handdator

Visa fullständig version : Fördelar med viloveckor!


Maaattias
2003-05-18, 13:10
Vad finns det för fördelar med att ta en vilovecka lite då och då??

motivera... :)

Kimo
2003-05-18, 13:28
Jag ska ta en vilovecka nu eftersom jag har haft problem med knät och handleden. Kan vara bra att låta kroppen återhämta sig ordentligt ibland. Sen kan det vara fint för motivationen, efter en vecka har man träningsabstinens.

Pudzianovski
2003-05-18, 14:37
Fördelarna för mig är:

- Läka ut småskador
- Få tillbax träningsglädje
- Ta en paus från allt vad träning heter ett tag
- Chansen att göra ngt annat kul som tex simma, springa lite lätt eller ut o gå osv.


ungefär i den ordningen oxå.

Lillgrabben
2003-05-18, 15:16
Man kan dricka en grym massa pilsner utan att känna skuldkänslor.....

Sen så är det förstås skönt att ladda om batterierna igen.

Officer
2003-05-18, 15:16
Kompletterar: du har mer tid för dator och sex, och äta ännu mer mat -> göra av med mindre kalorier --> bli större --> öka testosteronproduktionen genom sex/masturbation.

King Grub
2003-05-18, 15:18
Originally posted by AnabolicProtein
Kompletterar: du har mer tid för dator och sex, och äta ännu mer mat -> göra av med mindre kalorier --> bli större --> öka testosteronproduktionen genom sex/masturbation.

Vad är det för mjuk- :kinky: du pratar om? Riktig :kinky: är kalorislukande. :D

Officer
2003-05-18, 15:28
Originally posted by King Grub


Vad är det för mjuk- :kinky: du pratar om? Riktig :kinky: är kalorislukande. :D

Öhm, jag utgick ifrån att man bulkade :eating:

Annars så är det hård:kinky: som gäller, som Grubman nämnde!

MaW
2003-05-18, 23:20
Är det bara jag som åker på förkylningar på viloveckorna..

Jag tror att jag kanske har haft en förkylningsfri vilovecka de senaste 3 åren..
Det är som att det ligger och gror förkylningar i kroppen men träningen håller undan dem.. men så fort det blir vila.. bläää

Jon2
2003-05-19, 00:11
som jag ser det är det bara fördelar med en vilovecka jag kan garantera att du kommer tillbaka starkare och mer sugen än förut:bpump:

Fartman
2003-05-19, 00:31
Originally posted by MaW
Är det bara jag som åker på förkylningar på viloveckorna..

Jag tror att jag kanske har haft en förkylningsfri vilovecka de senaste 3 åren..
Det är som att det ligger och gror förkylningar i kroppen men träningen håller undan dem.. men så fort det blir vila.. bläää

nä, jag också.. hatar det.

Survivor
2003-05-20, 10:45
Originally posted by Maaattias
Vad finns det för fördelar med att ta en vilovecka lite då och då??

motivera... :)
Psykiska fördelar... Inga fysiska, skulle jag tro, såvida du inte vilar för lite mellan passen.

M. Blomberg
2003-05-20, 19:17
Tillåter kroppen att läka och att återhämta sig. Det gör mer än man tror. Stagnerar styrkan så är detta en klassiker för att komma över plantån, om nu kosten redan är i sin ordning.

Alcazara
2003-05-21, 07:43
Jag brukar vila ca 5 dagar emellanåt, men mer "klarar" jag knappt..blir sååååå himla rastlös och tillslut, då jag börjar klättra på väggarna, ja då är det verkligen hög tid att gå till gymmet...Då har jag så mycket energi att det går superbra och jag skulle kunna träna i timmar...:bpump:

Hur många ggr/år tar ni viloveckor?

lyserg
2003-05-21, 11:14
Hinner man förlora någonting på en veckas vila?