handdator

Visa fullständig version : intag av kosttillskott


fiiiine
2008-02-25, 18:15
Jag har relativt nyligen börjat med gainer och whey-80. Hitills har jag endast intagit kosttillskott vid styrketräning. Jag brukar dela en portion gainer till två och ta den ena före träning och den andra blandat med lite whey-80 efter styrketräningspasset. Är det galet att göra på så vis?

Jag gymmar tre dagar i veckan, måndag, onsdag och fredag. Tisdag och torsdag utövar jag motion i olika utföranden. Det blir badminton, innebandy och joggning, intensiteten är varierande. Bör man med fördel inta kosttillskott efter tisdags och torsdagspassen också för att på så vis ladda upp muskelcellerna med energi till nästa dags styrketräningspass?

King Grub
2008-02-25, 18:18
Är det galet att göra på så vis?

Inte alls.

Bör man med fördel inta kosttillskott efter tisdags och torsdagspassen också för att på så vis ladda upp muskelcellerna med energi till nästa dags styrketräningspass?

Du bör inta kolhydrat och protein även efter dessa pass. Om du väljer att göra det genom tillskott eller genom att äta en kolhydrat- och proteinrik måltid spelar mindre roll.

fiiiine
2008-02-25, 18:23
okaj, tack för svaren! jag tror jag kör på kosttillskotten då jag tycker det är smidigare än att laga i ordning en måltid =)

shizzle
2008-02-28, 21:08
okaj, tack för svaren! jag tror jag kör på kosttillskotten då jag tycker det är smidigare än att laga i ordning en måltid =)


Du måste ju äta också. Dina tillskott ersätter inte en måltid. ÄT ÄT ÄT!