handdator

Visa fullständig version : nödvändigt eller bortskämt?


Cilia
2008-02-28, 17:16
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=647&a=747352

utdrag ur artikeln
"Hammarby ska få en ny fotbollsarena och de bör kunna dela den med Djurgården. Det menar finansborgarrådet Kristina Axén Olin. Supportrar till Djurgården håller inte med alls."

"Att vi skulle dela arena med ett konkurrerande Stockholms-lag är inte aktuellt över huvudtaget, säger Magnus Öhrman, ordförande i Djurgårdens supporterförening Järnkaminerna till DN.se.

"En ny arena så fort som möjligt. Det är den i särklass viktigaste frågan för att klubben ska kunna överleva både i svensk och europeisk konkurrens, säger Öhrman

Det har förekommit rykten om att staden tittar på mark åt en ny arena åt Djurgården i Kista. Det avfärdar supporterföreningens ordförande.

- Vår arena ska ligga nära Stadion i Stockholms innerstad."



Jag kan känna att dom är väldigt gnälliga.
Visst finns det lag i London som delar arena eller är det i Manchester?


Vill markera att jag är Djurgårdare men en egen arena ser inte jag som det viktigaste..

jontahontas
2008-02-28, 17:18
Varför är det SUPPORTERföreningens ordförande som kommenterar egen/inte egen arena? Det är väl mer intressant att veta vad tränaren/ordföranden i själva klubben anser?

tossefar
2008-02-28, 17:21
Supporters är per automatik utvecklingsstörd pöbel. Klart att de kan dela arena.

NiXPhoenix
2008-02-28, 17:22
Egen arena får de ju isåfall betala själva i genom riktigt höga biljettpriser.

Cilia
2008-02-28, 17:28
Egen arena får de ju isåfall betala själva i genom riktigt höga biljettpriser.
utgångspunkten var att dom skulle bekosta arenorna själva men få markanvisning av staden om jag kommer ihåg rätt.

Nu har man hittat mark till Hammarby och tycker dom kan dela på den.

jwzrd
2008-02-28, 17:32
Pärlor till svin.

jontahontas
2008-02-28, 17:40
Vad hände med den totalt nybyggda arenan på Bosön? Man har ju byggt en helt ny gigantisk byggnad avsett endast för fotboll. Vad är problemet med den?

Cilia
2008-02-28, 17:55
Vad hände med den totalt nybyggda arenan på Bosön? Man har ju byggt en helt ny gigantisk byggnad avsett endast för fotboll. Vad är problemet med den?
Lidingö är inte ens Stockholm.

jontahontas
2008-02-28, 18:00
Lidingö är inte ens Stockholm.

Djurgården tränar ju där vintertid. Åtminstone delvis. Och deras träningsplan ligger vid Ropsten vilket är rätt nära. Eller det kanske är djurgårdens IF eller nåt som tränar i Ropsten. Hur som helst tycker jag den där fotbollsarenan som kostade skjortan skulle kunna användas av Djurgården.

Varför inte stadion förresten? Där brukade det ju tränas ofta, åtminstone vad jag minns.

z_bumbi
2008-02-28, 18:06
Hammarby har väl inga pengar? Då kan djurgården ta över deras bygge så blir det lugnt annars ser jag inte problemet med att dela på en arena.

Pontus
2008-02-28, 18:12
Mycket viktigt med en egen arena, som vi absolut inte ska dela med hammarby eller solna aik. Förväntar mig dock inte att några "utomstående" ska förstå det.

Varför är det SUPPORTERföreningens ordförande som kommenterar egen/inte egen arena? Det är väl mer intressant att veta vad tränaren/ordföranden i själva klubben anser?
Klubben lyssnar väldigt mycket på vad supportrarna har att säga. Så visst är det intressant att höra på vad JK säger, de påverkar väldigt mycket.

jontahontas
2008-02-28, 18:14
Mycket viktigt med en egen arena, som vi absolut inte ska dela med hammarby eller solna aik. Förväntar mig dock inte att några "utomstående" ska förstå det.


Klubben lyssnar väldigt mycket på vad supportrarna har att säga. Så visst är det intressant att höra på vad JK säger, de påverkar väldigt mycket.

Jo att dom lyssnar är ju självklart. Men man kan ju knappast kalla det representativt för Djurgården att endast bidra med ett uttalande från supportersidan i en tidningsartikel.

Srednq
2008-02-28, 18:15
Lidingö är inte ens Stockholm.

då får dom väl ta bussen.

Tricklev
2008-02-28, 18:15
Supporters är per automatik utvecklingsstörd pöbel. Klart att de kan dela arena.

Typ.

Srednq
2008-02-28, 18:18
Mycket viktigt med en egen arena, som vi absolut inte ska dela med hammarby eller solna aik. Förväntar mig dock inte att några "utomstående" ska förstå det.



kan du försöka förklara det?


(en följdfråga på det blir ju då: ska man bygga eget åt alla idrottsföreningar som inte vill dela utrymmet med motståndarna?)

Dumleman
2008-02-28, 18:25
Ja fotboll är för bortskämda snorvalpar jag håller helt med.

Man and Machine
2008-02-28, 18:35
Visst finns det lag i London som delar arena eller är det i Manchester?[/SIZE].

Milan och Inter delar arena, San Siro.

Jag kan förstå att att dom inte vill dela arena med varadra. Men har dom inte råd att bygga eget så gilla läget och sluta gnäll.

Pontus
2008-02-28, 18:49
kan du försöka förklara det?


(en följdfråga på det blir ju då: ska man bygga eget åt alla idrottsföreningar som inte vill dela utrymmet med motståndarna?)

Det kryllar ju inte direkt av stora klubbar som spelar i högsta serien i den populäraste idrotten i Sverige/Sthlm publikmässigt. Hur ska småklubbarna ha råd? Sen är det ju inte så att staden ska skänka en arena till DIF. Klart de tycker det är lättare om klubbarna delar på arena, då slipper de problemet med att fixa mark till en till, även om de inte har något emot det.

Srednq
2008-02-28, 18:54
Det kryllar ju inte direkt av stora klubbar som spelar i högsta serien i den populäraste idrotten i Sverige/Sthlm publikmässigt. Hur ska småklubbarna ha råd? Sen är det ju inte så att staden ska skänka en arena till DIF. Klart de tycker det är lättare om klubbarna delar på arena, då slipper de problemet med att fixa mark till en till, även om de inte har något emot det.

fixa mark? vill dif ha en egen arena så får dom väl köpa marken själv? (alternativt köpa den som redan finns och kasta ut motståndarna.)

slutsats: vill dom ha eget så får dom betala det själv, annars får dom finna sig i att dela

melancoolio
2008-02-28, 18:59
Bortskämt.

Man and Machine
2008-02-28, 19:00
slutsats: vill dom ha eget så får dom betala det själv, annars får dom finna sig i att dela
Precis de jag försökte säga men inte lyckades få fram så bra :)

reinholdsson
2008-02-28, 19:48
Om alla stockholmslagen delar på en arena så kanske de inte är lika benägna att slå sönder den vid derbyn? :)

Cilia
2008-02-28, 20:05
Om alla stockholmslagen delar på en arena så kanske de inte är lika benägna att slå sönder den vid derbyn? :)
Men nu föreslås det ju att Djurgården och Hammarby ska dela på en.
Det är ju dom stora stockholmkslagen

Pontus
2008-02-28, 20:28
fixa mark? vill dif ha en egen arena så får dom väl köpa marken själv? (alternativt köpa den som redan finns och kasta ut motståndarna.)

slutsats: vill dom ha eget så får dom betala det själv, annars får dom finna sig i att dela
Ja, Stockholms Stad vill säkert inte att DIF ska ha en egen arena. Djurgården måste vara en sån mäktig klubb att de känner sig tvingade att hitta dyrbar mark till dem bara för att de gnäller så mycket.

reinholdsson
2008-02-28, 20:48
Men nu föreslås det ju att Djurgården och Hammarby ska dela på en.
Det är ju dom stora stockholmkslagen

Mitt inlägg var inte en kommentar på artikeln, utan mer en allmän tanke :)

gnagaren
2008-02-28, 20:52
Är ni som kommenterar ens insatta i fotboll? Går ni på matcher? Är ni med i någon supporterförening? Om inte, varför tycker ni som ni tycker?

Trance
2008-02-28, 20:52
Men nu föreslås det ju att Djurgården och Hammarby ska dela på en.
Det är ju dom stora stockholmkslagen

Ja, jäklar vad viktigt det är att påpeka att AIK är ett Solna-lag. Det spelar verkligen roll för poängen.

Trance
2008-02-28, 20:54
Är ni som kommenterar ens insatta i fotboll? Går ni på matcher? Är ni med i någon supporterförening? Om inte, varför tycker ni som ni tycker?

"Hammarbys nya fotbollsarena ska ligga vid Globen. Stockholms stad har köpt marken för 278 miljoner. "

Det kan ju spela någon roll för de som bor i Stockholm.

gnagaren
2008-02-28, 20:56
"Hammarbys nya fotbollsarena ska ligga vid Globen. Stockholms stad har köpt marken för 278 miljoner. "

Det kan ju spela någon roll för de som bor i Stockholm.

Hammarbys gamla ligger redan vid Globen?

z_bumbi
2008-02-28, 21:08
Hammarbys gamla ligger redan vid Globen?

Då har de ju redan en arena så vad ska de med en ny till?

gnagaren
2008-02-28, 23:56
Då har de ju redan en arena så vad ska de med en ny till?

Don't ask me, jag är gnagare :D

tobbo
2008-02-29, 00:06
Aldrig

/hooligan

Cilia
2008-02-29, 08:15
Ja, jäklar vad viktigt det är att påpeka att AIK är ett Solna-lag. Det spelar verkligen roll för poängen.
Det spelar roll om man tittar på vad Stockholms stad ska finansiera.

kelk
2008-02-29, 09:32
Absolut inte. Finns inte på kartan att dela med dif och när det gäller finansieringen så är jag övertygad om att det löser sig med hjälp av AEG. Tvillingbögklubbarna kan dela på sweddbankarena om dom vill!

z_bumbi> för att kunna utvecklas som klubb såklart.

z_bumbi
2008-02-29, 09:40
z_bumbi> för att kunna utvecklas som klubb såklart.

Tänk vad många ungdomsledare de kan anställa för de pengarna.

kelk
2008-02-29, 09:43
Man kan tjacka en jävla massa snarr också

tossefar
2008-02-29, 14:35
Den här tråden är kul. Jag får mina fördomar om fotbollsintresserade bekräftade gång på gång :)