handdator

Visa fullständig version : Micah Richards - OTROLIG Kropp


liii
2008-02-25, 20:48
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/09_01/richardsDM0509_468x803.jpg

Micah Richards född 1988, spelar i Manchester City
hur får man en sån kropp?

regus
2008-02-25, 20:49
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/09_01/richardsDM0509_468x803.jpg

Micah Richards född 1988, spelar i Manchester City
hur får man en sån kropp?

Man är Micah Richards

Raggis
2008-02-25, 20:49
Föds som Micah Richards.

Viktor_Balck
2008-02-25, 21:01
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/09_01/richardsDM0509_468x803.jpg

Micah Richards född 1988, spelar i Manchester City
hur får man en sån kropp?

Lite styrketräning utöver fotbollen. Annars så lär han nog itne gjort så mycket.

Han skrev förövrigt på ett nytt kontrakt för Man City för nån vecka sen, 50000 pund i veckan, helt ok.

liii
2008-02-25, 21:06
hur får man en sån där v-form framifrån e det bara att träna latsen eller?

Baan
2008-02-25, 21:07
hur får man en sån där v-form framifrån e det bara att träna latsen eller?

Skulle inte prata om någon nämnvärd v-form ur den vinkeln men ja ryggträning och att man inte är allför fet så inte lovehandlesen gör det till en tunnform

Slartibartfast
2008-02-25, 21:34
hur får man en sån där v-form framifrån e det bara att träna latsen eller?

Man har den genetiskt.

Sebbe_H
2008-02-25, 21:36
Man har den genetiskt.

Nja, träning är nog ett hett tips.

moment22
2008-02-25, 21:41
Jag hade dödat för den obliques externus abdominusen han har!

Jorgen
2008-02-25, 21:44
Fortsatt tramsande i tråden kommer att bestraffas.

oath5
2008-02-25, 21:46
Ser väldigt bra ut, men det är ju ingen nyhet att afroamerikaner föds med utvecklade fysiker samt låg fettprocent. It's all about the genes imho. Sen tror jag att han pysslar med någon form av stryketräning helt klart! Han är också en strålande mittback som kommer bli den främsta inom några år.

tigerofsweden
2008-02-25, 21:49
Det där ser för jäkla bra ut men samtidigt är det ingen idé att försöka efterlikna någon annan utan bara göra det bästa av sina egna förutsättningar :)

moment22
2008-02-25, 21:49
Ingen som har en teori om hur han tränar sina obliques externus abdominus (stavning?), är det löpningen som ger dem (ger löpning obliques externus abdominus ens märkbart?)? Är det kanske tillväxthormon?
Den är ju allvarligt lika stor som på bb proffsen!

http://i.b5z.net/i/u/230085/i/Ronnie_Coleman.jpg
Eller hur?

Jag som gör allt för att bygga på mina schletna obliques externus abdominus utan några som helst resultat, och där står han och bara steker :/

Rahf
2008-02-25, 21:51
Geneeeer!

moment22
2008-02-25, 21:52
Fortfarande inte svar på mina frågor, för han tränar den antagligen åtminstonde en gång i månaden eller hur?

Rahf
2008-02-25, 21:54
Träna obliques. Sök i övningsbanken, problem solved! YAAY! *cupid*

*cupid* Varken han eller Coleman har en suck mot Teddy Vedders obliques dock *cupid*

larkan
2008-02-25, 21:58
Fortfarande inte svar på mina frågor, för han tränar den antagligen åtminstonde en gång i månaden eller hur?

1 gång i månaden? Jag vill inte vara tyken, men läs lite och förstå lite istället för att posta sånna dumma frågor. Jag skulle istället tippa på 1-2 ggr/veckan.

moment22
2008-02-25, 22:09
1 gång i månaden? Jag vill inte vara tyken, men läs lite och förstå lite istället för att posta sånna dumma frågor. Jag skulle istället tippa på 1-2 ggr/veckan.

Prata om du inte förstår, jag frågar "hur tränar han den?", Rahf säger "Geeeeener".
Jag säger "han tränar den åtminstonde en gång i månaden va?".
Det sade jag för att vara lite tyken mot Rahf, som inte svarar på frågan hur han tränar den, utan får det att låta som om det bara är gener.
Hajjar du?

Jag har läst hur mycket som helst, och jag tippar också på att han tränar den 1-2 gånger i veckan.
Jag har tittat på alla övningar i hela övningsbanken, och läst den här mag tränings stickyn tror jag det är som ligger här på kolozzeum, men frågan återstår, kan man genom löpning och sprint bygga en märkbart större obliques externus abdominus?

Rahf
2008-02-25, 22:11
Det tror jag inte, låg fettprocent och bra gener brukar fixa det mesta dock.

Du har fått hur bra svar som helst.

MrBoris
2008-02-26, 11:19
testat lågreppare o tungt? Alldeles för många som kör högreppare (20+) för magen, varför liksom?

Martin Löwgren
2008-02-26, 11:40
Man håller en bra diet och kör lite situps (crunches) och bänkpress efter fotbollsträningen, inga märkvärdigheter.

747
2008-02-26, 11:41
Otrolig fotbollsspelare framför allt.

Jones
2008-02-26, 12:14
Tycker han ser ut att ha en fysik inte allt för långt från en del av de tävlande i athletic fitness...

Fjod0r
2008-02-26, 12:24
Tycker han ser ut att ha en fysik inte allt för långt från en del av de tävlande i athletic fitness...

Tror tyvär att du har fel. Han har en grym fysik, ja. Men min gissning är att han skulle se direkt liten ut på en lineup.

Martin Löwgren
2008-02-26, 12:25
Tycker han ser ut att ha en fysik inte allt för långt från en del av de tävlande i athletic fitness...

Ge mig en helkroppsbild så ska vi se att han är ljusår därifrån. Lite bröstmuskler och sexpack (discomuskler) anser jag inte räcka för att tävla i fitness.

Hittar du en bild där han har ribbor på rumpan, v-formad rygg, fiberriktningen på infraspinatus och erector spinae som skogaholmslimpor, ja då tar jag tillbaka det jag sagt. Tills dess säger jag att han ser ut som en vanlig snubbe som kört lite bänkpress och situps med en bra diet.

Jones
2008-02-26, 12:31
Ok.. kan ha fel... Lägg dock märke till att jag skrev en del tävlande.

Ganymedes
2008-02-26, 12:38
Hur många frågor i still med "hur får jag denna (bild) kropp?" finns det här på forumet? Fan, är det bara jag som tycker att det är spännande att se hur just ens egen kropp kommer se ut, när man väl tränat upp den. Jag är TACKSAM för att inte alla, om än lika vältränade, ser lika dana ut.

barnaerskoent
2008-02-26, 12:44
Hur många frågor i still med "hur får jag denna (bild) kropp?" finns det här på forumet? Fan, är det bara jag som tycker att det är spännande att se hur just ens egen kropp kommer se ut, när man väl tränat upp den. Jag är TACKSAM för att inte alla, om än lika vältränade, ser lika dana ut.

Håller med fullt ut!

Visst hade han en snygg kropp, men att vilja ha en likadan kropp? Nej tack. Gör det själv, gör det bättre :D

ARMSTARK
2008-02-26, 13:04
När det gäller hans mage så är det omöjligt att träna sig till ett visst utseende, det är genetiskt. Men att få markerade magmuskler är lätt, träna dem 1-2 gånger i veckan och banta bort fettet som döljer dem.
Resten av kroppen ser ju ut som vilken vältränad kille som helst. Det är inte alls omöjligt för dig att komma väldigt nära det utseendet.

moment22
2008-02-26, 13:30
Ingen som håller med om att han har den sjukaste obliques:en? :S

Rahf
2008-02-26, 13:38
Hur många frågor i still med "hur får jag denna (bild) kropp?" finns det här på forumet? Fan, är det bara jag som tycker att det är spännande att se hur just ens egen kropp kommer se ut, när man väl tränat upp den. Jag är TACKSAM för att inte alla, om än lika vältränade, ser lika dana ut.

Håller med där. Varför gå och önska se ut som någon annan när man bara har sig själv att förbättra? Ju förr man accepterar att man har en viss utgångspunkt, desto tidigare kan man bli riktigt nöjd och lycklig över sina fysiska resultat

Martin Löwgren
2008-02-26, 13:48
Ingen som håller med om att han har den sjukaste obliques:en? :S

Jag tror du får ta och titta i en anatomibok för hans m. obliquus externus abdominis har ingen definition alls och internus kan man inte se då den ligger dold under så jag vet inte hur du tänker (du kanske tänker på m. rectus abdominis?)

Bönne
2008-02-26, 13:48
Ingen som håller med om att han har den sjukaste obliques:en? :SJo visst har han stora obliques.

http://www.whoateallthepies.tv/micah%20richards%20man%20yoo.jpg

tobbo
2008-02-26, 13:53
Jo visst har han stora obliques.

http://www.whoateallthepies.tv/micah%20richards%20man%20yoo.jpg

Vad visar den bilden?

Slartibartfast
2008-02-26, 14:34
Hittar du en bild där han har ribbor på rumpan, v-formad rygg, fiberriktningen på infraspinatus och erector spinae som skogaholmslimpor, ja då tar jag tillbaka det jag sagt. Tills dess säger jag att han ser ut som en vanlig snubbe som kört lite bänkpress och situps med en bra diet.

Hur många av de som tävlar i AF har det? Richards väger 82 kg på 180 cm med en väldigt låg bf. Siffror helt i samma klass som många av de som irrar sig upp på scen.

Slartibartfast
2008-02-26, 14:42
Ingen som håller med om att han har den sjukaste obliques:en? :S

Nä, det har nog adde här på forumet.

http://www.geocities.com/adrello/photo-23.jpg

Morty
2008-02-26, 14:45
Nä, det har nog adde här på forumet.

http://www.geocities.com/adrello/photo-23.jpg

Shit, ska det vara sådär? :p

Bönne
2008-02-26, 15:10
Vad visar den bilden?Att han har feta låra.

tobbo
2008-02-26, 15:12
Att han har feta låra.

Never mind, missförstod.

Martin Löwgren
2008-02-26, 15:30
Hur många av de som tävlar i AF har det? Richards väger 82 kg på 180 cm med en väldigt låg bf. Siffror helt i samma klass som många av de som irrar sig upp på scen.

De flesta anser jag (inte alla, men iallafall Top 5, kanske Top 10). Lite bröstmuskler och rutor på magen är iallafall inget som jag går i taket över.

Om det är något jag gillar hos honom så är det hans lårmuskulatur, den skulle många tävlande vilja ha men hans överkropp ja om det är så många på detta forum vill se ut så kan jag ganska säkert att ni kommer nå rätt lätt dit om ni sköter och kost och träning rätt, inga problem. 82kg är inte särskillt mycket. Att väga runt 80kg med normal muskulatur tycker jag de allra som satsar för att ni dit borde klara.

Fat tony
2008-02-26, 17:34
en snubbe som heter triatlon* här på forumet har helt galna sida magmuskler.
För att träna den är det väll bara att köra lite side crunches* och liknande

cliclock
2008-02-26, 17:39
Martin: Du är väldigt lätt att tycka illa om.

Fat tony
2008-02-26, 17:46
Martin: Du är väldigt lätt att tycka illa om.

nee, det kan du inte mena

moment22
2008-02-26, 17:53
Jag tror du får ta och titta i en anatomibok för hans m. obliquus externus abdominis har ingen definition alls och internus kan man inte se då den ligger dold under så jag vet inte hur du tänker (du kanske tänker på m. rectus abdominis?)

jag menar jusst precis obliques externus abdominis och jag vågar påstå att hans sådan är lika stor som många bodybuilders.

jag menar den sticker ut 2 cm ju

agazza
2008-02-26, 18:16
större pecs och lite större armar så är det helt Ok sommarform

Martin Löwgren
2008-02-26, 21:33
större pecs och lite större armar så är det helt Ok sommarform

Precis detta jag menade. Han har sjyst discobyggarlook men skulle enligt mig inte komma långt i Fitness, men de kanske bara är jag som anser det.

Martin Löwgren
2008-02-26, 21:40
jag menar jusst precis obliques externus abdominis och jag vågar påstå att hans sådan är lika stor som många bodybuilders.

jag menar den sticker ut 2 cm ju

Sticka ut ska den ju ej göra, man vill ha den där nedåtgående rippade looken

http://www.europasports.com/flextime/images/shows/jackson.jpg

Men visst har han bra mage överlag.

Exdiaq
2008-02-26, 23:04
Otrolig kropp? njäee..

Jorgen
2008-02-26, 23:14
Precis detta jag menade. Han har sjyst discobyggarlook men skulle enligt mig inte komma långt i Fitness, men de kanske bara är jag som anser det.

Men vad i hela världen har det med saken att göra? Trådskaparen bryr sig förmodligen föga om hurvida killen i fråga skulle klara sig på en fitness-scen eftersom det inte är det han undrar.

Solve
2008-02-26, 23:19
Men vad i hela världen har det med saken att göra? Trådskaparen bryr sig förmodligen föga om hurvida killen i fråga skulle klara sig på en fitness-scen eftersom det inte är det han undrar.

Säker på det? jag tolkar inte riktigt frågan från trådskaparen som det, fastt jag har inte förmågan att läsa mellan raderna heller



Micah Richards född 1988, spelar i Manchester City
hur får man en sån kropp?

Per B
2008-02-27, 08:37
Jag tror nog att väldigt många av oss här skulle vara väldigt nöjda om vi hade den där kroppen! :-) Generellt vill vi nog alla vara deffade, men exakt hur stora muskler vi sen vill ha är nog väldigt individuellt.

Jacksatan
2008-02-27, 09:13
Precis detta jag menade. Han har sjyst discobyggarlook men skulle enligt mig inte komma långt i Fitness, men de kanske bara är jag som anser det.

Det är väl klart han inte skulle. Fick han dock för sig att börja titta på vikterna på gymmet skulle han ju vara störst på af-scenen inom 3veckor.

Martin Löwgren
2008-02-27, 13:58
Men vad i hela världen har det med saken att göra? Trådskaparen bryr sig förmodligen föga om hurvida killen i fråga skulle klara sig på en fitness-scen eftersom det inte är det han undrar.

Är det trådskaparen jag diskuterar med eller andra användares påstående att han skulle kunna tävla i fitness!?

Läs alla inlägg först kanske?

Martin Löwgren
2008-02-27, 14:00
Det är väl klart han inte skulle. Fick han dock för sig att börja titta på vikterna på gymmet skulle han ju vara störst på af-scenen inom 3veckor.

Mycket möjligt men eftersom han inte gör det kan han inte idag gå upp på en scen som vissa tror och det är det diskutionen handlar om.

Många med bra gener har säkert chans att tävla i fitness OM de började styrketräna men det är bara spekulationer och ingen fakta.

Jorgen
2008-02-27, 14:49
Är det trådskaparen jag diskuterar med eller andra användares påstående att han skulle kunna tävla i fitness!?

Läs alla inlägg först kanske?

Håll dig till ämnet kanske?

Slartibartfast
2008-03-26, 19:42
Brittiske spelaren Marcus Bent. Enligt de flesta källor väger han ca 75 kg på 190 cm. *screwy* Tycker det ser ut som åtminstone 10 kg mera.

http://www.thespoiler.co.uk/wp-content/uploads/2008/02/bentatkinson.jpg

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/05_02/lloydSPLASH_468x273.jpg

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/06_01/lloydbent2SPLSH3005_468x582.jpg

willis
2008-03-26, 20:04
Galet ådriga vader har han i alla fall

z_bumbi
2008-03-26, 20:09
Brittiske spelaren Marcus Bent. Enligt de flesta källor väger han ca 75 kg på 190 cm. *screwy* Tycker det ser ut som åtminstone 10 kg mera.

Om bilderna ger en rättvis bild så små lår och vader, ryggen syns inte men med tanke på fotbollsöverkroppen i övrigt så kanske den inte heller är så stor. Låg fettprocent på det så blir det inte så mycket vikt kvar.

L-Sami
2008-03-26, 20:20
Påminner mig lite om Slartis fysik. Micah Richards alltså.

Durre
2008-03-26, 20:39
Väldigt ådriga vader i "fronten".

jakerbest
2008-03-26, 20:40
Tror att det i micahs fall i stort sett bara handlar om gener. Kan inte tänka mig att man på den nivån tränar särskilt mycket styrketräningen i form av bröst, biceps o.s.v. Undantag mage och ben kanske.

Martin Löwgren
2008-03-26, 20:43
Om bilderna ger en rättvis bild så små lår och vader, ryggen syns inte men med tanke på fotbollsöverkroppen i övrigt så kanske den inte heller är så stor. Låg fettprocent på det så blir det inte så mycket vikt kvar.

Håller med.

barnaerskoent
2008-03-26, 20:56
Tror att det i micahs fall i stort sett bara handlar om gener. Kan inte tänka mig att man på den nivån tränar särskilt mycket styrketräningen i form av bröst, biceps o.s.v. Undantag mage och ben kanske.

Varför skulle han inte kunna styrketräna bara för att han är på "den nivån"?

jakerbest
2008-03-26, 22:56
Varför skulle han inte kunna styrketräna bara för att han är på "den nivån"?


Jo klart han skulle kunna styrketräna om han vill. Men hade han legat och pressat bänkpress och bicepscurl 3 dar i veckan tror jag att det hade gjort han avsevärt klumpigare och det hade försämrat han rejält. Av erfarenhet vet jag att man som fotbollspelare mest gör belastningsövningar med kroppen som redskap för att man just inte ska bli så klumpig.

Chrillee
2008-03-26, 23:23
Det är väldigt ofta man läser om saker om hur man når en viss fysik: "Nä kör bänkpress 3ggr och ät en kyckling så har du samma fysik!"

Hans kropp är långt ifrån vanlig, skulle det vara så busenkelt som att göra så skulle väl alla på Kolo ha en sån kropp, vilket är låååååååååångt ifrån sanningen.

Och 82kg musklig kropp som Martin sa? Jo visst att alla kan uppnå det bara så där...

Chrillee
2008-03-26, 23:25
Och löpträning går ju inte att kombinera med styrka heller enligt en annan tråd och studier.
Ändå har han en sån kropp.

Aja, genetik på den med som alla säger? :P

gustav123
2008-03-26, 23:33
ville bara påpeka att någon sa att han var discobyggare kanske för fittness men inte för fotboll eftersom man inte vill ha varken särskilt stora armar eller bröst där. grymt med stora axlar/ mage dock

Halldin
2008-03-26, 23:36
Och löpträning går ju inte att kombinera med styrka heller enligt en annan tråd och studier.
Det går visst, bara att resultaten kommer långsammare. Det är lite som att multiclassa i D&D.

Smml
2008-03-27, 11:22
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/09_01/richardsDM0509_468x803.jpg

Micah Richards född 1988, spelar i Manchester City
hur får man en sån kropp?

Vad är det som är OTROLIGT med hans kropp? Han är knappast stor, det är bara llåg bf och lite muskler.

Jacksatan
2008-03-27, 12:02
Och löpträning går ju inte att kombinera med styrka heller enligt en annan tråd och studier.
Ändå har han en sån kropp.

Aja, genetik på den med som alla säger? :P

Han är väl ungefär lika långt ifrån sitt genetiska max vad gäller muskler som jag skulle vara på 60kg. Han har garanterat otroligt lätt för att bygga muskler och ser säkert ut sådär på lite armhävningar och övriga övningar som körs med laget. Så det är i princip bara genetiskt att han ser ut sådär, ja.

Jacksatan
2008-03-27, 12:03
Vad är det som är OTROLIGT med hans kropp? Han är knappast stor, det är bara llåg bf och lite muskler.

Det som är "otroligt" är väl den muskelmassa han ändå besitter trots garanterat sparsmakad styrketräning. Han har ju lika mkt eller mer muskler som de flesta på kolo som ändå satsar 24/7 på styrketräning.

tigerofsweden
2008-03-27, 12:05
Det som är "otroligt" är väl den muskelmassa han ändå besitter trots garanterat sparsmakad styrketräning. Han har ju lika mkt eller mer muskler som de flesta på kolo som ändå satsar 24/7 på styrketräning.

+1

Komiskt att så många klankar ner trots de hade dödat för att se ut så.

tntballe
2008-03-27, 12:08
Vart kan man hitta hans träningsschema? Dom flesta verkar ju ha läst den.

Åke
2008-03-27, 13:13
Vad är det som är OTROLIGT med hans kropp? Han är knappast stor, det är bara llåg bf och lite muskler.

Han har ju en grym mage inte bara lågt bf på den inte, dessutom har vi inte sett hans ben, vilka lär vara minst lika bra.

Danny Devito
2008-03-27, 14:21
Det som är "otroligt" är väl den muskelmassa han ändå besitter trots garanterat sparsmakad styrketräning. Han har ju lika mkt eller mer muskler som de flesta på kolo som ändå satsar 24/7 på styrketräning.

+2
Snubben har grym fysik trots att han är 19, troligtvis tränar styrketräning ganska sparsamt och aldrig gjort några bulkperioder. Dessutom är grabben konditionsidrottare. Ändå har han bättre fysik än dom flesta på brädan som tränat hårt i flera år...

747
2008-03-27, 14:51
Inte hade jag tackat nej till Richards fysik. Bent verkar ju få ligga mycket iaf, och det är ju meningen med livet.

moment22
2008-03-27, 14:52
+2
Snubben har grym fysik trots att han är 19, troligtvis tränar styrketräning ganska sparsamt och aldrig gjort några bulkperioder. Dessutom är grabben konditionsidrottare. Ändå har han bättre fysik än dom flesta på brädan som tränat hårt i flera år...

+3
Dom som klankar ner på han är antagligen avundsjuka, jag har aldrig sett en 19 årig fotbollspelare som ser ut sådär, inte i närheten. Tycker han har grym fysik.

Gpajpen
2008-03-27, 15:18
Jag tycker han hade fin fysik, fattar inte vad det gnälls om. Kanske inte mitt ultimata mål men hade jag vaknat upp sådär imorrn bitti hade jag nog blivit religiös.

Lexidos
2008-03-27, 15:19
Han har en snygg fysik, antagligen sjukt bra kondition o han lär få ligga en del så jag skulle inte ha något emot att han en liknande fysik.

Jorgen
2008-03-27, 16:51
Vad är det som är OTROLIGT med hans kropp? Han är knappast stor, det är bara llåg bf och lite muskler.

Och eftersom du inte håller med trådskaparen har han, fel? Och du har alltså, rätt? Har jag uppfattat dig korrekt nu? ;)

Insidedoubt
2008-03-28, 19:51
Men vaddå, man kan väl tycka att en kropp är "OTROLIG" pga genetik också. Dvs hur musklerna ser ut, inte bara hur stora de är.

Tyvärr går det inte att träna på ett speciellt sätt och se ut sådär för som många redan påpekat handlar det väl inte om vidare mycket massa utan snarare om genetik men det kan man väl beundra det också? :)

Saosin
2008-03-29, 12:02
Jag tycker han har helt ok fysik men skull jag klaga på nåt skulle de vara hans axlar. de ser inte så jättesnygga ut. Nedre magmusklerna verkar ju som bortblåsta, som att obliquesen har tagit allt =)

-xR-
2008-03-29, 12:24
Det som imponerar mest är att han går runt med en så bra form året om. Inte många som styrketränar som är så hårda ens efter en hård diet.

FillilutteN
2008-03-29, 16:21
Håller verkligen med dig xR, precis så jag tänkte också. Samt att hans egentliga fokus ligger på fotboll, trots det har han riktigt bra fysik. Fotbollsspelare och deras överkroppsfysik brukar inte vara sådär bra för jämnan.

aron
2008-03-30, 23:21
Det som är så oerhört fascinerande är att han kombinationen av kroppen, spelförståelsen, snabbheten, modet och självförtroendet vid en så pass ung ålder.

moment22
2008-03-31, 16:37
Det som är så oerhört fascinerande är att han kombinationen av kroppen, spelförståelsen, snabbheten, modet och självförtroendet vid en så pass ung ålder.

Men man ser ju inte muskelfiberriktningen på hans gluteus maximus hur kan han då ha en imponerande fysik!?!?! :P

adis
2008-04-02, 11:36
http://media.justjared.com/headlines/2006/07/cristiano-ronaldo-shirtless.jpg

http://i70.photobucket.com/albums/i115/footballboners/Cristiano%20Ronaldo/ronhq.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/7172/54gk3.jpg

Hans lats ser helt sjuka ut jämfört med resten av kroppen... någon som håller med?

Åke
2008-04-02, 11:46
Hmm tycker nog inte att jag ser några jätte lats. på vilken bild isf?

Slartibartfast
2008-04-02, 11:50
Hmm tycker nog inte att jag ser några jätte lats. på vilken bild isf?

+1

Jag ser inga lats.

Vilket är bra.

Lats är fult som fan.

I övrigt är Ronaldo i bra form.

Man and Machine
2008-04-02, 11:51
Nej, hans lats kanske fäster långt ner men dom är ju knappast sjuka för det.

Hyffsad beachfysik faktist... trodde jag inte om honom.

tntballe
2008-04-02, 11:57
Kan adis mena hans obliques? Dom står ut ganska bra.
Ser bra ut.

adis
2008-04-02, 12:23
http://www.gambling911.com/cristiano-ronaldo-long.jpg

Kanske bara är jag, men jag tycker hans är mycket mer utvecklade än resten av kroppen bortsett från obliquesen och absen.

adis
2008-04-02, 12:29
Samt att hans "serratus anteriror?" är riktigt snygga, är det bara bröst/rygg träning och lågt bf% som gäller eller är det något "extra" man ska göra? :s

tobbo
2008-04-02, 16:29
Samt att hans "serratus anteriror?" är riktigt snygga, är det bara bröst/rygg träning och lågt bf% som gäller eller är det något "extra" man ska göra? :s

Nej, bara träna. Fast det är ganska liten risk att du kommer se ut som Cristiano på grund av att du inte har hans gener, men lika tränad kan du garanterat bli.

Martin Löwgren
2008-04-02, 19:20
Kanske bara är jag, men jag tycker hans är mycket mer utvecklade än resten av kroppen bortsett från obliquesen och absen.

http://www.zimbio.com/Christian+Ronaldo/articles/21/Cristiano+Ronaldo+Speedos+Jeans

Ja har man som mål att se ut som denna kille (se min länk) tycker jag man satt ribban lite väl lågt, men de kanske bara är jag?

Låren är ju de mest tragiska och denna kille anses vara vältränad......Antingen har jag en väldigt snedvriden syn på hur en vältränad idrottsman ser ut eller så har många andra det. Jag ser liksom inte hans muskler på dessa bilder - whatsoever. E de låren? Armarna? Magen? Vad är det folk ser?

Martin Löwgren
2008-04-02, 19:21
Nej, bara träna. Fast det är ganska liten risk att du kommer se ut som Cristiano på grund av att du inte har hans gener, men lika tränad kan du garanterat bli.

Se mitt inlägg nedanför

Mvh Martin

Yankeee
2008-04-02, 19:46
Låren är ju de mest tragiska och denna kille anses vara vältränad......Antingen har jag en väldigt snedvriden syn på hur en vältränad idrottsman ser ut eller så har många andra det. Jag ser liksom inte hans muskler på dessa bilder - whatsoever. E de låren? Armarna? Magen? Vad är det folk ser?

Vältränad och snygg fysik behöver inte ha speciellt mycket med varandra att göra.

Att du sedan frågar var hans muskler är, är bara skrattretande. Snubben är fotbollsspelare. Vad ska han med massa till?

moment22
2008-04-02, 20:01
http://www.zimbio.com/Christian+Ronaldo/articles/21/Cristiano+Ronaldo+Speedos+Jeans

Ja har man som mål att se ut som denna kille (se min länk) tycker jag man satt ribban lite väl lågt, men de kanske bara är jag?

Låren är ju de mest tragiska och denna kille anses vara vältränad......Antingen har jag en väldigt snedvriden syn på hur en vältränad idrottsman ser ut eller så har många andra det. Jag ser liksom inte hans muskler på dessa bilder - whatsoever. E de låren? Armarna? Magen? Vad är det folk ser?

Han har antagligen dubbelt så bra kondition som alla de du klassar som vältränade. Att du tycker att det räcker att bara ha en snygg fysik och i och med det kallas för vältränad tycker jag är snevridet, en vältränad människa i mina ögon är en tio kampare etc.
Det känns som att du är så jävla avundsjuk på alla som har fulare fysik en dig men som endå får mer uppmärksamhet.

Jacksatan
2008-04-02, 20:04
http://www.zimbio.com/Christian+Ronaldo/articles/21/Cristiano+Ronaldo+Speedos+Jeans

Ja har man som mål att se ut som denna kille (se min länk) tycker jag man satt ribban lite väl lågt, men de kanske bara är jag?

Låren är ju de mest tragiska och denna kille anses vara vältränad......Antingen har jag en väldigt snedvriden syn på hur en vältränad idrottsman ser ut eller så har många andra det. Jag ser liksom inte hans muskler på dessa bilder - whatsoever. E de låren? Armarna? Magen? Vad är det folk ser?

Ja, uppenbarligen är din bild av en vältränad idrottsman helt åt helvete när du inte anser att en fotbollspelare på absolut världsnivå är "vältränad".
Men uppenbarligen har du ju hellre en massa meningslösa muskler. Jag menar, hålla på o harva på 85-90kg i bänken och vara så stor i käften. patetiskt.

Slartibartfast
2008-04-03, 07:53
Vältränad och snygg fysik behöver inte ha speciellt mycket med varandra att göra.


+1 :D

Alltid lika underhållande när det går upp för miljöskadade bulkbyggare att de allra flesta på brädan ännu är i kontakt med vad den stora allmänheten anser vara en snygg fysik.

"Va, tycker inte folk det är snyggt med BMI på 29??" :D

adis
2008-04-03, 09:44
http://www.zimbio.com/Christian+Ronaldo/articles/21/Cristiano+Ronaldo+Speedos+Jeans

Ja har man som mål att se ut som denna kille (se min länk) tycker jag man satt ribban lite väl lågt, men de kanske bara är jag?

Låren är ju de mest tragiska och denna kille anses vara vältränad......Antingen har jag en väldigt snedvriden syn på hur en vältränad idrottsman ser ut eller så har många andra det. Jag ser liksom inte hans muskler på dessa bilder - whatsoever. E de låren? Armarna? Magen? Vad är det folk ser?

Jag tycker inte att C.Ronaldo har någon strålande fysik, men heller ser jag ut som C Ronaldo än Jay Cutler..

adis
2008-04-03, 09:46
Nej, bara träna. Fast det är ganska liten risk att du kommer se ut som Cristiano på grund av att du inte har hans gener, men lika tränad kan du garanterat bli.

Jag tänkte mer på hur man tränar "serratus anteriror" och inte om jag kan bli som Ronaldo :p

Jorgen
2008-04-03, 15:44
Ja har man som mål att se ut som denna kille (se min länk) tycker jag man satt ribban lite väl lågt, men de kanske bara är jag?

Låren är ju de mest tragiska och denna kille anses vara vältränad......Antingen har jag en väldigt snedvriden syn på hur en vältränad idrottsman ser ut eller så har många andra det. Jag ser liksom inte hans muskler på dessa bilder - whatsoever. E de låren? Armarna? Magen? Vad är det folk ser?

Nu blir jag nyfiken på vem du anser vara en vältränad idrottsman.
Och vad är din definition av vältränad.

Martin Löwgren
2008-04-03, 16:14
Nu blir jag nyfiken på vem du anser vara en vältränad idrottsman.
Och vad är din definition av vältränad.

Jag syftade enbart på hans muskulära status - inget annat.

Vältränad för mig är något helt annat (även om jag har en rätt snedvriden bild p.g.a min kärlek till kroppsbyggning).

Jag anser dessa vara vältränade

Daniel Alfredsson
Sussana Kallur
Mourice Greene
Ato Boldon

Med flera.

Har ingen riktigt bra definition men bilderna på Ronaldo är långt ifrån det ideal jag har (snedvridet måhända men jag står för det). Jag tycker inte han ser ut som en idrottsman (oavsett sport) men det är väl jag som har en konstig bild. Storkben på en fotbollsspelare är ju varken snyggt eller bra för hans prestation skademässigt.

Och nej det handlar inte om uppmärksamhet. 99% av alla i sverige tycker en kroppsbyggare har en ful kropp så där ligger jag ju i lä men jag måste ju även få ge min bild av någon som jag inte förstår folk kan tycka är vältränad, eller?

Mvh Martin

Jorgen
2008-04-03, 16:44
Jag syftade enbart på hans muskulära status - inget annat.

Vältränad för mig är något helt annat (även om jag har en rätt snedvriden bild p.g.a min kärlek till kroppsbyggning).

Jag anser dessa vara vältränade

Daniel Alfredsson
Sussana Kallur
Mourice Greene
Ato Boldon

Med flera.

Har ingen riktigt bra definition men bilderna på Ronaldo är långt ifrån det ideal jag har (snedvridet måhända men jag står för det). Jag tycker inte han ser ut som en idrottsman (oavsett sport) men det är väl jag som har en konstig bild. Storkben på en fotbollsspelare är ju varken snyggt eller bra för hans prestation skademässigt.

Och nej det handlar inte om uppmärksamhet. 99% av alla i sverige tycker en kroppsbyggare har en ful kropp så där ligger jag ju i lä men jag måste ju även få ge min bild av någon som jag inte förstår folk kan tycka är vältränad, eller?

Mvh Martin

Låren är ju de mest tragiska och denna kille anses vara vältränad......Antingen har jag en väldigt snedvriden syn på hur en vältränad idrottsman ser ut eller så har många andra det. Jag ser liksom inte hans muskler på dessa bilder - whatsoever. E de låren? Armarna? Magen? Vad är det folk ser?

Du skriver ju här att han inte är vältränad. Samtidigt som du skriver att vältränad inte har något med muskler att göra. Hur skall du nu ha det?

Bara för att man har en kärlek till kroppsbyggning behöver ens bild av hur en vältränad idorttsman/kvinna ser ut vara snedvriden. Jag som varit fast i byggarträsket sen 1996 (då jag såg min första tävling) och varit domare i bodybuilding sen 2003 har inga som helst problem med att se att Ronaldo defacto är vältränad (efter min definition av hur en vältränad atlet är).
Man kan knappast påstå att hans "storkben" har hindrat honom i hans prestationer som fotbollsspelare. Han är trots allt en av dom bästa i världen, "storkben" till trots. ;)

Martin Löwgren
2008-04-03, 17:25
Du skriver ju här att han inte är vältränad. Samtidigt som du skriver att vältränad inte har något med muskler att göra. Hur skall du nu ha det?

Bara för att man har en kärlek till kroppsbyggning behöver ens bild av hur en vältränad idorttsman/kvinna ser ut vara snedvriden. Jag som varit fast i byggarträsket sen 1996 (då jag såg min första tävling) och varit domare i bodybuilding sen 2003 har inga som helst problem med att se att Ronaldo defacto är vältränad (efter min definition av hur en vältränad atlet är).
Man kan knappast påstå att hans "storkben" har hindrat honom i hans prestationer som fotbollsspelare. Han är trots allt en av dom bästa i världen, "storkben" till trots. ;)
Jag är väl kanske lite velig de måste jag erkänna. Jag tycker inte han SER vältränad ut kanske min ståndpunkt borde vara *popcorn*

Nä nu ska jag inte förstöra denna tråd mera. Han har storkben vilket är så himla fult men samtidigt väldigt duktig på fotboll. Vältränad? Nja *flex*

Hej från mig

Insidedoubt
2008-04-03, 18:17
Jag är väl kanske lite velig de måste jag erkänna. Jag tycker inte han SER vältränad ut kanske min ståndpunkt borde vara *popcorn*

Nä nu ska jag inte förstöra denna tråd mera. Han har storkben vilket är så himla fult men samtidigt väldigt duktig på fotboll. Vältränad? Nja *flex*

Hej från mig

Det började bra, men sedan sa du fel igen (markerat med röd text).

Du måste ha misstolkat ordet vältränad? Du kan säga att han inte ser muskulös ut men även en person med väldigt bra muskeluthållighet och/eller kondition är vältränad oavsett om detta syns eller ej.

Tittar vi enbart på hur det ser ut tycker jag definitivt att det ser ut som en person som tränar mycket, även om han är relativt (här får du tolka själv) fattig på muskelmassa.

Namnen du listade upp tidigare tillhör dessutom absolut världselit, tycker du att man behöver vara på den nivån för att kallas "vältränad"? Jag tycker inte man behöver vara på den absoluta toppen av mänsklig förmåga för att kallas vältränad. Tycker du verkligen att ordet är så "starkt"?

Martin Löwgren
2008-04-03, 18:49
Det började bra, men sedan sa du fel igen (markerat med röd text).

Du måste ha misstolkat ordet vältränad? Du kan säga att han inte ser muskulös ut men även en person med väldigt bra muskeluthållighet och/eller kondition är vältränad oavsett om detta syns eller ej.

Tittar vi enbart på hur det ser ut tycker jag definitivt att det ser ut som en person som tränar mycket, även om han är relativt (här får du tolka själv) fattig på muskelmassa.

Namnen du listade upp tidigare tillhör dessutom absolut världselit, tycker du att man behöver vara på den nivån för att kallas "vältränad"? Jag tycker inte man behöver vara på den absoluta toppen av mänsklig förmåga för att kallas vältränad. Tycker du verkligen att ordet är så "starkt"?
Absolut inte. Jag valde deras namn för att deras kroppar representerar ordet vältränad i mina ögon.

Och nej ser jag dem bilderna på Ronaldo tycker jag INTE det ser ut som han tränar mycket. Om jag inte visste vem det var skulle jag säga att det var vilken svensson som helst som var ute och glassade på en båt. Är det ingen som håller med mig? Ser han verkligen vältränad ut eller är det hans namn som gör att ni tycker det?

Man and Machine
2008-04-03, 19:23
Nej han ser inte så vältränad ut, även om jag inte tycker att vältränad har något med utseendet att göra.

Shajjn
2008-04-03, 19:30
Ser han verkligen vältränad ut eller är det hans namn som gör att ni tycker det?

Han ser vältränad ut, eller kanske rent ut sagt grofv. *screwy*

Martin Löwgren
2008-04-03, 19:33
Nej han ser inte så vältränad ut, även om jag inte tycker att vältränad har något med utseendet att göra.

Nej och det är väl där jag måste lära mig att stänga min stora käft och hålla min syn på vältränad för mig själv *spy*

Nog om detta. Grymt mål gjorde han iallafall i förrgår, herregud *flex*

barnaerskoent
2008-04-03, 19:35
Måste hålla med Martin Löwgren här. Han är nog galet vältränad i den bemärkelse att han spelar fotboll på elitnivå. Men, skulle jag se honom på stranden skulle jag inte direkt se honom som en vältränad person (Som Martin skrev) utan som vilken snubbe som tränat ett litet tag och har lågt BF.

EDIT: Vältränad i den bemärkelse att ha mycket muskelmassa!

Insidedoubt
2008-04-03, 20:04
Nej och det är väl där jag måste lära mig att stänga min stora käft och hålla min syn på vältränad för mig själv *spy*

Nog om detta. Grymt mål gjorde han iallafall i förrgår, herregud *flex*

Fast jag missförstod dig lite också, jag har läst i denna tråd tidigare men idag var jag trött efter en tung arbetsdag och hoppade till sista sidan. Förstod inte riktigt att det var Christiano Ronaldo ni diskuterade nu. Micah Richards är väl inte heller så grov med dina mått iofs men jag kritiserar dig absolut inte för hur du tycker en vältränad kille ser ut.

Utan för att du skrev "Han har storkben vilket är så himla fult men samtidigt väldigt duktig på fotboll. Vältränad? Nja".

Vilket jag tycker var dåligt uttryckt oavsett vem av de två de gällde med tanke på vad de presterar på planen (alltså är de vältränade, oavsett muskelmassa). Lät som att du försummade den träning som ligger bakom deras fysiska prestationer på planen.

Men du menar nog bara precis som "barnaerskoent" skrev: "Han är nog galet vältränad i den bemärkelse att han spelar fotboll på elitnivå. Men, skulle jag se honom på stranden skulle jag inte direkt se honom som en vältränad person (Som Martin skrev) utan som vilken snubbe som tränat ett litet tag och har lågt BF.

EDIT: Vältränad i den bemärkelse att ha mycket muskelmassa!"

Martin Löwgren
2008-04-03, 20:08
Fast jag missförstod dig lite också, jag har läst i denna tråd tidigare men idag var jag trött efter en tung arbetsdag och hoppade till sista sidan. Förstod inte riktigt att det var Christiano Ronaldo ni diskuterade nu. Micah Richards är väl inte heller så grov med dina mått iofs men jag kritiserar dig absolut inte för hur du tycker en vältränad kille ser ut.

Utan för att du skrev "Han har storkben vilket är så himla fult men samtidigt väldigt duktig på fotboll. Vältränad? Nja".

Vilket jag tycker var dåligt uttryckt oavsett vem av de två de gällde med tanke på vad de presterar på planen (alltså är de vältränade, oavsett muskelmassa). Lät som att du försummade den träning som ligger bakom deras fysiska prestationer på planen.

Men du menar nog bara precis som "barnaerskoent" skrev: "Han är nog galet vältränad i den bemärkelse att han spelar fotboll på elitnivå. Men, skulle jag se honom på stranden skulle jag inte direkt se honom som en vältränad person (Som Martin skrev) utan som vilken snubbe som tränat ett litet tag och har lågt BF.

EDIT: Vältränad i den bemärkelse att ha mycket muskelmassa!"
Japp. Han ser ut som vilken discogymmare som helst. Inga ben och lågt bf på överkroppen men som sagt jag ska i fortsättningen hålla min snedvridna bild om vältränad eller inte för mig själv *spy*

Insidedoubt
2008-04-03, 20:50
Japp. Han ser ut som vilken discogymmare som helst. Inga ben och lågt bf på överkroppen men som sagt jag ska i fortsättningen hålla min snedvridna bild om vältränad eller inte för mig själv *spy*

Haha, nej, det tycker jag inte att du ska göra, alla har ju olika idéal! Vore väldigt tråkigt utan åsikter.

Det kan dock bli lite mycket fokus på muskelmassa här på kolo överhuvudtaget men det är ju knappast konstigt då väldigt många av oss strävar efter mer massa. och när man byggt mer vill man ha mer, efter ett tag inser man väl att mycket muskelmassa alltid är mer än vad man har, gränsar ju nästan till en slags omvänd anorexia :Virro

Man and Machine
2008-04-03, 22:03
Nej och det är väl där jag måste lära mig att stänga min stora käft och hålla min syn på vältränad för mig själv *spy* Ffs nej. Du står ju för 80% av dom intressanta diskussionerna numera, de skulle bli sjukt dött om du bara la ner.
:thumbup:

Martin Löwgren
2008-04-03, 22:32
Ffs nej. Du står ju för 80% av dom intressanta diskussionerna numera, de skulle bli sjukt dött om du bara la ner.
:thumbup:

Jag ska självklart inte lägga av men jag måste lära mig att min syn på vältränad inte överensstämmer med alla andras :thumbup:

kavalen
2008-04-05, 00:16
Det som är "otroligt" är väl den muskelmassa han ändå besitter trots garanterat sparsmakad styrketräning. Han har ju lika mkt eller mer muskler som de flesta på kolo som ändå satsar 24/7 på styrketräning.

sparsmakad styrketräning är ju en definitionsfråga. Kan utan problem tänka mig att han kör två styrketräningspass i veckan, dvs ett överkroppspass och ett för underkroppen (kanske möjligtvis tre) sen har han ju förstås all fotbollsträning och matcher vilket ger kondition och gör att han förbränner. Har man slitit på med konditionstärning i flera år så får man synliga rutor osv förr eller senare, detta i samband med styrketräning är optimalt för en både stark och uthållig kropp.

Ger man max vid de två styrketräningspass man kör per vecka så är det fullt tillräckligt för muskeltillväxt. De allra flesta tränar alldeles för mycket och går ifrån den princip man bör sträva efter, dvs vila för att uppnå muskeluppbyggnad. Kroppen behöver en vecka på sig för att återhämta sig maximalt efter ett hårt styrketräningspass och de som kör samma muskelgrupper flera gånger i veckan anser jag inte tränar optimalt, hets leder ingenvart.

Vi vet ingenting om hur lång tid det tagit för Micah att bygga upp den där kroppen. Det har antagligen inte varit prio ett, killen har tränat ett par gånger i veckan under en viss tid och egentligen inte reflekterat över sina ökningar, kanske inte heller bryr sig då styrketräningen är ett komplement för att vara lite starkare på fotbollsplanen. Att han fått bra synliga resultat är för honom förmodligen bara en bonus som han utan problem avstår ifrån om någon skulle komma och säga till honom gör det här och det här så blir du en bättre fotbollsspelare, då gör han det oavsett om det betyder att han måste lägga in fler löppass istället för styrketräning osv.

Förövrigt leder konditionsträning till en mer definierad kropp, det står ju klart och mycket av hans fysik beror på att han har väldigt lite fett på kroppen, men visst ser man att han ocskå tränar magen + kör bänkpress, finns ingen som har de där brösten utan att bänka. Hur som helst tycker jag inte att speciellt brösten är så speciellt imponerande för en person som styrketränar, jag har betydligt bättre bröst än de där och då konditionstränar jag också, plus bättre armar. Hans armar är faktiskt rätt dåliga. Magen är riktigt bra, men jag har inte konditionstränat tillräckligt länge och har än så länge inte fått den definition jag vill ha, när jag är färdig har jag utan problem de rutorna tom bättre, men jag har en annan symmetri som helhet, större överkropp och smalare midja än honom.

tobbo
2008-04-05, 00:40
sparsmakad styrketräning är ju en definitionsfråga. Kan utan problem tänka mig att han kör två styrketräningspass i veckan, dvs ett överkroppspass och ett för underkroppen (kanske möjligtvis tre) sen har han ju förstås all fotbollsträning och matcher vilket ger kondition och gör att han förbränner. Har man slitit på med konditionstärning i flera år så får man synliga rutor osv förr eller senare, detta i samband med styrketräning är optimalt för en både stark och uthållig kropp.

Ger man max vid de två styrketräningspass man kör per vecka så är det fullt tillräckligt för muskeltillväxt. De allra flesta tränar alldeles för mycket och går ifrån den princip man bör sträva efter, dvs vila för att uppnå muskeluppbyggnad. Kroppen behöver en vecka på sig för att återhämta sig maximalt efter ett hårt styrketräningspass och de som kör samma muskelgrupper flera gånger i veckan anser jag inte tränar optimalt, hets leder ingenvart.

Vi vet ingenting om hur lång tid det tagit för Micah att bygga upp den där kroppen. Det har antagligen inte varit prio ett, killen har tränat ett par gånger i veckan under en viss tid och egentligen inte reflekterat över sina ökningar, kanske inte heller bryr sig då styrketräningen är ett komplement för att vara lite starkare på fotbollsplanen. Att han fått bra synliga resultat är för honom förmodligen bara en bonus som han utan problem avstår ifrån om någon skulle komma och säga till honom gör det här och det här så blir du en bättre fotbollsspelare, då gör han det oavsett om det betyder att han måste lägga in fler löppass istället för styrketräning osv.

Förövrigt leder konditionsträning till en mer definierad kropp, det står ju klart och mycket av hans fysik beror på att han har väldigt lite fett på kroppen, men visst ser man att han ocskå tränar magen + kör bänkpress, finns ingen som har de där brösten utan att bänka. Hur som helst tycker jag inte att speciellt brösten är så speciellt imponerande för en person som styrketränar, jag har betydligt bättre bröst än de där och då konditionstränar jag också, plus bättre armar. Hans armar är faktiskt rätt dåliga. Magen är riktigt bra, men jag har inte konditionstränat tillräckligt länge och har än så länge inte fått den definition jag vill ha, när jag är färdig har jag utan problem de rutorna tom bättre, men jag har en annan symmetri som helhet, större överkropp och smalare midja än honom.

Ett stort jaha?
Och man behöver inte konditionsträna för att få definerade muskler.

Yankeee
2008-04-05, 06:57
sparsmakad styrketräning är ju en definitionsfråga. Kan utan problem tänka mig att han kör två styrketräningspass i veckan, dvs ett överkroppspass och ett för underkroppen (kanske möjligtvis tre) sen har han ju förstås all fotbollsträning och matcher vilket ger kondition och gör att han förbränner. Har man slitit på med konditionstärning i flera år så får man synliga rutor osv förr eller senare, detta i samband med styrketräning är optimalt för en både stark och uthållig kropp.

Ger man max vid de två styrketräningspass man kör per vecka så är det fullt tillräckligt för muskeltillväxt. De allra flesta tränar alldeles för mycket och går ifrån den princip man bör sträva efter, dvs vila för att uppnå muskeluppbyggnad. Kroppen behöver en vecka på sig för att återhämta sig maximalt efter ett hårt styrketräningspass och de som kör samma muskelgrupper flera gånger i veckan anser jag inte tränar optimalt, hets leder ingenvart.

Vi vet ingenting om hur lång tid det tagit för Micah att bygga upp den där kroppen. Det har antagligen inte varit prio ett, killen har tränat ett par gånger i veckan under en viss tid och egentligen inte reflekterat över sina ökningar, kanske inte heller bryr sig då styrketräningen är ett komplement för att vara lite starkare på fotbollsplanen. Att han fått bra synliga resultat är för honom förmodligen bara en bonus som han utan problem avstår ifrån om någon skulle komma och säga till honom gör det här och det här så blir du en bättre fotbollsspelare, då gör han det oavsett om det betyder att han måste lägga in fler löppass istället för styrketräning osv.

Förövrigt leder konditionsträning till en mer definierad kropp, det står ju klart och mycket av hans fysik beror på att han har väldigt lite fett på kroppen, men visst ser man att han ocskå tränar magen + kör bänkpress, finns ingen som har de där brösten utan att bänka. Hur som helst tycker jag inte att speciellt brösten är så speciellt imponerande för en person som styrketränar, jag har betydligt bättre bröst än de där och då konditionstränar jag också, plus bättre armar. Hans armar är faktiskt rätt dåliga. Magen är riktigt bra, men jag har inte konditionstränat tillräckligt länge och har än så länge inte fått den definition jag vill ha, när jag är färdig har jag utan problem de rutorna tom bättre, men jag har en annan symmetri som helhet, större överkropp och smalare midja än honom.

Skönt att du applicerar "styrketräning 101" på en elitidrottsman, berättar hur folk (som med stor sannolikhet har lyckats bättre än dig) ska träna och ger oss "fakta" baserat på en okulärbesiktning av en(1) bild. Keep it up!

Jacksatan
2008-04-05, 10:12
sparsmakad styrketräning är ju en definitionsfråga. Kan utan problem tänka mig att han kör två styrketräningspass i veckan, dvs ett överkroppspass och ett för underkroppen (kanske möjligtvis tre) sen har han ju förstås all fotbollsträning och matcher vilket ger kondition och gör att han förbränner. Har man slitit på med konditionstärning i flera år så får man synliga rutor osv förr eller senare, detta i samband med styrketräning är optimalt för en både stark och uthållig kropp.

Ger man max vid de två styrketräningspass man kör per vecka så är det fullt tillräckligt för muskeltillväxt. De allra flesta tränar alldeles för mycket och går ifrån den princip man bör sträva efter, dvs vila för att uppnå muskeluppbyggnad. Kroppen behöver en vecka på sig för att återhämta sig maximalt efter ett hårt styrketräningspass och de som kör samma muskelgrupper flera gånger i veckan anser jag inte tränar optimalt, hets leder ingenvart.

Vi vet ingenting om hur lång tid det tagit för Micah att bygga upp den där kroppen. Det har antagligen inte varit prio ett, killen har tränat ett par gånger i veckan under en viss tid och egentligen inte reflekterat över sina ökningar, kanske inte heller bryr sig då styrketräningen är ett komplement för att vara lite starkare på fotbollsplanen. Att han fått bra synliga resultat är för honom förmodligen bara en bonus som han utan problem avstår ifrån om någon skulle komma och säga till honom gör det här och det här så blir du en bättre fotbollsspelare, då gör han det oavsett om det betyder att han måste lägga in fler löppass istället för styrketräning osv.

Förövrigt leder konditionsträning till en mer definierad kropp, det står ju klart och mycket av hans fysik beror på att han har väldigt lite fett på kroppen, men visst ser man att han ocskå tränar magen + kör bänkpress, finns ingen som har de där brösten utan att bänka. Hur som helst tycker jag inte att speciellt brösten är så speciellt imponerande för en person som styrketränar, jag har betydligt bättre bröst än de där och då konditionstränar jag också, plus bättre armar. Hans armar är faktiskt rätt dåliga. Magen är riktigt bra, men jag har inte konditionstränat tillräckligt länge och har än så länge inte fått den definition jag vill ha, när jag är färdig har jag utan problem de rutorna tom bättre, men jag har en annan symmetri som helhet, större överkropp och smalare midja än honom.

Jamen då äre bara du slänger upp en bild på dig själv så vi får se hur det ska se ut. Micah kanske t om ändrar sitt träningsprogram då, jag är säker på att han verkligen skulle ta åt sig ifall du gav honom dina eminenta råd kring att träna upp sin symmetri.

Skumtomten
2008-04-05, 19:28
Som nämnts tidigare är det som sagt vetenskapligt bevisat att en större andel mörkhyade människor har en mer snabba muskelfibrer och ofta högre metabolisk aktivitet. Dock får man ju int glömma att snubbens liv och vardag för tillfället är att träna o spela fotboll. Så när man tränar minst 2 ggr om dagen som han gör, och har en typ kostexpertert o fystränare, är det énda han själv behöver att torka sig när han e på toaletten.
---------------------------------------------------------------

Ultimate Gainer. 1/2 liter+1/2 liter mjölk= Slurp! :)

Yankeee
2008-04-05, 19:30
Som nämnts tidigare är det som sagt vetenskapligt bevisat att en större andel mörkhyade människor har en mer snabba muskelfibrer och ofta högre metabolisk aktivitet. Dock får man ju int glömma att snubbens liv och vardag för tillfället är att träna o spela fotboll. Så när man tränar minst 2 ggr om dagen som han gör, och har en typ kostexpertert o fystränare, är det énda han själv behöver att torka sig när han e på toaletten.


Är det någon som tränar åt honom eller vad menar du?

Ryska_raketen
2008-04-05, 19:33
Som nämnts tidigare är det som sagt vetenskapligt bevisat att en större andel mörkhyade människor har en mer snabba muskelfibrer och ofta högre metabolisk aktivitet. Dock får man ju int glömma att snubbens liv och vardag för tillfället är att träna o spela fotboll. Så när man tränar minst 2 ggr om dagen som han gör, och har en typ kostexpertert o fystränare, är det énda han själv behöver att torka sig när han e på toaletten.
---------------------------------------------------------------

Ultimate Gainer. 1/2 liter+1/2 liter mjölk= Slurp! :)

LOL! Tränar ordentligt istället för att skylla på dina gener, snoris!

Victorinho
2008-04-05, 21:57
Jag spelade fotboll med spelare från Sierra Leone. De hade sådana där kroppar utan att träna utöver fotbollen. Rätt mycket genetiskt. De var inga höjdare på försäsongsträningen även om de såg ut sådär. Men det kanske man kan ta... :D

hjalten
2008-04-06, 02:11
Ronnie e feeeeet :D

liii
2008-04-17, 10:58
lite fler på bilder Micah:

http://img265.imageshack.us/img265/3836/11ry8.png (http://imageshack.us)
http://img265.imageshack.us/img265/2399/12rh3.png (http://imageshack.us)
http://img153.imageshack.us/img153/7895/13wt7.png (http://imageshack.us)
http://img151.imageshack.us/img151/7679/14ks9.png (http://imageshack.us)
http://img153.imageshack.us/img153/6572/15gd8.png (http://imageshack.us)

liii
2008-04-17, 11:00
http://img153.imageshack.us/img153/2193/16bp6.png (http://imageshack.us)
http://img153.imageshack.us/img153/3396/17tx5.png (http://imageshack.us)
http://img153.imageshack.us/img153/8718/18br2.png (http://imageshack.us)
http://img265.imageshack.us/img265/381/19yw1.png (http://imageshack.us)

liii
2008-04-17, 19:31
http://img153.imageshack.us/img153/6453/11990878bw6.jpg (http://imageshack.us)