handdator

Visa fullständig version : Tobias - Träning - Diet - Gym - Squash


Jansi
2008-02-22, 11:57
Hej hej!

Detta ska då alltså bli min träningsjournal, har inte en aning om exakt hur det här fungerar men misstänker att en höftning av innehåll är på sin plats, jag tänkte här skriva in ungefär vad jag äter och hur mycket jag tränar.

Bakgrund: Jag har alltid varit överviktig (ända sedan jag var 6-7 iaf) och har aldrig direkt tyckt någon slags träning varit kul. Jag var extremt intresserad av datorspelande i alla dess former från att jag var 14-20, och som vi alla vet så är inte det speciellt kroppsfrämjande utan vikten ramlade iväg upp till 143kg. Och detta var 3 år sen ungefär. Jag bestämde mig för att göra något åt saken och gick ner 50kg till 93kg (var nere på 86kg ett tag). Saken är att jag har legat kring 95kg nu ända sedan dess och det är absolut långt ifrån vart jag borde ligga, jag är 186cm lång. Sen ska sägas att jag började styrketräna för 3 månader sedan och har sedan dess gått ifrån 97kg-107kg, har nog inte kontrollerat maten så bra. Så jag har bestämt mig att dieta för att jag absolut inte är bekväm på den här vikten.


Mål: Mitt primärmål just nu är att gå ner i vikt så jag känner mig bekväm och så jag sedan kan börja "bygga" lite *flex*



Genomförande:
Jag tränar alltid med mina polare och vi kör ett 3-split schema utan några bestämda dagar.

Vi har det splittat så här:

Dag 1 = Bröst / Axlar / Triceps
Dag 2 = Rygg / Biceps
Dag 3 = Ben / Underarmar

Ofta brukar vi spela squash ett par dagar i veckan också.

Jag brukar försöka äta ungefär såhär:

Frukost = Havregrynsgröt + proteinkälla (shake/bar/macka)

Mellanmål/efter träning = proteindrink+kreatin

Lunch = Pasta + kassler/köttbullar/köttfärsås eller liknande

Middag/kvällsmat = Mackor med ägg eller samma som lunch om jag känner mig värd det *drool*

Ungefär så försöker jag lägga upp det.


Stats just nu:

23 år
186 cm
vikt 104.4kg
BF=28%
(BF enligt gymmets våg, vet ej hur pålitlig den är)


Kommer skriva in alla pass jag kör här och hoppas att någon stackar någon gång ska hitta in hit!

P.S Var inte fega o skriva o whina på om mitt upplägg suger eller om jag bara suger i allmänhet eller ja, om du kanske suger? *gah!*

Martin.Svensson
2008-02-22, 13:44
Hej!

Var tränas det nånstans?
Verkar vara ett helt ok träningsupplägg. Squash är grym förbränning.

Personligen hade jag inte lagt något extra krut på underarmar utan kört mage den dagen.

Mvh

Jansi
2008-02-22, 16:31
Hola Martin.

Jag tränar på Grand Gym/Grand Squash i Karlskrona. Jag är lite tankspridd tror jag, för glömde nämna att jag i slutet på varje pass brukar träna mage, ska dock erkännas att magträningen är inte det roligaste jag vet *whistle*

Jag tränade alldeles nyss bröst/axlar/triceps/mage.

bröst:

Hantelpress: 27,5kg x 6, 25kg x 8.
Pecdec: 40kg x 8 x 2 (känns inte jättebra)
Lutande bänkpress: 60kg x 7, 70kg x 2 (med lite hjälp), 55kg x 10.

Axlar:

Militärpress ( i smith-maskin): 45kg x 8 x 2 .
Drag till hakan: 22,5kg x 8 x 2.
Baksida axel (maskin): osäker på vikt här då det inte är utsatt.

Triceps:

Liggande Tricepsdrag med z-stång: 17.5kg x 8 x 2
Pushdown: 22,5kg x 10 x 2

Mage:

Körde situps på boll och crunches mot boll och även "rullövning" för sidomusklerna på magen? iaf fått för mig att den ska vara bra och det känns fin fint i kistan :thumbup:


Inga imponerande vikter och lär väl bara bli sämre nu när jag ska ner i vikt men hoppas kunna behålla så mycket som möjligt av det lilla jag har.

Jansi
2008-02-24, 18:51
Idag var det ben + underarmar.


Benpress: 120kg x 8 x 2 (ska egentligen köra 3 här)
Benspark: 40kg x 8 x 2
Liggande bencurl(baksida lår): osäker på vikt.
Stående vadpress: 80 x 12 x 2
Sittande vadpress: hoppade över den idag.

Underarmsövningarna har jag inte en aning om vad dom kallas men kör dom i maskin där jag rullar stången i handen, hursomhelst funkar det bra iaf :

Tog det väldigt lugnt på passet för att vi spelade 45 minuter squash efter och inte kul o vara för trött i benen då. Invägning imorgon! :)

*flex*

Jansi
2008-02-25, 10:07
104.4kg --> 103.1kg

Siktar på 1kg nedgång i veckan. Jag började med Kreatin denna veckan så jag hade förväntat mig lite + eller +- 0 iaf.

Aja idag är det vilodag så blir nog en liten runda med dogsen i spåret kanske.

btw var en servicetekniker här och tittade på våran frys, han tryckte på on/off knappen o kände på kompressorn, tog ungefär 45 sekunder. Han skrev sedan en servicerapport och ska ta 1000kr betalt av vårat försäkringsbolag. Man förstår ju varför försäkringar e så jävla dyra när man träffar sånna människor :furious:

brandsoldat
2008-03-06, 14:36
Nä men trevligt med en Grand Gymmare! ingen aning om vem du är men säger lycka till!
HÄnder att även jag är på grand å träna

Richard B
2008-03-06, 14:40
Skoj med en lite seriös kille på gymmet, hoppas det går bra för dig. Diet är viktigt, speciellt inför sommaren :)
Förresten så kan du kontakta brandsoldat för hur vi vill ha pengarna, för vi är maffian på gymmet. Tja!