*5*240kg
1*4*240kg

Jannes magövning
3*15*40kg

Fetknoppens magövning
2*10

Teknikpass i böjen, koncentrerade mig på att inte fälla ryggen redan i starten och det gick väl hyffsat. Körde tungt i hacken det var skönt! första trean på 240 var riktigt djupt men det klarade tydligen inte min prinsesskropp av :) De övriga setten var lite grundare, men ändå hyffsat djup.
Grymt att se och passa Matte då han körde på 400kg i samma övning, BRUTALT!!

/Martin

SweLabs
2008-05-26, 22:31
Dagens 080526

Promenad 90 minuter

Knäböj
5*5*70kg

Omvänd hacksquat
1*4*160kg
1*3*200kg
1*3*240kg Lite hjälp på tredje.
1*5*240kg
1*4*240kg

Jannes magövning
3*15*40kg

Fetknoppens magövning
2*10

Teknikpass i böjen, koncentrerade mig på att inte fälla ryggen redan i starten och det gick väl hyffsat. Körde tungt i hacken det var skönt! första trean på 240 var riktigt djupt men det klarade tydligen inte min prinsesskropp av :) De övriga setten var lite grundare, men ändå hyffsat djup.
Grymt att se och passa Matte då han körde på 400kg i samma övning, BRUTALT!!

/Martin


240 not bad at all :thumbup:

Sedan är det ju Monstret och han räknas inte till oss vanliga dödliga.

jebu
2008-05-26, 22:34
240 not bad at all :thumbup:

Sedan är det ju Monstret och han räknas inte till oss vanliga dödliga.

Nej, vikten talar för sig själv!

monstermatte
2008-05-26, 22:36
Ja tror ja sket på mig efter 400 :D Bra gjort själv. Det ser bättre å bättre ut efter varje pass! :thumbup: Styrkan finns! Gäller bara att få tekniken att stämma. :whipped:

jebu
2008-05-26, 22:42
Ja tror ja sket på mig efter 400 :D Bra gjort själv. Det ser bättre å bättre ut efter varje pass! :thumbup: Styrkan finns! Gäller bara att få tekniken att stämma. :whipped:

The smell of success! :thumbup:

Jepp lite styrka finns det i kroppen, men måste lära mig använda den. Får nöta på med teknik och kanske krypa till korset och köpa mig ett bälte trots allt.

monstermatte
2008-05-26, 22:46
The smell of success! :thumbup:

Jepp lite styrka finns det i kroppen, men måste lära mig använda den. Får nöta på med teknik och kanske krypa till korset och köpa mig ett bälte trots allt.

haha ja sen hade vi ju glass tyck idag också :D

jebu
2008-05-27, 12:29
haha ja sen hade vi ju glasstryck idag också :D

schhhhhh jag är juh på diet, så sådant är hemligt *slap* Vet ingen om vad man ätit så finns inte kalorierna :D

dooh
2008-05-27, 15:02
Glass ger inga kalorier, för det är så kallt att kroppen förbrukar mer energi för att värma upp sig efter glassätandet än man tillför...;)

(hörde jag när jag var liten(mindre))

jebu
2008-05-27, 15:22
Glass ger inga kalorier, för det är så kallt att kroppen förbrukar mer energi för att värma upp sig efter glassätandet än man tillför...;)

(hörde jag när jag var liten(mindre))

Fan vad bra! då kan jag kosta på mig det någon mer gång :thumbup: För gott är det iaf.

jebu
2008-05-29, 22:05
Dagens pass 080529

Promenad 130 minuter

Bänkpress
2*15*20kg
2*10*60kg
1*5*100kg
1*12*100kg
1*11*100kg
1*10*100kg

Smalbänk armbåge in
1*15*60kg
1*20*60kg
1*15*60kg

Smalbänk armbåge ut
2*10*60kg

Facepulls med stång
3*20*35kg

Armbrytning för rotatocuff
3*20*8kg

Axelrehab
3*20*24kg

Bänkdips
2*15

Jävla skitpass idag, gick segt som fan. Trodde jag skulle köra mark idag men jag har ju skjutit på träningen till idag, så det var bara att bänka idag. Hade hunnit ställa in mig på att det skulle vara mark, men på vägen till gymmet kom jag på att så inte var fallet... :(
Provdrog på Swelabs stång med 200kg på och det gick lätt något jävulskt, men drog bara upp en decimeter, för det kanske inte är så bra att dra ett marklyft på den vikten helt ouppvärmd... Blev ännu mer otaggad på bänkadet efter detta. Hoppas att jag känner mig lika stark inför marken imorn!

Upptäckte också att det gäller att vakta sin träningsplats och kolla vikterna noga före man skall påbörja lyften, på sista settet i bänken så flög stången upp på vänster sida. En liten tomte hade tydligen varit fram och plockat av ena 20kg vikten. Som tur är gick det bra och ingen skada skedd, men jag tror att han som plockat vikten skämdes lite, då jag lite irriterat kommenterade tilltaget...

Det är brännbollsyran här i Umeå i helgen så alla man pratar med är som yra hönor och skall på fester överallt, kul att se deras reaktion då de undrar var jag skall vara och om jag vill bevista deras tillställning.
- Skall träna marklyft vid sju tiden så jag är väl hemma igen först vid halv tio- tio. och då blir det att äta lite, sedan får vi se... :D

/Martin

SweLabs
2008-05-29, 22:20
Det är brännbollsyran här i Umeå i helgen så alla man pratar med är som yra hönor och skall på fester överallt, kul att se deras reaktion då de undrar var jag skall vara och om jag vill bevista deras tillställning.
- Skall träna marklyft vid sju tiden så jag är väl hemma igen först vid halv tio- tio. och då blir det att äta lite, sedan får vi se... :D

/Martin

Tycker bänkandet såg rätt okej ut i dag. 200 i marken får du testa i morgon.
På tal om brännbollsyran så ska ju laget skolflickorna vara med. De kör i heta skoluniformer alla kort kort *drool*

jebu
2008-05-29, 22:26
Tycker bänkandet såg rätt okej ut i dag. 200 i marken får du testa i morgon.
På tal om brännbollsyran så ska ju laget skolflickorna vara med. De kör i heta skoluniformer alla kort kort *drool*

Trevligt, trevligt. Men en träningsklädd monstret smäller rätt högt det med :laugh:

Damien Thorne
2008-05-29, 23:48
Trevligt, trevligt. Men en träningsklädd monstret smäller rätt högt det med :laugh:

Eller Monstret i het skoluniform, självklart kortkort :naughty:

Damien Thorne
2008-05-29, 23:51
Jag tycker att bänken verkar ha gått bra.

3 ordenliga högreppare på 100kg :hbang:

Så du ska testa 200kg imorgon i marken? :whipped:

Damien Thorne
2008-05-29, 23:53
På tal om brännbollsyran så ska ju laget skolflickorna vara med. De kör i heta skoluniformer alla kort kort *drool*

Dom lär ha ett ordentligt publikstöd oavsett hur de spelar *cupid*
Bara killar i publiken förstås... och några svartsjuka arga flickvänner :D

jebu
2008-05-30, 00:04
Eller Monstret i het skoluniform, självklart kortkort :naughty:

Det hade säkert varit nått... Men då jag kommer att tillbringa morgonkvällen på sporthallen, så kommer jag nog bara att få se det snälla monstret i träningsuniform. Men det är nog ändå så jag föredrar honom också :thumbup:

Jag tycker att bänken verkar ha gått bra.

3 ordenliga högreppare på 100kg :hbang:

Så du ska testa 200kg imorgon i marken? :whipped:

Viktmässigt gick det väl ej så dåligt, men det var känslan och intresset som låg på botten.

Angående 200kg mark, hade bara tänkt att träna teknik i några veckor till. Men kan juh alltid prova dra lite tungt, eller har jag bra tryck imorn och är taggad så drar jag upp 205kg.

/Martin

jebu
2008-05-30, 20:34
Dagens 080530

Promenad 60 minuter

Marklyft
2*3*60kg
2*3*110kg
2*1*150kg
1*1*170kg
2*0*200kg
1*0*190kg
3*2*150kg
1*3*110kg

Latsdrag, extension
2*8*80kg

Rackchin
1*10

Well bara ätit lunch idag, det räckte tydligen inte... Får nöta teknik i några veckor sedan prova dra lite tungt. Fan vad pinsamt svag jag är!!!

Skall tröstdricka 3 öl nu, kommer inte hjälpa men det kan kännas lite bättre :)

/Martin

Damien Thorne
2008-05-30, 20:41
Synd att inte 200 kom upp.
Men det kommer att gå innan semestern :whipped:

Eller så gör du ett nytt försök nästa vecka på kvällen efter du ätit middag. Då har du garanterat bättre tryck :)

jebu
2008-05-31, 18:32
Dagens 080531

Promenad 60 minuter

Bänkpress
2*10*20kg
3*10*70kg

Snedbänk
3*7*70kg

Facepulls med stång
3*20*40kg

Axelrehab
3*20*21,2kg

Baksida axel i cabel
3*20*10kg

Rotatocuff hantel
2*20*8kg

Hammercurl
1*8*31,2kg


Lätt pass idag, första gången på många år jag körde snebänk med fri stång. Hade lite balansproblem i starten, men det känns gött i tuttarna av den.
Film och glass i kväll, anabolt värre!!

/Martin

jebu
2008-06-02, 21:30
Dagens 080602

Promenad 60 minuter

Knäböj teknik
2*10*20kg
3*5*60kg
5*6*60kg Boxsquat
1*3*60kg

Omvända hacklift
1*4*160kg
1*2*200kg
1*4*200kg
1*2*240kg
1*4*240kg
1*2*260kg Första lite grund.

Benspark
3*8*60kg

Fetknoppens magövning
2*10

Teknik idag, försöker nu lära mig riktig SL böj. Har grymma problem att hålla balansen, vill falla bakåt hela tiden då jag har rak rygg och inte skjuter fram knäna något. Lite av detta kan jag skylla på att jag har väldigt dålig balans och koordination, pågrund av sjukdom i unga år som slog ut balanssinnet (har varit tvungen att lära mig; röra armar, sitta, röra på kroppen, stå och gå igen). Dels klemar jag väl mig som vanligt :em:

Har bestämt mig för att köra mycket boxsquats och teknikböjar på moderata vikter i några veckor framöver, ev. 2 böjpass i veckan. Detta vinner jag ändå på i längden.
Kommer däremot att fortsätta köra rätt tungt i hackliften för att bygga upp styrka i ben och bål.

Glädjande besked är att jag nog mest troligt kommer att få göra min praktik i Umeå. Skönt att veta var jag hamnar, och kunna fortsätta att träna på ett bra sätt.

/Martin

jebu
2008-06-04, 22:24
Dagens 080604

Promenad 90 minuter


Bänkpress
2*10*60kg
1*10*90kg
3*5*110kg Långsamt ner och explosivt upp!

Bänkpress excentrisk
3*3*140kg

Smalbänk armbåge in
3*10*60kg

Smalbänk armbåge ut
3*8*60kg

Bänkdips
2*15

Rolling dumbell extension
3*MAX*21,2kg glömde räkna då det är en ny övning, men ca 15rep skulle jag tro.

Axel rehab
3*20*21,2kg

Lek med hantel rotatocuffar
3*15*8kg

Facepulls med stång
3*20*40kg

Lätt dicopass idag. Glömde snedbänk som jag hade tänkt att börja köra, men får ta det lördagar istället.
Klar i skolan nu idag, skönt att vara klar med ännu en termin och alla uppgifter. Skall dock läsa en kort sommarkurs (Professionella samtal på systemteoretisk grund 7,5p 50% studietakt) Börjar med den på tisdag och läser fram tills den 18/6 och sedan uppehåll tills examinationsseminariet på kursen 25-29/8

Så några pass till hinner jag dra av i Umeå, sedan blir det att gästträna hos pojkarna i öjebyn i sommar.

/Martin

dooh
2008-06-05, 05:42
mmm disco..;)
Gött att skolan är "klar" för tillfället.

jebu
2008-06-05, 13:58
Jo det är mycket skönt att vara klar med denna terminen, till hösten är det praktik till 7/12 och sedan en 7,5p hopp och lek kurs och till våren C-uppsats sedan var det tänkt att man skall ut i den riktiga världen igen. Men jag funderar på att först läsa en Masters eller några roliga kurser.

Idag är det ca 30grader i Umeå, har legat och stekt mig ett tag på balkongen och hoppas det blir svalare snart så promenaden inte blir så svettig.

/Martin

Damien Thorne
2008-06-05, 17:58
Idag kändes det som man var i medelhavet nånstans. :cool:

Känns lite overkligt att det bara är lilla Umeå :D

jebu
2008-06-06, 21:15
Dagens pass 080606

Fiske 5 timmar

Marklyft
2*5*60kg
3*5*100kg
3*5*140kg

Raka upphöjda mark
4*8*60kg

Stångrodd
2*8*60kg

Rackchins
4*10*KV

Latsdrag
1*10*70kg


Snabbt lätt teknikpass idag, börjar få in tekniken bättre och bättre.
Har varit och visat Monstret hur man fiskar idag, nu stundar grillning av regnbåge och fläskfilé för att avnjutas tillsammans med potatissallad och trocadero. Mycket trevlig dag, i varmt och soligt väder.

/Martin

jebu
2008-06-07, 17:25
Dagens 080607

Promenad 70 minuter

Bänkpress
2*20*20kg
2*10*60kg
3*5*100kg

Boxsquats
1*10*20kg
5*8*60kg

Knäböj
1*7*60kg

Snebänk i smith
1*10*20kg
3*7*80kg

Axelpress i smith, utan ryggstöd
1*10*20kg
3*8*50kg

Hantelflies för axlar
3*12*12,5kg

Flies i cablen för baksida axel
3*12*15kg

Stångrodd för axlar i cabeln
3*15*40kg

Jannes magövning
3*15*40kg

Facepulls
3*20*40kg

Lek med hantlar för rotatocuff
3*15*8kg

Axelrehab
3*20*21,2kg

Hammarcurls
1*15*21,2kg

Lätt pass idag. Lade in teknikträning knäböj, det går framåt kan jag säga men ännu är det långt kvar tills det sitter. Hade ingen som kunde passa idag så snebänken fick bli i smithen, inte optimalt men bättre än inget. blir en lugn kväll med tvättstuga och tv tittande.

/Martin

jebu
2008-06-09, 22:14
Dagens 080609

Promenad 70 minuter


Knäböj
5*10*KV
10*5*20kg
8*5*50kg
5*3*90kg
2*5*KV

Goodmornings
3*10*50kg

Jannes magövning
3*20*40kg

Teknik idag. Bättre går det speciellt på lättare vikt, på 90kg så tappar jag lite. Dock är jag betydligt svagare just nu med denna böjstilen, men på sikt så vinner jag på det, så bara nöta på.

Fick beröm av coachen idag, tyvärr var det för att jag hade stor mage :cryout: men det är bara att ta emot alla komplimanger man får :laugh:

/Martin

monstermatte
2008-06-09, 22:29
Det ser bättre å bättre ut för varje pass tycker jag. Och angående midje måttet så kickar ja ditt ass!! :hbang:

jebu
2008-06-09, 22:42
Det ser bättre å bättre ut för varje pass tycker jag. Och angående midje måttet så kickar ja ditt ass!! :hbang:

Ja det gör du, i alla fall med någon centimeter. Men du vet väl om att det inte är större midjemått man skall sträva mot? Större är inte bättre i detta fallet. :D

monstermatte
2008-06-09, 22:43
joooo för böjen är det the shit!! :D

jebu
2008-06-11, 22:42
Dagens 080611

Promenad 90 minuter

Bänkpress
1*20*20kg
2*10*60kg
2*5*95kg
1*5*100kg
1*5*105kg
2*5*110kg
1*6*120kg
0*1*135kg
1*1*130kg
1*1*135kg PB

Smalbänk armbåge in
3*5*100kg

Smalbänk armbåge ut
3*10*60kg

Rolling dumbell extensions
3*15*21,2kg

Facepulls med stång
3*20*40kg

Axelrehab
3*20*21,2kg

Lek med hantel rotatocuff
2*15*8kg
1*12*10kg

Skönt pass idag, kändes bra i bänken redan på uppvärmning med bara stången. Tänkte bara köra lätt, men när det känns bra så får man passa på :)

Knäppt nya bilder, vikten ligger på 112kg och har legat där under några veckor. har pausat lite i nedgång dels för att mitt knä har varit så dåligt (är mycket bättre nu) dels har jag varit lite nerstämd sista veckorna (också bättre nu) kan vara bra att ligga på kaloribalans ett tag också så får kroppen vila lite och huden hinna tighta till sig, särsklit på magen hänger det riktigt mycket nu :cryout: Tror jag tillochmed har lagt på mig lite muskler sista tiden, då det "bullar ut" lite mer på vissa ställen nu :thumbup:
Bilderna blev ej så bra då jag hade en lampa nära kameran och detta verkar ha fuckat upp ljuset lite... men det är bara jämförelse bilder ändå..

dooh
2008-06-12, 06:03
Tycker du har fått lite mer markerade axlar och benen är tightare.. Det är brao:)
Du är duktig och ännu bättre är att du pausar om det känns som det behövs! Keep it up och allt det där!

Jäkla bänkpass btw!

monstermatte
2008-06-12, 08:27
Grattis till pers i bänken! Man ser ju stor skillnad på bilderna. Det är bara att ge järnet! Juuuuuuice! :D

jebu
2008-06-12, 08:49
Tycker du har fått lite mer markerade axlar och benen är tightare.. Det är brao:)
Du är duktig och ännu bättre är att du pausar om det känns som det behövs! Keep it up och allt det där!

Jäkla bänkpass btw!

Tackar, ja det syns framför allt på bröst, axlar och ben. Hade bra tryck igår så det blev ett bra pass, sådana dagar kunde få finnas fler av.

Grattis till pers i bänken! Man ser ju stor skillnad på bilderna. Det är bara att ge järnet! Juuuuuuice! :D

Tackar mannen, hoppas du själv persar i Ukraina nu i helgen. Blir att plocka lite fettvikt nu i sommar, har ändå inget bättre för mig då det inte verkar bli allt för mycket jobb.

/Martin

SweLabs
2008-06-12, 12:52
Bänkpress

1*1*135kg PB

Grymt. Det tar sig sa mordbrännarn. :thumbup:



dels för att mitt knä har varit så dåligt (är mycket bättre nu) ..

Säger bara SuperCissus RX :D

Damien Thorne
2008-06-12, 14:01
Mycket bra med 135kg. :hbang:

Nu tycker jag att du ska ta uppehåll med bänkpressen i ett år (annars går du om mig ordentligt) :)

Om du skiter i vad jag säger så kommer du garanterat att få upp 150kg till jul. Men det är som sagt inget bra... bättre med ett bänkuppehåll :D

Har SuperCissus läkt ditt knä? (Jag har blivit bättre i axeln sen jag började med det)

jebu
2008-06-12, 15:11
Grymt. Det tar sig sa mordbrännarn.
Säger bara SuperCissus RX :D
Tackar mannen!
Cissus är bra inget snack om saken. 15-20kg till nu i bänken så börjar det likna något. Med mycket tur och jävlaranamma så kanske jag hypotetiskt skulle kunna börja hota någon även i den grenen :smokin: Skönt att drömma sig iväg lite ibland :D

Mycket bra med 135kg.
Nu tycker jag att du ska ta uppehåll med bänkpressen i ett år (annars går du om mig ordentligt)
Om du skiter i vad jag säger så kommer du garanterat att få upp 150kg till jul. Men det är som sagt inget bra... bättre med ett bänkuppehåll :D

Nja uppehåll blir det nog inte *screwy*, men kommer att köra på lite lättare vikter i sommar (5-10rep) samt snedbänk. Samt mycket triceps då det är dessa som är svagast.

Har SuperCissus läkt ditt knä? (Jag har blivit bättre i axeln sen jag började med det)

Det känns av att jag använder det, men använder även ett tillskott som innehåller glukosomin, chondriotin och MSM. Men det som haft absolut störst inverkan på mitt knä tror jag är fotbäddarna jag låtit göra, nu snedbelastas knät inte lika mycket. Men axel och armbåge känns också väldigt bra nu, känner knappt av dessa längre.


/Martin

Damien Thorne
2008-06-12, 17:03
Nja uppehåll blir det nog inte *screwy*, men kommer att köra på lite lättare vikter i sommar (5-10rep) samt snedbänk. Samt mycket triceps då det är dessa som är svagast.

Kom bara ihåg att köra på en maxbelastning på 50kg ;)

Det känns skoj att du ökar så bra. Det ska bli mycket intressant att se hur du ligger till om ett halvår. :)

jebu
2008-06-12, 22:27
Dagens 080612

Promenad 90 minuter

Marklyft
2*5*50kg
4*4*90kg
5*4*130kg
1*4*90kg

Rackchins
6*10*KV

Latsdrag extension
3*10*80kg

Latsdrag
2*10*80kg

Jannes magövning
3*15*40kg

Lätt och fint discopass idag. Börjar få in tekniken bättre nu i marken, kunde dock få vara mer explosivt, men explosiv är jag ioförsig inte i någon övning :)

Far hem till Piteå imorgon bara för helgen då jag skall närvara en exorcism (dop) på lördagen, blir ett par babyhörselkåpor i dop present :thumbup:
Sedan Umeå igen på söndagen för att gå sommarkurs må-ons.

Min moder ringde idag och berättade att de behövde en vikarie på sitt jobb (äldreboende) så jag börjar torsdag morgon nästa vecka. Kul att få jobb så jag har lite pengar att investera (bränna) i höst. men hade tänkt att vara kvar några dagar till i Umeå i alla fall, men det blir inte alltid som tänkt.

/Martin