handdator

Visa fullständig version : Vad är fel på mina bröst och vad kan göras?


Uffesmyg
2008-02-28, 22:42
Jag har ett problem som stör mig så in i.. mina bröst passar inte alls till resten av min kropp. Detta kan bero på att jag för 1.5 år sen gick ner 40kg, från 107 till 67 tänker jag..

Jag har en del slapp hud vid midjan, magen och brösten och det stör mig inte så värst längre. Det är däremot att mina bröst ser onormalt stora ut, mjuka och slappa över bröstmusklerna, precis nästan lika stora som när jag vägde som mest (ok inte riktigt, men nästan). När jag känner på brösten så känns det som det är ett lager utav slapp hud och klumpar eller knutor under. Är detta något överflödigt fett som inte går att få bort utan operation eller vad i helsike kan det va..

181, 74kg just nu
tränat 7 månader och märker att jag har fått bröstmuskler men inte roligt att det mer ser ut som bitchtits, eller feta hängiga pattar som en tjockis på en smal kropp..

Vad är detta och vad kan göras?
Vart ska jag vända mig?
:furious: *cry*
puss

rindstaal
2008-02-28, 22:51
Googla på gynekomasti och se om det kan vara det som ligger bakom det hela. (Det låter som så iallafall.)

Uffesmyg
2008-02-28, 22:56
Googla på gynekomasti och se om det kan vara det som ligger bakom det hela. (Det låter som så iallafall.)

Mhm, läst om det men vet inte. Alltid trott att det haft med min övervikt att göra..

rindstaal
2008-02-28, 23:00
Mhm, läst om det men vet inte. Alltid trott att det haft med min övervikt att göra..

Hur gammal är du? Det är vanligt i tonåren att körtlarna svullnar upp, men brukar gå nedåt med åldern. Tyvärr inte på alla, mig däribland.

Uffesmyg
2008-02-29, 11:48
Hur gammal är du? Det är vanligt i tonåren att körtlarna svullnar upp, men brukar gå nedåt med åldern. Tyvärr inte på alla, mig däribland.

21.