handdator

Visa fullständig version : Blackle - Google goes black!


Timme
2008-02-27, 12:37
Skön idé och jag gillar designen. Mycket skönare för ögongen att titta på och om man kan bidra med lite energisparande så är det väl ett plus.

Jag byter min startsida!

www.blackle.com

Modde
2008-02-27, 12:40
Kul idé.

Trance
2008-02-27, 12:52
Förutom om man har en LCD-skärm (som nästan alla har) som fungerar tvärt om. Energi går åt att blockera ljus istället för att lysa upp.

Pudzianovski
2008-02-27, 13:04
Förutom om man har en LCD-skärm (som nästan alla har) som fungerar tvärt om. Energi går åt att blockera ljus istället för att lysa upp.

Läste nåt test för nåt tag sen att man sparade även på LCD. Kommer inte ihåg vad det stod så noga iof.

Trance
2008-02-27, 13:16
Läste nåt test för nåt tag sen att man sparade även på LCD. Kommer inte ihåg vad det stod så noga iof.

Enligt deras egna tester, men om man tittar på andra t.ex.:

"But for the sake of fairness, here’s what we suggest – if you’re using a CRT monitor, you can save some power by using Blackle however it won’t be as much as its supporters will have you believe. We still think it’s around half.

If you’re using a 22-inch or smaller LCD screen, stick with Google if you want to keep power consumption to a minimum. However, if you have a 24-inch or larger LCD monitor, on average, Blackle is the cheaper option but it’s not a guarantee – as we said, we found one 28-inch LCD monitor that bucked that trend.

However, the power consumption difference between Google and Blackle on all 23 LCD monitors was as small as you could get – an increase of 100mW (0.1Watts). So after all that testing, we’re in a better position to say that anyone else that Blackle makes next to no difference, on average, with LCD monitors."
http://techlogg.com/content/view/360/1/

Det är hur som helst så små siffror så det spelar knappast någon roll när det gäller det, men visst använder man inte de funktioner man missar så kan man ju köra blackle om man tycker det är trevligare.

MasterChief
2008-02-27, 13:23
Det är hur som helst så små siffror så det spelar knappast någon roll när det gäller det, men visst använder man inte de funktioner man missar så kan man ju köra blackle om man tycker det är trevligare.

Man kan väl säga att om Timme lägger ner SL så blir energisparandet större än "Blackleeffekten"?

Så jag startar en lobbygrupp vars syfte är att få Timme att börja sitta stilla på kvällarna.

Timme
2008-02-27, 14:17
Man kan väl säga att om Timme lägger ner SL så blir energisparandet större än "Blackleeffekten"?

Så jag startar en lobbygrupp vars syfte är att få Timme att börja sitta stilla på kvällarna.

Va? Hur kommer det sig att energisparandet blir större om jag lägger ned SL?

MasterChief
2008-02-27, 14:27
Va? Hur kommer det sig att energisparandet blir större om jag lägger ned SL?

Tja, tänk så mycket mat du skoffar i dig eftersom du vill bli stor och stark. Eller växer dina biffar på buskarna utanför huset?

Motorbreath
2008-02-27, 14:32
Va? Hur kommer det sig att energisparandet blir större om jag lägger ned SL?

Du skulle kanske duscha mer sällan?

Timme
2008-02-27, 18:19
Tja, tänk så mycket mat du skoffar i dig eftersom du vill bli stor och stark. Eller växer dina biffar på buskarna utanför huset?

Jag deffar och äter mindre än random fjortis :D

Hade jag inte tränat SL eller styrketräning öht så hade jag antagligen ätit lika mycket. Men istället för att ha någon muskel här och var (+ fett)så hade jag väl bara haft fett och varit tokfet :(