handdator

Visa fullständig version : Ätardag


Andyh
2003-05-17, 16:11
Idag är det ätardag för mig och eftersom jag "råkade" gå VÄLDIGT lågt på kalorier dom sista dagarna på deffen va jag besatt av mat +att jag inte kunde sova. så när jag legat ett par timmar och försökt sova så tänkte jag att det va lika bra att börja käka redan då :) sen fortsatte jag kränga i mig som en galning. Jag tycker att jag tryckt i mig ganska mycket och är därför lite orolig, kommer jag att lägga på mig allt eller kommer kroppen inte kunna ta upp allt? btw jag somnade strax efter att jag tryckt i mig första målet. vad är det som gör att man inte kan sova när man deffar men så fort man får i sig mat så somnar man direkt?

00.00
1 Kebab i baguette (största dom hade)
1 Stor Pommes från McDonalds
1,5l Fanta exotiska frukter
1 Snickers (Big one)
3 delicatobollar
0,5l lättmjölk

10.00
250g färsk tortellini
100g Bacon
1,5-2dl ostsås

11.00
2 Pingvinstänger
2dl lättmjölk

13.00
2 kulor glass

14.00
1 delicatoboll
2dl saft(84kcal)
100g cashewnötter

16.00
4dl apelsinjuice

16.30
1 kebabpizza

Niclaaas
2003-05-17, 16:18
inget svar men såg ut som väldigt lite riktig mat ..... får du i dig det du behöver?

köttaren
2003-05-17, 16:26
Originally posted by Andyh
Idag är det ätardag för mig och eftersom jag "råkade" gå VÄLDIGT lågt på kalorier dom sista dagarna på deffen va jag besatt av mat +att jag inte kunde sova. så när jag legat ett par timmar och försökt sova så tänkte jag att det va lika bra att börja käka redan då :) sen fortsatte jag kränga i mig som en galning. Jag tycker att jag tryckt i mig ganska mycket och är därför lite orolig, kommer jag att lägga på mig allt eller kommer kroppen inte kunna ta upp allt? btw jag somnade strax efter att jag tryckt i mig första målet. vad är det som gör att man inte kan sova när man deffar men så fort man får i sig mat så somnar man direkt?

00.00
1 Kebab i baguette (största dom hade)
1 Stor Pommes från McDonalds
1,5l Fanta exotiska frukter
1 Snickers (Big one)
3 delicatobollar
0,5l lättmjölk

10.00
250g färsk tortellini
100g Bacon
1,5-2dl ostsås

11.00
2 Pingvinstänger
2dl lättmjölk

13.00
2 kulor glass

14.00
1 delicatoboll
2dl saft(84kcal)
100g cashewnötter

16.00
4dl apelsinjuice

16.30
1 kebabpizza



Jo det skall jag säga dig!

Föreställ dig att det var allvar... Du var en stenåldersman som ej fått i dig tillräckligt med mat under ett par veckor... Din kropp är katabol och vill inget hellre än att äta ty den vet att om du inte får tag på mat snart kommer du att bli svag/sjuk eller t.o.m. dö.

Är det då en bra idé att sova? Nej!!! Dina stresshormoner och signalsubstanser som cortisol och adrenalin finns i riklig mängd för att du skall vara på alerten så att du kan finna mat...

När du sen äter vet kroppen att trenden är vänd, nu finns det mat, insulin och andra anabola hormoner frisätts ånyo och du kan sova som ett barn..

/Köttaren

King Grub
2003-05-17, 16:28
Och det där var inte mycket till ätardag. Bara junk. Okej att vräka i sig, men du gjorde inte ens det, och valde bara rent skräp. :nono:

köttaren
2003-05-17, 16:28
Du borde dessutom fundera på om du inte i alla fall kunde äta lite riktig mat under din ätardag!

Andyh
2003-05-17, 16:56
Originally posted by King Grub
Och det där var inte mycket till ätardag. Bara junk. Okej att vräka i sig, men du gjorde inte ens det, och valde bara rent skräp. :nono:

jo jag vet att det bara va skräp, jag hade tänkt ta och äta en tonfisksallad med en jävla massa ägg plus prottedrink nu snart för att få lite mer protein i mig.

men vaddå att jag inte vräkte i mig? jag har mått illa ett par ggr redan?

King Grub
2003-05-17, 17:00
Originally posted by Andyh


jo jag vet att det bara va skräp, jag hade tänkt ta och äta en tonfisksallad med en jävla massa ägg plus prottedrink nu snart för att få lite mer protein i mig.

men vaddå att jag inte vräkte i mig? jag har mått illa ett par ggr redan?

Den där totala mängden är frukost på ätardagen. ;)

Andyh
2003-05-17, 17:10
men hur f*n gör man för att trycka i sig så mkt. magsäcken är juh sprängfylld och jag har blivit tvungen att ta på mig mina gammla jeans som är 2 storlekar större än mina gammla dessutom misstänker jag att jag får parkera mig på toaletten imorrn.

Herkulez
2003-05-17, 17:11
har oxå en ordentig ätardag med bara skräp, brukar annars bara äta lite extra kolisar, men jag mådde så jävla kasst igår så va faan, Det var fösta gången under deffen så kroppen bara skrek efter mat och humöret var ruskigt dåligt. Men nu mår jag bättre :D

jag tror inte en svinätar dag nångång då och då gör nå, tror knappast kroppen hinner ta åt sig så mycket.

köttaren
2003-05-17, 17:27
Originally posted by Herkulez
har oxå en ordentig ätardag med bara skräp, brukar annars bara äta lite extra kolisar, men jag mådde så jävla kasst igår så va faan, Det var fösta gången under deffen så kroppen bara skrek efter mat och humöret var ruskigt dåligt. Men nu mår jag bättre :D

jag tror inte en svinätar dag nångång då och då gör nå, tror knappast kroppen hinner ta åt sig så mycket.

jo men problemet var att han åt så lite under sin ätardag. mellan klockan 10 och 16.30 åt han ju i princip ingenting.. och efter 16.30???? Inget alls..

Käka hur mycket skit ni vill under era ätardagar men man bär ju faktiskt få i sig mat regelbundet avr 3:e-4.e h ändå...

/Köttaren

Niclaaas
2003-05-17, 17:30
det var ju idag ätardagen var så han kommer ju äta mer efter 16.30.....i övrigt håller jag med

Herkulez
2003-05-17, 18:08
Originally posted by köttaren


jo men problemet var att han åt så lite under sin ätardag. mellan klockan 10 och 16.30 åt han ju i princip ingenting.. och efter 16.30???? Inget alls..

Käka hur mycket skit ni vill under era ätardagar men man bär ju faktiskt få i sig mat regelbundet avr 3:e-4.e h ändå...

/Köttaren

jag sa inget om hur HAn åt, det enda jag sa var att nån dag då man äter som en gris inte gör nå