handdator

Visa fullständig version : Råd/hjälp!!


Jamioo
2008-03-01, 01:19
Nu är det så att jag ska sattsa stenhårt på att bygga upp min kropp men jag behöver lite råd om hur jag ska göra det..nån som kan hjälpa mig med tränings schema?!! eller likn?!
Mitt mål är bifog bild...

Jag är 178 väger 65-67 så..!!

Durre
2008-03-01, 01:33
Läs på lite mer här på Kolo, bumbis träningsschema etc. En sak bara, ha inte den dära kroppen som mål, man kan inte se det målet framför sig särskilt länge utan att tappa bra mycket motivation, du lär dela upp allt i delmål och ta en sak i taget.

BadAzz
2008-03-01, 06:29
Kör stenhårt på gymmet! Kör 2 muskelgrupper varje dag du tränar och försök hela tiden ta tyngre. Klarar du 10 repetioner med en vikt? Du ska klara minst 6-8 reps och det ska du göra 3-4 gånger med vila imellan åt. Brukar räcka med 3 "set".

Du måste äta bra frukost, bra lunch, mellanmål, middag, kvällsmat.
Mycket protein = kött, fisk, kyckling osv.
Mycket kolhydrater = potatis, ris, pasta, bröd

Mjölk e bra, 1 liter grön mjölk per dag = 500-600 kcal och 30-50 g protein..

Kör hårt och ät mycket o bra. Den där kroppen är ett bra mål. Inte alls för mycket!

Jamioo
2008-03-01, 13:01
Kör stenhårt på gymmet! Kör 2 muskelgrupper varje dag du tränar och försök hela tiden ta tyngre. Klarar du 10 repetioner med en vikt? Du ska klara minst 6-8 reps och det ska du göra 3-4 gånger med vila imellan åt. Brukar räcka med 3 "set".

Du måste äta bra frukost, bra lunch, mellanmål, middag, kvällsmat.
Mycket protein = kött, fisk, kyckling osv.
Mycket kolhydrater = potatis, ris, pasta, bröd

Mjölk e bra, 1 liter grön mjölk per dag = 500-600 kcal och 30-50 g protein..

Kör hårt och ät mycket o bra. Den där kroppen är ett bra mål. Inte alls för mycket!

oki! ja 10 rep klarar jag.. jag har gainer o whey..samt kreatin men kreatinet anv jag ej.. ja det målet är något som jag vet att jag kan likna om jag vill...för jag kan nog inte få muskler som arnold s lr hulk om jag ej dopar mig extremt..!!!

Tanx för hjälpen!

ChrisDEFC
2008-03-01, 23:58
satsa på att kötta på dig ordentligt och tänk inte för mycket på detaljer. fokusera på basövningar, lär dig dom ordentligt och försök sen bli riktigt stark i dom så är du en bra bit på väg. se till att få i dig ordentligt mycket mat och se till att du hela tiden ökar i vikt, tränar du hårt och inte ökar i vikt äter du för lite! tränar du på bra men inte ökar i vikter på gymmet då är det dax att se över schemat/vila/träningsmängd.

747
2008-03-02, 00:08
Mjölk e bra, 1 liter grön mjölk per dag = 500-600 kcal och 30-50 g protein..


Har aldrig sett någon mjölk som innehåller något annat än 34 g protein per liter. Vilken är det isåfall?

Troll
2008-03-02, 01:25
Kör stenhårt på gymmet! Kör 2 muskelgrupper varje dag du tränar och försök hela tiden ta tyngre. Klarar du 10 repetioner med en vikt? Du ska klara minst 6-8 reps och det ska du göra 3-4 gånger med vila imellan åt. Brukar räcka med 3 "set".

Du måste äta bra frukost, bra lunch, mellanmål, middag, kvällsmat.
Mycket protein = kött, fisk, kyckling osv.
Mycket kolhydrater = potatis, ris, pasta, bröd

Mjölk e bra, 1 liter grön mjölk per dag = 500-600 kcal och 30-50 g protein..

Kör hårt och ät mycket o bra. Den där kroppen är ett bra mål. Inte alls för mycket!

Det gör väl alla beroende på vikten. :D

larkan
2008-03-02, 13:07
Nu är det så att jag ska sattsa stenhårt på att bygga upp min kropp men jag behöver lite råd om hur jag ska göra det..nån som kan hjälpa mig med tränings schema?!! eller likn?!
Mitt mål är bifog bild...

Jag är 178 väger 65-67 så..!!

Angående bilden, du kan aldrig på en indentisk kropp som honom, pga ni har inte samma förutsättningar. Har du rätt muskelfästen och förutsättningar så kan du få bättre kropp än honom, ät bra, träna bra, sov!! Det är mina 3 råd!