handdator

Visa fullständig version : UFC 82: Pride of a Champion


Kabuto
2008-03-01, 11:20
Vars fan är kotten?? Jag kommer inte tippa på matcherna men kan lägga upp cardsen iaf.


Main card
Anderson Silva vs. Dan Henderson
Heath Herring vs. Cheick Kongo
Evan Tanner vs. Yushin Okami
Chris Leben vs. Alessio Sakara
Jon Fitch vs. Chris Wilson


Preliminary card
Andrei Arlovski vs. Jake O'Brien
Luke Cummo vs. Luigi Fioravanti
Diego Sanchez vs. David Bielkheden
Josh Koscheck vs. Dustin Hazelett
Jorge Gurgel vs. John Halverson

ManuelIT
2008-03-01, 11:20
Silva vs Henderson
ojojojoj :D

Wennerberg
2008-03-01, 11:39
Hoppas det går bättre för David än vad det gjorde med Per. Men det tror jag det kommer! Även om han inte vinner över Diego så har han lovat ett bra performance.

dared
2008-03-01, 11:46
Tror detta event kan bli riktigt bra! Skulle inte David mot Sanchez vara main card ett tag? Trodde jag, aja... kan bli endel jämna och bra matcher


Main card
Anderson Silva vs. Dan Henderson
Heath Herring vs. Cheick Kongo
Evan Tanner vs. Yushin Okami
Chris Leben vs. Alessio Sakara
Jon Fitch vs. Chris Wilson


Preliminary card
Andrei Arlovski vs. Jake O'Brien
Luke Cummo vs. Luigi Fioravanti
Diego Sanchez vs. David Bielkheden
Josh Koscheck vs. Dustin Hazelett
Jorge Gurgel vs. John Halverson

Tjuckot
2008-03-01, 12:14
Det där ser ut som ett riktigt intressant card, ett antal matcher man ser fram emot på direkten.

hahavaffan
2008-03-01, 12:18
Ja det ska bli redigt fint! Får bli en helkväll imorrn med UFC.

Ryska_raketen
2008-03-01, 12:20
David Bielkheden = Svenne ?

Tjuckot
2008-03-01, 12:23
David Bielkheden = Svenne ?

Har för mig det var något i den stilen.

GLC
2008-03-01, 12:23
Japp, svenne är han.


Anderson Silva vs. Dan Henderson
Heath Herring vs. Cheick Kongo
Evan Tanner vs. Yushin Okami
Chris Leben vs. Alessio Sakara
Jon Fitch vs. Chris Wilson
Andrei Arlovski vs. Jake O'Brien
Luke Cummo vs. Luigi Fioravanti
Diego Sanchez vs. David Bielkheden
Josh Koscheck vs. Dustin Hazelett
Jorge Gurgel vs. John Halverson

Kändes ganska lätt att tippa denna men det kan ju gå hur som helst. Håller på Bielkheden men tror han får svårt mot en taggad Sanchez som nästan måste vinna för att hålla sig kvar i divisionen.

Henderson kommer att landa några overhand rights och sedan ta ned Silva. GNP på backen.

psirus
2008-03-01, 12:57
War Hendo!
War Sweden!

Mago
2008-03-01, 14:00
Skiljer sig en del från GLC, alltid kul. :)

Anderson Silva vs. Dan Henderson - Silva är för bra på alla plan helt enkelt.
Heath Herring vs. Cheick Kongo - Kongo blir svår att ta ner och ännu svårare att ta stående, men man kan aldrig räkna ut Herring.
Evan Tanner vs. Yushin Okami - Hjärtat säger Tanner. :)
Chris Leben vs. Alessio Sakara - Sakara har inte imponerat på mig, men han borde väl ro hem det här.
Jon Fitch vs. Chris Wilson - Jon Fitch är sjukt bra. Titleshot ffs!
Andrei Arlovski vs. Jake O'Brien - Arvolski måste vinna.
Luke Cummo vs. Luigi Fioravanti - Cummo är riktigt skön, men nån magkänsla säger Luigi.
Diego Sanchez vs. David Bielkheden - Jag KAN inte sätta emot Bielkheden. :)
Josh Koscheck vs. Dustin Hazelett - Inte så säkert. Hazelett är duktig från ryggen och det är väl just där han kommer hamna.
Jorge Gurgel vs. John Halverson - Svårtippat.. Gugel ÄR ju bra faktiskt, men.. Jo, får bli så.

dared
2008-03-01, 14:07
Jag tror faktiskt ungefär som du Mago, förutom att Sanchez är väl favorit i Bielkheden-fightern men vafan som du säger, svårt och sätta emot en svensk *flex*

Tigerkotten
2008-03-01, 15:34
Tror detta kommer bli ett sjukt bra event.

Frågan är om Herring kommer försöka ta ner Kongo på marken. Om han märker att han förlorar det stående dvs.

Samma sak gäller Hendersson fighten, jag tror inte att Silva kommer subba Hendersson iaf.

intressant card, men tyvärr ska jag ut ikväll så blir inte att se det live :/ Om jag nu inte åker hem lite tidigare. Det börjar 04 va?

Chaan
2008-03-01, 16:00
Anderson Silva vs. Dan Henderson

:hbang:

Något förmatchklipp upp på tuben eller annorstäders? :MrT:

Dav0d
2008-03-01, 16:39
Main card
Anderson Silva vs. Dan Henderson
Heath Herring vs. Cheick Kongo
Evan Tanner vs. Yushin Okami
Chris Leben vs. Alessio Sakara
Jon Fitch vs. Chris Wilson


Preliminary card
Andrei Arlovski vs. Jake O'Brien
Luke Cummo vs. Luigi Fioravanti
Diego Sanchez vs. David Bielkheden
Josh Koscheck vs. Dustin Hazelett
Jorge Gurgel vs. John Halverson

En del matcher vad jag tror resultaten kommer bli.

Dav0d
2008-03-01, 16:40
:hbang:

Något förmatchklipp upp på tuben eller annorstäders? :MrT:

Testa UFC.com ? De har massvis med för spelningar där.

shut teh face
2008-03-01, 16:42
Vikken kanal? :(

Animalistic
2008-03-01, 16:43
tv4 sport brukar det oftast vara UFC på
är dock inte 100

shut teh face
2008-03-01, 16:46
Vet ej om jag har den. ;(

Ryska_raketen
2008-03-01, 17:00
Tv4 sport sänder ja =) dock vet jag inte om det är "live" eller om dom sänder efteråt, men spela roll. Det visas ju =)

psirus
2008-03-01, 17:28
eftersänt kl 04:00?

Tjuckot
2008-03-01, 17:35
Reprisen går på söndag 00.40, vilket är en pisstid.

Tigerkotten
2008-03-01, 17:38
Tv4 sport sänder ja =) dock vet jag inte om det är "live" eller om dom sänder efteråt, men spela roll. Det visas ju =)

det är live

adis
2008-03-01, 19:33
Main card
Anderson Silva vs. Dan Henderson
Heath Herring vs. Cheick Kongo
Evan Tanner vs. Yushin Okami
Chris Leben vs. Alessio Sakara
Jon Fitch vs. Chris Wilson


Preliminary card
Andrei Arlovski vs. Jake O'Brien
Luke Cummo vs. Luigi Fioravanti
Diego Sanchez vs. David Bielkheden
Josh Koscheck vs. Dustin Hazelett
Jorge Gurgel vs. John Halverson

adis
2008-03-01, 19:35
Skiljer sig en del från GLC, alltid kul. :)

Anderson Silva vs. Dan Henderson - Silva är för bra på alla plan helt
enkelt.

Faktist inte, detta är en 50/50 match, Henderson slår hårdare, och är en mycket bättre brottare än Silva, så Anderson är inte bättre på alla plan tyvärr.

Heath Herring vs. Cheick Kongo - Kongo blir svår att ta ner och ännu svårare att ta stående, men man kan aldrig räkna ut Herring.

Svår o ta ner? :smash: Kongo har blivit nertagen i varje match förutom CC matchen, då CC inte ville ta ner honom :)

Evan Tanner vs. Yushin Okami - Hjärtat säger Tanner. :)
Chris Leben vs. Alessio Sakara - Sakara har inte imponerat på mig, men han borde väl ro hem det här.
Jon Fitch vs. Chris Wilson - Jon Fitch är sjukt bra. Titleshot ffs!
Andrei Arlovski vs. Jake O'Brien - Arvolski måste vinna.
Luke Cummo vs. Luigi Fioravanti - Cummo är riktigt skön, men nån magkänsla säger Luigi.
Diego Sanchez vs. David Bielkheden - Jag KAN inte sätta emot Bielkheden. :)
Josh Koscheck vs. Dustin Hazelett - Inte så säkert. Hazelett är duktig från ryggen och det är väl just där han kommer hamna.
Jorge Gurgel vs. John Halverson - Svårtippat.. Gugel ÄR ju bra faktiskt, men.. Jo, får bli så.


Mago
2008-03-01, 19:40


Vi får väl se. :)
Och jag sa inte att han var bättre på alla plan.

pabb
2008-03-01, 20:23
Main card
Anderson Silva vs. Dan Henderson
Heath Herring vs. Cheick Kongo
Evan Tanner vs. Yushin Okami
Chris Leben vs. Alessio Sakara
Jon Fitch vs. Chris Wilson

Preliminary card
Andrei Arlovski vs. Jake O'Brien
Luke Cummo vs. Luigi Fioravanti
Diego Sanchez vs. David Bielkheden
Josh Koscheck vs. Dustin Hazelett
Jorge Gurgel vs. John Halverson

Daniel Mattusch
2008-03-01, 20:48
Dum fråga kanske men jag är inte så jäkla påläst, men Silvas match...är det om bältet/titeln?

bear.flowertwig
2008-03-01, 20:51
Dum fråga kanske men jag är inte så jäkla påläst, men Silvas match...är det om bältet/titeln?

Yes.

adis
2008-03-01, 22:51
Vi får väl se. :)
Och jag sa inte att han var bättre på alla plan.


Men om man är "för bra" på alla plan så betyder det väll att man är bättre ? :P

bear.flowertwig
2008-03-01, 22:56
När är start-/sluttid för galan svensk tid?

Animalistic
2008-03-01, 22:56
När är start-/sluttid för galan svensk tid?

04:00
sluttid: ingen aning, står ej

psirus
2008-03-01, 23:01
troligen 07:00

Mago
2008-03-01, 23:06
Men om man är "för bra" på alla plan så betyder det väll att man är bättre ? :P

Nejrå. :) Silva är t.ex. för bra från ryggen för att Hendersons brottning ska vara nån speciell fara.

raQblad
2008-03-01, 23:33
Det enda jag vågar tippa är att Kongo vinner, det jag sett av honom har varit riktigt bra. *popcorn*

dared
2008-03-02, 00:06
Det enda jag vågar tippa är att Kongo vinner, det jag sett av honom har varit riktigt bra. *popcorn*

Förhoppningsvis blir det en jämn fight, vilket jag tror det blir. Den fighten kan bli en riktigt bra HW-fight... hoppas det.

stargate
2008-03-02, 01:10
När sänds reprisen på tv4 sport?

Kwon
2008-03-02, 02:13
Dan "Hendo" Henderson VS Anderson "Spider" Silva

MKT bra match! Spännande! :)

Denna match har jag längtat efter.

Tigerkotten
2008-03-02, 05:05
sprang hem, nu JÄVLAR KÖR VIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! fitt katt har pissat på skärmen!!!

Tigerkotten
2008-03-02, 06:35
damn Antiklimax lite, trodde Hendo skulle vinna men så vinner silva på SUB!
Otippat, fan trodde på "epic" fight verkligen. Kändes som det genom rond 2.

Damn!

ZHTOHELLAS
2008-03-02, 07:03
damn Antiklimax lite, trodde Hendo skulle vinna men så vinner silva på SUB!
Otippat, fan trodde på "epic" fight verkligen. Kändes som det genom rond 2.

Damn!

Blev chockad faktiskt!


Chris Leben stog dock för den mest underhållande matchen i kväll enligt mig.

stargate
2008-03-02, 08:27
Hur gick det för david då`?

hangatyr
2008-03-02, 09:47
Hur gick det för david då`?

förlorade i första.

Nitrometan
2008-03-02, 09:50
Hur gick det för david då`?
Lite mer -


Round 1
Diego Sanchez rushed out and got a fast takedown in the opening seconds of the bout. Sanchez worked from the top with punches and elbows, but Bielkheden defended well. Sanchez moved to half-guard and looked for a Kimura, then jumped to mount after his opponent defended. Sanchez started slow from the dominant position but turned it up with 30 seconds left in the round. After eating several hard punches, the Swede fighter tapped out due to punishment at the 4:43 mark of the first.

stargate
2008-03-02, 10:15
synd att han förlorade, har ju inte sett matchen men hoppas att han gjorde en mer underhållande match än Per iaf. (klankar inte ner på Per)

Nitrometan
2008-03-02, 10:34
Paolo gick verkligen i spinn när han skulle presentera Sakara.

"Han är italienare! Det är jag med!!1111!!!"

"Det står ROMA på hans rygg!"

"Ah. Legionarius! Vad tufft!"





:D

ManuelIT
2008-03-02, 14:36
Synd att Henderson förlora... oh well...

Jazen
2008-03-02, 15:37
tycker paolo är fel kille att kommentera matcherna, han blir helt i extas ifall det kommer en round kick eller knä som inte ens tar ^^
men bra grymma matcher!

Mago
2008-03-02, 17:02
SIIIIIIILVA! *cupid*

Synd på Bielkheden. Hoppas han får en chans till.

Tigerkotten
2008-03-02, 17:27
Han vart dominerad av Sanchez, Sanchez fick takedown väldigt fort. O där hade han fighten under kontroll.

Jag såg på aaf releasen att Hendersson verkar lite upprörd vid 55min 19s. Jag undrar om han tog fighten skadad.

Mago
2008-03-02, 17:40
Bra tippat adis och pabb. :)
Nästa gång ska jag sätta alla!!

Wennerberg
2008-03-02, 18:17
Var kan man se Davids match? Hittar inte en enda video!

Noobe
2008-03-02, 18:21
Var kan man se Davids match? Hittar inte en enda video!

+1 :(

tomccc
2008-03-02, 18:35
Kolla på den största svenska torrentsidan, den finns där.

Noobe
2008-03-02, 18:53
Kolla på den största svenska torrentsidan, den finns där.
Inte i fungerande form iaf..

Rahf
2008-03-02, 19:13
Skulle någon kunna lista matcherna och visa vinnarna? Vissa har inte haft tillgång till proper teknologi för att se matcherna ;).

Mago
2008-03-02, 19:18
Skulle någon kunna lista matcherna och visa vinnarna? Vissa har inte haft tillgång till proper teknologi för att se matcherna ;).

http://en.wikipedia.org/wiki/UFC_82

henke1001
2008-03-02, 23:51
Silva är så jävla kung! Finns ingen som kan ta honom just nu.

Fultjack
2008-03-03, 00:01
Rätt tråkigt event annars tycker jag. Kongo och Hearing matchen var den roligaste att titta på :thumbup:

detail
2008-03-03, 02:15
http://www.dailymotion.com/video/x4kjgo_00821500_news Davids match för er som inte hunnit se den.

Jay-Z
2008-03-03, 08:04
Jag tycker Bielkheden såg lovande ut. Bra försvar i guarden, såg lugn och avslappnad ut, men samtidigt lite orutinerad med up-kicks som gör att Sanchez får side control.

Bielkheden tapade innan domaren bröt, det lär säkert UFC gilla...

Jacksatan
2008-03-03, 08:46
Jag tycker Bielkheden såg lovande ut. Bra försvar i guarden, såg lugn och avslappnad ut, men samtidigt lite orutinerad med up-kicks som gör att Sanchez får side control.

Bielkheden tapade innan domaren bröt, det lär säkert UFC gilla...

Bielkheden är bra. Han kan garanterat vinna nåra matcher i den där divisionen. Det är bara det att Diego är bäst på backen av alla i den där divisionen och att hamna under honom är rejält jobbigt.

jontahontas
2008-03-03, 11:38
Han vart dominerad av Sanchez, Sanchez fick takedown väldigt fort. O där hade han fighten under kontroll.

Jag såg på aaf releasen att Hendersson verkar lite upprörd vid 55min 19s. Jag undrar om han tog fighten skadad.

Det har vart ett jävla liv om det där med Hendersons eventuella skada på internet. Jag ska vara ärlig. Jag älskar Dan Henderson och hatar superhype om övermänskliga varelser - jag hoppas garanterat på det :D

Jacksatan
2008-03-03, 12:32
Det har vart ett jävla liv om det där med Hendersons eventuella skada på internet. Jag ska vara ärlig. Jag älskar Dan Henderson och hatar superhype om övermänskliga varelser - jag hoppas garanterat på det :D

Dan Henderson är ett skämt. Stå o slugga som en jävla idiot samt avisera slagen 3år innan(Rich Franklin skulle plocka sönder honom totalt stående också).
Kanske funkar mot japs-nollor i pride men inte mot nån som har lite känsla stående. Sen är han en duktig brottare och skulle gjort allt för att hålla den här matchen på backen.

jontahontas
2008-03-03, 13:31
Dan Henderson är ett skämt. Stå o slugga som en jävla idiot samt avisera slagen 3år innan(Rich Franklin skulle plocka sönder honom totalt stående också).
Kanske funkar mot japs-nollor i pride men inte mot nån som har lite känsla stående. Sen är han en duktig brottare och skulle gjort allt för att hålla den här matchen på backen.

Hans heymakersknockouts är helt klart över japsar och slugstil är dömd att förlora mot Silva. Och vad nu folk än vill säga så körde Silva över Henderson totalt.

Men ett skämt? Resten av ditt inlägg är i mitt tycke av den lägsta internetkvalité jag har sett på länge. Sorry.

dared
2008-03-03, 14:23
Kanske funkar mot japs-nollor i pride men inte mot nån som har lite känsla stående. Sen är han en duktig brottare och skulle gjort allt för att hålla den här matchen på backen.

Han knocka ju Vanderlei Silva stående (muay thai och BJJ-fighter som A. Silva) och vann även över Vitor Belford, som visseligen inte varit så bra på senare år men är ju fortfarande en mycket snabb och kompetent boxare.
Så håller faktiskt inte med dig där.

Tigerkotten
2008-03-03, 14:33
http://mmafever.blogspot.com/2008/03/ufc-82-videos-theyre-hot-and-going-fast.html

ett par fighter där med

Jacksatan
2008-03-03, 14:56
Han knocka ju Vanderlei Silva stående (muay thai och BJJ-fighter som A. Silva) och vann även över Vitor Belford, som visseligen inte varit så bra på senare år men är ju fortfarande en mycket snabb och kompetent boxare.
Så håller faktiskt inte med dig där.

Grejen är att mma fighters ofta är världsklass på backen, men det är ytterst få som håller någon klass stående. De flesta skulle bli totalt sönderplockade av toppskiktet av thai- kick- och boxarna. Det är bara titta på hur totalt chanslös en kille som Chris Leben var mot Anderson Silva. Leben anses ändå vara nåt av en bra stående fighter inom MMA, men han skulle ju inte få in en träff mot en boxare i världsklass.

Krampus
2008-03-03, 15:01
Vem var det som slagit ut Mirco Crocop stående? Jag fick för mig att den var Henderson, men jag hittade inget när jag googlade.

Tjuckot
2008-03-03, 16:06
Vem var det som slagit ut Mirco Crocop stående? Jag fick för mig att den var Henderson, men jag hittade inget när jag googlade.

gonzales eller vad han heter

Tigerkotten
2008-03-03, 16:18
Det är bara titta på hur totalt chanslös en kille som Chris Leben var mot Anderson Silva. Leben anses ändå vara nåt av en bra stående fighter inom MMA, men han skulle ju inte få in en träff mot en boxare i världsklass.

say what?

Leben anses bra stående? Visst finns det sämre än honom. Men att han ska anses vara bra stående har jag inte direkt hört. Däremot har han ansetts ha en bra chin och kan också träffa väldigt bra. Men att han ska ha bra stående, har jag inte direkt hört.

Sen så undrar jag vad du menar med Sanchez bäst på marken, menar du bjj skills eller bästa gnp i den klassen?


Krampus: Gonzaga headkicka Crocop så han vann på KO. Cheick Kongo vann stående fighten i UFC mot Crocop (vann på decision)

GLC
2008-03-03, 16:59
Vem var det som slagit ut Mirco Crocop stående? Jag fick för mig att den var Henderson, men jag hittade inget när jag googlade.

Gonzaga knockade honom med en spark i huvudet och Kongo ägde honom rent allmänt stående.

Edit: Doh, läste inte kottens post..

Jacksatan
2008-03-03, 18:34
say what?

Leben anses bra stående? Visst finns det sämre än honom. Men att han ska anses vara bra stående har jag inte direkt hört. Däremot har han ansetts ha en bra chin och kan också träffa väldigt bra. Men att han ska ha bra stående, har jag inte direkt hört.

Sen så undrar jag vad du menar med Sanchez bäst på marken, menar du bjj skills eller bästa gnp i den klassen?


Krampus: Gonzaga headkicka Crocop så han vann på KO. Cheick Kongo vann stående fighten i UFC mot Crocop (vann på decision)

Diego Sanchez är en av världens absolut bästa grapplers. Killen har gått hyfsat jämnt med t ex Marcelo Garcia i adcc om du är bekant med honom.

detail
2008-03-03, 22:35
Bielkheden är bra. Han kan garanterat vinna nåra matcher i den där divisionen. Det är bara det att Diego är bäst på backen av alla i den där divisionen och att hamna under honom är rejält jobbigt.

Att Diego är bra på backen må ju stämma, dock så skulle jag inte vela säga att han är bäst i welterweight divisionen där du tex har Matt Serra, GSP och Matt Hughes. Matt Serra vart en av de första amerikanerna och få svart bälte i BJJ och de två andra är riktigt jävla starka om man räknar med Diego som är en av de mindre i den divisionen.

Tigerkotten
2008-03-04, 01:12
Diego Sanchez är en av världens absolut bästa grapplers. Killen har gått hyfsat jämnt med t ex Marcelo Garcia i adcc om du är bekant med honom.

Visst har han bra skills, men samtidigt så försökte han inte ens på Takedown mot säg Koscheck (även fast jag tror att han kunde tagit ner han) när han förlorade stående. Samtidigt tror jag att Hughes samt GSP skulle ta ner Sanchez med, och jag tror att ingen av de 2 hade torskat på sub mot han.


O ja jag vet vem Marcelo Garcia är.

Jacksatan
2008-03-04, 10:39
Visst har han bra skills, men samtidigt så försökte han inte ens på Takedown mot säg Koscheck (även fast jag tror att han kunde tagit ner han) när han förlorade stående. Samtidigt tror jag att Hughes samt GSP skulle ta ner Sanchez med, och jag tror att ingen av de 2 hade torskat på sub mot han.


O ja jag vet vem Marcelo Garcia är.

Att han inte försökte med en takedown mot Koscheck säger ju inget om hans groundskills. Jag tror Sanchez skulle ta både matt serra och matt hughes på backen. GSP tar ingen, han är ett sånt freak.

Tigerkotten
2008-03-04, 12:04
Att han inte försökte med en takedown mot Koscheck säger ju inget om hans groundskills. Jag tror Sanchez skulle ta både matt serra och matt hughes på backen. GSP tar ingen, han är ett sånt freak.

Sant att det inte säger något, men samtidigt får man tänka på att matchen mot Fitch så kontrollerade Fitch den väldigt bra. Visst hade Sanchez bra försök på submissions, men de var ju ej så nära enligt Fitch iaf.

Jag tror att Hughes skulle kontrollera Sanchez rätt bra dock, men om han har samma sub defence som Fitch har är en annan fråga.

fan va jag hoppas att GSP tar hem det nu mot Serra.

Sen ge GSP VS Fitch
Hughes vs Serra
Karo vs Thiago Alves / Marcus Davids för nästa figh på titeln.

detail
2008-03-04, 13:15
Att han inte försökte med en takedown mot Koscheck säger ju inget om hans groundskills. Jag tror Sanchez skulle ta både matt serra och matt hughes på backen. GSP tar ingen, han är ett sånt freak.

Säger ganska mycket om det, han var rädd för att bli outwrestlad eftersom att Koscheck är extremt mycket starkare än han själv och han har även wrestlat i NCAA och varit champion en gång sen 2:a och 3:a om jag inte minns helt fel. Matt Hughes tog ju Royce gracie på backen, han har även submittat GSP osv osv. Och Matt Serra, visst svårt och säga just nu eftersom att han haft sålång paus och bara fightats en match på länge och det vart mot gsp som heller inte vela ta ner honom, iaf som det såg ut alltså inga attempts.

Krampus
2008-03-04, 14:25
Krampus: Gonzaga headkicka Crocop så han vann på KO. Cheick Kongo vann stående fighten i UFC mot Crocop (vann på decision)

Var Kongo som jag sökte efter.