handdator

Visa fullständig version : Försover sig


aron
2003-05-17, 12:04
Om man försover sig, eller bara vaknar sent, vilket händer för mig rätt ofta, ska man då (om vi säger att man vaknar 13) skippa frukosten och gå direkt på lunchen eller gå på frukosten och skjuta upp allting? Hur gör ni?

Castro
2003-05-17, 12:10
Nyvaken eller?
Jag säger - mat som mat, tryck i dig så mycket du orkar. Vad du sen vill namnge din måltid spelar mindre roll.

aron
2003-05-17, 17:25
Originally posted by Castro
Nyvaken eller?
Jag säger - mat som mat, tryck i dig så mycket du orkar. Vad du sen vill namnge din måltid spelar mindre roll.

Så när man hör "Frukosten är dagens viktigaste måltid blablabla" Då menar dom bara att det är viktigt att få i sig nått på morgonen? Inte att få i sig speciell frukost? Typ Juice, Fil, Flingor, Ägg och så?

Nitrometan
2003-05-17, 17:31
Mat direkt när du vaknar!!!

Jag brukar döpa mina måltider till Anna-Lena...

Wilson
2003-05-17, 19:05
har lite av samma problem.. nu när man e ledig pga strejken, går man ju ibland upp 2 på dan.
Jag undrar då ifall det spelar någon stor roll att man går miste om frukosten? Kanske gör man ändå inte av med så mycket energi eftersom man sovit under tiden, så det spelar ingen roll?

tex: jag går upp 2. På den dan kanske jag missar sådär 2-3 mål eftersom jag är uppe kortare tid än vanligt.

King Grub
2003-05-17, 19:46
Originally posted by Wilson
har lite av samma problem.. nu när man e ledig pga strejken, går man ju ibland upp 2 på dan.
Jag undrar då ifall det spelar någon stor roll att man går miste om frukosten? Kanske gör man ändå inte av med så mycket energi eftersom man sovit under tiden, så det spelar ingen roll?

tex: jag går upp 2. På den dan kanske jag missar sådär 2-3 mål eftersom jag är uppe kortare tid än vanligt.

Risken är väl att det blir för lång tid mellan proteinintagen. Kolhydrater och fett är det säkert ingen fara med om man tillbringar tiden i sängen, men proteinet lagras inte på samma sätt, utan kräver ständiga påfyllningar.

Tompi
2003-05-18, 02:21
Det är inte bra att det blir för lång tid mellan måltiderna vilket det blir om man sover för länge. Om ni nu är så trötta kan ni ju alltid släpa er upp slänga i er lite frulle och sen fortsätta sova.
Eller ett ännu bättre förslag, använd eran lediga tid till att träna istället för att sova bort den:whipped: