handdator

Visa fullständig version : Lägga in två joggningspass?


Bojje
2008-02-27, 00:35
Tjena!

Börjar mer och mer fundera på att lägga in två joggningspass i veckan i mitt vanliga schema som jag har nu.

Måndag, Tisdag, Onsdag (tung styrketräning), Torsdag (ledigt), Fredag (tung styrketräning), Lördag (ledig), Söndag (ledig).

Så jag tänkte helt enkelt börja jogga på torsdag och lördag. Mitt mål är att bli av med det fettet jag har (ingen megadeff) samtidigt som jag tränar hårt och bygger upp lite muskulatur.

Vad tycker ni om det? Blir det för mycket? Jag känner inte alls att mina fyra pass i veckan är jobbiga... och jag tror verkligen att jag skulle orka med 2 joggningspass till i veckan.

Så vad tycker ni?

Ganymedes
2008-02-27, 08:35
Så jag tänkte helt enkelt börja jogga på torsdag och lördag.


Bra!


Mitt mål är att bli av med det fettet jag har (ingen megadeff) samtidigt som jag tränar hårt och bygger upp lite muskulatur.

Vad tycker ni om det? Blir det för mycket?

Nä, det blir inte för mycket. Men det blir inte möjligt. Du för söka lite, men att öka i muskelmassa och minska i fett samtidigt är i princip bara att glömma.

LadyG
2008-02-27, 08:44
Men han kan ju bli av med lite fett och träna hårt för att behålla de muskler han har, då kommer de att framträda tydligare och se större ut väl? Det kommer säkert att bli bra om man inte väntar sig mirakel.

larkan
2008-02-27, 09:32
Lägg in dom på torsdag och lördag då, och vila på söndagar. Jag tycker självklart att du ska springa, även om man inte får ut den maximala effekten på styrketräning så är även kondition och fettförbränning en viktig del i min träning.

Ganymedes
2008-02-27, 09:33
Men han kan ju bli av med lite fett och träna hårt för att behålla de muskler han har, då kommer de att framträda tydligare och se större ut väl?

Javisst, det är bra och det är vad han troligen lär få nöja sig med. Men det är inte samma sak som det han hade som mål:

Mitt mål är att bli av med det fettet jag har (ingen megadeff) samtidigt som jag tränar hårt och bygger upp lite muskulatur.

Men jag kanske förstår orden och inte innebörden. ;)

LadyG
2008-02-27, 09:38
Ah, ok antagligen är det du som har rätt och göra en sak i taget är antagligen inte intressant, det brukar det inte vara.

Ganymedes
2008-02-27, 13:01
Ah, ok antagligen är det du som har rätt och göra en sak i taget är antagligen inte intressant, det brukar det inte vara.

Nä, de flesta vill ju ha allt på en gång. Helst igår och med så lite svett som möjligt. Man får välja, muskeluppbyggnad eller fettreducering. You can't ride two horses with one ass. ;)

Bojje
2008-02-27, 17:05
Jag har aldrig tränat innan, gäller resonemanget fortfarande?

Då får man helt enkelt börja jogga tills jag är nöjd med muskeltillväxten.

Commando1980
2008-02-27, 17:10
Tjena!

Börjar mer och mer fundera på att lägga in två joggningspass i veckan i mitt vanliga schema som jag har nu.

Måndag, Tisdag, Onsdag (tung styrketräning), Torsdag (ledigt), Fredag (tung styrketräning), Lördag (ledig), Söndag (ledig).

Så jag tänkte helt enkelt börja jogga på torsdag och lördag. Mitt mål är att bli av med det fettet jag har (ingen megadeff) samtidigt som jag tränar hårt och bygger upp lite muskulatur.

Vad tycker ni om det? Blir det för mycket? Jag känner inte alls att mina fyra pass i veckan är jobbiga... och jag tror verkligen att jag skulle orka med 2 joggningspass till i veckan.

Så vad tycker ni?

börja lugnt och arbeta uppått.

om det blir för mkt märker du snabbt själv.

människan är skapt för att röra på sig varje dag.

Arnold Armstrong
2008-02-27, 20:25
Det är inga problem bara att starta denna vecka liksom! Tror du bara kommer må bättre. Kanske starta med 2 5 kilometerspass i lugnt tempo sen ökar du! Great alltså!