handdator

Visa fullständig version : Oscar - Academy Awards - Rätt vinnare?


High1ander
2008-02-25, 07:09
Jaja, Oscarn e fardig och vann de ratta filmerna?

Jag tyckte There Will Be Blood skulle vunnit basta film och regi, men No Country For Old Men var helt OK.

Casey Afflec och Amy Ryan borde vunnit birollerna.

Aja, There Will Be Blood fick iaf foto och basta manliga.

edit: kan nagon mod fixa topic, stava lite fel pa Academy...

beckman88
2008-02-25, 11:13
Tycker 2007 var ett dåligt filmår all over:(

hahavaffan
2008-02-25, 11:22
Håller med beckman... inga riktiga höjdare. Men 2008!! Rambo!!! :D

kaer
2008-02-25, 14:08
Inget till Alien vs Predator 2! :smash:
Jag tror juryn är köpt!

adis
2008-02-28, 01:46
Tycker att det var riktigt rättvist med vinnarna, Oscar till Javier kunde lika gärna gått till Casey.

Rätt att No Country for old men vann tycker jag.

ManuelIT
2008-02-28, 05:24
Jag tycker 2007 var ett jävligt bra filmår. Många bra filmer som släppts.
Titta inte bara blint på filmerna som varit oscar-nominerade, finns ju en bunt andra bra filmer utöver det.

pragmatist
2008-02-28, 10:27
American Gangster tyckte i alla fall jag var årets bästa film, men den fick ju Golden Globe så de får väl vara nöjda med det.

Snafu
2008-02-28, 10:39
Var det ovanligt lite hype kring galan i år?

hahavaffan
2008-02-28, 10:46
Var det ovanligt lite hype kring galan i år?Jo det har jag också reflekterat över.

z_bumbi
2008-02-28, 10:48
Var det ovanligt lite hype kring galan i år?

De flesta media kanske inser att ingen bryr sig längre (utom de mest inbitna/jag ska bli filmskapare/jag är filmkritiker).

Med tanke på att det idag sänds en gala för vilket skumt ändamål som helst så blir det också ganska snabbt tråkigt att kolla på.

"Tack för att jag utses till Ankeborgs* bästa diskare*!
Jag vill tacka gud, mamma och knarkhandlaren på hörnet som ger mig tillräckligt mycket uppers för att jag ska orka och tillräckligt med downers för att jag ska kunna sova."

*ersätt med stad, land etc och ett yrke.

Snafu
2008-02-28, 10:49
De flesta media kanske inser att ingen bryr sig längre (utom de mest inbitna/jag ska bli filmskapare/jag är filmkritiker).

Med tanke på att det idag sänds en gala för vilket skumt ändamål som helst så blir det också ganska snabbt tråkigt att kolla på.

"Tack för att jag utses till Ankeborgs* bästa diskare*!
Jag vill tacka gud, mamma och knarkhandlaren på hörnet som ger mig tillräckligt mycket uppers för att jag ska orka och tillräckligt med downers för att jag ska kunna sova."

*ersätt med stad, land etc och ett yrke.

:laugh:

Frantic
2008-02-28, 14:43
Synd att Brad inte ens blev nominerad i kategorin bästa skådespelare.
Katastrof att Transformers inte tog hem effektgubben istället för guldkompassen.

Annars var det ganska bra val. Casey kunde, precis som adis sa, lika väl ha vunnit istället för Javier

Acquiescence
2008-02-28, 15:57
Inget till Alien vs Predator 2! :smash:
Jag tror juryn är köpt!

Jag har nog aldrig lidit så mycket när jag tittat på en film förut. Usch och fy! Denna film är skapad av Belzebub för att straffa människan för vi varit olydiga!

Död åt regissörren och alla medverkande!