handdator

Visa fullständig version : Funderingar kring hur man lägger om träningsprogram


Raffeboy
2008-02-25, 13:45
Jag funderer att ändra lite på mitt träningsprogram. Detta framförallt beroende på den utrustning som mitt nuvarande gym har/saknar, så jag har redan löst ett klippkort på ett annat gym med mer lämpad viktutrustning. Då jag är grönare än en gräsmatta i södra delarna av landet just nu på träning skulle jag behöva lite hjälp med att se ifall mitt träningsprogram kommer paja alla resultat jag redan nått upp eller om det funkar.

Måndag – Bröst mage
Lutande bänkpress
Lutande hantelflyes
Grävskåpan

Crunches
Benlyft


Onsdag – Ben Axlar (Det andra gymmet)
Knäböj
Benpress
Bencurl
Sittande vadpress
45 graders vadpress

Militärpress
Stående hantellyft åt sidan
Korsdrag i cable cross maskin (Har säkert något känt namn som inte jag kan)

Upprädd rodd

Fredag Armar
Bicepscurl
Hammercurl (Okänt om det blir i dragmaskin eller med hantel)

Pushdown
Repdrag bakom ryggen. En övning jag inte har bättre namn på, men man sitter på en bänk i en Cable cross med ett rep i den lägre trissan och sedan bara drar bakom huvudet till rakar armar.

Barholds
Handledscurl med skivstång.

Tisdagar och Torsdagar är det tänkt att vara motionsdagar, men dessa brukar kunna flyttas så att det passar till veckoschemat.

Info om mig:
23 år
186 cm lång och 104 kg tung, (mesta fläsk)
Har som mål att bli så stor som möjligt, fast då ska den storheten vara av rätt sort.

Behöver ni mer info säg bara till så ska jag försöka svara efter min förmåga.


*Hjälp vad med text*

minikevin
2008-02-25, 14:01
är det jag som inte ser det eller var har du ryggträningen??

Raffeboy
2008-02-25, 14:09
Nej, det är definitivt inte bara du, det är ju jag som glömt den delen.

Fredagen Armar och rygg
Bicepscurl
Hammercurl (Okänt om det blir i dragmaskin eller med hantel)

Pushdown
Repdrag bakom ryggen. En övning jag inte har bättre namn på, men man sitter på en bänk i en Cable cross med ett rep i den lägre trissan och sedan bara drar bakom huvudet till rakar armar.

Barholds
Handledscurl med skivstång.

Latsdrag
Sittande kabelrodd
Hypersträck

Så där ska det se ut...

Commando1980
2008-02-25, 16:43
Jag funderer att ändra lite på mitt träningsprogram. Detta framförallt beroende på den utrustning som mitt nuvarande gym har/saknar, så jag har redan löst ett klippkort på ett annat gym med mer lämpad viktutrustning. Då jag är grönare än en gräsmatta i södra delarna av landet just nu på träning skulle jag behöva lite hjälp med att se ifall mitt träningsprogram kommer paja alla resultat jag redan nått upp eller om det funkar.

Måndag – Bröst mage
Lutande bänkpress
Lutande hantelflyes
Grävskåpan

Crunches
Benlyft


Onsdag – Ben Axlar (Det andra gymmet)
Knäböj
Benpress
Bencurl
Sittande vadpress
45 graders vadpress

Militärpress
Stående hantellyft åt sidan
Korsdrag i cable cross maskin (Har säkert något känt namn som inte jag kan)

Upprädd rodd

Fredag Armar
Bicepscurl
Hammercurl (Okänt om det blir i dragmaskin eller med hantel)

Pushdown
Repdrag bakom ryggen. En övning jag inte har bättre namn på, men man sitter på en bänk i en Cable cross med ett rep i den lägre trissan och sedan bara drar bakom huvudet till rakar armar.

Barholds
Handledscurl med skivstång.

Tisdagar och Torsdagar är det tänkt att vara motionsdagar, men dessa brukar kunna flyttas så att det passar till veckoschemat.

Info om mig:
23 år
186 cm lång och 104 kg tung, (mesta fläsk)
Har som mål att bli så stor som möjligt, fast då ska den storheten vara av rätt sort.

Behöver ni mer info säg bara till så ska jag försöka svara efter min förmåga.


*Hjälp vad med text*

best of: z-bumbi 3 split eller liknande.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Raffeboy
2008-02-25, 20:27
Tackar för svaret, men det hjälpte mig dessvärre inte så mycket. Hade jag inte haft något program alls hade det varit till enorm nytta, men det var just detta specifika upplägget jag behövde få råd om...