handdator

Visa fullständig version : West Coast Riot -26e Juni Göteborg


mangs
2008-02-26, 09:37
Tänkte bara infomera om denna endagars punkfestival med bra band såsom Bad religion, NOFX, Millencolin och No fun at all

Punkfestival (http://www.westcoastriot.se/)

Boka biljett nu så ses vi där i Juni! :hbang:

Skall du bara gå på en festival i sommar så gå på den här annars blir du :banned

myggan
2008-02-26, 10:35
Jag skall dit. Blir fett. Hoppas solen skiner.

egge
2008-02-26, 15:16
Jag är sjukt sugen men har ingen polare som är intresserad. Får man komma in i kologemenskapen? :D

Ondskapelsen
2008-02-26, 18:10
Har redan biljett :).

NOFX!!!!

Torwald
2008-02-26, 18:25
Mm, vore kul att se NOFX och BR igen, men det krockar med P&L och det får bli prio i år...

hum
2008-02-26, 18:58
Bokade direkt vid biljettsläppet.

Trist bara att man missar p&l, vill ju se Pistols...

mangs
2008-02-27, 14:28
Kan ju uppdatera med att Flogging Molly och några andra band numera även de är inbokade. Det kommer bli fett röj hela dagen lång. Var så säkra. Tänk om de skulle kunna få dit Social Distortion med, då hade det varit guld.

Hur som, de första 1000 biljetterna går lös på 450 för att senare kosta 590 så boka nu...

Edit: Såg nu att alla priser säljs till 590:- så det gäller att skynda sig för att inte missa detta tillfälle. Klart att Kolozzeum skall ha en egen anhängarskara på plats iklädda Kollo-tröja.

zishen
2008-02-27, 14:57
Lyckas de får dit Pennywise och/eller Strung out utöver redan befintliga band kommer jag nog avlida...

egge
2008-02-27, 15:25
Nu är jag såhär >< nära att köpa biljett. Floggin Molly lyssnar jag ju också på. 70 % av min musik på datorn består av dom artisterna, typ.

Jo Pennywise hade också variit fett. Eller varför inte sleazerockarna från Norge, Turbonegro?
gnnnnnh. Snart har jag bestämt mig.

mangs
2008-02-27, 16:18
Kom igen nu, man vet inte när man nästa gång kommer få chansen att lyssna på så många bra band samtidigt, eller, ja inte samtidigt hoppas jag men efter varandra i så tät följd. Man kommer vara i extas i veckor efter detta.

Pennywise hade varit grymma att få hit de med.

stargate
2008-02-27, 16:23
vadå är det samtidigt som Peace and Love?

zishen
2008-03-13, 20:55
Lagwagon bokade nu också. Sjukt bra lineup de lyckas vaska fram.

egge
2008-03-13, 22:50
Lagwagon bokade nu också. Sjukt bra lineup de lyckas vaska fram.

Satan i helvete, det är ju typ alla mina favoritband. :hbang:
Biljetten är nu bokad!

Scratch89
2008-03-13, 23:05
Jag skulle gärna vilja gå, då många band är band jag lyssnar på. Dock är det inget riktigt dragplåster, då de liksom är band som har hängt med för att jag lyssnat på liknande band som blink-182.

Millencolin lockar dock...

kolle
2008-03-13, 23:21
Funderar starkt på det här, det var riktigt bra tryck på Flogging Molly-konserten på hultsfred förra året och jag lyssnar på samtliga bokade band. Får se om polarna är lika sugna som jag.

mangs
2008-03-14, 09:04
Det kommer bli riktigt fett kan jag lova. Många bra band och fler är på väg. :hbang:

egge
2008-03-14, 13:03
Det kommer bli riktigt fett kan jag lova. Många bra band och fler är på väg. :hbang:

Kommer det fler blir det system overload. :D
Jag kollade hur många låtar jag har av banden som är klara nu och det blev 289.

Torwald
2008-03-14, 13:05
I stort sett en tredjedel av min musiksamling kommer ju spelat på WCR. Tur att en annan tredjedel, med viss överlappning, kommer till P&L ;)

myggan
2008-03-14, 14:30
Ja, det är smått sjuk lineup dom har fått tag i. Jag har svårt att se hur dom skall pressa in ett spelschema på en dag utan att man får välja mellan 2 tunga band att kolla på.

2 dagars hade varit bättre :/

myggan
2008-03-14, 14:48
Dags att peppa lite kanske, släng in era favoritvideos/låtar med banden som kommer!

Här är Lagwagon med Sad Astronaut, från skivan Resolve.

lvQjrQ9a_cw

Gillar den här låten mycket pga storyn bakom den och texten.
Den är dedikerad till Lagwagons orginal trummis Derrick Plourde som valde att ta sitt liv 2005. Hela skivan handlar väl mer eller mindre om Derricks självmord och sorgen bakom det, och jag hörde något rykte om att Joey stängde in sig i sitt rum direkt när han fick nyheten och skrev stora delar av Resolve skivan i ren sorg. Vet inte om det är sant men jag tycker men jag älskar skivan i vilket fall. Det är känsloladdad och riktigt bra.

Scratch89
2008-03-14, 14:53
Ja, det är smått sjuk lineup dom har fått tag i. Jag har svårt att se hur dom skall pressa in ett spelschema på en dag utan att man får välja mellan 2 tunga band att kolla på.

2 dagars hade varit bättre :/

På Pier Pressure förra året hade de två scener, som stod precis bredvid varandra. Det gick då alldeles utmärkt att byta mellan scenerna väldigt effektivt, så många band hanns med. Det var stora namn även då. Neverstore, Blindside, Less Than Jake, Billy Talent, Avril Lavigne och My Chemical Romance. Det fanns även en scen inomhus i en av lagerlokalerna där mindre band som t.ex underbara Chemical Vocation spelade.

leetajz
2008-03-14, 15:07
Börja lyssna på R&B.

Torwald
2008-03-14, 15:13
På Pier Pressure förra året hade de två scener, som stod precis bredvid varandra. Det gick då alldeles utmärkt att byta mellan scenerna väldigt effektivt, så många band hanns med. Det var stora namn även då. Neverstore, Blindside, Less Than Jake, Billy Talent, Avril Lavigne och My Chemical Romance. Det fanns även en scen inomhus i en av lagerlokalerna där mindre band som t.ex underbara Chemical Vocation spelade.

Har CV producerat NÅGOT förutom EPn de släppte för hundra år sen? De är så jäkla hypade imo, fattar inte riktigt vad det handlar om. De har ju uppenbarligen dundergrymmebra låten Unspection, men vad har de släppt för vettigt sedan dess? Unspection har de ju lirat så länge jag kan minnas att jag har sett dem på sveriges demoscener. Grabbarna är jävligt trevliga dock!

EDIT: Sorry för OT.

EDIT2: Checkade deras Myspace, och Backseat Driver låter ju nyare. Lika bra som Unspection? Njaeee....

egge
2008-03-14, 16:57
Bara jag inte tvingas välja mellan Millencolin och NoFX. Jävla antiklimax isf.

Torwald
2008-03-14, 17:54
Bara jag inte tvingas välja mellan Millencolin och NoFX. Jävla antiklimax isf.

Då ska du fan välja NOFX ALLA GÅNGER!! De var senast här för ett par år sen (och då såg jag dem som tur är), men Millencolin lirar ju för böfvelen flera gånger om året!

egge
2008-03-14, 18:17
Då ska du fan välja NOFX ALLA GÅNGER!! De var senast här för ett par år sen (och då såg jag dem som tur är), men Millencolin lirar ju för böfvelen flera gånger om året!

Jo jag hade ju varit tvungen att ta NoFX då men samtidigt hade jag missat mitt favoritband. Hoppas jag slipper valet. Båda är ju ganska stora dragplåster så jag tror inte dom lägger deras konserter samtidigt.

Scratch89
2008-03-15, 12:46
Har CV producerat NÅGOT förutom EPn de släppte för hundra år sen? De är så jäkla hypade imo, fattar inte riktigt vad det handlar om. De har ju uppenbarligen dundergrymmebra låten Unspection, men vad har de släppt för vettigt sedan dess? Unspection har de ju lirat så länge jag kan minnas att jag har sett dem på sveriges demoscener. Grabbarna är jävligt trevliga dock!

EDIT: Sorry för OT.

EDIT2: Checkade deras Myspace, och Backseat Driver låter ju nyare. Lika bra som Unspection? Njaeee....

Japp, de har lite nyare material, vad jag har för mig. De håller på att spela in det nu. EPn är inte SÅ gammal, ett par år eller så va? De har ju spelat så mycket att de inte spelat in, vad jag fattar det som. Bytt bolag har de väl också gjort?
Underbart trevliga är de, jag hängde med dem och Adept in på Rockbaren för ett par veckor sedan. :D
(Har du hört Adept?)

Torwald
2008-03-15, 13:56
Jorå, jag har hört adept. De är väl polare med CV? Hehe spelat så mycket att de inte "hunnit med" brukar betyda att man antingen inte har material eller att man inte har resurser :D Men sure, skoj att de spelar in nytt.

Det var 04 eller 05 som de släppte EPn, och då var de väl ändå inte signade? Sjukt kass budget de fick för inspelningen i så fall, med tanke på hur mosat det låter. Dessutom, om de nu skulle ha BYTT bolag (från vad till vad udrar jag då, har alltid sett dem som ett osignat band, tills för ganska nyligen i så fall) så torde väl anledningen vara att man ska spela in nytt, så man undrar lite vad som har hänt...

Nog med OT :D

Scratch89
2008-03-16, 01:20
Adda mig på msn. Du ska få lite good shiet. Jag loggar in imorgon nån gång...

egge
2008-04-04, 10:19
Nya band!

Comeback Kid (CAN)
De Lyckliga Kompisarna (S)
Neverstore (S)
Sista Sekunden (S)
Splitside (S)


Måste erkänna att av dessa så känner jag bara till DLK men fan vad kul med lite dricka sprit och hålla käften-punk.

egge
2008-06-12, 12:58
Wowowo! Spelschemat är spikat. Grym avslutning på kvällen!!
->program<- (http://www.westcoastriot.se/program.asp)

mangs
2008-06-12, 20:55
Schysst,,
ok mitt schema kommer se ut enligt följer:

De Lyckliga Kompisarna (S) 13:30 - 14:15
No Fun At All (S) 14:30 - 15:15
Tiger Army (US) 16:20 - 17:05
Lagwagon (US) 17:15 - 18:15
The High Hats (S) 18:10 - 18:40
Flogging Molly (US) 19:00 - 20:00
Bad Religion (US) 20:15 - 21:15
Millencolin (S) 21:30 - 22:30
NOFX (US) 22:45 - 00:00




Troligtvis kommer jag däcka efter Bad Religion men det är ju en annan femma.

myggan
2008-06-22, 14:38
Jag är nöjd med spelschemat. Inga krockar alls bland mina favoriter.
Mest av allt ser jag fram emot Lagwagons spelning och Bad Religion.

Torwald
2008-06-22, 14:46
Funderar på att dra till gbg i helgen i alla fall, finns det biljetter kvar tror ni? Vill ju se Bad Religion!

Scratch89
2008-06-22, 16:08
NoFX och The Used krockar, kul.

Torwald
2008-06-22, 16:26
NoFX och The Used krockar, kul.
Lite synd, men för min del blir det nofx före used alla gånger!

Fed up
2008-06-22, 22:35
Ja, det är synd att jag missar det. Mitt band spelar i Munkedal dagen efter så jag måste vara hemma och repa och peppa, men ni får komma dit dagen efter vettja! Bara runt hörnet ju. http://www.punkillegal.com/

Skulle vilja se:
Comeback kid->Men de ska jag se på tisdag i Malmö så där överlever jag
Sista sekunden->Men de har jag sett flera gånger och ska (nog) se på onsdag i Malmö så där överlever jag (de är från malmö)
Moderat Likvidation->Åh! Moderat likvidation! Tröstar mig med att de antagligen ändå bara är trista gubbar nuförtiden.

egge
2008-06-25, 13:03
Wowowowo, imorgon bär det av till götet.
Det var ju satan att man alltid ska vara så sent ute med att boka men nu har jag fixat sovplats.
Jag är sjukt nöjd att inte dom 3 viktigaste banden krockar, Millencolin, NoFX och Lagwagon.

mangs
2008-06-27, 14:09
Då är man tillbaka efter denna tillställning. Vad tycker ni andra som var där?
Vädret var helt ok trots allt och de jättehöga priser samt milslånga löerna som många varnat för var verkligen överdrivna. Man kunde röra sig ganska fritt mellan scenerna och man fick tag i öl bekvämt och enkelt.

Banden då? Ger ett litet utlåtande om de banden jag tittade mest på:

Ticking Bombs- Överaskande bra. 3+

No fun at all- Första spelningen på många år och de verkade lite nervösa, de körde av hitlåtarna och någon ny låt från skivan som skall komma till hösten. Första gången jag såg dem live, de spelade bra men de var lite för mycket Svenssons för att stå på en punkfestival, både klädsel och framträdande var lite som om de plockats upp från deras baksidor i trädgården där de satt och grillade. Bäst: -Bra jobbat i Pitten (på klockren Örebro-dialekt) 4

Comeback kid- Bra ös och aggresivitet, Bäst var sångarens energi som fick igång den något trögstartade publiken. 3

Tiger Army- Deras speciella stil med Pchycobille-punk verkade gå hem och de fick nog ett stort antal lyssnare efter dagens framträdande, synd bara att ljudet var så kass på denna spelningen. 4

Lagwagon- Kändes mest som, jaha, de fungerade som ljudkuliss men tycket inte de levererade utan de vara ganska intetsägande. 2

Flogging Molly- Inte speciellt mycket punk men ändå ösigt, fick nog många nya beundrare med och jagsom inte är så inbiten fantast lovade mig själv att lyssna mer på dessa i fortsättningen. 4

Bad Religion- Dagens höjdpunkt för mig. Jag hade enorma förväntningar både på vilka låtar de skulle spela samt hur de skulle framföras. Jag befann mig 5 meter från scenen där mest action fanns. Rejält ös med bra tempo och inte så mycket dö-snack. Det spelades mycket blandat från egentligen alla deras skivor, inte så mycket från deras senaste (utmärkta) The new maps of hell och missen var väl egentligen at tde spelade en 3-4 låtar som publiken knappt kunde eller ville röja till, detta tog bort lite av den annars magnifika stämningen. Timmen gick fort och jag saknade några låtar men totalt sätt ett gott dagsverke. 4

Millencolin- De har växt från ett litet band till ett större band, på gott och ont. Det spelades inte mycket från deras första och bästa skivor och det var lite väl trallvänligt och glatt för min smak. Inte så mycket ös utan mer radioskval men jag tycker ändå de gjorde bra ifrån sig. 3

NOFX- Kvällens avslutning. Jag vet att de gilalr att skämta och snacka skit men här blev det för mycket. På lite drygt en timme spelade de kanske 7-8 ösiga låtar, 5-6 luhgnare låtar och resten av tiden stod de mest och flamsade och pratade om alla religioner som de hatade samt hur mycket de tyckte om Bad Religion, Randy och Lagwagon. Dock hörde jag från NOFX-fasn att detta var det bästa de någonsin sett så jag kanske var ovanligt gnällig. Bäst var annars när de fick med sig Greg Hetson samt Jay Bentley från bad Religion upp på scen och körde We're only gonna die. 2


Totalt sett blev det en heldag som var bra men jag hade enorma förväntningar som bara delvis uppfylldes. Jag saknade lite ös och specialnummer. Tex borde de ta tillfället i akt att bjuda in varandra och jamma med de andra banden. Det som skulle kunna blivit en fantasktisk dag med tanke på line-upen blev nu istället bara bra och får betyget 3+. Blir det någon liknande tillställning nästa år får jag se om jag åker dit men jag föredrar nog att gå på bandens egna spelningar när de alla får lite mer tid, 1 timme per framträdande är lite kort med tanke på hur många låtar många av dessa banden gjort.

egge
2008-06-27, 19:20
Äntligen hemma igen, långa tågresor är såå dryga.

Följer mangs exempel och betygsätter de framträdande som jag såg. Tyvärr missade jag Randy kom jag på nu när jag spanade in schemat. Då satt jag och käkade och lyssnade på Flogging Molly på lite avstånd. Jäkla miss.

DLK - Det var ganska glest med folk men när dom öste på med klassiker som Dricka sprit och hålla käften och Hockefrilla kunde man ju inte annat än och stå och njuta. Vad heter låten där dom sjunger om rymden? Vet att jag har den men hittar den inte.
4/5

No Fun At All - Lite smått tråkiga på scen och inga jag har lyssnat speciellt mycket på men ett par låtar hängde man med i. Höjdpunkterna var när vattensamlingar blåste ner från scentaket och dränkte dom som stod precis framför mig men jag klarade mig helt och hållet.
3/5

Comeback Kid - Sågs från ölområdet men stod man precis vid staketet hade man perfekt 'view'. Riktigt bra ös. Har tyvärr inte lyssnat så mycket på dom så igenkänningsfaktorn var låg. Sångaren hade en jävla energi. Fattar inte hur kan skriksjunga så utan att sabba rösten. Imonerande.
4/5

Här tog jag en liten paus och gick och kollade lite på Grim Sideshow-grejen. Han se slutet på Tysta Mari spelningen och dom verkade hålla igång jävligt bra.

Lagwagon - Fastnade i t-shirtkön och var nära att missa första låten men jag han fram precis i tid. Tycker tvärtemot mangs, dom levererade en fett bra spelning. Kanske beror på att jag gillar dom så mycket att jag har svårt att dissa dom. Bra energi från sångaren och många låtar man kände igen.

Flogging Molly spelningen såg/hörde jag lite längre ifrån, tog lite käk och satte mig ner en stund, ryggen gillar visst inte att stå en hel dag. Har inte lyssnat på dom särskilt mycket men Drunken lullabies och Whats left of the flag är grymt sköna låter. Får inget betyg för att jag inte såg hela.

Bad Religion - Sågs från området till den andra scenen så jag missade stämningen lite där men där verkade finnas en hel del fans. Dom skötte sig bra och jag kände igen en del låtar även fast dom inte har varit några favoriter tidigare (kanske blir nu dock. Sitter och lyssnar på dom nu). 3/5

Millencolin - Finns inte så mycket att säga. Har varit mitt favoritbanden sedan början på 00-talet då jag först hörde dom. Blandade klassiska låtar med lite nyare. Hela fyra låtar från favorit albumet (gissa vilket?). Stod långt fram och hoppade och sjöng som en galning. Går inte att betygsätta för jag älska Millencolin. :D

NoFX - Kom inte så långt fram som jag ville, var knökfullt. Håller inte med mangs här heller. Visst hade dom kunnat skippa några skämt och lira några fler klassiker men det känns ändå så jävla NoFX att snacka skit om religion och publiken och allt så jag är nöjd ändå. Kanonavslutning på en grym dag.
4/5

egge
2008-06-27, 19:52
Äsch Bad Religion får en 4a. Som ni ser kan jag inte dela ut dåliga betyg, är för subjektiv. Jag menar detta var ju alla världens bästa band alla kategorier (undantaget Stones då) så det är klart att jag gillar vad jag hör och ser. :D

Allt som allt blev det en riktigt lyckad dag. Visst finns det småsaker att störa sig på. Man blir alltid lika besviken när man beställer en stor stark på en sådan här tillställning och får lättöl. Hade väl fått lägga en tusing i öltältet för att bli berusad och då är jag ändå en lättviktare. Och varför slängde dom korkarna när man köpte en petflaska? Wtf liksom. Betalade jag inte för korken också?
Pissoarerna är ju smidiga för att slippa toaköerna men det blev ju lite skabbigt mot slutet av kvällen när alla svämmade över. Ett minus också för att t-shirt försäljningen var ett jävla kaos. Fia fler stånd eller ordna upp lite bättre köer till nästa år.

Skrev jag att jag var sjukt nöjd med dagen? :D
Perfect Government är nog NoFX's bästa låt efter Eat the Meek.

Förresten såg en jävla massa fotografer. Finns det bilder på någon sida? Lite recensioner också kanske. Svalt mediaintresse tycker jag.

mangs
2008-06-27, 22:48
Kul att höra Egge,

Jag tror nog som du att man blir vöäldigt partisk och hyllar de man själv gillar. personligen har jag aldrig varit ett NOFX-fan men även om jag varit det hade jag blkvit lite sned om de använde halva tiden de fick att spela på till att snacka skit och sedan använda en kvart för lugna reggae-låtar och då köra mer klassisk ös-musik bara en fjärdedel av tiden. Hade BR gjort samma sak hade jag börjat gråta.


En sak till var att blåsten sabbade ljudet rätt bra på många av spelningarna. Stod man en bit ifrån blev ljudet sådär.

Kolla in festivalfoto, de har fått upp bilder.

Scratch89
2008-06-27, 23:27
Spelade Millencolin något från Pennybridge Pioneers eller Life On A Plate?

De kastar korkarna av säkerhetsskäl, för övrigt. Förra året och i år har jag vänner som jobbat som funktionärer, och tydligen är det rätt vanligt (eller ja, inte nu när de tar bort korkarna) att man köper flaskor och skakar dem så våldsamt att de blir så hårda att man kan använda dem som vapen och slåss, eller kasta upp på scen. Kork suger ju ändå.

tron
2008-06-28, 00:16
Spelade Millencolin något från Pennybridge Pioneers eller Life On A Plate?

De kastar korkarna av säkerhetsskäl, för övrigt. Förra året och i år har jag vänner som jobbat som funktionärer, och tydligen är det rätt vanligt (eller ja, inte nu när de tar bort korkarna) att man köper flaskor och skakar dem så våldsamt att de blir så hårda att man kan använda dem som vapen och slåss, eller kasta upp på scen. Kork suger ju ändå.

Vad menar du egentligen med det där sista, att kork suger?

tron
2008-06-28, 00:20
Ett grymt band var Sista Sekunden. Riktigt härliga live.

Scratch89
2008-06-28, 00:21
Jag tycker inte om korkar. Ungefär som Guybrush; han tycker inte om porslin.

egge
2008-06-28, 08:32
Spelade Millencolin något från Pennybridge Pioneers eller Life On A Plate?

De kastar korkarna av säkerhetsskäl, för övrigt. Förra året och i år har jag vänner som jobbat som funktionärer, och tydligen är det rätt vanligt (eller ja, inte nu när de tar bort korkarna) att man köper flaskor och skakar dem så våldsamt att de blir så hårda att man kan använda dem som vapen och slåss, eller kasta upp på scen. Kork suger ju ändå.

Dom lirade No Cigar, Fox, Penguins and Polarbears och The Ballad från Pennybridge. Från Life on a Plate var det bara Bullion vad jag kommer ihåg, kan ha varit någon mer.

Då förstår jag. Var en del idioter som kastade saker mot scen hela tiden.

myggan
2008-06-28, 13:28
Jag såg halva DLK (var sån kö så folk hann inte komma in i tid vilket var synd), No Fun At All, Lagwagon, Flogging Molly, Bad Religion, Millencollin sen var jag helt slutkörd och knallade hemåt. :)

Var riktigt kul att se alla band även om det kändes lite typiskt festival-oinspirerat från olika håll, som det tyvärr ofta blir på såna här events.

Flogging Molly var dagens höjdpunkt för mig. Bra på skiva men RIKTIGT sköna live.
Hoppas dom kommer tillbaks till Sverige snart och kör en vanlig konsert. Då är jag lätt där!

mangs
2008-07-31, 10:43
Flogging Molly var dagens höjdpunkt för mig. Bra på skiva men RIKTIGT sköna live.
Hoppas dom kommer tillbaks till Sverige snart och kör en vanlig konsert. Då är jag lätt där!

Har förr mig att de tillsammans med Dropkick Murpys skall spela på Malmöfestivalen i Augusti. :)