handdator

Visa fullständig version : Behov av hjälp ang fettbränning


Fyrkantig_njure
2008-02-23, 12:08
Hejsan, efter att dumt nog varit skadad och sjuk så har jag gått upp ca 10kg för mycket i vikt och ja dom 10kg ska helt enkelt bort, nu är min fråga, Är det värt att satsa på nån fräck "fettförbränninngs" piller?? eller är det lika bra resultat bara genom att gå sina morgonpromenader med vikter i ryggsäck??

Just nu går jag runt en timme varje morgon innan frukost, har 17kg på ryggen i en försvarsmakts rygga ;) Får jag bättre resultat dvs blir jag av med dom jävla bilringarna snabbare om jag käkar piller? och VILKET märke är seriöst eller bra?? tacksam för all hjälp ni kan bidra med....

MvH Niklas

ramagoen
2008-02-23, 12:10
se över kosten!

Eddie Vedder
2008-02-23, 13:08
Nu är ju det här delen för diskussioner om kosttillskott enbart men ett kort svar angående dina promenader med ryggsäck: Jag skulle inte köra med det om jag inte hade ett direkt användningsområde att applicera det på. D.v.s. har du anledning till att bli bättre på att marschera med tung ryggsäck (typ tränar inför militärtjänst eller så) kan det vara väldigt klokt. Annars skulle jag helt skippa det. Orkar du gå med ryggsäck och gör det trots att du inte behöver bli bra på det så rekommenderar jag att du skiter i ryggsäcken och löper istället.:)

Tillskott med marginell effekt på ämnesomsättningen finns och ger mycket mycket liten extraeffekt, i mitt tycke är det en effekt som inte på långa vägar står i proportion till proset.

Koffeinpiller är troligtvis det bästa, kanske även grönt té extrakt. Bevisad termogen effekt av båda supplementen, om än med små skillnader som sagt.