handdator

Visa fullständig version : Vilket Kosttillskott ska jag använda? *Hjälp*


madshit
2008-02-24, 20:19
Hej,

ska beställa Kosttillskott, så nu undrar jag vilket jag ska använda?

Min bror han styrketränade när han var ca 18 år innan, han var riktigt stor och han rekomenderade mej Gainer pro som finns på *************.

Men jag är iförsej inte så smal så jag kanske inte behöver "Viktökande" medel även ifall man bara går upp i vikt och inte i fett när man tränar..

Jag ska träna 3 gånger i veckan, hårt!

15 år, 185 lång. 75-80 Kg.

vad ska jag använda mej av? ska jag köra på Gainer pro eller ngt annat? ;)

Pepz
2008-02-24, 20:22
observera att du inte behöver något pulver för att få muskler.. kosten och framför allt träningen är långt viktigare

en gainer funkar utmärkt efter träningen om man inte har möjlighet att äta mat direkt efter.
Men det är ju en hel del kalorier så om du har problem med att du går upp i vikt så är det inte rätt väg att gå.

samsung
2008-02-24, 20:23
Bara för att man tar gainer pro blir man inte smällfet. Se över din vanliga kost istället. Gainer Pro är utmärkt och ta direkt efter passet och det är inte så många kcal om du blandar med vatten . (ca 3-400kcal)

fonzie
2008-02-24, 21:54
Alltså...VA?!

Du ska beställa (från en hemsida som inte får nämnas här, ajabaja), men du vet inte vad du ska ha? Inte för att vara taskig men det är personer med denna inställning som kostillskottstillverkarna tjänar massor med pengar på.

Du måste skaffa dig en egen uppfattning över hur (din) kropp(en) fungerar, hur du lever och sen göra en beräkning på vad du kan behöva för tillskott.
Den kunskap som krävs för detta måste komma ifrån en ovinklad källa som inte försöker sälja dig ditten och datten. (Vilket jag själv har märkt är svårt att hitta.)

Besides, tränar du inte mer än 3 ggr i veckan lär du inte behöva något tillskott, om du äter frukost/lunch/middag.

Ganymedes
2008-02-24, 21:58
Besides, tränar du inte mer än 3 ggr i veckan lär du inte behöva något tillskott, om du äter frukost/lunch/middag.

Fast det där var väl kanske inte dagens sanning?

fonzie
2008-02-24, 21:59
Fast det där var väl kanske inte dagens sanning?

Vadårå? :)

Handcuff
2008-02-24, 22:01
Håller med Fonzie.

Fundera på vad du behöver innan du köper något.

Hmm..jag behöver nog få i mig mer protein = Proteinpulver (eller varför inte mer mat?)

Hmm...jag förbrukar sjukt mycket energi och tappar vikt!! = Mer mat eller kanske en sk. gainer?

Hmm..jag känner mig trött = Koffein

Osv osv osv

Ganymedes
2008-02-24, 22:01
Vadårå? :)

Tja, jag själv t.ex. tränar 3 gånger i veckan just nu. Och kreatin har haft en STOR effekt för min del. Dessutom är det smidigt med proteinshakes då jag inte alltid får i mig tillräckligt med protein genom kosten. Sedan tror jag inte att mitt intag av Esa Pro är meningslöst bara för att jag tränar 3 dagar i veckan. Och för all del inte heller min burk Rage som var ett ypperligt tillskott.

Har som sagt lite svårt att se varför just 3 pass i veckan skulle onödiggöra tillskott?

fonzie
2008-02-24, 22:26
Tja, jag själv t.ex. tränar 3 gånger i veckan just nu. Och kreatin har haft en STOR effekt för min del. Dessutom är det smidigt med proteinshakes då jag inte alltid får i mig tillräckligt med protein genom kosten. Sedan tror jag inte att mitt intag av Esa Pro är meningslöst bara för att jag tränar 3 dagar i veckan. Och för all del inte heller min burk Rage som var ett ypperligt tillskott.

Har som sagt lite svårt att se varför just 3 pass i veckan skulle onödiggöra tillskott?

Tror det är lite skillnad mellan dig och trådskaparen. ;)
Det framgår inte med det låter som om att trådskaparen inte börjat träna än.
Vi kan väl vara ense om att man som total färsking kan få bra resultat utan ens ett kaloriöverskott? :)

Menade dock inte att man måste träna mer än 3 ggr i veckan för att få resultat.

Dessutom tar det några månader att lära sig styrketräna ordentligt/riktigt så vänta ett slag är mitt råd. Du kanske inte tror det men jag har gjort liknande/samma/värre misstag själv. Köpte dyra lyxprotein från snoppgråssisten (Copyright - jwzrd) med Aminogen, extra BCAA och superduper HydroWhey med smak av hallontårta och kolasås. Jag spenderade burkar med HMB, köpte STORpack med Malto och äckligt Whey-80 och överdoserade och ändå fattade jag att jag inte gick ner i vikt? Fniss! :D

Rahf
2008-02-24, 23:24
Tror det är lite skillnad mellan dig och trådskaparen. ;)
Det framgår inte med det låter som om att trådskaparen inte börjat träna än.
Vi kan väl vara ense om att man som total färsking kan få bra resultat utan ens ett kaloriöverskott? :)

Menade dock inte att man måste träna mer än 3 ggr i veckan för att få resultat.

Dessutom tar det några månader att lära sig styrketräna ordentligt/riktigt så vänta ett slag är mitt råd. Du kanske inte tror det men jag har gjort liknande/samma/värre misstag själv. Köpte dyra lyxprotein från snoppgråssisten (Copyright - jwzrd) med Aminogen, extra BCAA och superduper HydroWhey med smak av hallontårta och kolasås. Jag spenderade burkar med HMB, köpte STORpack med Malto och äckligt Whey-80 och överdoserade och ändå fattade jag att jag inte gick ner i vikt? Fniss! :D

Been there, done that. Fy fan vad jag ångrar att jag spenderade så mycket pengar på tillskott i början. Kreatin behöver man inte de första månaderna, så känner jag.

fonzie
2008-02-25, 00:11
Been there, done that. Fy fan vad jag ångrar att jag spenderade så mycket pengar på tillskott i början. Kreatin behöver man inte de första månaderna, så känner jag.

Ja! 2000-4000 kr i månaden under minst ett år. "Man kan ju inte träna och få resultat utan kostillskott!!!" *gah!* *gah!* *gah!*

madshit
2008-02-25, 16:29
Så ni menar att jag inte bör Köpa tillskott nu när man "precis" börjat? det ger inte resultat nu eller?

King Grub
2008-02-25, 16:33
Det är inte sämre nu än senare; men en gainer ger inte mer "resultat" än motsvarande mängd kolhydrat och protein från mat. En gainer är mat i pulverform: protein från mjölk och kolhydrat från potatis eller majs. Det är inte fel för dig som nybörjare att använda gainers heller, det är ett praktiskt och enkelt sätt att tillföra energi och byggstenar i samband med träning om inte annat.

samsung
2008-02-26, 07:38
Ja! 2000-4000 kr i månaden under minst ett år. "Man kan ju inte träna och få resultat utan kostillskott!!!" *gah!* *gah!* *gah!*

Öhm, vad köpte du då för produkter? Det låter väääldigt mycket.

madshit
2008-02-26, 15:07
Det är inte sämre nu än senare; men en gainer ger inte mer "resultat" än motsvarande mängd kolhydrat och protein från mat. En gainer är mat i pulverform: protein från mjölk och kolhydrat från potatis eller majs. Det är inte fel för dig som nybörjare att använda gainers heller, det är ett praktiskt och enkelt sätt att tillföra energi och byggstenar i samband med träning om inte annat.


okej :] men efter ett Styrketränar-pass, ska jag då bara ta en Gainer pro eller även Mat när jag kommer hem också??

Sen undrar jag ifall jag ska ta en gainer Innan träning eller kanske till Frukost efter min träningsdag eller alla dagar?

tack! :cool:

Turbonisse
2008-02-26, 15:11
Ta din Gainer efter passet och ät vanlig mat någon timme efter.

Ang gainer på vilodagar, så skulle jag personligen hellre ersätta den med riktig mat.

ChrilleKillah
2013-03-16, 13:11
Håller mig till PROTEIN pulver. ENBART. PWO: Fungerar förstås med tanke på att det är kemikalier enbart... Och kreatin fungerar KANSKE, men verkar skit också. Protein är gött att ha och det HÅLLER väldigt länge med tanke på hur mycket du köper, och hur sällan man tar det. Så enligt mig. Köp protein pulver, men inget annat. Kreatin ska du verkligen inte ha om du är ung!

Fastback
2013-03-16, 15:26
Håller mig till PROTEIN pulver. ENBART. PWO: Fungerar förstås med tanke på att det är kemikalier enbart... Och kreatin fungerar KANSKE, men verkar skit också. Protein är gött att ha och det HÅLLER väldigt länge med tanke på hur mycket du köper, och hur sällan man tar det. Så enligt mig. Köp protein pulver, men inget annat. Kreatin ska du verkligen inte ha om du är ung!

http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/009/832/dafuq-did-i-just-read-meme.jpg


Enbart kemikalier i pwo? Inga "kemikalier" i ditt "PROTEIN pulver" ? :confused: Kreatin har bevisad effekt. Varför ska han inte köpa något annat än protein? Skulle också vara intressant att veta hur du resonerar ang att man inte skall ta kreatin som ung, varför inte?

King Grub
2013-03-16, 16:57
Kreatin fungerar och har inga kända negativa hälsoeffketer... men det är alltså skit i alla fall?

Baronpanda
2013-03-16, 17:08
Kreatin fungerar och har inga kända negativa hälsoeffketer... men det är alltså skit i alla fall?

Klart det är skit förbjudet i Frankrike ju då måste det vara usch fy blä anabola biff kriminell...eller?*bs*
Massa kemikalier i det också tydligen..

Maysan
2013-03-16, 20:36
Klart det är skit förbjudet i Frankrike ju då måste det vara usch fy blä anabola biff kriminell...eller?*bs*
Massa kemikalier i det också tydligen..

Trollin? or are you seriously high? *popcorn*

LillisJ
2013-03-16, 20:52
Trollin? or are you seriously high? *popcorn*

Han trollar :laugh:

Håller mig till PROTEIN pulver. ENBART. PWO: Fungerar förstås med tanke på att det är kemikalier enbart... Och kreatin fungerar KANSKE, men verkar skit också. Protein är gött att ha och det HÅLLER väldigt länge med tanke på hur mycket du köper, och hur sällan man tar det. Så enligt mig. Köp protein pulver, men inget annat. Kreatin ska du verkligen inte ha om du är ung!

Kreatin finns i kött. Säger du att unga ska undvika kött? *screwy**grr27*

Baronpanda
2013-03-16, 20:55
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/537964_555822191109270_190601582_n.jpg?dl=1