handdator

Visa fullständig version : Har ni en favorittoalett på jobbet/i skolan?


Slartibartfast
2008-02-26, 11:55
Jag har en som finns intill ingången till jobbet. Jag måste gå ner två våningar för att komma dit, men när det är den tiden på dagen, så är det alltid dit jag far. Det är väldigt sällan nån som använder den (har aldrig stött på någon där), så den är alltid fräsch och ren, med fyllda tvål- och handkrämsdispensrar. Det finns alltid handdukar i automaterna och man är snygg i ljuset där. Den toalett som är närmast min avdelning är sunkig som fan. På halva vägen till favorittoaletten finns en som jag använder för urinering som också är helt ok.

tobbo
2008-02-26, 12:16
Haha, kunde inte låta bli att skratta, men ja vid expedition är den fräschaste.

The_RobRoy
2008-02-26, 12:22
Ja jag har heltklart en favorit för nummer 2, inte alls lika petig för 1an.

ArcTiC
2008-02-26, 12:24
Ja jag har heltklart en favorit för nummer 2, inte alls lika petig för 1an.

Samma här.

petersson
2008-02-26, 12:24
Haha får mig att tänka på Seinfeld.

Jag hade en favorittoa är jag hade sex veckors praktik på en skola. Det var personaltoan på våningen under där jag brukade vara. Nästan helt tomt på folk där. I princip säker på att jag var ensam om att använda den.

jontahontas
2008-02-26, 12:24
Jag har haft en favorittoalett på alla ställen jag jobbat/studerat på. Den bästa var på ett garderobsställe där man behövde gå ner för ett par trappor och genom en stentunnel för att komma till det mörka och ensamma toarummet. Helt underbart. Jag tog ofta en 30 minutare där och njöt.

Bra tråd!

Halldin
2008-02-26, 12:29
Givetvis går man till dom minst befolkade toaletterna, i synnerhet om man ska björna.

bubbe
2008-02-26, 12:29
Finns det så väljer jag alltid handikapp *cupid*

The_RobRoy
2008-02-26, 12:33
Finns det så väljer jag alltid handikapp *cupid*

Tycker rummen brukar va så stora, blir värsta ekot i rummet..

bubbe
2008-02-26, 12:37
Tycker rummen brukar va så stora, blir värsta ekot i rummet..

som värsta lyxsviten *whistle*

Armstöd, ofta rent och snyggt. Dessutom en nödknapp ifall man inte kommer åt att torka sig ordentligt :hbang:

manko
2008-02-26, 12:39
Jag har också en favorit toa. Tar med mig alltid en tidning, sätter mig ner och njuter en 15min minst.

Stoltz
2008-02-26, 12:44
Borta bra men hemma bäst
http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/3/35/200px-Eddie_Kaye_Thomas_in_AP_III.png

Baan
2008-02-26, 12:46
Inte särskilt, isf är det ett gäng toaletter. Väljer dom som är lite avsides där det inte går så mycket folk ifall man är på väg mot en anal eruption men det är väl common sense?

Granatgiraffen
2008-02-26, 12:49
Jag är så gott som ensam kille där jag jobbar just nu så jag kan rocka loss på en egen toalett. Lyxigt?

Snafu
2008-02-26, 12:49
Fan vad äckligt det är med toaletter egentligen. Jag tror nästan jag måste utveckla en fobi.

mela
2008-02-26, 12:51
Jag gillar inte någon av toaletterna på mitt jobb. Det finns 3.
En är på helt fel våning och där verkar kockarna göra nr2. I dont go there.
Sedan finns det två som även gästerna kan använda. Båda är upphöjda, så jag blir lite som en kung på en tron när man sitter där. Men jag tar alltid ena om den är ledig, bara för att vattenkranen där är bäst. Det är sån "spak" som gör det lätt att ställa in värmen på vattnet. På den andra är det två vridkranar *gah!*

JJ
2008-02-26, 12:56
Finns det så väljer jag alltid handikapp *cupid*

Ja, samma här. Man vill ju ha lite spelyta och larmknapparna är ju alltid betryggande.

Liten Men Fet
2008-02-26, 13:22
Fan vad äckligt det är med toaletter egentligen. Jag tror nästan jag måste utveckla en fobi.

Ja du får ha en kartong med en påse i så du kan krypa ner under skrivbordet och sitta och klämma, så du slipper dom äckliga toaletterna.

Jag har ingen specifik favorittoa på universitetet men jag föredrar fom som är lite avsides gärna högsta våningen på bibblan och liknande så det inte är så mycket trafik. Sen vill jag ha en djup toa och inte en sån där hemsk grund historia där drulen hänger i porslinet, designern av dom måste varit kvinna eller haft väldigt liten snopp.

Annars är ett av dom bästa toabesöken gjorda i lumpen på en tunna med sittring bakom en stor sten och lagom kamoflerat av en buske och lite grenar. Kl 05 när alla sov så satt jag och skönsket och tittade på solenuppgången över en liten sjö i den småländska skogen.

Snafu
2008-02-26, 13:24
Annars är ett av dom bästa toabesöken gjorda i lumpen på en tunna med sittring bakom en stor sten och lagom kamoflerat av en buske och lite grenar. Kl 05 när alla sov så satt jag och skönsket och tittade på solenuppgången över en liten sjö i den småländska skogen.

Japp, jag har också starka minnen från lumpens toalettbesök i fält. Dock inte så trevliga som du.

Jag tänker inte gå in på detaljer.

jontahontas
2008-02-26, 13:37
Japp, jag har också starka minnen från lumpens toalettbesök i fält. Dock inte så trevliga som du.

Jag tänker inte gå in på detaljer.

Fältskit - We´ve all been there, but its nothing we talk about in public.

edit/ps. En kille i min grupp i lumpen sket aldrig i fält under hela vår tid inom värnplikten. Bör tilläggas att han heller aldrig var sjuk eller stannade inomhus då vi var i fält. Hårt, både i psyket och i hans mage.

Snafu
2008-02-26, 13:40
Fältskit - We´ve all been there, but its nothing we talk about in public.

edit/ps. En kille i min grupp i lumpen sket aldrig i fält under hela vår tid inom värnplikten. Bör tilläggas att han heller aldrig var sjuk eller stannade inomhus då vi var i fält. Hårt, både i psyket och i hans mage.

4 dagar klarade jag första fältväckan. Det var nån slags gruppsykos som utvecklade sig. Trots pansarkex. En eller två stycken höll ut 5-6 dagar men dom har rätt ont i magen sista dagarna.

Sen har jag fältskitit när det var som kallast, -36 grader i Graninge. Så många saker kan gå så fel när man försöker skynda.

Liten Men Fet
2008-02-26, 13:51
Vi hade också några knäppskallar som hellre höll sig en vecka och drog ner på käket än att bajsa i skogen, idiotiskt. Hela grejen med att göra som björnar, bajsa i skogen, är ju att man ska planera det och gå lite tidigt. Väntar man tills det är akut blir det otrevligt och panikartat, det har hänt mig en gång och då lärde jag mig att vara lite mer förutseende.

Yankeee
2008-02-26, 13:53
Jag lyckades hålla mig en hel fältvecka av gångerna. Det var inga problem efter ett par dagar faktiskt. Det var dock inte skönt när toaletten besöktes sen.

jontahontas
2008-02-26, 13:56
Jag upplevde det som att när man väl släppte på trycket så rann det gärna till ett par gånger till, ibland under samma dag. Någon annan med samma erfarenhet?

Snafu
2008-02-26, 14:44
Efter att det redan tryckt på den naturliga vägen under en längre period, plus att man käkat en massor av russin och ovan på det stått i en jäkligt skakig vagn.

Då var man jäkligt glad när man äntligen fick vandra ut i den lite tätare skogen, med fågelskådarstolen (ni vet den som saknar sittdyna och som alltid följer med i vagnen som pansarsoldat) i ena handen, spaden i andra och påsen med papper i vristfickan.

Så den stolen är ensam favorit i toppen!

Vi hade såna där pappkartoner man satte på, och gjorde sina behov i.

Hade ni nånslags stol ni satt på, och hela kalaset landade på marken?

Bönne
2008-02-26, 14:46
Efter att det redan tryckt på den naturliga vägen under en längre period, plus att man käkat en massor av russin och ovan på det stått i en fruktansvärt skakig vagn - katastrofen var nära.

Sedan kom räddningenan! När man äntligen fick vandra ut i den lite tätare skogen, med fågelskådarstolen (ni vet den som saknar sittdyna och som alltid följer med i vagnen som pansarsoldat) i ena handen, spaden i andra och påsen med papper i vristfickan.

Så underbart att dessutom vara ute i naturen, inte skita där tusen personer före en skitigt, utan helt i den friska och trevliga skogen.


Den stolen är ensam favorit i toppen!

gnagaren
2008-02-26, 14:50
Tredje våningen i hus två - en handikappstoalett, på min skola alltså. Dit upp går jag alltid när jag ska lägga en kabel eller två, det är aldrig någon på den toan eller på den våningen för den delen utan man kan sitta där och klämma, prutta och stöna utan att det står en snygg tjej utanför dörren.

Bönne
2008-02-26, 14:51
Vi hade såna där pappkartoner man satte på, och gjorde sina behov i.

Hade ni nånslags stol ni satt på, och hela kalaset landade på marken?Ush och fy för papp och plast varianterna.

Nä, du ser man hade en spade också. Man gick till stället som verkade mest behagligt, grävde en lite grop, fälde upp stolen, kasta av sig stridsutrustning etc och njöt :)

Snafu
2008-02-26, 14:52
Ush och fy för papp och plast varianterna.

Nä, du ser man hade en spade också. Man gick till stället som verkade mest behagligt, grävde en lite grop, fälde upp stolen, kasta av sig stridsutrustning etc och njöt :)

visa bild på stolen. Det här verkar intressant.

Bönne
2008-02-26, 15:05
http://www.geting.se/image.php/88034-thes.JPG (http://www.geting.se/viewimage.php?image=88034-thes.JPG)

Fick blurra ut ansiktet då jag inte har frågat ifall jag kan publicera bilden, men leendet som man ändå kan urtyda avslöjar glädjen hos soldaten när är i närheten av the chair!

Snafu
2008-02-26, 15:17
http://www.geting.se/image.php/88034-thes.JPG (http://www.geting.se/viewimage.php?image=88034-thes.JPG)

Fick blurra ut ansiktet då jag inte har frågat ifall jag kan publicera bilden, men leendet som man ändå kan urtyda avslöjar glädjen hos soldaten när är i närheten av the chair!

Haha vafan det ser ju ut som en tältstol. Hur fan ser toppen ut? Eller är det bara metall? Vad sitter man på?

tjabon
2008-02-26, 15:29
Jag har också en favorit toa. Tar med mig alltid en tidning, sätter mig ner och njuter en 15min minst.

Samma här!

Jag går förbi lunchrummet, tar dagstidningen och går in och
sätter mej på verkstadens toalett.
Lugnt och tyst och inget spring!

Evensar
2008-02-26, 15:30
Haha vafan det ser ju ut som en tältstol. Hur fan ser toppen ut? Eller är det bara metall? Vad sitter man på?

Två remmar som typ delar på skinkorna. Enligt en polare som älskade den stolen i lumpen. Jag kan ha fel, då jag inte gjort lumpen och bajsat i skogen:)

Snafu
2008-02-26, 15:30
Två remmar som typ delar på skinkorna. Enligt en polare som älskade den stolen i lumpen.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeee.

L-Sami
2008-02-26, 15:31
Finns väl en som jag föredrar före andra.

Timme
2008-02-26, 15:42
Klart jag har!

Chrillee
2008-02-26, 16:23
Mycket härliga inlägg här på Kolo helt klart =)

Men jo, hade en favo tills nån nisse som hade en bedrövlig kost började använda den.

Lellan
2008-02-26, 16:24
Vi har en personaltoalett och så en gästtoalett på varje rum. Sååå.. personaltoan äro min favvo jaa. *cupid*

tommie-92
2008-02-26, 16:25
2:a våningen i skolan, i en liten korridor, den är perfekt, ren o fin :D

petah
2008-02-26, 17:00
Har alltid favorittoaletter var jag än är :D

på jobbet, när man gick i skolan, på gymet.

Snafu
2008-02-26, 17:03
Jag har faktiskt inte en enda favorittoalett. Inte i hela landet.

1. Toaletten hemma delas med ett antal andra människor. Toaletterna i sig är totalt värdelösa - det är alltid skitränder på porslinet t ex. Eller så slår dasen i porslinet.

2. Toaletterna på jobbet är värdelösa. Halvöppna bås.

3. Toaletten hos flickvännen ligger precis vägg i vägg med sovrummet - helt värdelöst.

Fan jag saknar en rejäl svensk toalett, lagomt hög, bra doppdjup och rejält med spol - samt rejäla jävla dörrar.

z_bumbi
2008-02-26, 17:07
Den som ligger närmaste brukar vara min favorit.

Bönne
2008-02-26, 17:32
Två remmar som typ delar på skinkorna. Enligt en polare som älskade den stolen i lumpen. Jag kan ha fel, då jag inte gjort lumpen och bajsat i skogen:)Helt rätt. Personen på bilden skada perineum när han satte sig för våldsamt/hastigt.

Haha, fan med upplevelser i lumpen :)

Tricklev
2008-02-26, 17:33
Skiter nästan aldrig på offentliga toaletter, och när det gäller att urinera så duger dom flesta.

ante
2008-02-26, 19:02
Har en favorit på kårhuset i skolan. Ligger väldigt gömt på bottenvåningen och det är en handikapptoalett med skötbord. Gott om plats, och nästan alltid väldigt ren och välskött.

Jaws
2008-02-26, 19:31
, lagomt hög, bra doppdjup och rejält med spol - samt rejäla jävla dörrar.

Precis. men fan...varför är toalettrummen de rum som är minst ljudisolerade?
Jag har en jävla tråkig vana att alltid lägga skånes värsta fisar innan själva bajset kommer, aldrig att jag skulle bajsa på allmänna toaletter..därför har jag ingen favorit. Hatar toaletter, varför kan vi inte skrota toaletterna och bajsa i naturen och torka oss med naturens tillgångar..?

Nickeg
2008-02-26, 19:37
Jag har 3 favorittoaletter på skolan rankade så här jag har en som ligger i top som jag tar om den är ledig men om den är upptagen tar jag den andra och om den tredje också är upptagen så får jag väl offra mig och ta en ny toalett :P

Kebab-Arne
2008-02-26, 20:24
Har faktist inte skaffat nån på skolan här i Uppsala.

I lumpen hade jag ett bås jag brukade sitta och klubba på. Just det båset brukade vara bland de bättre hur renlighetssynpunkt. Hehe, vilka minnen att öppna upp dörrarna för att först se om det fanns nåt dasspapper i båset, sen om nån skitet ner hela toan eller inte. Men hade ett bås som jag alltid kollade i först.

På gymnasiet så lärde jag mig vilket klotter som var i vilken toalett så tog den med det klottret jag gillade bäst.

Robbin
2008-02-26, 20:37
När jag gick i gymnasiet så hade jag en favorit som låg längst bort i källaren där jag för övrigt hade skåp (bra ursäkt att säga att man ska hämta något i skåpet om man ska skita). Det var väldigt sällan folk där eftersom salarna där nere endast användes vid enstaka skrivningar. Vissa gånger satt jag där och bara filosoferade. Ibland behöver man vara för sig själv.

På jobbet är favorittoan på andra våningen, handikapptoalett. Där är det inte lika mycket rörelse som på nedervåningen där toaletterna ligger i omklädningsrummet och precis bredvid själva gymavdelningen.

Larsson
2008-02-26, 21:22
Vi har bara en toalett på jobbet. Är en handikapp toalett så det finns ordentligt med plats. Enda jobbiga är när doftrenaren är slut, då blir det till att knipa igen.

Cilia
2008-02-26, 22:24
nej jag har ingen favotoalett på jobbet
men jag gör bara #2 hemma om det inte är panik.

Jaws
2008-02-26, 22:26
men jag gör bara #2 hemma om det inte är panik.

Nej usch, ni gör bara #1.

Cilia
2008-02-26, 22:34
Nej usch, ni gör bara #1.
det är därför vi gör det hemma för att det är en hemlighet
men när jag väl gör det så kommer det ut små rosa jordgubbsluktande paket med snören om

Trance
2008-02-26, 22:37
det är därför vi gör det hemma för att det är en hemlighet
men när jag väl gör det så kommer det ut små rosa jordgubbsluktande paket med snören om

Känns ju att man borde lära sig att matsmältningen inte klarar av snören utan att de kommer ut igen och sluta äta det, men vad vet jag.

Lellan
2008-02-26, 23:02
Är det bara jag som är tillräckligt nojjig över att det ska komma en.. tja.. någon handikappad, typ rullstolsburen med akut läckande stomipåse eller färsk människa nerskiten upp till öronen JUST den gången man väljer att förlusta sig inne på en handikappstoalett? :confused:

Finns ju en hel del platser där man inte sett en handikappad i närheten men jag trodde helt enkelt inte att man fick? :em: På universitetet (där det fanns vissa med fysiska handikapp) stod jag ibland och knep järnet och tänkte elaka tankar om fåfänga kompisarna som ockuperade handikapptoaletterna för hårfluff å annat fjant.

Kom på en annan favvotoa, å det är för att den är snygg å fräsch, å det är toan på McDonalds på Erikslund i Västerås. Har bara besökt den en gång, men vilken gång.. *cupid*

Lellan
2008-02-26, 23:11
det är därför vi gör det hemma för att det är en hemlighet
men när jag väl gör det så kommer det ut små rosa jordgubbsluktande paket med snören om

Faktiskt, så tror jag det är motsatsen om man håller inne 2:or.. *spy* Jag FATTAR inte grejen, vet hur många som helst som inte 2:ar på bortaplan *screwy* I med papper i toan, på med kranen om luft vill passera. Skitenkelt, ljudlöst? Fattar inte problemet. När man gjort allt man ska kan man ha i lite av flytande tvålen i toan och spola igen så märker ingen att ni släppt annat än jordgubbsluktande saker däri om det är det ni är rädda för. *slap*

Lyssna på kroppen, ni kommer sluta med hemmorojder eller nå annat skit, stupid.. *screwy* för det kan inte va sunt.

z_bumbi
2008-02-26, 23:18
Lellan: Skylten är för mig bara för att visa på att just den toan är anpassad för funktionshindrade, jag upplever heller aldrig att det är någon kö av funktionshindrade så jag ser inte riktigt varför man inte skulle använda kunna använda en handikapptoa även om man inte råkar ha ett handikapp.

Liten Men Fet
2008-02-26, 23:21
Faktiskt, så tror jag det är motsatsen om man håller inne 2:or.. *spy* Jag FATTAR inte grejen, vet hur många som helst som inte 2:ar på bortaplan *screwy* I med papper i toan, på med kranen om luft vill passera. Skitenkelt, ljudlöst? Fattar inte problemet. När man gjort allt man ska kan man ha i lite av flytande tvålen i toan och spola igen så märker ingen att ni släppt annat än jordgubbsluktande saker däri om det är det ni är rädda för. *slap*

Lyssna på kroppen, ni kommer sluta med hemmorojder eller nå annat skit, stupid.. *screwy* för det kan inte va sunt.

Jag håller med, den kan ju inte komma som en överaskning för andra att ni också måste bajsa. Toaletter är till för att skita på, man ska ta i, svettas, brumma, plaska och stånka och stöna.
Den som låter mest vinner.

Lellan
2008-02-26, 23:23
Lellan: Skylten är för mig bara för att visa på att just den toan är anpassad för funktionshindrade, jag upplever heller aldrig att det är någon kö av funktionshindrade så jag ser inte riktigt varför man inte skulle använda kunna använda en handikapptoa även om man inte råkar ha ett handikapp.


Ok, jag trodde den funkade precis som handikapps p-platser. "Just in case" typ. De kan ha mer bråttom än gemene man typ, orkar inte förklara. Av liknande anledning som man inte snor deras p-platser, de ska vara lediga av en anledning.


Men jag kanske ska testa en nån gång. (det tragiska är att jag inte kommer göra det, väntar mig stomibebben)

Lellan
2008-02-26, 23:25
Jag håller med, den kan ju inte komma som en överaskning för andra att ni också måste bajsa. Toaletter är till för att skita på, man ska ta i, svettas, brumma, plaska och stånka och stöna.
Den som låter mest vinner.

Eller så käkar man bra mat och rör sig dagligen? ;) "En god avföring är den bästa huvudkudden" har jag hört. :D

The_RobRoy
2008-02-26, 23:34
"En god avföring är den bästa huvudkudden" har jag hört. :D

:laugh:

Liten Men Fet
2008-02-26, 23:38
Eller så käkar man bra mat och rör sig dagligen? ;) "En god avföring är den bästa huvudkudden" har jag hört. :D

Bläääääääääääää!

z_bumbi
2008-02-26, 23:57
Ok, jag trodde den funkade precis som handikapps p-platser. "Just in case" typ. De kan ha mer bråttom än gemene man typ, orkar inte förklara. Av liknande anledning som man inte snor deras p-platser, de ska vara lediga av en anledning.[/COLOR]

Jag tror inte du behöver förklara det för mig...
Jag får iofs inte stå på handikapplatser men skulle utan tvekan kunna få använda handikapptoaletter om de bara var reserverade för handikappade/funktionshindrade.

Snafu
2008-02-27, 11:08
Lellan, du är kvinna - ni bygger inte upp samma gasbomber som män. Således KAN män helt enkelt inte nummer-2-a på bortaplan om toaletten inte fanimig är helt ljudisolerad. NEJ.

Lellan
2008-02-27, 15:07
Lellan, du är kvinna - ni bygger inte upp samma gasbomber som män. Således KAN män helt enkelt inte nummer-2-a på bortaplan om toaletten inte fanimig är helt ljudisolerad. NEJ.

Framstjärten vet jag skiljer sig åt, men bakstjärten trodde jag var typ likadant konstruerad. Trodde mest det var lite hävdelsebehov med brakare, en teknikfråga om att visa "här är jag".

Å nej, jag försöker faktiskt undvika att "bygga upp" gasbomber, släpper småfyrverkerier på toaletten eller så erbjuder jag mig att ta ut soporna å passar på. Testa nån gång. (Både att gå på toa när det är dags å att ta ut soporna när tillfälle ges). Kan inte bli annat än bra. :)

JJ
2008-02-27, 15:19
Framstjärten vet jag skiljer sig åt, men bakstjärten trodde jag var typ likadant konstruerad. Trodde mest det var lite hävdelsebehov med brakare, en teknikfråga om att visa "här är jag".

Å nej, jag försöker faktiskt undvika att "bygga upp" gasbomber, släpper småfyrverkerier på toaletten eller så erbjuder jag mig att ta ut soporna å passar på. Testa nån gång. (Både att gå på toa när det är dags å att ta ut soporna när tillfälle ges). Kan inte bli annat än bra. :)

Du pratar för mycket, vet du det?

Lellan
2008-02-27, 15:22
Du pratar för mycket, vet du det?

Tack.. :em: :) Tja, en försöker pladdre på! :thumbup:

JJ
2008-02-27, 15:23
Tack.. :em: :) Tja, en försöker pladdre på! :thumbup:

*cupid*

davvvan
2008-02-27, 15:35
Helt klart handikapptoan på jobbet... Luftigt och bra, luktar det inte lika illa.

boinnk
2008-02-27, 16:24
Har några på skolan där det är ett gigantiskt fönster så man kan sitta och spana ner på folk och över in i biblioteket när man sitter och krystar. *cupid*
Edit:
Det är typ våning 7 och över.

Slartibartfast
2008-03-14, 14:03
Jag har lite av en personlig kris just nu. Jag tror jag måste hitta ett alternativ till min favorit-toalett vid huvudingången. Det är så att jag varje gång jag går dit måste gå förbi en snygg receptionist. Även om jag går den långa vägen runt så jag går igenom dörren där sikten är skymd för receptionisten, så ser hon mig antagligen på en skärm i sin receptionshytt, då det finns en kamera som övervakar ingången (och därmed toalettdörren). När jag kommer ut från toan efter X antal kvalitetsminuter så får receptionisten åter dra slutsatsen att jag släppt ett lass. Rutinen börjar bli lite genant.

Måste lägga fingrarna på ritningarna över byggnaden för att hitta en ny avskild och fräsh toa. Det är ett väldigt stort hus, så det kan finnas.

Jag återkommer med rapport.

Osten80
2008-03-14, 14:07
Slarti: Du känns lite James Bondig idag.

Slartibartfast
2008-03-14, 14:09
Slarti: Du känns lite James Bondig idag.

hmm. Kan hända.

Jag fick faktiskt en uppsättning lösmustacher av min sambo till julklapp, men jag tror receptionisten skulle känna igen mig ändå. :MrT:

Snafu
2008-03-14, 14:16
hmm. Kan hända.

Jag fick faktiskt en uppsättning lösmustacher av min sambo till julklapp, men jag tror receptionisten skulle känna igen mig ändå. :MrT:

När blev du med sambo? är det något som existerat länge?

Slartibartfast
2008-03-14, 14:47
När blev du med sambo? är det något som existerat länge?

De senaste fyra-fem åren. *popcorn*

Man är ju stadgad bigtime.

Osten80
2008-03-14, 14:49
Framstjärten

*spy*

Ett av Sveriges hemskaste ord.

NiXPhoenix
2008-03-14, 16:30
Finns det så väljer jag alltid handikapp *cupid*


Handikapp äger ofta.
Ja, handikapptoaletter alltså. :)


Har två favoriter i skolan, en i huvudbyggnaden i källaren, är nog ganska många som använder den men är stor och rymlig med krok för jackan om än rätt risig "inredning". Sen finns det en handikapptoalett i en annan byggnad, det som är negativt med den här är att det går hissar precis utanför, och det är viss trafik till dem. Men oftast lugnt, och toan är alltid ren och fräsch, rätt fin inredning också. Smakfull belysning, lite dimmad så där, tänds dessutom automatiskt när man öppnar dörren. :)

elo_
2009-04-06, 10:32
Finns det så väljer jag alltid handikapp *cupid*

OfT: är det inte lite ironiskt att den enda toan som är stor nog att springa omkring i är handikapptoan? *cry*

OnT: självklart har jag en favvotoa! Den är längs bort från övrig mänsklighet! :D Lyhört kontor som fan och proteinrik diet!

Dreas
2009-04-06, 10:43
Fin bump :)

När jag gick på gymnasiet så fanns det där Omvårdnad höll till massa toaletter som var sjukt fräsha, dit drog man allt som oftast.

Sunkis
2009-04-06, 10:58
Älskar handikapstoalleterna på min högskola :D Stora och luftiga. I min studentlägenhet är toaletten så enormt liten (plus att mitt lysrör har pajat :)) så ogillar att använda min egna toalett :D
Har dessutom ett sabattsår nu, så när de gamla klasskompisarna ser mig gå in/ut från skoldörrarna så vet dem vad jag sysslat med :thumbup:

Pejij
2009-04-06, 11:05
Ja det har jag, inte många som känner till den, så den är alltid ledig! :D

kaysim
2009-04-06, 11:07
Hade absolut favorit-toalett både under högstadiet samt gymnasiet.:)

Båda favorit-toaletterna var försedda med "dubbel-dörrar", dvs, först en dörr (som går att låsa), sedan ett litet område med handfat, sedan ytterliggare en dörr (som också går att låsa), och där inne låg själva toaletten. Fanns alltid tvål och papper, och toaletterna kändes fräscha trots att den ena stank urin.

Dessa toaletter är i princip helt riskfria, då dubbla dörrar gör att det låter extremt lite ut, även om man köttar på ordentligt inne på toan.

Var dock rätt vanligt att man lånade cd-spelare och sedan satte sig lite här o var på skolan och lyssnade på musik o snackade. Var lite jobbigt en gång då 4-6 tjejer hade slagit läger utanför toaletten och satt och lyssnade på musik och lutade sig mot dörren. Pinsamt när man har suttit kvar extra länge för att de ska gå, och sedan ändå tvingas gå ut medan de är kvar eftersom att en lektion skulle börja *gah!*

Patrick Bateman
2009-04-06, 11:07
Skolan jag läser på har en mycket fräsch och avlägsen toalett som ligger perfekt i en källare. Men jag känner att en del inte respekterar mina privata stunder så en skylt är det enda rätta att hänga upp på toalettdörren under mina besök framöver.

http://img262.imageshack.us/img262/4486/toalettskylt.jpg

CVN
2009-04-06, 11:18
Haha, jag skulle iaf inte våga röra den :P

LoTiX
2009-04-06, 13:29
Ja, i en sidokorridor till en av de mindre använda korridorerna i huset jag frekvent besöker. Trevlig handikapptoalett som städas ofta och besöks sällan.

capture
2009-04-06, 13:38
Nja favorittoalett är väll lite svårt men alltid den som ligger längst bort och inte någon som är äckligit stor som handikappstoaletterna brukar vara. Stora toaletter är det värsta som finns.:furious:

Rockhard
2009-04-06, 13:48
Finns bara en toa på mitt jobb, svinäcklig. Finns en i damernas omklädningsrum också iofs men dit har jag inte vågat mig in :p

von huff
2009-04-06, 13:53
Invalid wc:n är oftast städig och stora:)Har själv det problemet i skolan att folk sprutar urin runt väggar och tak så man vill helst inte gå in på någong wc*spy*

Pirko
2009-04-06, 14:29
Jag hade en favorit toalett när jag gick i skolan. Om jag var riktigt skitnödig så gick jag alltid till el-avdelningen. Bara elare som hängde där, och inga tjejer alls, och så hade dom typ 7 toaletter i deras korridor/flygel, varav ca 3st var tjej toaletter (men inga tjejer, som sagt). Så dom toaletterna var jävligt fräscha. Och även om elektrikerna kan vara lite dräggiga så förblev toaletterna där jävligt fina. Då det bara var dom och jag som sket där så antar jag att dom inte orkade sabba för sig själva genom att pissa ner toan.

Räddade mig flera ggr, minst sagt.

EDIT: Och med tanke på att jag kände dom flesta där, och alla var killar, så slapp man tänka på att lägga papper eller så i toan så det inte skulle låta så mkt när man släppte en fet korv. Det var bara att skita på, typ som hemma. As nice.

Stoltz
2009-04-06, 14:33
EDIT: Och med tanke på att jag kände dom flesta där, och alla var killar, så slapp man tänka på att lägga papper eller så i toan så det inte skulle låta så mkt när man släppte en fet korv. Det var bara att skita på, typ som hemma. As nice.

Man blir ju helt varm i hjärtat :D

Mourten
2009-04-06, 14:34
Är jag ute på båt har man ju egen toa i hytten om man vill lyxa och orkar gå dit, i skolan så brukar jag inte bry mig, är ju iaf 99% slitna sjöbusar så.

xodd
2009-04-06, 14:45
Man skulle kunna ställa en klocka efter min mage, och lyckligtvis sammanfaller det alltid med att jag är hemma... Är man i skolan eller jobbet så brukar det ju även va sandpapper till toapapper, och det slipper man gärna. Lyx skare va! :P

Borta bra men hemma bäst :)

willis
2009-04-06, 15:29
Jag hade en favorit toalett när jag gick i skolan. Om jag var riktigt skitnödig så gick jag alltid till el-avdelningen. Bara elare som hängde där, och inga tjejer alls, och så hade dom typ 7 toaletter i deras korridor/flygel, varav ca 3st var tjej toaletter (men inga tjejer, som sagt). Så dom toaletterna var jävligt fräscha. Och även om elektrikerna kan vara lite dräggiga så förblev toaletterna där jävligt fina. Då det bara var dom och jag som sket där så antar jag att dom inte orkade sabba för sig själva genom att pissa ner toan.

Räddade mig flera ggr, minst sagt.

EDIT: Och med tanke på att jag kände dom flesta där, och alla var killar, så slapp man tänka på att lägga papper eller så i toan så det inte skulle låta så mkt när man släppte en fet korv. Det var bara att skita på, typ som hemma. As nice.

Klart man lägger papper i toan ändå.

http://i38.photobucket.com/albums/e131/el_leaved/FFFUUU/1225604964076.jpg