handdator

Visa fullständig version : Blackberry - jag ska ha


Snafu
2008-02-25, 16:12
Jag har ett starkt ha-begär. Targeten är en blackberry.

Någon som har en Blackberry av något slag?

Jag funderar antingen på en Blackberry som ser ut som en vanlig telefon typ (fast med QWERTY-keyboard) eller en sån där lite större CURVE-modell som verkligen inte ser ut som en telefon.

Den kommer endast användas för business-use så att säga, så det behöver inte få plats i "på krogen och jag är full"-utstyrseln.

Det står mellan

1. Blackberry Pearl 8120
2. Blackberry Curve 8310.

Vilken är enklast att skicka email med? Hur är rösten när man snaxxar i telefon med den? Kass? Ihålig etc?

Snafu
2008-02-25, 16:12
http://businessshop.o2.co.uk/phones_index.aspx?y=1&groupid=2

Länk till telefonerna. Hoppas det funkar för er i Sverige också.

Snafu
2008-02-25, 16:15
Eller vafan ingen av dom har 3G och Curven har inte WiFi.

Jag vill ha båda. Bajs.

Nitrometan
2008-02-25, 16:23
Nåja. Jag har inte träffat nån som har gillat Blackberry. Den ska ju knytas mot en mailserver.

Här finns en massa info om alla Blackberrys. Surfa runt lite och se om du gillar det.

http://www.crackberry.com/

Snafu
2008-02-25, 16:34
Japp, det blir mot min egen mailserver isf. Eller ones mailserver snarare. Jag ska ta en tittelititt. Tack tack nitro.

Nitrometan
2008-02-25, 16:38
Enda fördelen är att de har pushmail, så man får mailen direkt i luren. Behöver inte logga på och kolla.

Ett tips är att inte ta med den utomlands. Datatrafik är dyrt mellan operatörer.

Snafu
2008-02-25, 16:40
Enda fördelen är att de har pushmail, så man får mailen direkt i luren. Behöver inte logga på och kolla.

Ett tips är att inte ta med den utomlands. Datatrafik är dyrt mellan operatörer.

Min kollega (han som inte gör så mkt) kommer använda den utomlands en del.

Hehe, antar att det blir apdyrt.

Mja mja.

Granatgiraffen
2008-02-25, 16:41
Jag har träffat många som har gillat blackberry. Det står väl mellan active sync och blackberry, många gillar blackberry bättre.. fast inte jag, hihi.

edit

eller visserligen stödjer väl blackberry active sync till en viss del också!? Men ska man köra active sync så ska man nog käka windows mobile.