handdator

Visa fullständig version : sjukgymnast i stockholmsområdet


pragmatist
2008-02-27, 19:38
Hej,

Jag skulle behöva tips om bra sjukgymnaster i Stockholmsområdet som är riktigt bra på bålstabilitetsproblem. Min sambo har genomgått en större bukoperation (p.g.a. cykelolycka) för snart två år sedan och efter det ett kejsarsnitt nu i november, och har problem att återfå vettig bålstabilitet vilket nu börjar påverka ryggen också.

Tack på förhand.

Martin Löwgren
2008-02-27, 20:05
Jag (och andra naprapater) jobbar väldigt med bålstabilitet men vill du just gå till en sjukgymnast då du verkar tro att det bara är dem som har bra koll på bålstabilitet så rekomenderar jag google. De flesta sjukgymnaster är väldigt duktiga så valet står mer mellan personkemi och förtroende (välj gärna en som är OMI/OMT utbildad tycker jag)

Lycka till

/Martin

pragmatist
2008-02-27, 20:26
Blir det inte billigare med en sjukgymnast? :) Och har inte sjukgymnaster oftare tillgång till egna träningslokaler?

obesogen
2008-02-27, 22:10
Blir det inte billigare med en sjukgymnast? :) Och har inte sjukgymnaster oftare tillgång till egna träningslokaler?
1. Jo
2. Det beror på

Offtopic: Ring till Huddinge Sjukhus och fråga efter en kompetent sjukgymnast, de har publicerat flera studier på bålstabilitet och det finns massor med duktiga sjukgymnaster där. Om inte annat kan de säkert lotsa dig vidare.

pragmatist
2008-02-28, 00:21
Tack för tipsen bägge två. :thumbup: