handdator

Visa fullständig version : Audosurf - innovativt spel


Trance
2008-02-29, 01:05
Det är ett enkelt wipeout-liknande spel men banan genereras beroende på en låt som du laddar in, man kan med andra ord "spela" igenom sin egen låtsamling. Finns några olika modes/svårighetsgrader/hastigheter verkar det som.

"Its track-like stages visually mimic the music the player chooses, while the player races across several lanes collecting colored blocks that appear in sync with the music."

samt

"For example, if a player were to choose to play a very soft and mellow song, the track would be uphill, very slow, relaxing and rich in cool colors. If a player were to choose a very intense and loud song, the track would be downhill, sped up, thick with traffic and lit up with hot colors."
http://en.wikipedia.org/wiki/Audiosurf

Här kan man se hur det kan se ut med slutlåten till förra årets bästa spel
tm2hoxPkLiY

Lite mer tempo: Rammstein - Du hast
BwYSANh2ebg

Inte spelat det själv men kostar 10 dollar genom steam tror jag, annars finns det nog ett demo eller genom andra källor för de som vill det. Lite småhäftigt verkar det hur som helst.

Tricklev
2008-02-29, 01:13
Verkar grymmt häftigt, måste jag styra upp, 10dollar är ju inte en oerhörd summa precis.

backflash
2008-02-29, 01:14
Det är ett enkelt wipeout-liknande spel men banan genereras beroende på en låt som du laddar in, man kan med andra ord "spela" igenom sin egen låtsamling. Finns några olika modes/svårighetsgrader/hastigheter verkar det som.

"Its track-like stages visually mimic the music the player chooses, while the player races across several lanes collecting colored blocks that appear in sync with the music."

samt

"For example, if a player were to choose to play a very soft and mellow song, the track would be uphill, very slow, relaxing and rich in cool colors. If a player were to choose a very intense and loud song, the track would be downhill, sped up, thick with traffic and lit up with hot colors."
http://en.wikipedia.org/wiki/Audiosurf

...

Inte spelat det själv men kostar 10 dollar genom steam tror jag, annars finns det nog ett demo eller genom andra källor för de som vill det. Lite småhäftigt verkar det hur som helst.

Förbannat kul, o ja $10 på steam+VAT. Kan vara värt att lägga pengarna om man vill mäta audio-surfpenis med folk online.

Här med en slö låt i en annan svårighetsgrad

CgRgUYOGh-M

Mental
2008-02-29, 01:21
Hmm, vill se vad den gör med en 1kBPM Speedcore slinga :D

Trance
2008-02-29, 01:25
Hmm, vill se vad den gör med en 1kBPM Speedcore slinga :D

Ja, undrade också det. Kanske ser ut liknande gamla hederliga Dragonforce

1-z6YK92otg

eller Prodigy - voodo people verkar halvjobbig också. Fast beror väl på svårighetsgrad antar jag
oPXWUbNYZm0

Greg
2008-02-29, 01:26
Min polare har tjatat om detta. Får ta och prova det.

Helvete, vilken snabb låt:

pQKdNtf9GHs

hahavaffan
2008-02-29, 08:44
Min polare har tjatat om detta. Får ta och prova det.

Helvete, vilken snabb låt:

[8t]pQKdNtf9GHs[/yt]Haha, den hade min gammelmormor fixat, kolla den Trance länkade till, Dragonforce.

Mescreant
2008-02-29, 10:15
eller Prodigy - voodo people verkar halvjobbig också. Fast beror väl på svårighetsgrad antar jag
oPXWUbNYZm0

Coolt. Nu måste jag kolla på Hackers.

Greg
2008-02-29, 11:53
Haha, den hade min gammelmormor fixat, kolla den Trance länkade till, Dragonforce.

rickroll'd?

hahavaffan
2008-02-29, 17:05
rickroll'd?Niet.

Math
2008-02-29, 18:06
Min polare har tjatat om detta. Får ta och prova det.

Helvete, vilken snabb låt:

pQKdNtf9GHs

Inte igen..

hahavaffan
2008-02-29, 19:14
Niet.Fan vad jag ägde mig själv där. Fattade noll ända tills jag funderade över vart jag hört låten tidigare :laugh:

Greg
2008-02-29, 19:16
Fan vad jag ägde mig själv där. Fattade noll ända tills jag funderade över vart jag hört låten tidigare :laugh:

http://www.mathewingram.com/work/wp-content/uploads/myspace-owned.jpg

Granatgiraffen
2008-02-29, 19:49
Innovativt.. kanske.
Skittråkigt.. absolut.

Andy.da.wohoo
2008-03-26, 22:49
Sjukt roligt spel:) Vore kul ifall dom som spelade detta skrev upp vilka låtar dom kör på och highscores så man kan tävla lite ;) Nicks ska självklart också skrivas! Jag är Andy da wohoo :D

tobbo
2008-03-26, 23:21
Tanka hem demot och det var ganska roligt. Inget spel som jag skulle kunna sitta och nöta men att spela då och då om man inte har något att göra.

bedlam
2008-03-27, 00:04
Har också köpt det men det är mest min 3årige son som spelar :)

Rascal Flatts - Life is a Highway från Cars soundtracket är nog den som han nöter mest :)

Timme
2008-03-27, 01:02
Innovativt.. kanske.
Skittråkigt.. absolut.

+1

haha :D ja, skittråkigt.