handdator

Visa fullständig version : röda märken på axlarna/trapz


kang lang muay khao
2008-02-21, 20:58
Hej.

Efter ett hårt pass axlar så får jag röda sträck som sträcker sig från trapzen till baksidan av axlarna. Det ser ut som nån sorts inre blödning, sträcken försvinner efter ett par dagar men kommer tillbaka när jag tränar igen. Och dom får olika former efter varje pass...

Jag kör mestadels baksida axlar, här är övningarna som ja kör:

militärpress baksida axlar
sittandes militärpress på smithmaskin (baksida axlar)
sittandes militärpress på smithmaskin (framsida axlar)
även omvända flies på bänk med fria vikter.

jag är ingen höjdare på namn när de gäller övningar, hoppas ni förstår vilka övningar jag syftar på. Annars får ni skriva så kan jag försöka förklara lite bättre.
vill även tillägga att jag kör väldigt tungt.

Karkiainen
2008-02-21, 21:03
Kan vara så att det är märken efter stången om du går emot i bottenläget. Får liknande märken själv.

kang lang muay khao
2008-02-21, 21:06
Kan vara så att det är märken efter stången om du går emot i bottenläget. Får liknande märken själv.

jag tror inte det, eftersom dom ligger nästan vid nacken, jag tar inte ner stånger så långt ner. Och dom ser för snea ut för att vara stången

King Grub
2008-02-21, 21:06
Märken efter sömmarna i tröjan/linnet där något pressat på.

Zibbe
2008-02-21, 21:10
Skulle nog kunna vara som grub säger. Själv får jag det du beskriver efter vadpressen. Men om du nu inte har något som trycker mot axlarna under ditt pass så vet jag faktiskt inte vad det kan bero på...

747
2008-02-21, 21:22
Borde väl inte vara några sömmar som klämmer som klämmer i samband med axelträning. Har dock sett det när jag har kört frontböj.

kang lang muay khao
2008-02-21, 21:27
Märken efter sömmarna i tröjan/linnet där något pressat på.

de kan nog stämma, men konstigt nog så håller sig märkena i ett par dagar. Är det något allvarligt ?

Martin Löwgren
2008-02-21, 21:39
När jag tränat tunga knäböj kan man se en blodutgjutning längs hela övre trapezius som håller i sig runt 4dgr, ingat att oroa sig för.

King Grub
2008-02-21, 21:51
Är det något allvarligt ?

Absolut inte; det är bara blodutgjutelser efter små små blodkärl som brustit.

Whistler
2008-02-21, 23:10
Like so?

http://pici.se:8080/pictures/XsZbzsBOp.jpg

pojken
2008-02-21, 23:21
Jag älskar när de röda märkena kommer och hälsar på.

I badhuset:
-Vad har du gjort där?
-Dethär? Nä de e bara några blodkärl som sprängdes när jag var och gymmade.*flex*
-*cupid*

Fordon
2008-02-21, 23:30
"Dessa märken? Näe frugan är lite vild i sängen" >.<

Guldgrävaren
2008-02-22, 02:06
Det är fint när märkena kommer och hälsar på. Antar att vissa har lättare än andra att få det dock, då jag själv går runt med märkena större delen av tiden. :(

kang lang muay khao
2008-02-22, 06:16
Like so?

://pici.se:8080/pictures/XsZbzsBOp.jpg

skönt att höra att det inte är nått allvarligt, men det är exakt så det ser ut, fast mina går horisontalt

Skywalker
2008-02-22, 11:30
skönt att höra att det inte är nått allvarligt, men det är exakt så det ser ut, fast mina går horisontalt

Sådana märken får jag av stående vadpress. Du kanske kör vader på ditt axelpass?

kang lang muay khao
2008-02-22, 19:45
Sådana märken får jag av stående vadpress. Du kanske kör vader på ditt axelpass?

Ja! ja tränar vader också ja, de kan nog vara den där stående vadpressen. den maskinen har inte bra kuddar, dom e väldigt hårda.