handdator

Visa fullständig version : NHL, Vilka vinner Stanley Cup?


tommie-92
2008-02-26, 13:48
Vilka vinner?
Vilka är förhandsfavoriterna?
Vilka är underskattade?,
Vilka spelare är överskattade?

Sen nu eftersom Foppa skrivit på för Colorado, så vad är hans chanser i Colorado, kommer han att hålla säsongen ut?

Fultjack
2008-02-26, 14:37
Hoppas Detroit vinner. Har verkligen ingen koll på NHL just nu så törs inte svara på dom andra frågorna :D

oath5
2008-02-26, 15:27
1. Jag tror att Anaheim tar det i år igen. Dem har fått tillbaka Scott Niedermayer och Selänne och börjat imponera ordentligt.

2. Förhandsfavoriter måste väll ändå vara mitt kära Detroit som ledde överlägset grundserien innan alla backskador kom. När alla skadade kommer tillbaka så kommer det bli ruggigt intressant att se om Detroit är lika överlägset i slutspelet.

3. Underskattade kanske man kan kalla lag som Ottawa. Jag tror att dem har en bra chans att ta hem hela skiten i år. Om Ray Emery skärper sig så...

4. Personligen tycker jag Henke Lundkvist är överskattad. Markus Näslund är en annan.

5. Jag tror inte att Foppa's fot kommer att hålla tyvärr :( Colorados chans att vinna SC är minimal.

Solve
2008-02-26, 22:11
Vilka vinner?
Vilka är förhandsfavoriterna?
Vilka är underskattade?,
Vilka spelare är överskattade?

Sen nu eftersom Foppa skrivit på för Colorado, så vad är hans chanser i Colorado, kommer han att hålla säsongen ut?

1. Vore jävligt kul om ottawa fick vinna, då skulle alfredsson bli första europe att leda sitt lag till guld i nhl...

2. Tror montreal och boston kan gå långt också, men vill inte säga att de är en skäll om boston vinner hela skiten

3. Ovechkin är jävligt överskattad, han har jävligt svårt för motgångar, se bara i vm(?) när han började skälla på sina lagkamrater när de går emot dem *screwy* hur tänker man då?

tommie-92
2008-02-26, 22:14
1. Vore jävligt kul om ottawa fick vinna, då skulle alfredsson bli första europe att leda sitt lag till guld i nhl...

2. Tror montreal och boston kan gå långt också, men vill inte säga att de är en skäll om boston vinner hela skiten

3. Ovechkin är jävligt överskattad, han har jävligt svårt för motgångar, se bara i vm(?) när han började skälla på sina lagkamrater när de går emot dem *screwy* hur tänker man då?

Joo, fast jag som är finne räknar ju redan selänne som förste europé att leda sitt lag till stanley cup seger, fast han inte är kapten, men det ger jag blanka fan i :D

och ja, ovechkin, rejält överskattad faktiskt!, en spelare som däremot är underskattad är ju helt klart samuel påhlsson, jobbar hårt i det tysta.

Fultjack
2008-02-26, 22:14
Pittsburgh kan bli vassa också nu när dom fick Marian Hossa :thumbup:

Andra intressanta vergångar är väl Christian Bäckman och Fredrik Sjöström till Rangers samt Honken och Brad Richards till Dallas och Sergei Federov till Capitals :thumbup:

Wikner
2008-02-26, 22:21
Jag tycker inte Ovechkin inte direkt är överskattad. Han leder ju ändå poängligan så han far ju inte runt och glider.
Tycker endel gamla spelare som lever på gamla meriter är överskattade nu.

tommie-92
2008-02-26, 22:26
Pittsburgh kan bli vassa också nu när dom fick Marian Hossa :thumbup:

Andra intressanta vergångar är väl Christian Bäckman och Fredrik Sjöström till Rangers samt Honken och Brad Richards till Dallas och Sergei Federov till Capitals :thumbup:

Joo, dallas blir giftiga nu!

Psychological
2008-02-26, 22:28
Nästan omöjligt att tippa. Men jag tror semifinal lagen blir:

Detroit
Anaheim
Pittsburgh
Dallas

tommie-92
2008-02-26, 22:33
Nästan omöjligt att tippa. Men jag tror semifinal lagen blir:

Detroit
Anaheim
Pittsburgh
Dallas

ganska väl valda lag fast du tkr det är svårtippat ;)

raQblad
2008-02-26, 22:56
Shit, att Dallas fick sig Brad Richards! Jag trodde aldrig att Tampa skulel släppa vare sig honom eller Homlqvist - dessa har ju övertygat enormt denna säsong.

Jag tippar dock Anaheim igen, dels för att de är kompletta och dels för att jag tycker att de spelar grym hockey. Andra roliga lag är Pittsburgh och Washington. Vore kul om ngt av dessa tar sig långt...eller ja, längre än förr.

petah
2008-02-26, 23:03
Har absolut ingen koll på NHL nu, men det var Devils som gällde när man samlade på hockeybilder och givetvis är jag dem trogna!

Hobbes
2008-02-26, 23:07
Vilka är förhandsfavoriterna?


http://agoldenworld.files.wordpress.com/2007/10/cgy_50.gif

tommie-92
2008-02-26, 23:10
http://agoldenworld.files.wordpress.com/2007/10/cgy_50.gif

ofc, med miikka kiprusoff i mål kan inget gå fel i det laget!, bra offensiv/defensiv också!

Solve
2008-02-26, 23:44
Joo, fast jag som är finne räknar ju redan selänne som förste europé att leda sitt lag till stanley cup seger, fast han inte är kapten, men det ger jag blanka fan i :D

och ja, ovechkin, rejält överskattad faktiskt!, en spelare som däremot är underskattad är ju helt klart samuel påhlsson, jobbar hårt i det tysta.

har en kompis som är finsk-hocky freak på sjukligt hög nivå...får hålla finland på avstånd när man prarar hocky annars blir de en långt utläggning som man oftast inte orkar med *bs*

tommie-92
2008-02-26, 23:48
har en kompis som är finsk-hocky freak på sjukligt hög nivå...får hålla finland på avstånd när man prarar hocky annars blir de en långt utläggning som man oftast inte orkar med *bs*

här har du en till :D:D, eller iaf, det är totalt onödigt o försöka få mig o hålla på sverige :P

Psychological
2008-02-27, 00:03
Många trader !
http://www.eliteprospects.com/index.php?status=today

daja
2008-02-27, 00:13
San Jose kommer gå långt, men allt hänger på om nyckelspelarna kan leverera när det som bäst behövs samt att man grejar sig utan för många skador och får en gynnsam lottning.

tommie-92
2008-02-27, 00:16
intressant att Anaheim fått över Marc-Andre Bergeron i traden..då blir deras defensiv ännu starkare, vi snackar Bergeron, Schneider, Niedermayer och Pronger..offensiven har redan talat sitt klara språk med 9 vinstar av 10 senaste..

jag röstar för att anaheim tare i år igen!

Solve
2008-02-27, 11:36
men våra svenska talanger producerar :D Loui Eriksson bjöd på 2mål igår :D kul me lite fler svenskar i dallas också, finnarna höll ju på o ta över där

daja
2008-02-27, 11:43
Loui Eriksson kan ju kanske inte ses som någon jättetalang, han har varit med lite för länge för att kunna beskyllas för det. Han är, och kommer aldrig bli mer än, en medioker tredje- eller fjärde-linans spelare som gör runt 20 poäng per säsong i rätt omgivning. Dallas tidigare svenskar har liknande skills de med, Joel Lundqvist eller M. Tjärnkvist lever inte direkt på känsliga handleder så de ska nog vara glada om de får spela några matcher i slutspelet. Notan däremot är ju stabil med många års erfarenhet och kommer såklart bli viktig i slutspelet, Honken blir andra-keeper och kommer mest få öppna båsdörrarna och hoppa in i någon enstaka match, mest inför slutpspelet för att spara lite på Turco.