handdator

Visa fullständig version : Bälte


Solve
2008-02-26, 22:47
Sett att de är många här som skriver med bälte på sina set, det verkar vara någon skillnad men när är det egentligen ´´dags´´ att skaffa ett lyftarbälte? Och vad är egentligen dens fuktion, stabilitet?
Vad kostar det ungefär? svår frågeställning men ni förstår nog

Roosen
2008-02-26, 23:19
Sett att de är många här som skriver med bälte på sina set, det verkar vara någon skillnad men när är det egentligen ´´dags´´ att skaffa ett lyftarbälte? Och vad är egentligen dens fuktion, stabilitet?
Vad kostar det ungefär? svår frågeställning men ni förstår nog

Typ buktryck/tryck:S?

Polares bälte gick för 300:-

Taragon
2008-02-27, 07:10
Känns bra för min rygg som jag haft problem med, därför jag kör med det.
Mitt gick på ca 500 spänn

Granstr0m
2008-02-27, 13:08
Man får bättre tryck och blirstabilare, för mej ger det mest i knäböj, men jag använder de i stort sett i allt jag kör.
Mitt kostade 500 har jag för mej. köp inte ett för tunnt och billit bara.

Martin Löwgren
2008-02-27, 13:52
Du har ett inbyggt bälte (m. transversus abdominis med flera) som du primärt bör stärka innan du går runt problemet och ersätter den musklen med ett externt bälte.

Jag använder mycket sällan bälte då jag klarar av att skapa ett enormt buktryck utan bältet men visst ska jag maxa på knäböj eller liknande använder jag mig av det som en extra säkerhet.

/Axon

Johan_P
2008-02-27, 17:06
Mitt gym har bälte som man får använda när/hur man vill :)

Betar
2008-02-28, 18:04
Finns det någon fördel att avända sig av bälte om man bort ser från att man klarar större vikter?

garm
2008-02-28, 18:27
Finns det någon fördel att avända sig av bälte om man bort ser från att man klarar större vikter?

Det vore väll isf för minskad skaderisk i det aktuella maxsetet. I långa loppet kan det ju dock vara annorlunda om man inte får den bålstabiliteten man borde ha.

Sen ser det ju lite hardcore ut också *flex*