handdator

Visa fullständig version : Ont i magen, 5 timmar efter hårt pass!


madshit
2008-02-29, 19:41
Hej,

hade ett hårt Rygg och ben pass idag, och det gick alldeles utmärkt! var riktigt trött efteråt :] och värkte i kroppen gjorde d!

men efter ca 5 timmar efteråt, så började det verka lite i magen..

så jag undrar vad detta kan vara? ngt som gått sönder? ingen mat att bränna ner? (Tom magsäck) ?

åt en hyfsat stor potion efter 1.5 timme efter passet. då var kl ca 17:30.. sen har jag inte ätit ngt sedan dess? ska jag äta mer?

Johan_S
2008-02-29, 19:59
Anledningen till att man kastar upp när man dricker alkohol etc är ofta att kroppen behöver energi till annat än att ta hand om saker i magen (ta hand om alkoholen i levern etc). Jag kan ibland uppleva lätt illamående i magen när kroppen är helt tom på energi. Har du ätit något innan din träning? Rygg och ben är stora muskelgrupper, du behöver energi i kroppen!

mvh
Johan

Sleigh
2008-03-01, 00:12
Jaså? Jag trodde man spydde eftersom kroppen ansåg att du var förgiftad och du förmodligen intagit det oralt :S

Johan_S
2008-03-01, 13:09
Håller verkligen med om förgiftningen (därav skrev jag etc där uppe)! För cirka sex månader deltog jag i en föreläsning om drogberoende på skolan (information just kring alkohol/tyngre droger). Där pratade denna man om det här med energi i kroppen, jag hittar tyvär ingen källa för detta på nätet nu när jag försökt lite snabbt... Men jag pekar fortfarande på att magen och energi iallafall för mig hänger ihop, jag blir illamående om jag tränar på helt tom mage.

Jag är fortfarande nyfiken på om trådskaparen ätit något alls innan träningen, hur såg lunchen och ev mellanmål ut? Som sagt, ben och rygg är stora muskelgrupper. :)

Mvh
Johan

madshit
2008-03-01, 13:44
Håller verkligen med om förgiftningen (därav skrev jag etc där uppe)! För cirka sex månader deltog jag i en föreläsning om drogberoende på skolan (information just kring alkohol/tyngre droger). Där pratade denna man om det här med energi i kroppen, jag hittar tyvär ingen källa för detta på nätet nu när jag försökt lite snabbt... Men jag pekar fortfarande på att magen och energi iallafall för mig hänger ihop, jag blir illamående om jag tränar på helt tom mage.

Jag är fortfarande nyfiken på om trådskaparen ätit något alls innan träningen, hur såg lunchen och ev mellanmål ut? Som sagt, ben och rygg är stora muskelgrupper. :)

Mvh
Johan


tha tha :) jag hade somsagt inte ätit så bra innan träning och det ångrade jag..

men det gick över efter 2 timmar vid en fest :) haha.. nu tänker jag på att äta mycket innan träning till nästa gång! tack ;)

Johan_S
2008-03-01, 16:42
Kanon, vissa tycker dock det är jobbigt att träna på full mage men hitta vad som passar just din kropp. Lycka till! ;)

Mvh Johan