handdator

Visa fullständig version : Beach08deff


Dirge
2008-03-01, 10:46
Måndag
Gym

Tisdag
Springa

Onsdag
Springa

Torsdag
Vila

Fredag
Gym

Lördag
Springa

Söndag
Gym


Kör mage varannan dag.


GYM:
Dag 1:Bicep/Tricep/Underarmar

Dag 2:Vader/Ben/Bröst

Dag 3:Rygg/Axlar/Trapz


Bicep - ståncurl, hammercurl, koncentrationcurl
Tricep - sittande tricep extenstion, kickback, maskin.
Underarmar - underarms curl (båda hållen). Wrist curl.

Vader - Sittande/Stående vadpress
Ben - Benpress, lårcurl, lårcurl fast åt andra hållet, trycker neråt., rump maskin.
Bröst - Bänkpress, flyes, peckdeck

Rygg - marklyft, latsdrag, pulldowns, hantelrodd
Axlar - hantellyft frammåt, axelpress, drag till hakan
Trapz - Shrugs

Mage - Crunches, magmaskin åt sidan, benlyft, cablecrunches, V-crunch

Reps: 10-12 (brukar köra 6-8).

CARDIO:
Tänkte cykla lite på spinningcykeln vi har hemma nu när det är så fult väder, i ca 30min-1h
Sedan jogga 3-5km.
INGA morgonpromenader^^






Detta är min första seriösa deff, så vill gärna ha synpunkter, något jag ska ändra? ta bort? lägga till? kans

Alfred Nobel
2008-03-01, 10:59
Lägg gärna till lite information om dig själv, vilka mål du har och hur din kost ser ut.

Träningsschemat tycker jag ser okej ut. Fast själv skulle jag aldrig orka med både bicc och tricc under en och samma dag. Men det är väldigt inviduellt. Du har inte funderat på 3-dagars helkropps split istället?

Slit sönder dig på gymmet, bli vän med skogsmulle och ät inte allt för mycket så ska din diet nog gå bra.

Dirge
2008-03-01, 12:26
Lägg gärna till lite information om dig själv, vilka mål du har och hur din kost ser ut.

Träningsschemat tycker jag ser okej ut. Fast själv skulle jag aldrig orka med både bicc och tricc under en och samma dag. Men det är väldigt inviduellt. Du har inte funderat på 3-dagars helkropps split istället?

Slit sönder dig på gymmet, bli vän med skogsmulle och ät inte allt för mycket så ska din diet nog gå bra.

Har faktiskt funderat på helkropps split, ska nog testa båda faktiskt.

Orkar helt kalrt med bicc/tricc sama dag :P

Stats
Ålder:17
Vikt: 99.1kg
Längd: 185cm

Mål:
-Ha synliga rutor till sommarn, få bättre kondition(har inte sprungit på min fritid någonting alls, förutom 1km uppvärmning @ ze gym).
-Komma in i mina jeans, t-shirts..Aa, mina kläder ^^

Koloftw
2008-03-01, 12:37
Jag tycker att du ska köra helkroppspass istället, och mer cardio på vilodagarna. Du har nog en hel del fett att ta bort om du ska bli hård till sommaren ...

Dirge
2008-03-02, 14:31
Kan någon skicka ett bra 3 dagars hellkroppspas ni använder under deff då ? :) Aldrig kört helkropspass så vet inte riktigt vad som är bäst etc. Läst runt men hittar inget konkret. z_bumbis nybörjar schema? (dock är jag inte nybörjare)