handdator

Visa fullständig version : hej


the OnE
2003-05-16, 11:19
tjena ja undrar om nån kan ge mig ett tips på hur man kan få i sig tonfisk.... tycker personligen att d smakar kattmat o spyr nästan... käkar för tillfället makrill i tomatsås hellre... men d känns segt att inte kunna käka tonfisk när d e så billit o så mycke protte!! tackar...:eating::confused:

Bubba
2003-05-16, 11:26
Ta ett glas vatten och blanda i tonfisken. Detta förutsätter att tonfisken är malen. Sedan rör du om med en sked eller dyl. ... Efter ett det är det bara att tänka på den där speciella platsen som gör dig lycklig och hallsa skiten fort som fan innan du hinner tänka på vad du dricker.

nilzon
2003-05-16, 11:31
Pasta, tonfisk och remouladsås är en höjdare.
Är tonfisken kall närmar sig smaken kattmat medans om den är jummen eller varm smakar den helt ok enligt mig.


Mvh Nilzon

King Grub
2003-05-16, 11:37
Originally posted by nilzon
Pasta, tonfisk och remouladsås är en höjdare.
Är tonfisken kall närmar sig smaken kattmat medans om den är jummen eller varm smakar den helt ok enligt mig.


Mvh Nilzon

He, he. Jag tycker precis tvärtom. Kall pasta och tonfisk är gott, men värmer man fisken smakar den eländigt. :)

Pontus
2003-05-16, 21:20
Ojoj, mycket snack om tonfisk! Är det så bra? Vad är det för näringsinnehåll på det?

King Grub
2003-05-17, 12:26
Ca 25 gram protein per 100 gram. Inte mycket annat. Billig proteinbomb med andra ord.

Ninjasmurf
2003-05-17, 15:14
jag brukar fräsa/värma lite hackad vitlök i olja och sen slänga i tonfisken...smakar mumsigt tycker jag...

köttaren
2003-05-17, 16:46
Köp bra tonfisk... Abbas och ica handlarnas är bäst.. Om du är bå budget så kan även euroshoppers tonfiskfilé funka (obs ej att förväxlas med euroshoppers strimlade tonfisk som är oätbar).

Tomatsåser av alla de slag passar utmärkt till tonfisk, testa krossade tomater med lite stekt lök, svartpeppar, salt och oregano (eventuellt lite ketchup i såsen om du har riktiga tonfiskissues...

/köttaren

Nitrometan
2003-05-17, 17:28
Här är ett annat tips: Tonfisk!! (http://www.deepsquatter.com/shake.htm)

kahkonen
2003-05-17, 19:00
Jag brukar köra en burk tonfisk (euroshoper :D) tillsammans med 1 dl kokt ris, med en skivad banan i och lite sötsur sås :kickass:

Finns säkert något mycket goare, men det här funkar för mig

Tompi
2003-05-18, 02:23
Har du ont om tid kan du ju alltid köra ner allt i en mixer och svepa skiten!