handdator

Visa fullständig version : Motvärkning mot.. och högre defination?


goofux
2008-02-24, 14:35
Tjena alla träningsglada :)

Tänkte fixa till svaret på vad denna tråden gäller. hehe

Jag tränar på gym varannan dag cirka när jag ligger inne i lumpen men när jag är hemma tränar jag varje dag då kör jag ben/mage ena dagen och överkropp/rygg andra dagen så att ni inte får för er något nu.

Till mina frågor.

Nu är det så att jag har tränat mage rätt mycket i och med att jag spelar fotboll och vi då kör mag och ryggövningar vid träningspassen så magen är rätt vältränad och har muskler som är synliga mer eller mindre men jag vill få dem mer definerade? rätt stavat? skit samma. och jag har ett problem att jag "putt" mage eller vad man ska säga den "buktar" utåt eller så neråt ljumskarna och det är som en lite "ölkage". Vad ska jag göra för att motverka detta och få en mage som ser vältränad ut och inte som en "ölkage" hehe

Har även en annan fråga angående hur jag ska göra för att träna mina biceps/triceps så att jag får även där lite mer väldefinerade muskler? musklerna är i dagsläget bicepsmuskelaturen inte så väldefinerad när jag böjer armen eller har den utsträckt. vad ska jag göra för att få väldefinerade muskler?

MVH: Tobias :confused:

747
2008-02-24, 14:46
Du ska gå ner i vikt för bättre definition.

CoKEmaN
2008-02-24, 14:57
fler repetioner på lägre vikt..?

Mr. Moose
2008-02-24, 16:00
fler repetioner på lägre vikt..?

Nej, Det räcker med att minska kaloriintaget. Själv ändrar jag träningen mycket lite när jag "deffar", jag håller mig till samma repsantal per set men minskar den totala träningsvolymen (färre set). Kanske lite extra cardio om jag känner för det (ganska sällan).

Fat tony
2008-02-24, 18:05
träna som vanligt med minskat energiintag

Handcuff
2008-02-24, 18:07
fler repetioner på lägre vikt..?

gör inte ett dyft för definitionen....

goofux
2008-02-24, 20:39
okej om jag har fattar det rätt så ska jag alltså minska mitt kalorintag? :P

men vad ska jag göra för att få bort "fettet" neråt ljumskarna på magen?:P

JohnRick
2008-02-24, 20:53
okej om jag har fattar det rätt så ska jag alltså minska mitt kalorintag? :P

men vad ska jag göra för att få bort "fettet" neråt ljumskarna på magen?:P

Se ovan - träna som vanligt men med minskat energiintag. Gör av med fler kalorier än du får i dig. Företrädesvis genom en kombination av träning och strypning av kalorier via kosten.

goofux
2008-02-24, 20:56
okej tackar. ska försöka börja springa mer då och kanske förbruka det så istället för genom att dra ner på intaget. skulle det funka eller måste jag strypa intaget?

Huffo the A-LagaRe
2008-02-24, 21:06
Det funkar finfint och kan mycket väl vara bättre ifall du kräver mycket energi i vardagen.

CoKEmaN
2008-02-24, 21:07
du måste inte strypa intaget, du måste bara se till att göra av med mer än du får i dig, så ditt resonemang är helt rätt. spring för att förbruka mer, om det är lättare än att äta mindre

goofux
2008-02-25, 00:07
Cokeman: fan mat vill man väl aldrig dra ner på eller? :P hehe

Jaja nu ska man lägga sig i sängen efter att man har gjort lite jobb för de militära
sov gott boys and girls l8ers :hbang: