handdator

Visa fullständig version : Hur träffar man brudar?


zydar
2008-02-25, 23:48
HEj


Jag har allvarliga problem med att träffa brudar/chicks/tjejer/tösar.
Ändå stället jag typ har en konvensation med dessa varelser är på krogen när jag är full och pratar som en annan idiot.
Gillar inte krogen så mycket.
Vill ha en flickvän, men verkas sakna sociala förmåger att kunna träffa nån nykter.



Hur gör man? *gah!*

Handcuff
2008-02-25, 23:55
Ja hur gör man :D

Mental
2008-02-25, 23:56
Tja, jag hittade min på bussen :)

Håll ögonen öppna, det fins underbara flickor lite överallt. Stirra dig inte blind på krogen.

Tricklev
2008-02-25, 23:56
1. Regga dig på valfri cumminty sida.
2. Stöt på allt du ser, och jag menar verkligen allt.
3. ?
4. Doppa.

Ungefär så, vad du gör i 3an spelar ingen större roll, alltid någon brud som nappar iaf. ;)

beckman88
2008-02-25, 23:56
Antar att eftersom att du hänger på kollo har ett gym att gå till? Skulle säga att gymmet är det bästa stället. eller ta bort tummen ur röven och snacka med främlingar på stan? Krogen är det sämsta om du letar efter något långvarit tycker jag.

sissa
2008-02-25, 23:59
Ser till att man träffar folk i allmänhet. ( Går på tillställningar,middagar, har ett jobb, går i skola, går en kurs osv osv)

Eller så träffar man nån genom nätet

Zynter
2008-02-25, 23:59
svårt de dära vet faktiskt inget direkt tips mer än att det är hos dig bollen ligger. Försök få kontakt ta den snyggaste bruden du ser inne på willys och starta en konversation :)

Gpajpen
2008-02-25, 23:59
99% av alla brudar/chicks/tjejer/tösar har jag träffat på krogen, sista 1% har jag träffat på krogen efter att först snackat med dom på msn.
:(:)

Krampus
2008-02-26, 00:00
HEj


Jag har allvarliga problem med att träffa brudar/chicks/tjejer/tösar.
Ändå stället jag typ har en konvensation med dessa varelser är på krogen när jag är full och pratar som en annan idiot.
Gillar inte krogen så mycket.
Vill ha en flickvän, men verkas sakna sociala förmåger att kunna träffa nån nykter.



Hur gör man? *gah!*

Bara var dig själv, det har du igen om det blir något senare. Och så måste du våga sattsa och klara av att ta en motgång. Det finns ngn för alla. :)

Durre
2008-02-26, 00:00
Okej grabben, för de första varför vill du inte fråga någon som du är intresserad av? Du kan hålla dig lite neutral och fråga om de vill ta en fika någon tråkig dag för att ha det lite roligare. Du har ju inget att förlora, säger de nej så är det bara ett nej. Får du en riktig diss är det bara att skratta åt tjejen(nu kommer du endå inte få en sådan diss, annars är de fel på hon).

Att få kontakt med någon tjej är ju inte svårt, hamnar du i någon spontan konversation så är det väl bara att fråga om ni pratat en stund. Du kanske skall ställa in dig på att få fler tjejkompisar och därifrån glida in mer och mer och du sedan kan börja ragga"neutralt" med en fika.

På krogen ska du väl ta det lugnare med alkholen, nästan här bästa raggstället är men de finns väl skitit folk överallt (alltså jag tycker krogen är bästa :)).

Piranha
2008-02-26, 00:02
99% av alla brudar/chicks/tjejer/tösar har jag träffat på krogen, sista 1% har jag träffat på krogen efter att först snackat med dom på msn.
:(:)

Med 1% utslag på msn kräver det då att du raggat upp minst 99 donnor på krogen.

Starkt jobbat pg.

maaherra
2008-02-26, 00:02
10 set bänkpress, ett linne och närmsta krog. Woila!

Durre
2008-02-26, 00:02
Tja, jag hittade min på bussen :)

Håll ögonen öppna, det fins underbara flickor lite överallt. Stirra dig inte blind på krogen.

Den dära är verkligen sann, har blivit förvånad över väldigt många tjejer som man inte känner och så kommer något på tal, sedan kan det bli en konversation i timmar och man blir vänner eller vad man nu tänkt sig, finns väldigt trevligt folk.

Gpajpen
2008-02-26, 00:04
Med 1% utslag på msn kräver det då att du raggat upp minst 99 donnor på krogen.

Starkt jobbat pg.
K-g om jag får be.

Racso
2008-02-26, 00:10
Beror ju på vad du vill. "Flickvänsmaterial" förekommer inte i några större mängder alls på krogen. Är det dock töm och glöm som gäller så funkar det väl.

Om du inte gillar krogen men fortfarande bara vill ligga så är tricklevs tips ganska bra.


Om du vill ha nåt seriöst så får du exponera dig, alltså vistas på ställen sådana tjejer du gillar är på (Nej, inte makeup store, utan typ jobbet, plugget...)

Psychological
2008-02-26, 00:11
HEj


Jag har allvarliga problem med att träffa brudar/chicks/tjejer/tösar.
Ändå stället jag typ har en konvensation med dessa varelser är på krogen när jag är full och pratar som en annan idiot.
Gillar inte krogen så mycket.
Vill ha en flickvän, men verkas sakna sociala förmåger att kunna träffa nån nykter.



Hur gör man? *gah!*


Money , money , money *drool*

Racso
2008-02-26, 00:12
Det där med att du inte kan/vågar prata med tjejer nykter är något du måste komma över om du inte vill vara celibat, eller alltid behöva supa ner dig om du ska till konsum (utifall det skulle finnas en pudding där)

NiXPhoenix
2008-02-26, 00:12
Har samma problem som du Zydar.
Nära noll erfarenhet av både tjejer och krogen.


Har spanat på en fin tjej på gymmet sen hon började där för nästan 1½ år sen.. . Precis efter årsskiftet tog jag mod till mig och hejade på henne. Det går fort för mig. Har faktiskt gjort det två gånger tidigare men då har hon inte hört, har alltid hörlurar i öronen. *gah!*
Sen dess att jag hejade på henne har jag typ sett henne tre gånger. :( Hon kör såna där "pass" och är alltid assnabb i själva gymmet om hon ens kör där. Kör några övningar på 10-15 minuter, sen försvinner hon.

Racso
2008-02-26, 00:13
Money , money , money *drool*

De flesta behöver inte betala för att få ligga... Pengar ger dig inte *****. (Iaf inte sån man vill ha)

Piranha
2008-02-26, 00:15
Har samma problem som du Zydar.
Nära noll erfarenhet av både tjejer och krogen.


Har spanat på en fin tjej på gymmet sen hon började där för nästan 1½ år sen.. . Precis efter årsskiftet tog jag mod till mig och hejade på henne. Det går fort för mig. Har faktiskt gjort det två gånger tidigare men då har hon inte hört, har alltid hörlurar i öronen. *gah!*
Sen dess att jag hejade på henne har jag typ sett henne tre gånger. :( Hon kör såna där "pass" och är alltid assnabb i själva gymmet om hon ens kör där. Kör några övningar på 10-15 minuter, sen försvinner hon.

Du får väl anstränga dig lite, du får offra dig och köra såna där "pass".

Chrillee
2008-02-26, 00:17
Ja, normala tjejer går verkligen aldrig på krogen, dem sitter hemma på helgerna och önskar att Mr. right ska ramla in med posten, bara slödder där rent ut sagt...

Satsa på tanten i receptionen på kneget ist!

Durre
2008-02-26, 00:17
Ja offra dig, det är mannens plikt att jaga!

Racso
2008-02-26, 00:20
Ja, normala tjejer går verkligen aldrig på krogen, dem sitter hemma på helgerna och önskar att Mr. right ska ramla in med posten, bara slödder där rent ut sagt...

Satsa på tanten i receptionen på kneget ist!

Hehe 19år?

Osten80
2008-02-26, 00:23
Krogen suger svårt.

PowPow
2008-02-26, 00:30
Varför har folk så mycket mot att träffa folk på krogen? Är det bara slödder ni träffar på krogen så kan det kanske vara en god idé att byta krog. Eller så slutar ni helt enkelt med att försöka närma er kvinnorna som sitter ensamma i baren och varvar red bull/vodka med gula blend.

Även trevliga människor går på krogen.

NiXPhoenix
2008-02-26, 00:31
Du får väl anstränga dig lite, du får offra dig och köra såna där "pass".



Haha, nää.
Kommer inte hända, inte inom överskådlig framtid iaf. Har aldrig nånsin kört ett "pass" och gått där i snart sex år. Håller mig borta från det.
Kondition och koordination som en jaa.. vet inte vad. Skulle skämma ut mig redigt. :D

Robbin
2008-02-26, 00:34
Varför har folk så mycket mot att träffa folk på krogen? Är det bara slödder ni träffar på krogen så kan det kanske vara en god idé att byta krog. Eller så slutar ni helt enkelt med att försöka närma er kvinnorna som sitter ensamma i baren och varvar red bull/vodka med gula blend.

Även trevliga människor går på krogen.

+1 på den.

Man behöver ju inte satsa på de äckligaste brudarna bara för att man är lite full. Jag tycker att krogen är en guldgruva om man har bråttom att hitta en flicka att göra saker med. Typ kramas.

Racso
2008-02-26, 00:35
Varför har folk så mycket mot att träffa folk på krogen? Är det bara slödder ni träffar på krogen så kan det kanske vara en god idé att byta krog. Eller så slutar ni helt enkelt med att försöka närma er kvinnorna som sitter ensamma i baren och varvar red bull/vodka med gula blend.

Även trevliga människor går på krogen.

Haha fan vad äckligt det lät...


Jag vill inte ha en brud som går hem med en kille första kvällen, det är väl därför jag är lite emot.

PowPow
2008-02-26, 00:37
Haha fan vad äckligt det lät...


Jag vill inte ha en brud som går hem med en kille första kvällen, det är väl därför jag är lite emot.

Varför skulle man gå hem med någon första kvällen bara för att man träffas på krogen då?

maaherra
2008-02-26, 00:38
+1 på den.

Man behöver ju inte satsa på de äckligaste brudarna bara för att man är lite full. Jag tycker att krogen är en guldgruva om man har bråttom att hitta en flicka att göra saker med. Typ kramas.

Din avatartext fick helt plötsligt en ny innebörd.

Annars sätter jag +1 på PowPow jag med.

Robbin
2008-02-26, 00:38
Jag vill inte ha en brud som går hem med en kille första kvällen, det är väl därför jag är lite emot.

Du får nog sluta dröma lite då, jag tror alla tjejer går hem med någon första kvällen ifall dom känner att den där killen passar dom.

gatewarden
2008-02-26, 00:38
Haha fan vad äckligt det lät...


Jag vill inte ha en brud som går hem med en kille första kvällen, det är väl därför jag är lite emot.

Det här har alltid funkat. Gå ut med en polare på krogen, håller sig lagom nykter. Sätter sig ner vid ett bord och snackar med polaren och skrattar, ser man ett par nice brudar så vinkar man till sig dom. Sen dansar man, bjuder på någon drink och sen kirrar man nummret, problemet löst.

Racso
2008-02-26, 00:40
Varför skulle man gå hem med någon första kvällen bara för att man träffas på krogen då?

Jag har väl bara "otur" kanske...

(självklart är inte alla brudar på krogen "töm och glöm")

Gpajpen
2008-02-26, 00:41
Det här har alltid funkat. Gå ut med en polare på krogen, håller sig lagom nykter. Sätter sig ner vid ett bord och snackar med polaren och skrattar, ser man ett par nice brudar så vinkar man till sig dom. Sen dansar man, bjuder på någon drink och sen kirrar man nummret, problemet löst.
Äntligen ! +1

Tricklev
2008-02-26, 00:42
Låt mig berätta en hemlis, dom brudarna ni träffar ute på krogen, det är samma tjejer som dom ni träffar på arbetet, på internet, i Ica, mm. Japp, förstår att detta kommer som en chock för vissa, men krogtjejerna sover inte bort hela dagarna och veckorna, för att sedan gå ut på krogen på nätterna och suga blod ur intet anande män, eller kvinnor, om det är en bra film.

Racso
2008-02-26, 00:43
Låt mig berätta en hemlis, dom brudarna ni träffar ute på krogen, det är samma tjejer som dom ni träffar på arbetet, på internet, i Ica, mm. Japp, förstår att detta kommer som en chock för vissa, men krogtjejerna sover inte bort hela dagarna och veckorna, för att sedan gå ut på krogen på nätterna och suga blod ur intet anande män, eller kvinnor, om det är en bra film.

Alla ser inte ett nöje i att gå på krogen och/eller supa.

Tricklev
2008-02-26, 00:45
Alla ser inte ett nöje i att gå på krogen och/eller supa.

Det är jag medveten om, men det sättet som vissa i tråden snackar om "tjejer på krogen" får mig nästan att bli mörkrädd.

BajareN
2008-02-26, 00:47
Köp boken the game av Neil Strauss. Den borde få dig på andra spår

sissa
2008-02-26, 00:48
Jag har väl bara "otur" kanske...

(självklart är inte alla brudar på krogen "töm och glöm")

Hurdå otur?
Brukar du testa om de är med på att följa med och dissar om de säger ja, eller har du haft "oturen" att tjejer varit med på det du velat?:confused:

Racso
2008-02-26, 00:48
Det är jag medveten om, men det sättet som vissa i tråden snackar om "tjejer på krogen" får mig nästan att bli mörkrädd.


Nä verkligen, har träffat några ex på krogen, det jag inte gillar eller blir lite "äcklad" av är fulla brudar som är som man själv var när man var 14...

Racso
2008-02-26, 00:50
Hurdå otur?
Brukar du testa om de är med på att följa med och dissar om de säger ja, eller har du haft "oturen" att tjejer varit med på det du velat?:confused:

Nope, jag brukar som sagt inte fiska på krogen. (skrev ovan vad jag menade)

Zynter
2008-02-26, 00:55
Frågan är väll egentligen vad du letar efter för typ av tjej?

Racso
2008-02-26, 00:56
Kan klar göra för det känns som ett fett missförstånd är på G.

Exempel: (för en månade sen ungefär, en mening.)

"Hej, du ska sova hos mig ikväll"

Jag har ALDRIG sett tjejen och vad jag vet känner hon inte mig, vet inte ens jag heter.

DET är inte riktigt vad jag letar efter...

PowPow
2008-02-26, 00:57
Kan klar göra för det känns som ett fett missförstånd är på G.

Exempel: (för en månade sen ungefär, en mening.)

"Hej, du ska sova hos mig ikväll"

Jag har ALDRIG sett tjejen och vad jag vet känner hon inte mig, vet inte ens jag heter.

DET är inte riktigt vad jag letar efter...

Det lär väl ha funnit fler än hon där?
OCh om alla är sådana, så byta umgänge. Förutsatt att du tycker om att gå ut på krogen och dyligt såklart. Tycker du inte det är trevligt, så är det ju bara till att stanna hemma :)

maaherra
2008-02-26, 00:58
Kan klar göra för det känns som ett fett missförstånd är på G.

Exempel: (för en månade sen ungefär, en mening.)

"Hej, du ska sova hos mig ikväll"

Jag har ALDRIG sett tjejen och vad jag vet känner hon inte mig, vet inte ens jag heter.

DET är inte riktigt vad jag letar efter...

Inte jag heller, men inte hade jag tackat nej. Förutsatt att hon såg hyffsad ut.

Racso
2008-02-26, 01:00
Det lär väl ha funnit fler än hon där?
OCh om alla är sådana, så byta umgänge. Förutsatt att du tycker om att gå ut på krogen och dyligt såklart. Tycker du inte det är trevligt, så är det ju bara till att stanna hemma :)

Men JA, det är ju det jag säger. :) ALLA är inte så, men det är SÅNT som ger en lite avsmak.

Krogen är skitkul, typ träffa folk, festa. Men jag går inte ut för att "fixa f*tta"

Racso
2008-02-26, 01:01
Inte jag heller, men inte hade jag tackat nej. Förutsatt att hon såg hyffsad ut.

När hon knappt kan stå, så hoppas jag att du hade gjort det. Jag gjorde det iaf.

maaherra
2008-02-26, 01:11
När hon knappt kan stå, så hoppas jag att du hade gjort det. Jag gjorde det iaf.

Då är det lite andra premisser.

Troll
2008-02-26, 01:25
Jag tycker inte krogen är någon hit om man letar efter något seriöst.

Jobbet eller skolan skulle jag nog råda dig till.
Möjligen kan du ju ha efterfest (om du får några att komma), då är det lite lugnare och lättare att sitta och prata. (men det leder oftast till sex och sen är det tack och hej dagen/veckan/månaden efter). :cheers: *flex* :naughty: :kinky: :smokin:
Men det är bara min mening.

Chrillee
2008-02-26, 01:35
Hehe 19år?

Nah ironi tror jag...

Så kul att alla fortfarande kör på den termen "På krogen finns det enbart fnask".

Kom igen nu.

Racso
2008-02-26, 01:37
Nah ironi tror jag...

Så kul att alla fortfarande kör på den termen "På krogen finns det enbart fnask".

Kom igen nu.

Så kul att du fortfarande inte läser mina "inlägg".

Kom igen nu.

Chrillee
2008-02-26, 01:45
Så kul att du fortfarande inte läser mina "inlägg".

Kom igen nu.

Beror ju på vad du vill. "Flickvänsmaterial" förekommer inte i några större mängder alls på krogen. Är det dock töm och glöm som gäller så funkar det väl.

Om du inte gillar krogen men fortfarande bara vill ligga så är tricklevs tips ganska bra.


Om du vill ha nåt seriöst så får du exponera dig, alltså vistas på ställen sådana tjejer du gillar är på (Nej, inte makeup store, utan typ jobbet, plugget...)

Slutade läsa där, låter som dina ord är lag.
Bara för att du inte har erfarenhet av det så behöver det ju inte stämma till 100%.

Låter lite "Jag har inte fått nån schysst tjej på krogen så jag dissar det helt och det är omöjligt".

Nu låter det som jag förespråkar krogen enormt mycket, men det är ett bra ställe att åtminstonde öva lite och få lite mer erfarenhet.

Och bra, trevliga och normala tjejer går faktiskt också ut, och gör du annat än "Eh tja ska du ha en drink/Gud vad söt du är" så kan dem släppa in en lite.

Men ah, ska läsa dina övriga inlägg ändå.

Racso
2008-02-26, 01:47
blabla

Det var ju synd att du slutade läsa där, det bästa kommer ju efter!

Chrillee
2008-02-26, 01:49
Pallar inte läsa när trådarna drar i väg och blir tjugosidor så här sent, men nu ser jag varför du var kritisk.

Förstått, klart man har fått såna fyllekåta efter sig, men man har väl högre krav än så. Bara solla bort dem, move on to the next one.

rolf
2008-02-26, 02:12
1. Regga dig på valfri cumminty sida.
2. Stöt på allt du ser, och jag menar verkligen allt.
3. ?
4. Doppa.

Ungefär så, vad du gör i 3an spelar ingen större roll, alltid någon brud som nappar iaf. ;)

Det värsta är ju att det faktiskt funkar :D

Durre
2008-02-26, 02:31
Det värsta är ju att det faktiskt funkar :D
Ååå jag måste bli community whore! :D

Angel
2008-02-26, 05:36
Fattar inte det där med att man ska ragga i vanlig miljö. Har försökt ragga på ICA, det går fan inte.

Englund
2008-02-26, 08:01
Fan grabbar, läs The Game och ta er i kragen :D *rolleyes*

Nimille
2008-02-26, 08:14
Bli über social och häng på alla dina vänner när de ska göra något ----> träffa nya människor ----> större bekantskapskrets ----> fler potentiella flickvänner

Slående logik.

Rex
2008-02-26, 08:20
"Min pappa är rik, vill du hångla?"

moment22
2008-02-26, 08:35
Skit i va alla andra säger nu :D

Varannan på denna planet är ju tjej, så att hitta dom är ju inte det svåra, men om du ser en snygg tjej, gå fram och säg, "hej, jag har jävligt bråttom nu och hinner inte prata, men du ser trevlig ut och jag skulle gärna vilja träffa dig någon gång"
Hon kommer bah "öööhh aa hih tack" Avbryt nästan hennes mummel med
"kan jag få din msn eller ditt nummer"?, be henne att samtidigt säga vad hon heter, och när hon gör det så säger du "Peter förresten", typ, om du nu heter Peter. Sen säger du bara tack och går därifrån som om du verkligen har bråttom.
Se inte nervös ut. Ursäkta dig inte utan var rak på sak, säg liksom inte "öö hej ursäkta men kan jag bara få fråga en sak".

Hon kan inte säga nej, sen tar du det därifrån :P

Ta det inte långsamt som alla skriver här, gå ut hårt och ge aldrig upp, försök få större kompiskrets givetvis, men raagga ragga ragga hela tiden samtidigt, om du får större kompiskrets, då kanske du får 10 nya tjejkompisar, raggar du på alla snygga tjejer du ser så kan du ragga på 100 tjejer på en helg, och du behöver då inte vara lika rädd för att "bara vara kompis"

JustinCredible
2008-02-26, 08:35
Satsa på vanlig miljö. På affären eller liknande. Där dom inte förväntar sig det. Surprise attack.

Nimille
2008-02-26, 08:36
Bli über social och häng på alla dina vänner när de ska göra något ----> träffa nya människor ----> större bekantskapskrets ----> fler potentiella flickvänner

Slående logik.
Bump

Rhino
2008-02-26, 08:40
Jag har nog personligen träffat flest tjejer som det blev någon form av längre relation till via olika jobb. Jag tror det finns mycket fördelar med det, dvs att lära känna någon gradvis under normala och vardagliga former. OBS, det bör dock ej vara med någon som du jobbar nära, kan bli rätt trist om det slutar dåligt... Råkar jag också känna till.

Men annars, vad tusan - är inte typ halva Sveriges singelbefolkning medlemmar på olika dejtingsajter? Det skulle jag satsat på om det vore aktuellt.

Tricce
2008-02-26, 09:42
Skit i va alla andra säger nu :D

Varannan på denna planet är ju tjej, så att hitta dom är ju inte det svåra, men om du ser en snygg tjej, gå fram och säg, "hej, jag har jävligt bråttom nu och hinner inte prata, men du ser trevlig ut och jag skulle gärna vilja träffa dig någon gång"
Hon kommer bah "öööhh aa hih tack" Avbryt nästan hennes mummel med
"kan jag få din msn eller ditt nummer"?, be henne att samtidigt säga vad hon heter, och när hon gör det så säger du "Peter förresten", typ, om du nu heter Peter. Sen säger du bara tack och går därifrån som om du verkligen har bråttom.
Se inte nervös ut. Ursäkta dig inte utan var rak på sak, säg liksom inte "öö hej ursäkta men kan jag bara få fråga en sak".

Hon kan inte säga nej, sen tar du det därifrån :P



Ta det inte långsamt som alla skriver här, gå ut hårt och ge aldrig upp, försök få större kompiskrets givetvis, men raagga ragga ragga hela tiden samtidigt, om du får större kompiskrets, då kanske du får 10 nya tjejkompisar, raggar du på alla snygga tjejer du ser så kan du ragga på 100 tjejer på en helg, och du behöver då inte vara lika rädd för att "bara vara kompis"

Men kan vi nångång välja ett annat namn? :D Alla snubbar i reklam heter Peter! Tom igår på bolibompa så va det om pingviner som fick barn och just det dom sa "vi kan kalla han för Peter" (pingvinen i ägget) haha aja sorry för ot. Japp jag heter Peter btw!

clinteastwood
2008-02-26, 09:50
Det är kört ge upp...

L-Sami
2008-02-26, 09:57
Tro på dig själv, börja med att hälsa på dem som verkar vara intressanta, säg hej och såna enkla saker sen mognar du och kan börjar prata om små saker efter det om du fortsätter kommer du förhoppningsvis att utvecklas och så kommer du vara pimpen där ute på marknaden. Bromsa och tveka inte, gasa och kör på istället, killarna är menade att vara tillsammans tjejerna så det finns inget att förlora. Allting ska dock börja med bra självförtroende och en god självkänsla.

Slartibartfast
2008-02-26, 09:58
Orka läsa tråden, men när jag är singel brukar jag ställa mig på trappan med en kopp kaffe och vänta.

Seriöst, så är gemensamma bekanta det överlägset bästa sättet att träffa tjejer. Då får man folk som går igod för tjejen och man slipper slösa bort X antal veckor innan det kanske går upp för en att hon har fel i huvudet. Jag har träffat alla mina flickvänner (inte så många iofs, men det har alla varit kvalitetstjejer) via gemensamma bekanta.

Alltidxx
2008-02-26, 09:58
Attackragga funkar. Det har visat sig om och om igen.

zydar
2008-02-26, 10:01
Satsa på vanlig miljö. På affären eller liknande. Där dom inte förväntar sig det. Surprise attack.



mmh.

men vad ska man säga typ? hej vet du var mjölken finns? :smash:

är ja ute efter ett förhållande, one night stand har ja provat på, var sådär liksom.

Har provat via nätet också, snacka med en as het brud i flera år, sen träffa hon en kille och då var det kört =(

lectris
2008-02-26, 10:21
Har provat via nätet också, snacka med en as het brud i flera år, sen träffa hon en kille och då var det kört =(

men för fakk sejk sluta vara så seg då :) du kan ju inte gå runt hos fåglarna och säga att du ska mata dom och sen förvänta dig att de ska stanna hos dig när det kommer någon med mer mat, liksom. (ok långsökt)

ta tjuren vid hornen, ha självförtroende, var charmig och lite mystisk så ska du se att det ordnar sig till det bästa.

Dumleman
2008-02-26, 10:24
Sluta sök ett förhållande och du ska finna ett *sätter sig ner med bena i kors, knäpper fingrarna och börjar lugnt nynna uhhhhhnnnnnnnnnn*.

Snafu
2008-02-26, 10:27
Varför har folk så mycket mot att träffa folk på krogen? Är det bara slödder ni träffar på krogen så kan det kanske vara en god idé att byta krog. Eller så slutar ni helt enkelt med att försöka närma er kvinnorna som sitter ensamma i baren och varvar red bull/vodka med gula blend.

Även trevliga människor går på krogen.

Håller med PowPow här. Personer som säger "man hittar aldrig flickvänner på krogen" är antingen myspyspersoner eller personer med issues. Alla friska människor jag känner går på krogen - och tar det som det kommer, vilket naturligtvis kan innebära flirtning, raggning und so weiter.

Muppar, rollspelare och nördar i allmänhet har ett stort hat gentemot krogar - antagligen just för att dom inte känner att dom passar in.

Vart fan tror ni majoriteten av singelkvinnor går?

JustinCredible
2008-02-26, 10:34
men vad ska man säga typ? hej vet du var mjölken finns? :smash:

"Ja" säger hon och pekar på sina bröst

Kabuto
2008-02-26, 10:37
Nånting jag känner är ett problem för mig är att komma på vad jag ska prata om när jag närmar mig okända människor. Vafan ska man fråga/säga?

Dumleman
2008-02-26, 10:39
börja med att hälsa på dem som verkar vara intressanta, säg hej
Jag håller fullständigt med!

Imni
2008-02-26, 10:51
Personligen har jag sjukt svårt med en "ice breaker", men efter det är det inga problem.

stridis
2008-02-26, 15:43
Muppar, rollspelare och nördar i allmänhet har ett stort hat gentemot krogar - antagligen just för att dom inte känner att dom passar in.


Hata, hata, hata krogen.*grr27* *grr27* *grr*
Nä, men jag finner det tråkigt, inget för mig.Där har du helt rätt.

Gpajpen
2008-02-26, 16:13
Nånting jag känner är ett problem för mig är att komma på vad jag ska prata om när jag närmar mig okända människor. Vafan ska man fråga/säga?
Egentligen spelar det inte så stor roll vad du säger, det är hur du säger det.

Jag menar, rycker det inte i bäret när du frågar vart mjölken är lär det inte göra det när du frågar vad klockan är heller.
(True story)

machine gun
2008-02-26, 16:17
Nånting jag känner är ett problem för mig är att komma på vad jag ska prata om när jag närmar mig okända människor. Vafan ska man fråga/säga?

"Hej" brukar vara en bra start.

Chrillee
2008-02-26, 16:18
Jag menar, rycker det inte i bäret när du frågar vart mjölken är lär det inte göra det när du frågar vad klockan är heller.
(True story)

Haha say what? ;D

Robbin
2008-02-26, 16:36
Haha say what? ;D

Självsäkerhet och charm kan få vilken mening som helst att låta som världens bästa uppningsfras.

Edit* Och självklart gäller motsatt förhållande. Världens bästa fras kan bli kass om man inte har känsla.

Robbin
2008-02-26, 16:51
Lite tips för dom som är dåliga på att ta första steget och vill ha uppmärksamhet från motsatt kön på krogen. Uttnyttja dina egenheter!


Är du en nörd? Ta med laptopen till krogen. Slår vad om att någon tjej frågar dig vad fan du håller på med.

Är du emo, fan sitt i ett hörn och lipa. Någon brud kommer säkert fråga hur du mår.

Är du en glad prick, gå runt och le hela kvällen. Någon brud vill säkert bli uppmuntrad.

Är du sprinter. Spring snabbt förbi alla. Någon brud lär undra vart du har så bråttom.

Har du världens största dick så lägg upp den på bardisken. Någon brud lär vilja känna på den.

Har du stora muskler som en bodybuilder. Finns säkert någon muskelkåt brud.

Är du alkolist så sitt i baren och shotta som en galning. Någon brud lär tycka du är macho eller vilja bli bjuden.

Du kanske är smmästare i discodans, dansa då för Guds skull!

Är du en sån där badboy? Gå runt och glo på alla som om du skulle döda dom. Dom där fruktansvärt sexiga tjejerna med mindre i skallen brukar nappa på det.


Själv brukar jag bara vara mig själv men hur jag är då är en annan historia. :naughty:

Tricklev
2008-02-26, 16:53
:laugh:
Sprintertaktiken låter rätt farlig.

Snafu
2008-02-26, 16:54
Jag tycker Robbin fanimig har utmärkta tips. Spela på dina styrkor.

Själv ler jag förbannat mycket så fort jag är halvlullig. Sen tror jag att jag kan dansa. Vissa tycker det är charmigt. 10-poängarna oftast inte.

Kabuto
2008-02-26, 17:15
"Hej" brukar vara en bra start.

Och vad ska vi diksutera kring "hej" ?

Klart jag förstår att man kan börja med en hälsning av något slag. Mer andra steget jag brukar oroa mig för. Men det är förmodligen just de att jag är nervös som gör att det blir ett problem.

thatkrillesshow
2008-02-26, 17:21
tips...
Klockrent:laugh:

Snafu
2008-02-26, 17:23
Sen är det ruskigt mkt lättare att kallprata om man gjort lite saker i sitt liv. Typ antingen rest, jobbat eller nåt sånt skit.

Att vara 18 och gymnasiestudent, fanimig, då kan det vara svårt om man inte är född med munläder.

tobbo
2008-02-26, 17:24
Sen är det ruskigt mkt lättare att kallprata om man gjort lite saker i sitt liv. Typ antingen rest, jobbat eller nåt sånt skit.

Att vara 18 och gymnasiestudent, fanimig, då kan det vara svårt om man inte är född med munläder.

+1, wow-snack funkar inte.

Tricklev
2008-02-26, 17:26
+1, wow-snack funkar inte.

62 epics and counting, full pve samt pvp gear, full resto epic, balance epic (pvp OCH pve!) samt full feral epic gear, vill du ligga?

tobbo
2008-02-26, 17:29
62 epics and counting, full pve samt pvp gear, full resto epic, balance epic (pvp OCH pve!) samt full feral epic gear, vill du ligga?

*drool* *drool*

Vem fan vill ligga med en druid

Tricklev
2008-02-26, 17:29
Dock endast tanking gear, har ingen feral dps gear.

Yankeee
2008-02-26, 17:31
62 epics and counting, full pve samt pvp gear, full resto epic, balance epic (pvp OCH pve!) samt full feral epic gear, vill du ligga?

Påminner mig om denna :D

http://www.videovat.com/videos/1592/peter-lois-roleplaying-family-guy.aspx

tntballe
2008-02-26, 17:34
Nånting jag känner är ett problem för mig är att komma på vad jag ska prata om när jag närmar mig okända människor. Vafan ska man fråga/säga?

Har du samma problem när du ska snacka med killar?

Yankeee
2008-02-26, 17:36
Det är fan sjukt svårt att kallprata med folk oavsett kön. Min skalle låser sig direkt när jag hamnar i en sådan situation.

Fettecke
2008-02-26, 17:38
Det är fan sjukt svårt att kallprata med folk oavsett kön. Min skalle låser sig direkt när jag hamnar i en sådan situation.

+8

Kabuto
2008-02-26, 17:43
Har du samma problem när du ska snacka med killar?

Brukar bara vara problem när jag inte känner människan. Sen när jag känner folk brukar jag kunna babbla på ganska bra.

Det är fan sjukt svårt att kallprata med folk oavsett kön. Min skalle låser sig direkt när jag hamnar i en sådan situation.

Det håller jag med om.

zydar
2008-02-26, 17:45
Brukar bara vara problem när jag inte känner människan. Sen när jag känner folk brukar jag kunna babbla på ganska bra.



Samma för mej.

Fettecke
2008-02-26, 17:57
Jag kan ju dra min berättelse i korta drag om hur jag "lyckades" (i mitt mått då)

Insåg själv att jag hade samma problem som dig för 8 månader sedan, och sättet jag "löste" det på var igentligen ganska lättsamt... har nog haft lätt att prata för mig, men aldrig för främmande personer... enklaste sättet för min del var att ta kontakt med folk via nätet, exempelvis dejtingsidor osv där folk som mest öppen för att träffas, därför jag valde just det.

Efter att ha pratat några gånger med div. personer så kändes det mer naturligt att träffas och göra någonting, min avsikt var aldrig att hitta någon potentiell flickvän där, utan just för att träffa nytt folk och Våga saker och ting... träffade flera, vart lite med några och man fick lite kött mellan benen vilket för min del gjorde att det kändes mer naturligt att träffa folk då en viss gräns var passerad, det var inte lika "farligt" längre...

Efter ett tag började jag att utmana mig själv i vissa situationer(vad hade jag att förlora igentligen?), kanske börja samtala med den snygga tjejen i kassan om något som jag skulle köpa, och verkligen gå in för att få henne att ha det trevligt med mig som kund, hitta på ett litet problem eller dilemma för att få diskutera med någon annan eller vad som helst, bara för att öka på den sociala färdigheten med en motpart

En fördel med det jag nämnde ovan, biten om att få personer att känna sig trivsam med dig, kommer även spegla av sig till dig med, märker du att motparten trivs så kommer du att trivas med dig själv då du får respons på dina gärningar, förhoppningsvis trappas det upp och du får ett riktigt bra samtal som du lär dig något av.!

En annan sak som jag själv tycker är ett smart drag att göra är att söka nya intressen, sådant som man kanske kan diskutera i grupp eller med folk, för att kunna föra vettiga samtal och inte bara stå där som ett fån utan att ha nått konkret att komma med. Jag började tex. att läsa böcker vilket jag aldrig gjort förut i princip

Huvudsaken i det hela är att inte acceptera sin situation utan söka förnyelse och variation för att förbättra sig själv, om man nu vill det.

bara mina 5 cent

Dumleman
2008-02-26, 18:03
Riktigt starkt agerat där Fettecke :thumbup:.

Fettecke
2008-02-26, 18:08
Riktigt starkt agerat där Fettecke :thumbup:.

jag tycker det var ett bra sätt att gå tillväga iaf, hoppas nån fler tar till sig det där

L-Sami
2008-02-26, 18:44
biten om att få personer att känna sig trivsam med dig, kommer även spegla av sig till dig med, märker du att motparten trivs så kommer du att trivas med dig själv då du får respons på dina gärningar, förhoppningsvis trappas det upp och du får ett riktigt bra samtal som du lär dig något av.!




Jag tycker det är bättre att trivas med sig själv alltid. Om man inte trivs med sig alltid, så är man beroende av den där responsen. Inte ska väl andra påverka dig om du trivs med dig själv eller inte. Självkontroll är viktigt. När man trivs med sig själv så kommer andra att trivas också.

Fettecke
2008-02-26, 19:02
Jag tycker det är bättre att trivas med sig själv alltid. Om man inte trivs med sig alltid, så är man beroende av den där responsen. Inte ska väl andra påverka dig om du trivs med dig själv eller inte. Självkontroll är viktigt. När man trivs med sig själv så kommer andra att trivas också.

Jag skrev lite klumpigt där kanske men visst är det som du säger, självklart måste man trivas med sig själv för att man ska kunna leverera fullständigt, men det jag menade var att man får lite gratisskjuts ifall den andre trivs så blir man ju på ännu bättre humör

samtidigt stämmer texten som den är också, ingen är född med mycket självförtroende, alltså måste man ju börja någonstans och bygga sig därifrån, ellerhur?

Durre
2008-02-26, 19:43
Jag tycker det är bättre att trivas med sig själv alltid. Om man inte trivs med sig alltid, så är man beroende av den där responsen. Inte ska väl andra påverka dig om du trivs med dig själv eller inte. Självkontroll är viktigt. När man trivs med sig själv så kommer andra att trivas också.

+1 Ibland kan endel nervösa eller otrivsamma personer dra ner en till att inte trivas har jag märkt, finns några enstaka. Dessa personer brukar inte heller gå att prata med för de är lite för blyga och brukar rymma iväg.

Muskelbyggaren
2008-02-26, 20:03
Jag tycker det är bättre att trivas med sig själv alltid. Om man inte trivs med sig alltid, så är man beroende av den där responsen. Inte ska väl andra påverka dig om du trivs med dig själv eller inte. Självkontroll är viktigt. När man trivs med sig själv så kommer andra att trivas också.

Fast det där är ju inte riktigt sand om än till viss del. Tycker inte man ska vara en vimpel men du måste ju ändå påverkas av andras respons, annars är man egentligen maximalt osocial. Det svåra är att veta var gränsen går och när man själv står med fötterna på torr mark och inte.

GurraGo
2008-02-27, 00:07
... träffade flera, vart lite med några och man fick lite kött mellan benen vilket för min del gjorde att det kändes mer naturligt att träffa folk då ...



Hur stor var den innan och hur stor blev den efter? :D

Osten80
2008-02-27, 00:17
Hur stor var den innan och hur stor blev den efter? :D

Plastikkirurgi är teh shizznits i Svenstavik nowadays.

Shinedown
2008-02-27, 08:22
en bra början är ju att stöta på tjejer på platser där man inte är så ofta. Jag tycker inte iaf inte det skulle vara kul om man t ex stötte på någon på sitt gym och man får nobben, skulle vara pinsamt så fort man såg personen i gymmet.

Då är ju krogen bättre då alla är fulla ;) eller så typ på någon affär eller någonting. Någonstans där man är nykter är nog bäst, tror tjejer blir mer imponerade och intresserade om någon stöter på en någonstans där folk är nyktra ;)

Kallprat... jo visst, men det går ju alltid skriva upp i förväg några samtalsämnen beroende på vilken plats eller situation man är i. Man får helt enkelt bunkra upp sig före man ger sig ut på rumpjakt ;)

Snabel
2008-02-27, 08:28
dessa mystiska väsen

Evolus
2008-02-27, 09:00
du måste komma över spärren där du är rädd för att misslyckas, sen går det mycket lättare *rolleyes*

mks
2008-02-27, 10:28
Gå en danskurs.

zydar
2008-02-27, 10:48
Gå en danskurs.

hmm, dans *rolleyes* varför inte ;)

chidde
2008-02-28, 16:32
igår blev jag ju vittne för världens sämsta grej, det är bara att lyfta på hatten för det skulle aldrig funka om man inte hade glimten i ögat

det gäller en stammis, vi kan kalla honom för Peter. han är 50+ och kommer med olika kvinns hela tiden, jag skulle gissa på att han har en 3-4 hästar i sitt stall.

vid baren igår satt en tjej, vi kan kalla henne för Tess, hon satt med sin date/kille/flirt whatever... Peter hade suttit med sin polare och druckit, var liksom på väg hem... på vägen ut låtsades han då slå till tjejens stol och "snubbla", varpå tjejen blev helt chockad: "Åååh hur gick det blablabla"
Peter tog sig i kragen, rättade till sin rock och sa "aaah, det gick bra....blablabla... förresten, det är jag som är Peter! blablablablabla"

haha, där stod han och raggade på bruden mitt framför näsan på hennes flirt. man såg ju på honom att han tänkte: "aja, ska inte gubben gå snart"
MEN... när Peter kände dessa vibbarna så började han hylla honom och pratade med honom istället, för att sen återgå till bruden

jag säger då det zydar, det här med att hur man ska träffa kvinns är ju ett mysterium. men jag tror att man måste älska sig själv i rätt mån, annars gör ju ingen annan det. så gott självförtroende och glimten i ögat

ju mer träning, desto mer fjun mellan benen. Peter har nog kört den här varianten i många många år innan han kunde det

Slartibartfast
2008-02-28, 16:37
igår blev jag ju vittne för världens sämsta grej, det är bara att lyfta på hatten för det skulle aldrig funka om man inte hade glimten i ögat

det gäller en stammis, vi kan kalla honom för Peter. han är 50+ och kommer med olika kvinns hela tiden, jag skulle gissa på att han har en 3-4 hästar i sitt stall.

vid baren igår satt en tjej, vi kan kalla henne för Tess, hon satt med sin date/kille/flirt whatever... Peter hade suttit med sin polare och druckit, var liksom på väg hem... på vägen ut låtsades han då slå till tjejens stol och "snubbla", varpå tjejen blev helt chockad: "Åååh hur gick det blablabla"
Peter tog sig i kragen, rättade till sin rock och sa "aaah, det gick bra....blablabla... förresten, det är jag som är Peter! blablablablabla"

haha, där stod han och raggade på bruden mitt framför näsan på hennes flirt. man såg ju på honom att han tänkte: "aja, ska inte gubben gå snart"
MEN... när Peter kände dessa vibbarna så började han hylla honom och pratade med honom istället, för att sen återgå till bruden

LOL. Precis by the book.

Tricklev
2008-02-28, 16:38
Haha, Peter har utan tvekan läst The game.

Deceiver85
2008-02-28, 16:38
Jag skickade ett PM till LadyInsane med en bild på en kakburk med en lapp ("LadyInsanes kakor"), sen ett till PM med "vad har du för msn?" och på söndag har vi varit ihop i 4 månader...

Jacksatan
2008-02-28, 16:38
du måste komma över spärren där du är rädd för att misslyckas, sen går det mycket lättare *rolleyes*

det har man ju försökt i 10års tid... =(

Jacksatan
2008-02-28, 16:40
Det är fan sjukt svårt att kallprata med folk oavsett kön. Min skalle låser sig direkt när jag hamnar i en sådan situation.

Det kan jag tänka mig. Du har ju svårt att bete dig vettigt på ett forum t om...

Insidedoubt
2008-02-28, 16:43
Jag skickade ett PM till LadyInsane med en bild på en kakburk med en lapp ("LadyInsanes kakor"), sen ett till PM med "vad har du för msn?" och på söndag har vi varit ihop i 4 månader...

Grattis.
Men ni tilltalar inte varandra Deceiver85 och LadyInsane hoppas jag? ;)

Animalistic
2008-02-28, 16:44
Det kan jag tänka mig. Du har ju svårt att bete dig vettigt på ett forum t om...

:hbang:

Deceiver85
2008-02-28, 16:45
Grattis.
Men ni tilltalar inte varandra Deceiver85 och LadyInsane hoppas jag? ;)

Aldrig personligen, men det händer att jag refererar till henne som LI :D

Raggis
2008-02-28, 16:49
Det kan jag tänka mig. Du har ju svårt att bete dig vettigt på ett forum t om...

:laugh:

Yankeee
2008-02-28, 18:22
Det kan jag tänka mig. Du har ju svårt att bete dig vettigt på ett forum t om...

http://exe.leet.googlepages.com/frorly.jpg/frorly-full.jpg

Handcuff
2008-02-28, 18:23
Intressant tråd. Och framförallt intressant problematik....hur möter eg mäniskor varandra? Och varför....jag vet i alla fall hur man INTE ska göra :D

Marcüs
2008-02-28, 20:26
man skaffar ett band och ställer sig på scenen och skriker bakom trummorna!

ALLA tjejer tänder på sånt, tror jag..

Patriarch K
2008-02-28, 21:12
Det här med kallprat är egentligen det lättaste när det kommer till den sociala biten. Allt handlar om att lägga märke till detaljer både i fysisk och i verbal form. Därefter har du skapat dig ett kallprat som kan vara i evigheter.
Eftersom folk här troligtvis tränar på något gym eller sysslar med annan sorts träning har man redan ett tema man kan följa. Det enda som är svårt är att få någon anledning till att säga något från första början, men det är egentligen inte särskilt svårt heller.
Tänk dig att en man eller kvinna som ni blir intresserade av står och pysslar med en skivstång och lastar på vikter eller liknande. Står du nära tillhands kan du exempelvis inleda den framtida konversationen med:

"Behöver du hjälp, hur mycket ska du lasta på?"
eller
"Är det okej om jag gör ett set efter dig med samma vikter?".

Det var två exempel som bara flög fram i mitt huvud just nu. De behöver inte vara de bästa exemplen som finns men du kommer troligtvis att få ett svar på det hela och det är svaret på det svaret som kan starta er konversation. Det hela blir förvisso ganska svårt om du får ett "ja" som respons, men då får du försöka klämma in en till kommentar för du har redan startat något som kan bli en konversation. Om du exempelvis får svaret "ja" gällande att lasta på vikterna kan du klämma fram med ett:

"Okay, here goes...lalala, var mycket du lastar på. Inte många tjejer/killar som klarar sådär mycket" (det måste självklart vara realistiskt).
Sedan får du säkert någon smicker-artad respons i stil med:
"Äsch, det är inte så mycket :)".
Därefter kan du responda med:
"Mja, det beror väl på hur länge du har tränat hehe"
....och får svaret....
"ja jag har tränat i 2 år"
....därefter kan du säga (om du inte vill säga: "jasså, du är ganska stor för att ha tränat sådär lite")
"Jasså, och jag har inte sett dig här på gymmet förrän nu? Helt galet egentligen, vilken lustig värld vi lever i bla bla balb alblalbalbba balab ".
H*n svarar kanske:
"hehe, ja det är lite skumt. Hur länge har du tränat själv...."

Bla bla bla bla bla bla bla....och där var konversationen och kallpratet igång. Sedan är det bara att lägga märke till detaljer i konversationen och när det börjar ta slut kan man bara kommentera något ämne i konversationen som man kan spåna vidare på.
Ett exempel på det här kan vara följande mening:
"Mjo, jag är här ganska ofta eftersom jag där jag bodde förut inte kunde ta mig till gymmet lika ofta"
På den extremt korta meningen kan du förslagsvis ställa följande frågor för att fortsätta:

"Jasså, varför då?"
"Sweet dude, vart tusan bodde du då? I skogen?"
"Det där tror jag inte en sekund på. Jag tror att du prioriterade din tid på något annat bara och orkade inte ta dig till gymmet lika ofta som du velat" (där kommer du genast in på en lite mer avancerad kallpratsdiskussion)
"Äsch, du var bara lat - var bodde du i så fall?" (där skapar du ett tillfälle där personen i fråga kan få svara på två stycken saker, antingen det där med att h*n är lat eller var personen i fråga bodde)...

Det finns massor med möjligheter på minsta lilla sak någon säger och det är det som är nyckeln till social skillz, d.v.s att lägga märke till detaljer ;)

Och glöm inte att ha ett leende på läpparna för då blir båda parterna glada och kan kallprata en hel kväll hihi.

swiftin
2008-02-28, 21:41
Var genuin!

Ha kul, var kreativ, se på allt omkring dej i ett positivt glimmer och tänk på framgång och inte misslyckande så tror jag mycket kommer att lösa sig själv.

jontahontas
2008-02-28, 21:42
Man får ju gärna läsa av situationen lite när man är på ett gym och börjar snacka loss. Det finns inget mer irriterande är människor som kallpratar när det är uppenbart att det inte är sådär jätteuppskattat av den som blir pratad med.

En god tumregel att hålla sig efter om man är i en kallpratssituation på gymmet är att om märker att den man pratar med inte säger mycket annat än korta kommenterar så bör man kanske dra sig tillbaka :)

edit; Jag verkar tydligen ha ett bidrag till "typer som stör dig på gymmet" :D

Patriarch K
2008-02-28, 21:57
Ja visst ja, att tillägga i mitt ovanstående inlägg är det som jontahontas sa.
Hemskt irriterande att bli eftersvansad när man är trött och slö eller bara vill vara ifred så man får kika efter reaktioner också.

Baan
2008-02-28, 21:57
Man får ju gärna läsa av situationen lite när man är på ett gym och börjar snacka loss. Det finns inget mer irriterande är människor som kallpratar när det är uppenbart att det inte är sådär jätteuppskattat av den som blir pratad med.

En god tumregel att hålla sig efter om man är i en kallpratssituation på gymmet är att om märker att den man pratar med inte säger mycket annat än korta kommenterar så bör man kanske dra sig tillbaka :)

edit; Jag verkar tydligen ha ett bidrag till "typer som stör dig på gymmet" :D

Moonwalka ur situationen sas.

DenSisteMohikanen
2008-02-28, 22:13
Alla mina kompisar har träffat flickvänner i vad ska man kalla det "situationer" eller slumpen elr vad man vill kalla det. Själv har det aldrig hänt mig....iofs under skoltiden men då var jag så feg och vågade inte gör något åt saken.

chidde
2008-02-29, 03:22
Jag skickade ett PM till LadyInsane med en bild på en kakburk med en lapp ("LadyInsanes kakor"), sen ett till PM med "vad har du för msn?" och på söndag har vi varit ihop i 4 månader...


hahaha, då kan man ställa sig frågan... var det du som hade talang eller var det hon som var lättflirtad? :D

oftast känner man ju inte varandra vid såna situationer, kallpratet kan lätt leda till en pinsam tystnad. pinsam tystnad kan iofs inträffa med vänner också när samtalsämnena tagit slut under t ex en fika, men ptja... det beror säkert helt på personerna om dem klickar eller inte, vädret kan man säkert sitta och prata länge om men det är inte det som skapar attraktionen, tror jag

sen finns det ju dem som bara kan tugga hur länge som helst och om vad som helst (t ex fed up)
men i det stora hela tror jag man måste ha ett gemensamt intresse som båda brinner väldigt mycket för

man kan ju inte hänga i baren och spänna sina biceps och hoppas på en konversation när tjejen i fråga tycker att spetor är mer attraktiva

Deceiver85
2008-02-29, 03:43
hahaha, då kan man ställa sig frågan... var det du som hade talang eller var det hon som var lättflirtad? :D

Determination...and alot of nagging :smash:

Gpajpen
2008-02-29, 20:08
Är du sprinter. Spring snabbt förbi alla. Någon brud lär undra vart du har så bråttom.
(C) Yankeee.

shut teh face
2008-02-29, 21:02
Jag träffade min sambo på gymnasiet för tre år sedan. Dock har de flesta förhållanden som kommit ur skolan, tagit slut ganska fort - iaf i umgängeskretsen.

Jag skulle nog tro att internet funkar rätt bra. Har ett par vänner som träffat folk så.

LadyInsane
2008-03-01, 10:50
Grattis.
Men ni tilltalar inte varandra Deceiver85 och LadyInsane hoppas jag?

Well..it happens....:D

hahaha, då kan man ställa sig frågan... var det du som hade talang eller var det hon som var lättflirtad? :D


Det var han som var lättflirtad...:cool:

Edit: Ang samtalsämnen och så, kommer vi in på politik kan vi bråka hela natten.

Determination...and alot of nagging :smash:

*kissass* på dig kneppis.

Tigerkotten
2008-03-02, 05:11
Idag fixade jag ett nr, och det e nog första gången på jag vet inte hur länge jag har frågat om ens nummer. O det började med att (skämtsam som jag är) att jag rörde på höften så man "träffade henne" (tror jag iaf) så vart lite småshake. Mitt problem är att jag kan väcka intresse lätt tror jag iaf. Men att göra något åt det är en helt annan sak. Så jag såg att hon skulle gå och tänkte fan vill träffa henne igen. Så sa något minns inte riktigt vad först, och sa något i stil med. Jag vill träffa på dig igen, så ta och skriv in ditt nr i mobilen min. Samtidigt som jag höll den uppe. Sen så skrev hon in hennes nr.


Nu måste jag se till att jag inte låter det rinna ut i sanden bara... :)

Frida.B
2008-03-03, 01:36
62 epics and counting, full pve samt pvp gear, full resto epic, balance epic (pvp OCH pve!) samt full feral epic gear, vill du ligga?

har en polare som det lätt skulle funka på

Tricklev
2008-03-03, 01:46
har en polare som det lätt skulle funka på

asl?












=/