handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskott till min kropp?


madshit
2008-03-02, 22:06
Hej

jag tränar på gymet och har märkt att jag blir djävulskt trött både precis efteråt och håller på så 2 dagar framåt.

så jag undrar vad som min kropp behöver? jag är ute för att bygga muskler,

vikt 78kg, 185 lång, 15 år.

Ska jag köra på gainer pro eller bara köra på Vassleprotein såsom tex Whey 80. och sen ta Kolhydraterna bredvid så jag blir pigg?

plx hjälp :)

King Grub
2008-03-02, 22:10
Tillräckligt med kolhydrat totalt sett timmarna och dygnet efter passet. En gainer är en bra idé efter passet, sedan ett par ordentliga vanliga måltider med mycket kolhydrat.

madshit
2008-03-02, 22:13
Tillräckligt med kolhydrat totalt sett timmarna och dygnet efter passet. En gainer är en bra idé efter passet, sedan ett par ordentliga vanliga måltider med mycket kolhydrat.

okej, men jag tänker mest på.

kan det inte hända att man lägger på sej en del fett då man använder gainer pro??

King Grub
2008-03-02, 22:14
Det beror på dygnets totala kaloriintag i förhållande till dygnets totala kaloriförbrukning. Det är inte ett enskilt livsmedel som påverkar.

madshit
2008-03-02, 22:19
Det beror på dygnets totala kaloriintag i förhållande till dygnets totala kaloriförbrukning. Det är inte ett enskilt livsmedel som påverkar.

okej, men hur mycket Kalorier gör jag av med efter ett 1timmars gympass (Hårt) väger 80, 185 lång, 15 år. Ungefär ifall du kan räkna ut d??

och är det lätt att få fett pga gainer pro + mycket mat??

DaGoose
2008-03-03, 00:22
okej, men hur mycket Kalorier gör jag av med efter ett 1timmars gympass (Hårt) väger 80, 185 lång, 15 år. Ungefär ifall du kan räkna ut d??

och är det lätt att få fett pga gainer pro + mycket mat??

350 per timma enligt Formfixaren. Sen har ju Grub redan svarat på din andra fråga. Om du ligger på ett kaloriöverskott så kommer du lägga på dig mer fett.

Haeffner
2008-03-03, 00:30
350 per timma enligt Formfixaren. Sen har ju Grub redan svarat på din andra fråga. Om du ligger på ett kaloriöverskott så kommer du lägga på dig mer fett.

Vilket du också mer eller mindre behöver eller åtminstonde bör eftersträva för att kunna lägga på dig märkbart med muskler på kortast tid om detta är målet.

Bry dig inte för mycket om att du antagligen kommer lägga på dig lite fett också kommer ändå se bättre ut när du har muskler under och dessutom kan du ju deffa bort detta senare om behov av detta finns.