handdator

Visa fullständig version : Bilddagboken!


Rex
2008-02-25, 19:32
Länka till eran BDB här =) Kul o se vad andra här på Kolo gör utöver träningen..
Fast mitt är ändå bara om träning.. *whistle*

http://rexen.bilddagboken.se/

Vet även LadyInsane har BDB fast de får hon posta själv =)

Müller
2008-02-25, 19:34
http://Havretigern.bilddagboken.se/

Raggis
2008-02-25, 19:35
Där sjönk du i mina ögon, Rex :D

Rex
2008-02-25, 19:37
Där sjönk du i mina ögon, Rex :D

Haha.. ja jag brukade också hata sånt här, fast BDB är inte så dum som vissa tror. Inte alls lika många fJ0rtiZar som i Lunarstorm.

Tricklev
2008-02-25, 19:38
Min lillasyster har en Bilddagboken, låt mig fråga henne vad hon heter.


(Dream on era BDB-raggare, ragga på folk över 15 istället för att hänga på ställen för 14åringar).

Deceiver85
2008-02-25, 19:42
jaerte....väääänta lite, I'm not falling for that one :D

Scratch89
2008-02-25, 19:55
http://mathias.bilddagboken.se

Scratch89
2008-02-25, 19:56
Inte alls lika många fJ0rtiZar som i Lunarstorm.

Eh, lol. Bilddagboken har minst lika många fjortisar, men då bdb saknar en stor del av de vuxna (25+) så blir andelen fjortisar skyhög.

rememberence
2008-02-25, 19:58
Det enda roliga med BDB är att kodningen är fattig, finns/fanns smaskiga hål att utnyttja :)

manko
2008-02-25, 20:00
Länka till eran BDB här =) Kul o se vad andra här på Kolo gör utöver träningen..
Fast mitt är ändå bara om träning.. *whistle*

http://rexen.bilddagboken.se/

Vet även LadyInsane har BDB fast de får hon posta själv =)

Inte för att vara elak eller så. Men du hade för lite bilder som du/ni tagit. Var mest interweb bilder du klistrat in. *cry*

Trance
2008-02-25, 20:14
Det enda roliga med BDB är att kodningen är fattig, finns/fanns smaskiga hål att utnyttja :)

Menar du lösenordsläckan nu?

Handcuff
2008-02-25, 20:17
Menar du lösenordsläckan nu?

Antagligen...tydligen var ett av de vanligaste läsenorden: BAJSKORV

fyndigt :D

LadyInsane
2008-02-25, 20:36
Min är Jnewyork.bilddagboken.se

Har uppdaterat riktigt dåligt på sistonde. Men med en nyfunnen digitalkamera och en ny mobilkamera kanske man kan se till att slänga in lite bilder då och då.

Varnar dock för att min dbd mest innehåller gamla festbilder och outfit-shots. :D

rememberence
2008-02-25, 20:51
Menar du lösenordsläckan nu?

Nopp, finns andra hål ;)

Rex
2008-02-25, 23:09
Nopp, finns andra hål ;)Grattis, du har lyckats hitta exploits till en php & mysql baserad sida.*whistle*

Plus, du snackar ganska mycke skit just nu satt det bara stinker. Hade det funnits några "Wow, no shit" exploits så hade Flashback användare redan exploitat dem.

Hack away säger jag bara, *rolleyes*

Trance
2008-02-25, 23:10
Grattis, du har lyckats hitta exploits till en php & mysql baserad sida.*whistle*


Vad har det med saken att göra?

Rex
2008-02-25, 23:13
Vad har det med saken att göra?Att det är ganska lätt att hitta exploits till php och mysql databaser. Så som mysql injections osv.

Trance
2008-02-25, 23:17
Att det är ganska lätt att hitta exploits till php och mysql databaser. Så som mysql injections osv.

Nej det är det inte. SQL injections handlar ju att man inte har hanterat indatat på rätt sätt och använt inte parametrar när man lägger in data. Det fungerar på alla databaser och är upp till programmeraren. Det finns metoder för att sköta det utan problem i php, det är bara att programmerare missar det. Visst finns har det som allt annat funnits säkerhetsluckor i både språket och databasen men det är ju inget kritiskt. Det finns ju några fler som kör php/mysql, t.ex. småsiter som wikipedia och wordpress. Google kör ju inte med php men med en egen variant av MySQL.

Rex
2008-02-25, 23:24
Nej det är det inte. SQL injections handlar ju att man inte har hanterat indatat på rätt sätt och använt inte parametrar när man lägger in data. Det fungerar på alla databaser och är upp till programmeraren. Det finns metoder för att sköta det utan problem i php, det är bara att programmerare missar det. Visst finns har det som allt annat funnits säkerhetsluckor i både språket och databasen men det är ju inget kritiskt. Det finns ju några fler som kör php/mysql, t.ex. småsiter som wikipedia och wordpress. Google kör ju inte med php men med en egen variant av MySQL.

Säger inte att det är dåligt att köra med php och mysql.. Det är t.o.m bättre än ASP och CGI pearl..
Bara de att man blir inte förvånad om folk hittar exploits till dessa sidor.

Det finns många exploits till PhpBB, wordpress och vissa andra forum/blog applikationer..

KlopFer
2008-02-25, 23:26
En fråga bara till er som hittar dessa små kryphål och vad allt heter.

Vad gör ni sedan då? sitter och pillar på några koder och vad händer?

mystic[-_-]
2008-02-25, 23:28
En fråga bara till er som hittar dessa små kryphål och vad allt heter.

Vad gör ni sedan då? sitter och pillar på några koder och vad händer?

De känner sig stolta och onanerar för de knäckte koden !!!!!

Muskelbyggaren
2008-02-25, 23:29
Säger inte att det är dåligt att köra med php och mysql.. Det är t.o.m bättre än ASP och CGI pearl..
Bara de att man blir inte förvånad om folk hittar exploits till dessa sidor.

Det finns många exploits till PhpBB, wordpress och vissa andra forum/blog applikationer..
Fast var kommer MySQL/PHP in i bilden? Finns det plattformar som är exploit-proof menar du?

Tricklev
2008-02-25, 23:31
En fråga bara till er som hittar dessa små kryphål och vad allt heter.

Vad gör ni sedan då? sitter och pillar på några koder och vad händer?

Samma sak som folk som sprejjar ner tunnelbanor, och folk som kör i 300km/h gör, skryter på internet.

Trance
2008-02-25, 23:31
Säger inte att det är dåligt att köra med php och mysql.. Det är t.o.m bättre än ASP och CGI pearl..
Bara de att man blir inte förvånad om folk hittar exploits till dessa sidor.

Det finns många exploits till PhpBB, wordpress och vissa andra forum/blog applikationer..

Det är lätt att hitta exploits eftersom det är språk som ofta används av hobbyutvecklare/nybörjare vilka självklart missar saker som att validera input på ett vettigt sätt. Men det är väldigt sällan språken som bär ansvaret, oavsett om vi snackar perl, gamla asp eller php. (Vilka alla 3 är estetiskt fula jäkla språk i min ödmjuka åsikt).

Det har funnits och finns säkert vissa exploits, men jag är extremt tveksam till att du faktiskt vet om något till wordpress. Sådana stora applikationer brukar patchas extremt snabbt.

KlopFer
2008-02-25, 23:33
Samma sak som folk som sprejjar ner tunnelbanor, och folk som kör i 300km/h gör, skryter på internet.

Nu tänkte jag inte direkt på någon som bräcker hela systemet så allting krashar. Då kanske man ska få lite creed.

Men rememberc eller vad du heter, vad kan du göra om du hittar något scriptfel, exploits eller vad ni letar efter?

Jag är bara nyfiken :)

Trance
2008-02-25, 23:34
En fråga bara till er som hittar dessa små kryphål och vad allt heter.

Vad gör ni sedan då? sitter och pillar på några koder och vad händer?

Nu gör jag inte sådant men det mesta av sådant som du hör om görs inte av duktiga programmerare utan "script-kiddies" som använder ett färdigt program eller följer en manual rakt av. Sedan när personen fått tillgång till det så försöker de få ut lösenord så de och andra på flashback kan busa med folks mail (folk använder ofta samma lösen på sin mail som på sådana ställen, gör inte det gott folk).

Det som driver de duktiga är väl allt från nyfikenhet till genuint intresse för säkerhet. Se det som ett extremt avancerat pussel som du kan vara först i världen med att hitta en bit i. Sedan finns det ju de som helt enkelt tjänar pengar, men de lever väl mest österut.

KlopFer
2008-02-25, 23:35
Nu gör jag inte sådant men det mesta av sådant som du hör om görs inte av duktiga programmerare utan "script-kiddies" som använder ett färdigt program eller följer en manual rakt av. Sedan när personen fått tillgång till det så försöker de få ut lösenord så de och andra på flashback kan busa med folks mail (folk använder ofta samma lösen på sin mail som på sådana ställen, gör inte det gott folk).

Det som driver de duktiga är väl allt från nyfikenhet till genuint intresse för säkerhet. Se det som ett extremt avancerat pussel som du kan vara först i världen med att hitta en bit i. Sedan finns det ju de som helt enkelt tjänar pengar, men de lever väl mest österut.


Ah, tack för svaret trance :thumbup:

rememberence
2008-02-26, 06:44
Grattis, du har lyckats hitta exploits till en php & mysql baserad sida.*whistle*

Plus, du snackar ganska mycke skit just nu satt det bara stinker. Hade det funnits några "Wow, no shit" exploits så hade Flashback användare redan exploitat dem.

Hack away säger jag bara, *rolleyes*

Trevlig attityd du har, jag snackar inget skit.

Jag pratar om ett XSS-hål som inte har något att göra med deras databas att göra, visserligen kräver XSS lite handpåläggning, men visst är det "script-kiddies" som håller på med sånt endast ;)

Rex
2008-02-26, 09:10
Trevlig attityd du har, jag snackar inget skit.

Jag pratar om ett XSS-hål som inte har något att göra med deras databas att göra, visserligen kräver XSS lite handpåläggning, men visst är det "script-kiddies" som håller på med sånt endast ;)Så du menar att du kan sno information genom XSS injektioner? (Cookies osv.)

Muskelbyggaren
Det är ju de jag säger, det finns inga "exploitfria" skriptspråk.. Jag använder det själv. Håller på med ett projekt just nu som är php, mysql, xhtml och css baserad.
Skulle inte förvåna mig ifall någon hittade exploits till punBB forumet som jag använder.

Jorgen
2008-02-26, 12:59
http://bestsmileys.com/signs11/3.gif

747
2008-02-26, 16:23
Så dödar man en tråd!
:banned
Seriöst så förstår jag inte varför man skaffar en bilddagbok och sen bara publicerar bilder som man har hittat på roligabilder.se. Det var inte riktat till någon speciell här för jag har inte kollar era bilddagböcker. Än..

manko
2008-02-26, 16:25
Så dödar man en tråd!
:banned
Seriöst så förstår jag inte varför man skaffar en bilddagbok och sen bara publicerar bilder som man har hittat på roligabilder.se. Det var inte riktat till någon speciell här för jag har inte kollar era bilddagböcker. Än..

Exakt samma tanke jag hade när jag kollade igenom Rexs bilddagboken. Om man kollar någons BDB(som alla coola säger) så vill man väl ändå se bilder vad som händer ur ens liv istället för Lolcatz, stålmannen osv. Men jag kanske bara är idiot eller så.

Rex
2008-02-26, 17:51
Exakt samma tanke jag hade när jag kollade igenom Rexs bilddagboken. Om man kollar någons BDB(som alla coola säger) så vill man väl ändå se bilder vad som händer ur ens liv istället för Lolcatz, stålmannen osv. Men jag kanske bara är idiot eller så.

Hmm, det är säkert jag som har missförstått meningen med Bilddagboken.. Men visst jag tar bilder från nätet och lägger ut de på min Bilddagbok.

"Idag så kollade jag på den här filmen" - Bild på filmen
"Idag så tränade jag" Bild på mig eller hantlar eller vadsomhelst som har med träning att göra
"Idag var jag på McDonals och käkade hamburgare" Bild på en hamburgare..
"Idag var jag sugen på choklad fast jag drog och tränade istället" Bild på en choklad bit..

LadyInsane
2008-02-26, 20:39
Hmm, det är säkert jag som har missförstått meningen med Bilddagboken.. Men visst jag tar bilder från nätet och lägger ut de på min Bilddagbok.

"Idag så kollade jag på den här filmen" - Bild på filmen
"Idag så tränade jag" Bild på mig eller hantlar eller vadsomhelst som har med träning att göra
"Idag var jag på McDonals och käkade hamburgare" Bild på en hamburgare..
"Idag var jag sugen på choklad fast jag drog och tränade istället" Bild på en choklad bit..

+1!

Man får väl ändå göra som man själv vill med sin egen BDB? Om nu någon väljer att följa den, så varsegod helt enkelt. Jag gillar din BDB Rex, mycket bilder m.m. Jag bryr mig inte skvatt om ifall du har tagit bilderna. Huvudsaken är väl helt enkelt att du väljer att lägga upp dem av en anledning. :)

747
2008-02-26, 23:38
+1!

Man får väl ändå göra som man själv vill med sin egen BDB? Om nu någon väljer att följa den, så varsegod helt enkelt. Jag gillar din BDB Rex, mycket bilder m.m. Jag bryr mig inte skvatt om ifall du har tagit bilderna. Huvudsaken är väl helt enkelt att du väljer att lägga upp dem av en anledning. :)

Ja visst får man det. Känner man att det känns meningsfullt så, men jag blir besviken när jag ska kolla någon het tjej i bikine från förra sommaren och så har hon bara bilder på nån katt med texten LOL efter*gah!*

LadyInsane
2008-02-26, 23:50
Ja visst får man det. Känner man att det känns meningsfullt så, men jag blir besviken när jag ska kolla någon het tjej i bikine från förra sommaren och så har hon bara bilder på nån katt med texten LOL efter*gah!*

*slap*

Come'on! Hur svårt är det egentligen att hitta bilder på flickor i bikini, på nätet?:D

Rex
2008-02-27, 07:43
Ja visst får man det. Känner man att det känns meningsfullt så, men jag blir besviken när jag ska kolla någon het tjej i bikine från förra sommaren och så har hon bara bilder på nån katt med texten LOL efter*gah!*Aja, kan väl lägga upp ett par bilder på mig i bikini *cupid*

manko
2008-02-27, 14:16
+1!

Man får väl ändå göra som man själv vill med sin egen BDB? Om nu någon väljer att följa den, så varsegod helt enkelt. Jag gillar din BDB Rex, mycket bilder m.m. Jag bryr mig inte skvatt om ifall du har tagit bilderna. Huvudsaken är väl helt enkelt att du väljer att lägga upp dem av en anledning. :)

Klart man får göra som man vill. Men JAG tycker det är tråkigt att kolla in någons BDB och person i fråga inte har bilder han/kompisar/hunden tagit(LOL, jag vet att jag inte behöver kolla).

För att alla ska tycka att jag är cool, avslutar jag det hela med...


LOL

747
2008-02-27, 15:34
*slap*

Come'on! Hur svårt är det egentligen att hitta bilder på flickor i bikini, på nätet?:D

Haha nej det är inte svårt. Men jag tänkte ju kolla på mina vänner utan att de vet om det *kissass*

jontahontas
2008-02-27, 18:14
Vafan, jag som trodde Rex satt och ritade riktigt mycket på fritiden. Varierande kvalitet och extremt skilda teman, tekniker osv. Fan va besviken jag blev, och satan vad naiv jag är :D

Edit; Bilddagboken verkar va en skoj grej, vet dock inte om det är för mig.