handdator

Visa fullständig version : Filmögonblick vi minns


Alltidxx
2008-02-26, 10:08
Jag glömmer aldrig när jag tittade på Screamers (1995) då ena gruvbolagets folk på Mars skulle traska över till det andra och sluta fred. På vägen hittar dom en övergiven unge i ruinerna som snyftar och är helt luggsliten. Hur han har klarat sig är obegripligt. Så dom tar med den stackaren och går där med honom i handen mot fortet med vitt flagg. De på fortet iakttar genom sitt sikte på krypskyttegeväret som är fett stort. Bilden går tillbaka mot de som vandrar med ungen i det öppna mot fortet. BANG! Dom sätter en kula rakt i brösten på ungen så han flyger bakåt flera meter!!!! Jag nästan ställer mig upp "OMFG!!!!!! DOM WASTADE UNGEN!!! "

Det visade sig att sedan att ungen var en elak robot-infiltrator. Men shit vad chockad jag blev! ha ha ha ha ha :D

Har ni några filmögonblick som ni aldrig glömmer?

L-Sami
2008-02-26, 10:15
I filmen He Got Game (1999), där Jesus Shuttlesworth (NBA Spelaren, Ray Allen) hamnar i en studentkorridor och i ett rum med Chasey Laine och Jill Kelly och får en trevlig omgång med de två damerna. Obs, det här var en dramafilm. Som 13åring spolade man fram och tillbaka den här scenen om och om igen *whistle*

Eddie Vedder
2008-02-26, 10:17
Den enda film då jag inte kunnat hålla mig från tårar är "Den otroliga vandringen". När djuren väl kommer hem igen fick jag ta i för kung och fosterland för att hålla mig och när sedan Shadow kommer efter haltande han också då går det bara inte att hålla emot.*cry*

ArcTiC
2008-02-26, 10:36
Slutet på de misstänkta när Chazz Palminteri börjar granska anslagstavlan bakom sig, muggen etc och saker och ting börjar falla på plats för honom (och tvärtom för en själv...).

När jag kikade Alien som liten valp, stämningen i filmen i sig var nog för att förstöra nattsömn ett bra tag framöver. Specifika scener: När Dallas kilar ner i ventilationssystemet för att försöka ta död på den åttonde passageraren.

Terminator 2. Effekterna samt applåderna som brast ut i biosalongen då Linda Hamilton slog ner den kindslickande vårdaren.

tobbo
2008-02-26, 10:41
I filmen He Got Game (1999), där Jesus Shuttlesworth (NBA Spelaren, Ray Allen) hamnar i en studentkorridor och i ett rum med Chasey Laine och Jill Kelly och får en trevlig omgång med de två damerna. Obs, det här var en dramafilm. Som 13åring spolade man fram och tillbaka den här scenen om och om igen *whistle*

+1 :D

Hennish
2008-02-26, 12:17
Scenen i The Shining (Stanley Kubricks version) när vaktmästaren ligger i sin säng och helt plötsligt öppnar han sina ögon mer och mer och ser helt jävla sinnessjukt rädd ut. Herregud säger jag bara...

Mescreant
2008-02-26, 12:24
Scenen i jurtjyrkogården med den sjuka systern (?).

Englund
2008-02-26, 12:51
Den enda film då jag inte kunnat hålla mig från tårar är "Den otroliga vandringen". När djuren väl kommer hem igen fick jag ta i för kung och fosterland för att hålla mig och när sedan Shadow kommer efter haltande han också då går det bara inte att hålla emot.*cry*
Haha, är det en av filmerna "Landet för längesedan" eller? *drool*

Stoltz
2008-02-26, 12:54
Den enda film då jag inte kunnat hålla mig från tårar är "Den otroliga vandringen". När djuren väl kommer hem igen fick jag ta i för kung och fosterland för att hålla mig och när sedan Shadow kommer efter haltande han också då går det bara inte att hålla emot.*cry*

Vet vad du menar, fast i mitt fall är det Big Fish. Det var ett tappert försök, men tårarna var ju omöjliga att hålla tillbaka på den.

Haha, är det en av filmerna "Landet för längesedan" eller? *drool*

... Vad i hela fridens dar... Den otroliga vandringen ffs, två hundrar och en katt!

olwe
2008-02-26, 12:57
När JCVD skriker "I'm the best, i'm the best!" i No retreat, no surrender.

Nästan alla klipp i Sökarna.

Jackson i Bloodsport när de inte tycker att han gör en dim-mak på rätt sätt:

"Neither is THIS!" och krossar tegelstenen mot pannan, underbart.

spange
2008-02-26, 12:57
scenen i cannibal holocaust då de bränner en indianby, ackompanjerat till riz ortolanis underbara, underbart malplacerade musik...sjukt, scenen ur the shining som hennish valde är helt galen den med, vilken stämning:)

willis
2008-02-26, 13:04
Luke, I am your Father! http://www.red-five.co.uk/forums/images/smilies/fight3.gif

ArcTiC
2008-02-26, 13:05
Scenen i jurtjyrkogården med den sjuka systern (?).

KOmmer bara ihåg en scen från den filmen och det är när lilltjommen skär av hälsenan på gubben *ryser*

mystic[-_-]
2008-02-26, 13:08
I Doom när man ser vapnet first person i slutet :D

Zapp Brannigan
2008-02-26, 15:51
En scen ur Sandor slash Ida tycker jag är väldigt rolig.
Sandor står och snackar med två andra killar som mekar med sina mopeder i ett garage. Helt plötsligt kommer en äldre herre in i bilden och står där helt tyst och tittar på moppemekandet. Efter några sekunder går han igen.

I kommentatorspåret säger dom att det helt enkelt var en förbipasserande som missade att det pågick en filminspelning. :D

Endumen
2008-02-26, 16:16
Den enda film då jag inte kunnat hålla mig från tårar är "Den otroliga vandringen". När djuren väl kommer hem igen fick jag ta i för kung och fosterland för att hålla mig och när sedan Shadow kommer efter haltande han också då går det bara inte att hålla emot.*cry*

+1:D

Min favoritscen (i min favoritfilm) En kvinnas doft (http://www.imdb.com/title/tt0105323/) är på slutet då Lt Colonel Frank Slade (Al Pacino) håller sitt tal. Får rysningar i kroppen varje gång jag ser den.

Out of order, I show you out of order. You don't know what out of order is, Mr. Trask. I'd show you, but I'm too old, I'm too tired, I'm too fuckin' blind. If I were the man I was five years ago, I'd take a FLAMETHROWER to this place! Out of order? Who the hell do you think you're talkin' to? I've been around, you know? There was a time I could see. And I have seen. Boys like these, younger than these, their arms torn out, their legs ripped off. But there isn't nothin' like the sight of an amputated spirit. There is no prosthetic for that. You think you're merely sending this splendid foot soldier back home to Oregon with his tail between his legs, but I say you are... executin' his soul! And why? Because he's not a Bairdman. Bairdmen. You hurt this boy, you're gonna be Baird bums, the lot of ya. And Harry, Jimmy, Trent, wherever you are out there, FUCK YOU TOO!

Ondskapelsen
2008-02-26, 16:34
Första gången jag såg Starship Troopers när man fick se Dina Meyer topless. GRAOW! Riktigt vacker i övrigt också för den delen.

Scenen i hitchhiker's guide to the galaxy där Valen faller genom atmosfären på en främmande planet glömmer jag nog inte heller.

En scen som också e jävligt "thrilling" är när han skjuter sig själv i huvet i "Full Metal Jacket". Kommer inte ihåg vad han hette men vilken jävla scen <3

Kimball
2008-02-26, 19:18
Det absolut värsta filmögonblicket, någonsin, måste vara från filmen Besökarna från 80 talet (?). Såg den som 10 eller 11 åring första gången. När demonen kommer fram i fönstret och dem ser honom utifrån.
Kan fortf. kolla på tomma mörka fönster ibland och få rysningar längs hela ryggraden. Enda bra svenska skräckfilmen, ever ^^

Ruby
2008-02-26, 19:44
Den enda film då jag inte kunnat hålla mig från tårar är "Den otroliga vandringen". När djuren väl kommer hem igen fick jag ta i för kung och fosterland för att hålla mig och när sedan Shadow kommer efter haltande han också då går det bara inte att hålla emot.*cry*

Det tillsammans med Lassie och Lejonkungen är de få filmer jag verkligen gråtit till. Helt sjukt vad påverkad man blir *screwy*

Eddie Vedder
2008-02-26, 20:21
Det tillsammans med Lassie och Lejonkungen är de få filmer jag verkligen gråtit till. Helt sjukt vad påverkad man blir *screwy*

Fan va coolt att fler har starka minnen från den filmen.:D

Och ja, djurfilmer i allmänhet sätter sig djupare. Nu vet jag inte vad låten heter men jag tror den var med Motorhomes, videon var en hyllning till hunden som dom skickade upp i rymden och som dog.

Alltså den musikvideon är det värsta jag sett. Skulle inte klara av den idag heller.*cry*

stargate
2008-02-26, 20:29
;2842177']I Doom när man ser vapnet first person i slutet :D

:D

Hades
2008-02-26, 20:37
När Rocco råkar döda katten i The Boondock Saints.

augustsson
2008-02-26, 20:39
will hunting, its not your fault

augustsson
2008-02-26, 20:40
När Rocco råkar döda katten i The Boondock Saints.

haha jo satan

LadyInsane
2008-02-26, 20:40
Vad heter den där filmen när Tom Cruise kastar av sig kläderna?? Minns inte namnet...men minns scenen....:angel:

JustinCredible
2008-02-26, 21:32
I Evil Dead då en av tjejerna börjar gissa rätt kort om och om igen och sen vänder hon sig om och är "besatt" och ser hemsk ut. Fett läskig scen. Minuten efter hugger hon en penna i sidan av hälsenan på en snubbe aaaagagag

Godspeed
2008-02-26, 21:36
Slutet av titanic :(

gnagaren
2008-02-26, 22:00
När Rocco råkar döda katten i The Boondock Saints.

Den scenen är lika rolig som i Pulp Fiction när Vincent Vega råkar skjuta skallen av killen som sitter i baksätet, garvar alltid ihjäl mig åt dem.

Nickeg
2008-02-26, 22:05
Scenen då Trinity hoppar upp i luften för att sparka en polis och kameran snurrar runt henne när allt e i slow-motion. Första gången jag såg matrix var Uber coolt

Greg
2008-02-26, 22:05
SC249jPbBDY

_lnF5gmEWQc

xBWqEV6NZMU

spange
2008-02-26, 23:47
Fan va coolt att fler har starka minnen från den filmen.:D

Och ja, djurfilmer i allmänhet sätter sig djupare. Nu vet jag inte vad låten heter men jag tror den var med Motorhomes, videon var en hyllning till hunden som dom skickade upp i rymden och som dog.

Alltså den musikvideon är det värsta jag sett. Skulle inte klara av den idag heller.*cry*

haha, den scenen är stark:D har fan den otroliga vandringen i hyllan, kvar sen barndomen.. såg det nu, angående videon så tror jag jag vet vilken du menar...en kille som typ går med på att skicka upp sin hund(tror det är en border collie fö.) i rymden, var typ 5 år sen jag såg den, lätt bland det värsta jag har sett..pallar inte med den:cryout: haha konstigt egentligen

spange
2008-02-26, 23:52
http://www.youtube.com/watch?v=TZwJRU2Q_kI


GAAAAAAAAH! den är fan hemsk

Jaws
2008-02-26, 23:55
När Doc Emmet. L . Brown lyckas få tillbaka Marty till 1985, YEEEAH

(Back to the future part I)

Greg
2008-02-26, 23:57
http://www.youtube.com/watch?v=TZwJRU2Q_kI


GAAAAAAAAH! den är fan hemsk

Ahhhh! Jag klarar inte den.

spange
2008-02-27, 00:00
Ahhhh! Jag klarar inte den.

inte jag heller, lika lite som när den kom:D

Henchman
2008-02-27, 00:29
När Rocco råkar döda katten i The Boondock Saints.

Favoritscenen är ju i samma film då de håller talet i domstolen. Får rysningar av det.

Gpajpen
2008-02-27, 00:39
http://www.youtube.com/watch?v=TZwJRU2Q_kI


GAAAAAAAAH! den är fan hemsk
Knäppt, jag reagerar inte ens på den. Men jag börjar stortjura av the butterfly effect så det är väl jag som är onormal :Virro

tp_88
2008-02-27, 00:41
The one and only:

9GK-Z1ptcfg

spange
2008-02-27, 00:44
Knäppt, jag reagerar inte ens på den. Men jag börjar stortjura av the butterfly effect så det är väl jag som är onormal :Virro

Hehe, ja det är enligt mig lite konstigt..kanske att det är lite bittert när han vaknar upp och upptäcker att han har bägge benen avsprängda*gah!* jobbigt läge

spange
2008-02-27, 00:45
The one and only:

9GK-Z1ptcfg

ROFL! kan hercules in new york måhända vara historiens bästa film?:D

Gpajpen
2008-02-27, 00:55
Hehe, ja det är enligt mig lite konstigt..kanske att det är lite bittert när han vaknar upp och upptäcker att han har bägge benen avsprängda*gah!* jobbigt läge
Nja det med armar/benen är mer tråkigt bara, tänker mest på slutet, inte det när han blir nån kostym i new york, utan det andra :D

tp_88
2008-02-27, 00:57
ROFL! kan hercules in new york måhända vara historiens bästa film?:D
Den är absolut med och slåss om den titeln, vissa scener är löjligt roliga. :D

grisbil3n
2008-02-27, 01:11
Det absolut värsta filmögonblicket, någonsin, måste vara från filmen Besökarna från 80 talet (?). Såg den som 10 eller 11 åring första gången. När demonen kommer fram i fönstret och dem ser honom utifrån.
Kan fortf. kolla på tomma mörka fönster ibland och få rysningar längs hela ryggraden. Enda bra svenska skräckfilmen, ever ^^

Ja du tack! Fy helvete va läbbig den va.

spange
2008-02-27, 01:11
Den är absolut med och slåss om den titeln, vissa scener är löjligt roliga. :D

typ slagsmålet med björnen:D den scenen tar död på mig:D

Tricklev
2008-02-27, 01:45
http://www.youtube.com/watch?v=TZwJRU2Q_kI


GAAAAAAAAH! den är fan hemsk

Antagligen den bästa musikvideon någonsin, låten är inte fel den heller.

Whistler
2008-02-27, 02:38
Luke, I am your Father! http://www.red-five.co.uk/forums/images/smilies/fight3.gif

Ja, den där är ju given.

När man som liten parvel såg Arnold skära ut sitt öga och öppna underarmen i The Terminator är ju också något man minns.

Annars är det väl när jag smygtittade på första Hajen-filmen som sitter för evigt etsad i minnet. Jag snabbspolade igenom det mesta av filmen, men jag minns tydligt när hajfiskaren åker med fötterna före ner i hajens gap i slutet och man får se mannen spruta blod ur munnen. Shit vad rädd jag var då. :)

När Arnold spräcker skjortärmen med bicepsen när hottien i Twins lutar sig mot honom i bilen är också en sån där scen som man inte släpper.

Jag minns rätt många filmer från när jag var liten/tonåring. Händer då och då att jag sitter och pratar med i dialogen på filmer jag bara sett en gång innan, och då var det tio år sedan jag såg den. Flickvännen hatar mig för det, hon kommer inte ihåg nåt från filmen hon såg veckan innan. *rolleyes*

egge
2008-02-27, 02:53
En filmögonblick som jag nog alltid kommer att minnas var när vi såg på Un Chien Andalou (Den Andalusiska Hunden) på filmkunskapen i gymnasiet. Det är en surrealistisk film från 1929(!) av Salvador Dalí och Luis Buñuel. I inledningsscenen klipper dom mellan en man som vässar sitt rakblad, månen och en kvinnas ansikte. Scenen slutar med att hennes öga blir uppskuret.

Ni kan ju spola den första minuten med förtexter men spana in scenen som börjar vid cirka 1 min och håller på i 40 sek.
51CBW6os3rk

OBS Kolla inte om du är känslig... OBS

Hennish
2008-02-27, 02:53
Haha! Eller scenen i Pulp Fiction när Bruce Willis ska rosta nåt i brödrosten och ser uzin ligga på bordet och så hör man hur toaletten spolas. Travoltas min när han kommer ut är så jävla oslagbar, herregud vilken scen, en av de bästa någonsin, sitter och garvar för mig själv bara jag tänker på den haha :D

Scratch89
2008-02-27, 08:17
Reservoir Dogs, när polisen blir torterad. Helt underbart hemsk scen.

Alltidxx
2008-02-27, 09:33
Haha! Eller scenen i Pulp Fiction när Bruce Willis ska rosta nåt i brödrosten och ser uzin ligga på bordet och så hör man hur toaletten spolas. Travoltas min när han kommer ut är så jävla oslagbar, herregud vilken scen, en av de bästa någonsin, sitter och garvar för mig själv bara jag tänker på den haha :DDå förstod man varför dom i armén trycker på att man aldrig går mer än 2,5m från sitt vapen.

raQblad
2008-02-27, 10:21
"Death? What do you all know 'bout death?"

Alltidxx: Nej, 1.25 meter är det...

hahavaffan
2008-02-27, 10:24
Den enda film då jag inte kunnat hålla mig från tårar är "Den otroliga vandringen". När djuren väl kommer hem igen fick jag ta i för kung och fosterland för att hålla mig och när sedan Shadow kommer efter haltande han också då går det bara inte att hålla emot.*cry*Haha fan vad sjukt. Jag storbölade också till den som liten unge :D

spange
2008-02-27, 10:47
En filmögonblick som jag nog alltid kommer att minnas var när vi såg på Un Chien Andalou (Den Andalusiska Hunden) på filmkunskapen i gymnasiet. Det är en surrealistisk film från 1929(!) av Salvador Dalí och Luis Buñuel. I inledningsscenen klipper dom mellan en man som vässar sitt rakblad, månen och en kvinnas ansikte. Scenen slutar med att hennes öga blir uppskuret.

Ni kan ju spola den första minuten med förtexter men spana in scenen som börjar vid cirka 1 min och håller på i 40 sek.
51CBW6os3rk

OBS Kolla inte om du är känslig... OBS

satana, det såg ju tamejfan riktigt äkta ut, fast det är så gammalt..gore från 1929*screwy* hade ingen aning om att Dali hade gjort en film...är den lika störd som hans målningar måste man ju nästan se den:D

Eddie Vedder
2008-02-27, 11:17
Haha fan vad sjukt. Jag storbölade också till den som liten unge :D

Jag törs inte se den idag, gissar att jag inte kan hålla mig nu heller.:D När det gäller djur så är jag nog ännu mer blödig idag än när jag var liten.

Motsatsen till den mest känslomässiga scenen jag minss är den mest sjukt roliga som sitter fast i mitt huvud. Det är "essen mein scheisse!" i "South Park - the movie", jag garvade tills jag fick ont i magen.:laugh: Och gång efter gång efter gång har jag sett samma scen och flabbar likföbannat VARENDA gång!:D :laugh:

ArcTiC
2008-02-27, 11:25
Bad Taste - En snubbe skjuter mot ett hus med ett raketgevär men rakteten åker igenom huset och träffar så småningom ett inte ont anande får

egge
2008-02-27, 11:59
satana, det såg ju tamejfan riktigt äkta ut, fast det är så gammalt..gore från 1929*screwy* hade ingen aning om att Dali hade gjort en film...är den lika störd som hans målningar måste man ju nästan se den:D

Visst ser det äkta ut, det vred sig lite i magen första gången man såg den. Dom använder ett hästhuvud så dom skär faktiskt upp ett öga på riktigt.

Den är garanterat lika skruvad som hans målningar. Hela finns på youtube, den är bara typ 15 minuter lång.

spange
2008-02-27, 13:00
Visst ser det äkta ut, det vred sig lite i magen första gången man såg den. Dom använder ett hästhuvud så dom skär faktiskt upp ett öga på riktigt.

Den är garanterat lika skruvad som hans målningar. Hela finns på youtube, den är bara typ 15 minuter lång.

nu, har jag kollat hela...ja..vafan säger man:D. Den var helt jävla störd. ett piano med en död åsna på, en avhuggen hand på gatan, myror som kryper ur en mans hand, inget hänger samman..I love it

HubertMetz
2008-02-27, 13:01
http://www.youtube.com/watch?v=1R-SGzR8TOE

clinteastwood
2008-02-27, 19:15
Öppningscenen till Once upon a Time in the West

clinteastwood
2008-02-27, 19:20
http://www.youtube.com/watch?v=j6UJZtCz1-cVad heter den där filmen när Tom Cruise kastar av sig kläderna?? Minns inte namnet...men minns scenen....:angel:

den här

wintersnowdrift
2008-02-27, 19:32
Prologen till första Sagan Om Ringen-filmen, när man fick rysningar av Howard Shores musik och Cate Blanchetts röst och förstod att detta skulle bli riktigt, riktigt bra.

//Kristin

Greg
2008-02-27, 19:35
http://www.youtube.com/watch?v=j6UJZtCz1-c

den här

Tror nog hon menar Eyes Wide Shut.

Aimar
2008-02-27, 19:57
Att ingen här har nämnt braveheart än, har sett den minst 7 gånger och fortvarande har man svårt att hålla tillbaka när han torteras och skriker freeeedoooooom innan han dör. Bästa filmen ever.

tuben
2008-02-27, 21:08
När Christopher Walken kör rysk roulette i The Deer Hunter

EmCeeMike
2008-02-27, 22:05
Scenen ur "den sista färden" när dom galna inavlade byborna våldtar och misshandlar flodresenärerna.

Sen har ju de flesta Terror på Elmstreet filmer etsat sig fast i bakhuvudet då jag var skräckfilmsfanatiker när jag var 8-10 kanske. Jag begriper inte varför jag tittade på de, jag var lika rädd varje natt att Robert Englund skulle komma och strimla mig i sömnen. Traumatiskt var de faktiskt

Herr Oberst
2008-02-27, 22:39
http://www.cinecultist.com/archives/shining_twins_1.jpg

Tricklev
2008-02-27, 23:08
Någon japansk (animerad) version av Frankeinstein som jag såg som liten, aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv, hela familjen var fasen i tårar, enda gången någonsin som min moder har förbjudit oss att se en film. Får rysningar längs ryggraden bara jag tänker på filmen, antagligaste den hemskaste film någonsin.

Greg
2008-02-27, 23:19
Någon japansk (animerad) version av Frankeinstein som jag såg som liten, aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv, hela familjen var fasen i tårar, enda gången någonsin som min moder har förbjudit oss att se en film. Får rysningar längs ryggraden bara jag tänker på filmen, antagligaste den hemskaste film någonsin.

Grät du för att den var hemsk (HORROR!), grät du för att den var ledsam, eller för att den var dålig?

Tricklev
2008-02-27, 23:20
Grät du för att den var hemsk (HORROR!), grät du för att den var ledsam, eller för att den var dålig?

Ledsam, oerhört dramatisk, tror inte jag hade klarat av att se den idag heller, trots att det har gått 10år(+) sedan jag sist såg den. Hemskaste filmen någonsin gjord, har ni aldrig gråtit till en film har ni aldrig sett den filmen.

Trance
2008-02-27, 23:23
Ledsam, oerhört dramatisk, tror inte jag hade klarat av att se den idag heller, trots att det har gått 10år(+) sedan jag sist såg den. Hemskaste filmen någonsin gjord, har ni aldrig gråtit till en film har ni aldrig sett den filmen.

Grave of the fireflies är väl liknande antar jag, inte direkt en film som man ser på första dejten direkt.

Krampus
2008-02-27, 23:25
Platoon har några riktigt starka moment. Scenen när Chris sitter i helikoptern och de tror att Sgt.Elias är död men han kommer springande ur skogen och sedan blir skjuten, faller ihop med händerna i luften... Stort. Vackert.

Nadreas
2008-02-27, 23:25
"Don't ever take sides against the family"

"Willard: Are you crazy God damnit? Don't you think its a little risky for some R&R?
Kilgore: If I say its safe to surf this beach Captain, then its safe to surf this beach. I mean I'm not afraid to surf this place, I'll surf this whole fucking place!"

EmCeeMike
2008-02-27, 23:36
Som någon annan nämnde; Big fish är en fin och emotionell film, tror också jag blev lite tårögd i slutscenerna. Den berör

Krampus
2008-02-27, 23:36
"Don't ever take sides against the family"

"Willard: Are you crazy God damnit? Don't you think its a little risky for some R&R?
Kilgore: If I say its safe to surf this beach Captain, then its safe to surf this beach. I mean I'm not afraid to surf this place, I'll surf this whole fucking place!"

Charlie don´t surf!!!*cupid*

Greg
2008-02-28, 00:00
Platoon har några riktigt starka moment. Scenen när Chris sitter i helikoptern och de tror att Sgt.Elias är död men han kommer springande ur skogen och sedan blir skjuten, faller ihop med händerna i luften... Stort. Vackert.

Jag storbölar varje gång jag ser den scenen.

Krampus
2008-02-28, 00:05
Jag storbölar varje gång jag ser den scenen.

En del av min moral är faktiskt byggd på den filmen..
Gör det som är rätt, även om situationen är för jävlig.

*Jag är lie full, men någotsådant.. :)

Greg
2008-02-28, 00:13
En del av min moral är faktiskt byggd på den filmen..
Gör det som är rätt, även om situationen är för jävlig.

*Jag är lie full, men någotsådant.. :)

Jag fick min första man-crush när jag såg den filmen.

Willem Dafoe *cupid*

Passar också på att bumpar upp mina största filmögonblick:

SC249jPbBDY

_lnF5gmEWQc

xBWqEV6NZMU

Osten80
2008-02-28, 00:14
Platoon har några riktigt starka moment. Scenen när Chris sitter i helikoptern och de tror att Sgt.Elias är död men han kommer springande ur skogen och sedan blir skjuten, faller ihop med händerna i luften... Stort. Vackert.

Likaså scenen när Barnes får frispel, och skjuter kärringen i huvudet. Efter det sätter de eld på byn, och en vacker scen utspelar sig när de går över fältet med barn i famnarna, och med byn brinnande bakom dem. Allt detta till "Adagio for strings" ljuva toner. Jag ryser varenda gång, trots att jag har sett den minst 20 gånger.

Krampus
2008-02-28, 00:15
Jag fick min första man-crush när jag såg den filmen.

Willem Dafoe *cupid*

Passar också på att bumpar upp mina största filmögonblick:


Alltså de borde fått Oscars hela bunten. Nu ska jag kolla på dina filmer.

pragmatist
2008-02-28, 00:15
Ingen film har gjort större intryck på mig än Bo Widerbergs Mannen på taket, som jag såg första gången när jag var 10 år. Proppfull med klassiska scener som etsar sig fast, som helikoptern som kraschar på Odenplan, den döda polisen som hänger i selen under den andra helikoptern, Martin Beck på mattpiskställningen... Och förstås Sven Wollters snopp. ;)

Galet bra film för att vara gjord i Sverige 1976.

Krampus
2008-02-28, 00:23
Likaså scenen när Barnes får frispel, och skjuter kärringen i huvudet. Efter det sätter de eld på byn, och en vacker scen utspelar sig när de går över fältet med barn i famnarna, och med byn brinnande bakom dem. Allt detta till "Adagio for strings" ljuva toner. Jag ryser varenda gång, trots att jag har sett den minst 20 gånger.

:)

Baan
2008-02-28, 00:25
Öppningscenen till Once upon a Time in the West

Riktigt bra, hela filmen är riktigt bra f.ö.

Baan
2008-02-28, 00:27
Deer Hunter är en bra film, gillar att den visar hur dom levde och hade det. Lite historia.

Mescreant
2008-02-28, 04:10
Någon japansk (animerad) version av Frankeinstein som jag såg som liten, aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv, hela familjen var fasen i tårar, enda gången någonsin som min moder har förbjudit oss att se en film. Får rysningar längs ryggraden bara jag tänker på filmen, antagligaste den hemskaste film någonsin.

Den är så jävla bra. :cryout:

Måste va denna: http://www.imdb.com/title/tt0270954/

Mescreant
2008-02-28, 04:16
When a fire breaks out in the woods, Emelie's mother is killed, and Franken can only rescue Emelie's grandfather. When Philip tries to shoot Franken, he is accidentally killed by the monster. Emelie thinks Franken did it on purpose and shoots his hand, and Franken is once again alone. He seeks refuge in a church, where gazes upon the crucifix, and notices that both Christ and himself has a hole though their hands, he breaks into tears, and begs god for forgiveness :cryout: :cryout:

Mescreant
2008-02-28, 04:22
Slutet är så fint också. (Förbannade 3min edit limit)

At the mountains, Inspector Bellbeau and his police force open fire on the monster. Emelie comes to his rescue, and for the first time, Franken speaks her name. Tired of a life he never wanted, the monster commits suicide by throwing himself of a cliff. Victor, driven mad by all the terror he caused, shoots himself in the chest. Inspector Bellbeau visits Franken's grave, as the red scarf Emily gave the monster blows away in the wind.

Henchman
2008-02-28, 05:44
http://youtube.com/watch?v=JKzM8xsQ5-U

Här är klippet ur The boondock saints.

Hades
2008-02-28, 07:35
http://youtube.com/watch?v=JKzM8xsQ5-U

Här är klippet ur The boondock saints.

Väldigt gripande scen, ja. Alla scener är bra i den filmen i och för sig :)

"And we shall flow a river forth to thee, my lord, to thee. And teeming with souls shall it ever be"