handdator

Visa fullständig version : Skakningar i handen


de_dave
2008-02-24, 11:48
Jag har börjat få ganska irriternade skakningar i min vänstra hand. Har vart skallerhänt länge men har ökat nu.

Har dragit ner lite på kalorierna, kan det påverka?

Finns det något tillskott som jag kan ta för att ev. minska skakningarna?

Tar redan vitaminer och omega3.

stridis
2008-02-24, 12:10
Bump.
Frågar något liknande:
Har haft en del irriterande ryck i höger skulderblad, vänster hand o.s.v. när jag lagt mig för att sova. Skulle också vilja veta något om detta.

jockemedkniven
2008-02-24, 12:54
Parkinsons?

de_dave
2008-02-24, 13:06
kul.....

Beemel
2008-02-24, 13:58
kul.....

Omöjligt är det ju inte...

de_dave
2008-02-24, 14:06
nej, men så allvarligt är det inte :P kan inte mycket om den sjukdomen, men kan man få det när man är 23?

både min mormor och min mamma har skakiga händer, ligger nog i släkten. Det jag tycket var mest underligt är att det känns som at det har ökat den sista månaden. Samband med mindre mat eller slump?

en rolig anekdot: när vi var ute och pimplade med mormor fick hon alltid mest fisk, hennes skakiga händer gjorde att abborrarna sögs till spöet :P

grimfish
2008-02-24, 14:51
Ärftlighet är sannolikt den största faktorn till att man blir skakhänt. Det är vanligt att det går i perioder och inte otänkbart att det blir lite bättre snart igen. Det är inte så troligt att minskat matintag skulle leda till att du blir mer skakhänt. Betablockare fungerar för att minska skakningarna - har du testat det?

I stridis fall låter det som att det rör sig om vanliga muskelryckningar.

de_dave
2008-02-24, 14:59
nej har inte testat nåt. kanske får prova, iaf om det blir värre. tack för tipset :)