handdator

Visa fullständig version : Någon lämplig prestationshöjare för mig


Depzon
2008-02-29, 12:54
Har försökt läsa mycket om olika prestationshöjare, men de flesta har faktorer jag är lite tveksam angående. Detta är de fakta som jag vill basera ett köpbeslut på:

Jag tränar 45 min-1 timme, tung träning med 4-6 reps. Jag blir inte uttröttad på ett mjölksyresätt av det jag gör på gymmet, utan det som gör att jag lägger ner hanteln är att muskeln helt enkelt inte klarar mer. Under senare delen av passet händer det dock tyvärr att jag lägger ner hanteln för att jag är för trött i skallen, när jag egentligen skulle klarat 1-2 reps till.

Jag är ofta halvtrött rent allmänt, det är väldigt sällan som jag känner mig pigg så att jag kan sätta fingret på det, vid något tillfälle under dygnet.

Jag dricker ca 4 koppar kaffe per dag.

Jag vill att den burk man eventuellt köper ska kunna räcka 2 månader, helst med en månadskostnad på kring 200 kr eller billigare. Vill inte att det ska vara någon produkt som man känner sig tvingad att ta inför varenda träningspass för att produktinnehållet kräver någon sorts daglig kontinuitet eller dylikt. Vill ta produkten de dagar jag har ett jobbigt pass framför mig eller då jag känner mig extra trött.

Vill inte ha någonting där man måste kompromissa alltför mycket med näringsintag före och efter passet.

Vill känna mig pigg och explosiv under passet. Men tyvärr känns det som att det är väldigt få saker som kan göra mig pigg! Därför sneglar jag mot prestationshöjar-hållet.

gurra162
2008-02-29, 13:33
fierce,kp3, kanske den nya energi höjarn från ast? Alla dom räcker ganska länge...

Depzon
2008-02-29, 14:15
Den nya från AST, vilken är det? Dymetadrine?

Fierce verkar lite dyrt...

Jorgen
2008-02-29, 14:29
Tjatigt, men testa Rage.

gurra162
2008-02-29, 16:49
Nya från ast är NRG-X. Checka in den, verkar lite hypad som vanligt men ändå...

Btw Fierce finns för 400kr.

King Grub
2008-02-29, 16:55
Låter som om du bara behöver lite socker under passet.

Depzon
2008-02-29, 17:48
Jorgen: Verkar lite jobbigt det där med att man inte bör stoppa i sig nånting en timme före och efter intaget... Fast det kanske inte gör någon jätteskillnad?

King Grub: Brukar få i mig kring 40 gram kolhydrater (via Fast Carbs eller Dextropur) just före passet (samt ha ätit en mindre måltid 1½-2 timmar före passet)... men det är som att det inte gör någon skillnad. Känner aldrig någon extra energi av drinkar jag dricker. Bara extra trötthet om jag skippar dem.

Det verkar inte heller spela någon roll hur jag sover... 5, 8 eller 10 timmar, regelbundet eller oregelbundet, det är samma visa allt som oftast.

Depzon
2008-02-29, 17:49
Just under själva passet har jag nästan aldrig hört rekommendationer att man ska inta någon särskild näring, hur menar du exakt med socker under passet?

Depzon
2009-01-25, 04:26
Varför ska man (enligt rekommendationer som jag läst kring produktannonser) inte ta Dymetadine Extreme (efedrafri) om man har astma?

CaptainCharisma
2009-01-26, 14:53
Har försökt läsa mycket om olika prestationshöjare, men de flesta har faktorer jag är lite tveksam angående. Detta är de fakta som jag vill basera ett köpbeslut på:

Jag tränar 45 min-1 timme, tung träning med 4-6 reps. Jag blir inte uttröttad på ett mjölksyresätt av det jag gör på gymmet, utan det som gör att jag lägger ner hanteln är att muskeln helt enkelt inte klarar mer. Under senare delen av passet händer det dock tyvärr att jag lägger ner hanteln för att jag är för trött i skallen, när jag egentligen skulle klarat 1-2 reps till.

Jag är ofta halvtrött rent allmänt, det är väldigt sällan som jag känner mig pigg så att jag kan sätta fingret på det, vid något tillfälle under dygnet.

Jag dricker ca 4 koppar kaffe per dag.

Jag vill att den burk man eventuellt köper ska kunna räcka 2 månader, helst med en månadskostnad på kring 200 kr eller billigare. Vill inte att det ska vara någon produkt som man känner sig tvingad att ta inför varenda träningspass för att produktinnehållet kräver någon sorts daglig kontinuitet eller dylikt. Vill ta produkten de dagar jag har ett jobbigt pass framför mig eller då jag känner mig extra trött.

Vill inte ha någonting där man måste kompromissa alltför mycket med näringsintag före och efter passet.

Vill känna mig pigg och explosiv under passet. Men tyvärr känns det som att det är väldigt få saker som kan göra mig pigg! Därför sneglar jag mot prestationshöjar-hållet.

Låter som att du äter för lite, eller får i dig för lite vitaminer under dagen. Ät mer innan passet (under hela dagen) och köp ett multivitamintillskott. Drick mer vatten än kaffe under dagen. Kaffe är vätskedrivande, därför kanske lider du av vätskebrist och blir trött utav det? Jag använder inte prestationshöjare längre, klarar mig om jag äter 1,5 timme innan passet. Men har använt många olika innan. Den som funkade bäst på mig var Muscletech Nano-Vapor. Tas direkt innan träningen på tom mage och jag fick en bra effekt direkt. Kände mig fräsch och ökade i styrka till och med. Nackdelen är att effekten avtar under användande längre perioder. Har för mig att man bara ska använda den ett par veckor och sen pausa ett par.. Värt ett prov kanske? Men jag hade nog sett över kosten i första hand!*popcorn*

CaptainCharisma
2009-01-26, 14:56
Just under själva passet har jag nästan aldrig hört rekommendationer att man ska inta någon särskild näring, hur menar du exakt med socker under passet?

Tror han menar att du kan dricka nån sportdryck under tiden du tränar.. eller kanske vanlig cola?:)