handdator

Visa fullständig version : Frescatihallen!!!!


Maizena
2008-03-02, 21:08
Ok, har tränat ett bra tag (till och från) på Frescati, sedan 2004 och har tyckt att Frescati är det bästa gymmet i hela Sthlm (har provat mååånga).

Hmm.... men gillar inte deras nya "policy" (eller vad tusan det nu är).... diskriminering på högsta nivå.... speciellt för dem som tar tunga vikter... Nu har de (dvs knasmänniskorna) bestämt att ta bort tunga hantlar och minska ner på vikterna överlag i övriga maskiner.... (hmrf, kanske bara jag som reagerar...*gah!* )

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ*mini*


Varför?

Ganymedes
2008-03-02, 21:16
Eh, va? Vad är deras motivering till det? Är det som i skolan "alla ska få vara med och leka" = alla ska lyfta lika tungt så att ingen känner sig utanför? :)

Pdaddy
2008-03-02, 21:18
Haaaa, dett är vanligt förekommande på alla möjliga gym överallt i Sveariket..

För mkt biffar och styrke fölk = mindre vanliga människor som tränar mindre (dvs sånna som ej sliter lika mkt) = scrappa alla hantlar över 20 kg, ta bort alla 20 kg vikter och över.

Allt för att få bort de stora grapparn som endlig ägarna/komunen skrämmer de vanliga motionärerna..

IDIOTI !!!

M

Trance
2008-03-02, 21:19
Eh, va? Vad är deras motivering till det? Är det som i skolan "alla ska få vara med och leka" = alla ska lyfta lika tungt så att ingen känner sig utanför? :)

"Vi vill inte ha människor av fel sort som skrämmer bort kunderna och sänker ställets rykte/status" är det förmodligen.

Maizena
2008-03-02, 21:23
"Vi vill inte ha människor av fel sort som skrämmer bort kunderna och sänker ställets rykte/status" är det förmodligen.

Jamen typ... och blaj om dopingfritt gym etcetra.....*grr27*


TYCKER ATT DET SUGER!!

tobbo
2008-03-02, 21:32
Ägaren av mitt gym körde med: "Titta dig om kring. Här finns det bara vanliga människor som dig och mig och vi vill bara ha "vanliga människor" det är därför vi inte har tunga vikter.. blabla"

Ganymedes
2008-03-02, 21:37
"Vi vill inte ha människor av fel sort som skrämmer bort kunderna och sänker ställets rykte/status" är det förmodligen.

Herregud. Kan de inte portförbjuda fetton också, de vill väl att det ska se ut som att deras ställe "fungerar"? :smash: Alltså inte riktat till dig nu, Trance. *kissass*

Trance
2008-03-02, 21:43
Herregud. Kan de inte portförbjuda fetton också, de vill väl att det ska se ut som att deras ställe "fungerar"? :smash: Alltså inte riktat till dig nu, Trance. *kissass*

De förbjuder ju ingen men bara trimmar utrustningen så en viss klientel inte söker sig dit. Det är ju inte direkt raketforskning, lyssna på vanliga människor så hör du rätt snabbt att stora människor på gymmet inte har något bra rykte. Folk vill träna på ett gym med som är "fräsht" och inte har massa stora människor som vrålar och misstänks dopa sig. Inget direkt fel med det, det är ju deras rätt och de vill väl bara tjäna pengar antar jag.

Coldsmith
2008-03-02, 21:57
Som iksu här i stan vid umedalen. Har inte ens en lös skivstång :D. Helt sjukt.
Men det är bara att säga upp kortet.

vsson
2008-03-02, 22:01
Va ska dom ta bort dom tunga hantlarna? Hur kan jag ha missat det?

NiXPhoenix
2008-03-02, 22:06
Va ska dom ta bort dom tunga hantlarna? Hur kan jag ha missat det?


Du var väl så upptagen med att samla ekollon. :)

Mental
2008-03-02, 22:07
Lite granna är det ju även att de som tränar tungt tränar ofta och regelbundet, de tjänar man inga pengar på. De man vill ha är de som löser ett årskort och tränar ett par månader och sen kanske något ytterligare sporadiskt besök.

Kan man bli av med de som tränar mycket så kan man ta in fler som tränar infrekvent och därmed tjäna mer pengar. Ned med muskelmonstren i sina unkna källargym bara!

Backe
2008-03-02, 22:07
Som iksu här i stan vid umedalen. Har inte ens en lös skivstång :D. Helt sjukt.
Men det är bara att säga upp kortet.

IKSU vid umedalen?? På IKSU vid universitetet finns det iaf minst 8 st stänger och några korta stänger =)

vsson
2008-03-02, 22:08
Du var väl så upptagen med att samla ekollon. :)


Det är mkt möjligt, befinner mig ständigt i ett lätt förvirrat sinnelag, men jag springer på frescati 4-5 gånger i veckan och var där för 1,5 h sen och körde bröst. Var kan man läsa om detta?

ramagoen
2008-03-02, 22:09
tar dom bort Atletklubben här i fagersta skjuter jag mig själv iaf. Men det lär inte hända då alla är ganska stora som tränar här, tihi!

edit: eller tunga vitker på klubben, ni fattar.

Mental
2008-03-02, 22:10
IKSU vid umedalen?? På IKSU vid universitetet finns det iaf minst 8 st stänger och några korta stänger =)

Han menar IKSU SPA, har inget med studenter att göra, det är medelålders damer i badrockar som rehabtränar och badar varma bubbelbad.

OldandHard
2008-03-02, 22:19
Ok, har tränat ett bra tag (till och från) på Frescati, sedan 2004 och har tyckt att Frescati är det bästa gymmet i hela Sthlm (har provat mååånga).

Hmm.... men gillar inte deras nya "policy" (eller vad tusan det nu är).... diskriminering på högsta nivå.... speciellt för dem som tar tunga vikter... Nu har de (dvs knasmänniskorna) bestämt att ta bort tunga hantlar och minska ner på vikterna överlag i övriga maskiner.... (hmrf, kanske bara jag som reagerar...*gah!* )

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ*mini*


Varför?

Förjävligt, jag har precis förnyat träningskortet!!!!! *gah!*

När kommer skitpolicyn att träda i kraft?

Ganymedes
2008-03-02, 22:30
De förbjuder ju ingen men bara trimmar utrustningen så en viss klientel inte söker sig dit. Det är ju inte direkt raketforskning, lyssna på vanliga människor så hör du rätt snabbt att stora människor på gymmet inte har något bra rykte. Folk vill träna på ett gym med som är "fräsht" och inte har massa stora människor som vrålar och misstänks dopa sig. Inget direkt fel med det, det är ju deras rätt och de vill väl bara tjäna pengar antar jag.

Nä, liknelsen var inte fulländand men ändå. Det är ju ryktet, nej plånboken, de tänker på. Locka den stora massan genom att hålla de med den stora massan borta, kanske man skulle kunna säga. :)

vsson
2008-03-02, 22:35
Jag undrar fortfarande var man kan läsa eller få reda på om det är sant, hittar inget på deras hemsida och har inte lyckats läsa något på gymmet?

Timme
2008-03-02, 22:38
Fedscati kommer alltså bli ett skitgym. Det är väl massor med byggare där som blir tvungna att hitta nytt gym? Tränar inte Pirre där?

Jorgen
2008-03-02, 22:40
Fedscati kommer alltså bli ett skitgym. Det är väl massor med byggare där som blir tvungna att hitta nytt gym? Tränar inte Pirre där?

Så kan man inte säga. Jag har full förståelse för dom gym som gör på detta viset. Jag tycker inte att det är rätt eller vettigt på något vis, men för deras del handlar det om att tjäna pengar. Och pengar tjänar man på motionärerna.

vsson
2008-03-02, 22:40
Fedscati kommer alltså bli ett skitgym. Det är väl massor med byggare där som blir tvungna att hitta nytt gym? Tränar inte Pirre där?

Nej inte längre, tror jag. Men är väl inte överdrivet mycket byggare direkt. Men finns ett par grofa, tvivlar dock på att dom skulle plocka bort alla tunga hantlar, det jag har hört är att dom ska ta bort spinning rummet och slänga in mer fira prylar.

Viktor_Balck
2008-03-02, 22:46
Så kan man inte säga. Jag har full förståelse för dom gym som gör på detta viset. Jag tycker inte att det är rätt eller vettigt på något vis, men för deras del handlar det om att tjäna pengar. Och pengar tjänar man på motionärerna.

Precis, förstår att ni tycker att det är ett skitgym men jag skulle gjort likadant om jag hade ett gym.

OldandHard
2008-03-02, 22:48
Ok, då är det väl bara bråka och kräva återköp och hoppas det går vägen.

Mental
2008-03-02, 22:50
Innan ni börjar böla och prata bojkott kan ni ju vänta och se vad som händer. Just nu låter det bara som kvalificerat förtal baserat på rykten och gissningar.

Eller fins det konkret fakta som jag inte sett?

RanShi
2008-03-02, 22:53
20 kgs hantlar som max är ju EXTREMT LÅGT.. räcker ju bara till biceps, vad fan sysslar de med?

Tänkte plugga på universitetet nästa termin och gymma där, får väl ta en sväng förbi gymmet och kolla...riktigt sjuk diskriminering, de diskriminerar ju de som är seriösa och råkar vara närmare sina mål...om det är att bli stor.

För helvete.

Och det är väl mycket hellre man skiter i ett gym om det är fullt av klena löparmotionärer som trängs än om det är seriösare personer som man ser kan lyfta mer än 5 kg?

Blir folk verkligen rädda för stora människor och UNDVIKER gym för det?

Jag vill bara bli starkare än dem. Fucked up mentalitet i sånna fall.

vsson
2008-03-02, 22:54
Innan ni börjar böla och prata bojkott kan ni ju vänta och se vad som händer. Just nu låter det bara som kvalificerat förtal baserat på rykten och gissningar.

Eller fins det konkret fakta som jag inte sett?



Nej det finns ingen konkret fakta.

Coldsmith
2008-03-02, 22:56
Han menar IKSU SPA, har inget med studenter att göra, det är medelålders damer i badrockar som rehabtränar och badar varma bubbelbad.

och min stackas brorsa som löste kort där för han bor i närheten :D. Stackarn.

Mental
2008-03-02, 23:28
och min stackas brorsa som löste kort där för han bor i närheten :D. Stackarn.

Amenförfaen, löser man ett kort på ett SPA och dessutom inte kollar igenom hallen efter den utrustning man vill använda så är man antagligen för dum för att träna i alla fall *whistle*

Coldsmith
2008-03-02, 23:46
Amenförfaen, löser man ett kort på ett SPA och dessutom inte kollar igenom hallen efter den utrustning man vill använda så är man antagligen för dum för att träna i alla fall *whistle*

Nu ska vi vara snälla.

ante
2008-03-03, 00:26
Källa på det, Maizena?

Cilia
2008-03-03, 07:57
Ok, då är det väl bara bråka och kräva återköp och hoppas det går vägen.
absolut, bara att bråka
Eller så anmäler vi oss till styrelsen och tar över stället!




Amenförfaen, löser man ett kort på ett SPA och dessutom inte kollar igenom hallen efter den utrustning man vill använda så är man antagligen för dum för att träna i alla fall *whistle*
Hur menade du nu?
Du menar att han skulle vara synsk?


Jag var där igår och då var dom tunga hantlarna kvar.

Cilia
2008-03-03, 07:58
Källa på det, Maizena?
Fast han som ansvarar för stället är inte helt öppen för kroppsbyggning så det är inte så att man blir totalförvånad

Tolkia
2008-03-03, 08:21
Hur menade du nu? Du menar att han skulle vara synsk?
Nja, det hade ju räckt att gå ett varv genom lokalerna när han ändå var där och löste kort ...? Jag har inte varit på IKSU SPA tillräckligt många gånger för att kunna bidra med en detaljanalys, men även vid första besöket är det gaaaaanskaaaaa uppenbart att det inte direkt är stans hardcoreställe nr 1. ;)

Jag har f.ö. pratat med ett par stycken SPA-kunder som tyckte att den andra IKSU-anläggningen var som en stor, hemsk broilerfabrik. Det är nog tur att det finns variation, med tanke på vilken variation det finns i kundunderlaget.

Cilia
2008-03-03, 08:48
Nja, det hade ju räckt att gå ett varv genom lokalerna när han ändå var där och löste kort ...? Jag har inte varit på IKSU SPA tillräckligt många gånger för att kunna bidra med en detaljanalys, men även vid första besöket är det gaaaaanskaaaaa uppenbart att det inte direkt är stans hardcoreställe nr 1. ;)
usch det är för tidigt
jag trodde dom pratade om Frescati.

Cinna
2008-03-03, 09:29
Frågan om vikter har varit på tapeten länge - trots detta ökades bl.a. maggen i de nya benmaskinerna. Avvakta och se, det är inte första gången det har spridits helt ogrundade rykten i hallen.

Krampus
2008-03-03, 14:12
Frågan om vikter har varit på tapeten länge - trots detta ökades bl.a. maggen i de nya benmaskinerna. Avvakta och se, det är inte första gången det har spridits helt ogrundade rykten i hallen.

Kan det här bero på att det för ett tag sedan fanns en fet, svärande, underlig person på gymmet som hällde ut ammoniak, besudlade det mesta han kom åt med magnesium och hotade folk som läxläste samtidigt som de tränade?

ante
2008-03-03, 14:32
Kan det här bero på att det för ett tag sedan fanns en fet, svärande, underlig person på gymmet som hällde ut ammoniak, besudlade det mesta han kom åt med magnesium och hotade folk som läxläste samtidigt som de tränade?
Kanske det, det var i alla fall jag som anmälde dig, din jävel!

Piranha
2008-03-03, 14:32
Jag har inte heller hört nåt, men diverse rykten har flourerat i omgångar
på frescati om att de skall plocka bort det ena och det andra
men ingenting har hittills hänt.

Jag pratade senast i fredags med en av dem som jobbar på kanslit
och han nämnde ingenting om detta.

Det hela är rätt underligt för frescati om något gym är väldigt befriat
ifrån klienteriet stora killar, eller skulle ha några direkt problem med doping.

99% av de tränande är vanliga studenter.

Krampus
2008-03-03, 14:37
Kanske det, det var i alla fall jag som anmälde dig, din jävel!

Jag som tänkte skriva att om detta så kunde stämmde så kunde jag snacka med Pez.. :(
Jag har inte heller hört nåt, men diverse rykten har flourerat i omgångar
på frescati om att de skall plocka bort det ena och det andra
men ingenting har hittills hänt.

Jag pratade senast i fredags med en av dem som jobbar på kanslit
och han nämnde ingenting om detta.

Det hela är rätt underligt för frescati om något gym är väldigt befriat
ifrån klienteriet stora killar, eller skulle ha några direkt problem med doping.

99% av de tränande är vanliga studenter.

Då stämmer alltså inte Timmes internetbild av att: Det är väl massor med byggare där som blir tvungna att hitta nytt gym?

machine gun
2008-03-03, 14:44
Då stämmer alltså inte Timmes internetbild av att:

Det finns väl inte speciellt många gym där "massor av byggare" tränar överhuvudtaget? Mest av den anledning att det helt enkelt inte finns "massor av byggare". Det är ju trots allt en ganska liten sport.

Krampus
2008-03-03, 14:47
Det finns väl inte speciellt många gym där "massor av byggare" tränar överhuvudtaget? Mest av den anledning att det helt enkelt inte finns "massor av byggare". Det är ju trots allt en ganska liten sport.

Men snälla du....

Piranha
2008-03-03, 22:22
Då stämmer alltså inte Timmes internetbild av att:

Inte alls, Timmes intenetbild ser ut så här.

http://www.geflefotboll.com/forsta_sidan/jimmyem06.jpg

Timme
2008-03-03, 22:38
Så kan man inte säga. Jag har full förståelse för dom gym som gör på detta viset. Jag tycker inte att det är rätt eller vettigt på något vis, men för deras del handlar det om att tjäna pengar. Och pengar tjänar man på motionärerna.

Vill man tjäna pengar så är det det som gäller. Helt klart. Lite tråkigt är det ju dock.

Timme
2008-03-03, 22:40
Inte alls, Timmes intenetbild ser ut så här.

http://www.geflefotboll.com/forsta_sidan/jimmyem06.jpg

:D

Krampus
2008-03-04, 14:35
Inte alls, Timmes intenetbild ser ut så här.


Aaaaaaaaaaaahahaha intelligenz-humor från Piranha! :laugh:

Princy
2008-03-04, 23:29
Det sitter några lappar uppe om detta nu. Det ingår tydligen i deras doping-policy att reducera de tyngsta vikterna i fria vikter-avdelningen och i maskinerna.

vsson
2008-03-05, 00:41
Fy fan, måste var spinning-folkets fel.

machine gun
2008-03-05, 00:44
Men snälla du....

Jag menar bara att det är knäppt att försöka få alla byggare att flytta på sig. Det lär ju inte handla om hundratals byggare per gym direkt.



EDIT: Vore inte regelbundna dopingkontroller ett mer naturligt led i en dopingpolicy?

Krampus
2008-03-05, 00:48
Jag menar bara att det är knäppt att försöka få alla byggare att flytta på sig. Det lär ju inte handla om hundratals byggare per gym direkt.

Men jag var inte allvarlig Machine Gun-britt. jag fånade mig. Jag bryr mig inte om hur de gör där. Jag ville bara driva lite med Timme, Pez och mig själv och våra egenheter lite. Du måste förstå att när jag låter kaxig så är det ofta som jag spelar tönt och driver med mig själv.
Puss.

Timme
2008-03-05, 00:55
Men jag var inte allvarlig Machine Gun-britt. jag fånade mig. Jag bryr mig inte om hur de gör där. Jag ville bara driva lite med Timme, Pez och mig själv och våra egenheter lite. Du måste förstå att när jag låter kaxig så är det ofta som jag spelar tönt och driver med mig själv.
Puss.

Jag också (jag inte bara spelar tönt utan jag är tönt).

Timme
2008-03-05, 00:56
Jag menar bara att det är knäppt att försöka få alla byggare att flytta på sig. Det lär ju inte handla om hundratals byggare per gym direkt.



EDIT: Vore inte regelbundna dopingkontroller ett mer naturligt led i en dopingpolicy?

Jag tycker också att det är rejält korkat att ta bort tunga vikter. Man kan bli stark utan att dopa sig. Fler dopingtester är ett betydligt bättre alternativ i kampen mot dopning (dock lite dyrare).

machine gun
2008-03-05, 00:58
Men jag var inte allvarlig Machine Gun-britt. jag fånade mig. Jag bryr mig inte om hur de gör där. Jag ville bara driva lite med Timme, Pez och mig själv och våra egenheter lite. Du måste förstå att när jag låter kaxig så är det ofta som jag spelar tönt och driver med mig själv.
Puss.

Klart jag förstod att du inte var allvarlig, men tack för idiotförklaringen ;) Jag bara kommenterade det bizarra i att snacka om byggare i masstal i något som helst sammanhang (undantaget vissa kolomedlemmars fantasivärld möjligtvis). Jag skulle egentligen ha quotat Timmes inlägg från början :)

vesterberg
2008-03-05, 00:59
Det sitter några lappar uppe om detta nu. Det ingår tydligen i deras doping-policy att reducera de tyngsta vikterna i fria vikter-avdelningen och i maskinerna.humor.

Krampus
2008-03-05, 01:05
Klart jag förstod att du inte var allvarlig, men tack för idiotförklaringen ;) Jag bara kommenterade det bizarra i att snacka om byggare i masstal i något som helst sammanhang (undantaget vissa kolomedlemmars fantasivärld möjligtvis). Jag skulle egentligen ha quotat Timmes inlägg från början :)

Bingo, där satt den! :D
Du heter from nu Machine Gun-britt också.

mini
2008-03-05, 06:09
Jag menar bara att det är knäppt att försöka få alla byggare att flytta på sig. Det lär ju inte handla om hundratals byggare per gym direkt.


Inte hundratals kanske, och framför allt inte när gymmen inte tillåter någon att bli större än Peter Siepen, men visst finns det på sina ställen ett antal människor som tränar tungt med ambitionen att bli starka och bygga muskler. Att säga att de inte är välkomna eftersom de troligen är preppare är nog ännu mer effektivt än att ta bort de tyngsta hantlarna.

Eller menar MG att man inte får kalla sig byggare om man inte tävlar?

Nitrometan
2008-03-05, 10:43
Eller menar MG att man inte får kalla sig byggare om man inte tävlar?
Hur skulle du kunna vara byggare om du inte tävlar?

I övrigt så verkar det mer logiskt med tester i en policy mot doping än att ta bort vikter.

bertbert
2008-03-05, 11:59
Eller menar MG att man inte får kalla sig byggare om man inte tävlar?

Är man styrkelyftare om man aldrig tävlat i SL? :confused:

Tolkia
2008-03-05, 13:53
Om vi säger så här: Det handlar knappast om att få alla byggare att flytta på sig, eftersom Räkan Ragnar i princip kan kalla sig byggare första dagen han kliver in på gymmet, om det är hans ambition att bli och vara en (på samma sätt som Spet-Sune kan kalla sig styrkelyftare även när bara bänkar lingon). Det handlar om att flytta dem som enligt personer i ledande position, med något slags mycket godtycklig definition "är så stora att de skrämmer folk (godtycklig definition av även av folk här)", och där kan det i rimlighetens namn inte handla om hundratals per gym.

Själv tycker jag att det är ett icke ändamålsenligt sätt att hantera ett eventuellt dopingproblem; jag håller med machine gun att tester vore bättre. Jag undrar dessutom om det som eventuellt skrämmer någon (vem?) verkligen är folks storlek. Jag hör avgjort till den kategori som kan antas drabbas av panik inför en stor (i min förmodade kärringvärld möjligen dopad och därför våldsbenägen och farlig) kille/tjej och välja bort ett gym som frekventeras av sådana. Men jag har hittills aldrig sett någon vars storlek skrämt mig. Förvisso finns det folk som får mig att känna mig icke önskvärd och vilja smyga ut från gymmet med svansen mellan benen, men då handlar det om deras attityd. Och alla med den attityden är definitivt inte stora - ens jämfört med mig.

Faktum är att jag tror att skrämselgrejen är ett ickeproblem, tills man väljer att göra det till ett.

dazhen
2008-03-05, 14:39
Måste bara citera Frescatihallens hemsida:

"VÄLKOMMEN!
HOS OSS KÄNNER SIG ALLA VÄLKOMNA. "

Blev inte så speciellt trevligt bemött då jag och en polare gick dit och tränade. Blev tillsagda att inte slänga 50kg hantlarna i golvet för att det kan gå sönder. De har mjukdämpande gummimattor precis vid hantlarna så risken är inte stor för att det skulle hända. Men "instruktören" (snarare han som bara får gå och tvätta av alla dynor) hade synpunkter hursomhelst. Det han dock inte visste var att jag spelade in allt med min filmkamera och där framgår det att hantlarna lades ned snarare än kastades. (Filmsekvensen kan läggas upp efter godkännande från polarn)

Jag valde att inte förlänga mitt medlemskap där.

Piranha
2008-03-05, 14:47
Det roliga är att frescatihallen inte har en dopingproblematik till att börja med.

Där är till 99% studenter som tränar och uppskattningvis 2-3 större killar, jämfört med andra gym i stan är detta peanuts och som jag ser det bortkastade resurser och pengar på att genomföra detta.

Däremot en väldigt anal gymansvarig verkar finnas på plats, han är fö emot allt vad kostillskott heter och de finns likaså anslag om det i hallen.

Nu har jag förvisso tränat en kanske 4 år på frescati men numera slutat (inte av det skälet), men de suger att se an bra anläggning bli radikalt försämmrad av en anledning som egentligen inte finns.

z_bumbi
2008-03-05, 15:27
Jag undrar dessutom om det som eventuellt skrämmer någon (vem?) verkligen är folks storlek. Jag hör avgjort till den kategori som kan antas drabbas av panik inför en stor (i min förmodade kärringvärld möjligen dopad och därför våldsbenägen och farlig) kille/tjej och välja bort ett gym som frekventeras av sådana. Men jag har hittills aldrig sett någon vars storlek skrämt mig. Förvisso finns det folk som får mig att känna mig icke önskvärd och vilja smyga ut från gymmet med svansen mellan benen, men då handlar det om deras attityd. Och alla med den attityden är definitivt inte stora - ens jämfört med mig.

Faktum är att jag tror att skrämselgrejen är ett ickeproblem, tills man väljer att göra det till ett.

Typ så även om en del som försöker vara alfa på gymmet (och andra ställen) har svårt för folk som väger 50 kg mer och som samtidigt är mycket starkare. Sen finns det säkert en del som tycker det är jobbigt om andra tar i och får resultat men det är ju ett av huvudsyftena med ett gym så det har jag ingen större förståelse för.
Det roliga är dessutom att man oftast minskar hantlarna och vikterna i maskinerna men i de flesta fallen går det att plocka ihop +300 kg i lösa vikter och skivstängerna finns kvar..

Alltidxx
2008-03-05, 16:21
Ägaren av mitt gym körde med: "Titta dig om kring. Här finns det bara vanliga människor som dig och mig och vi vill bara ha "vanliga människor" det är därför vi inte har tunga vikter.. blabla"Jag skulle vilja får höra det så jag kan få fråga om det beror på att vanligt folk blir rädda för annat vanligt folk med muskler? Och får man då ett jakande svar eller dylikt så skulle jag säga "vilka jävla pussys!" och riska avstängning eller dåliga relationer. Det skulle det vara värt :)

Piranha
2008-03-05, 16:25
Jag skulle vilja får höra det så jag kan få fråga om det beror på att vanligt folk blir rädda för annat vanligt folk med muskler? Och får man då ett jakande svar eller dylikt så skulle jag säga "vilka jävla pussys!" och riska avstängning eller dåliga relationer. Det skulle det vara värt :)

Delvis kanske del av problemet.

Men gemene man är ju livrädd för allt nuförtiden som inte är svensson normen.

Jävla samhälle där alla ser likadana ut å säger exakt samma saker å gör exakt lika mycket .. osv osv.

Folk som faller utanför ramen stöts bort.

OldandHard
2008-03-05, 16:30
Jag tror det är nyckelpersoner i ledningen med åldersdiabetes och svårartad parkinson som resulterat i borderline personlighet och grava erektionsstörningar som har klubbat denna policy.
Därför har jag förståelse för beslutet.

/Allvetande gudomlighet

Piranha
2008-03-05, 16:36
Jag tror det är nyckelpersoner i ledningen med åldersdiabetes och svårartad parkinson som resulterat i borderline personlighet och grava erektionsstörningar som har klubbat denna policy.
Därför har jag förståelse för beslutet.

/Allvetande gudomlighet

Joppe vi får leta nytt gym :)

OldandHard
2008-03-05, 16:42
Joppe vi får leta nytt gym :)

Så sant, det kan t.o.m vara trevligt med ett miljöombyte.
Tänker dock vara sur i minst 30 min till *kissass*

Tolkia
2008-03-05, 16:43
Men gemene man är ju livrädd för allt nuförtiden som inte är svensson normen.

Jävla samhälle där alla ser likadana ut å säger exakt samma saker å gör exakt lika mycket .. osv osv.

Folk som faller utanför ramen stöts bort.
Jag tror faktiskt att fenomenet "vill-inte-ha-stora-byggare-som-skrämmer-folk" handlar mycket mer om det du beskriver här än att det skulle handla om en rädsla som i "jelp, liten tant är rädd för stor kille, han kanske slåss?". Med andra ord samma fenomen som när folk inte vill ha feta människor på "sitt" gym heller (jag refererar till en diskussion mellan två tjejer i tjugofemårsåldern jag åhörde häromdagen), eller när folk tycker att "bögar är väl OK bara de nöjer sig med att vara bögiga hemma", eller att "invandrare väl är OK så länge de håller sig i sina egna länder och inte i mitt".

+1234567890.

bertbert
2008-03-05, 16:47
"invandrare väl är OK så länge de håller sig i sina egna länder och inte i mitt".


OT men nästan lika roligt som nynassen som sa "jag vill flytta till ett land där de inte tar emot invandrare" :laugh:

Åter till sakfrågan så håller jag med Tolkia och Pirre; det handlar om ren och skär xenofobi.

Timme
2008-03-05, 16:59
Jag tror det är nyckelpersoner i ledningen med åldersdiabetes och svårartad parkinson som resulterat i borderline personlighet och grava erektionsstörningar som har klubbat denna policy.
Därför har jag förståelse för beslutet.

/Allvetande gudomlighet

haha :D

Jag log när jag läste ditt inlägg. Du kan använda orden rätt!

(obs inte ironisk)

OldandHard
2008-03-06, 16:28
Yo,

Tänkte bara förmedla mitt samtal med Tommy där han berättade om planerade förändringar, som fortfarande inte är spikade tydligen, och dess ungefärliga tidsperspektiv.

Tidigast efter sommaren kommer tunga hantlar över 40 eller 45 kg plockas bort och ersättas av en breddning av det lätta hantelsortimentet plus nya maskiner(?).
Ur ett längre perspektiv kommer cabelcross maskinerna bytas ut, pga av ålder, men de nya kommer innehålla färre viktmagasin (vilket även kan drabba andra maskiner).

Det verkade även som det var möjligt att få hyffsat nya kort återköpta:)

Känner mig lite senil, bakis, just nu men jag tror det var en korrekt sammanfattning av samtalet :)

Pez
2008-03-06, 16:37
Yo,

Tänkte bara förmedla mitt samtal med Tommy där han berättade om planerade förändringar, som fortfarande inte är spikade tydligen, och dess ungefärliga tidsperspektiv.

Tidigast efter sommaren kommer tunga hantlar över 40 eller 45 kg plockas bort och ersättas av en breddning av det lätta hantelsortimentet plus nya maskiner(?).
Ur ett längre perspektiv kommer cabelcross maskinerna bytas ut, pga av ålder, men de nya kommer innehålla färre viktmagasin (vilket även kan drabba andra maskiner).

Det verkade även som det var möjligt att få hyffsat nya kort återköpta:)

Känner mig lite senil, bakis, just nu men jag tror det var en korrekt sammanfattning av samtalet :)
Ungefär den uppfattning jag fått genom mailkontakt med Tommy.
Det är inte så illa som det verkade.

Dock får jag säga att det är en rätt skruvad bild av (en obefintlig) dopingproblematik som ledningen verkar ha. Det verkar mer vara personliga åsikter, generaliseringar runt statistik och farhågor som styr här.
Vilja att verka mot doping borde vara kopplat till vilja att skaffa sig kunskap inom området.. men det är väl för optimistiskt tänkt å min sida. *gah!*
De bränner resurser på fel saker.. och slutresultatet blir sämre än utgångsläget. IMO.

Cilia
2008-03-06, 19:56
De bränner resurser på fel saker.. och slutresultatet blir sämre än utgångsläget. IMO.
Jag håller med.
Det som är fördelen med Frescati är att alla har en plats där. Alltifrån kalsongkillen till seriöst tränande. Det finns utrustning för alla utan att det blir trångt och alla kan hitta utrustning som passar deras träning. Det skapar också ett förlåtande och trevligt klimat där alla är välkomna.

z_bumbi
2008-03-06, 20:10
Om man vill få bort ev droger (det finns inte ett enda fall hos RF från Frescati?) så är det kanske ingen riktigt bra idé att få folk som de anser vara inom riskgruppen att byta gym, risken är ju ganska stor att de istället hamnar på ett gym som inte har kontroller.

Mental
2008-03-06, 20:15
Om man vill få bort ev droger (det finns inte ett enda fall hos RF från Frescati?) så är det kanske ingen riktigt bra idé att få folk som de anser vara inom riskgruppen att byta gym, risken är ju ganska stor att de istället hamnar på ett gym som inte har kontroller.

Bara de inte är på "mitt gym" så är det lungt.

Tror jag man resonerar.

Dk1ng
2009-05-23, 23:36
Yo,

Tänkte bara förmedla mitt samtal med Tommy där han berättade om planerade förändringar, som fortfarande inte är spikade tydligen, och dess ungefärliga tidsperspektiv.

Tidigast efter sommaren kommer tunga hantlar över 40 eller 45 kg plockas bort och ersättas av en breddning av det lätta hantelsortimentet plus nya maskiner(?).
Ur ett längre perspektiv kommer cabelcross maskinerna bytas ut, pga av ålder, men de nya kommer innehålla färre viktmagasin (vilket även kan drabba andra maskiner).

Det verkade även som det var möjligt att få hyffsat nya kort återköpta:)

Känner mig lite senil, bakis, just nu men jag tror det var en korrekt sammanfattning av samtalet :)


Bumpar en gammal tråd då jag är mycket intresserad av att veta om dessa förändringar blev av? Detta då jag pga dåliga öppettider på mitt ordinarie gym under sommaren behöver lösa ytterligare ett kort under några månader.

Hur tunga hantlar har Frescati idag? Finns det möjlighet att köra böj (power rack?) och mark? Går det att bedriva seriös träning där utan att bli jagad med blåslampa om man dricker PWO, rapar EAA och frustar lite i bänken..*rolleyes*