handdator

Visa fullständig version : Krockar dessa övningar med träningen dagen därpå? (r-cuff, mage)


cliclock
2008-02-21, 17:37
En skum topictext och två övningar som inte har något med varandra att göra. Låt mig förklara.

Eftersom jag tränar mm2k nu, och vill följa det programmet till punkt och pricka på bröstdagen, blir det lite problem med min rotatorcuff-träning och magträning.

Tidigare har jag tränat cuffarna sist på ryggdagen, men mm2k föreslår att jag gör det på ena bröstdagen, något som jag gärna skulle vilja göra eftersom bröstdagarna är kortare än ryggdagen.

Nu till min fråga; jag tränar alltid rygg dagen efter bröst och planerar att fortsätta med det. Jag kan antingen träna cuffarna på bröstdagen (alltså dagen innan ryggdagen) eller i slutet av det långa ryggpasset. Har ingen lust att dela upp ryggen på olika dager eller ändra träningsdagar, utan undrar bara om cuffarna mår dåligt av tränas dagen innan de får jobba igen på ryggdagen?

Fråga två är enklare.
Som tidigare nämnt vill jag flytta mage från ryggdagen. Magen får arbete endel indirekt på ryggdagen. Blir detta fel eller är det lungt?

Liten Men Fet
2008-02-21, 22:21
Rotatorcuffarna ska tränas så lätt så det borde inte spela nån som helst roll var du tränar dom, jag kör 2x15 i utåtrotation på varje arm som uppvärmning innan varje bröstpass.
Jag har aldrig haft problem med att köra mage på annan dag än rygg och har aldrig ens tänkt på att det skulle kunna vara ett problem, så kör du mage på en annan dag än rygg om du vill.

cliclock
2008-02-23, 15:39
Rotatorcuffarna ska tränas så lätt så det borde inte spela nån som helst roll var du tränar dom, jag kör 2x15 i utåtrotation på varje arm som uppvärmning innan varje bröstpass.
Jag har aldrig haft problem med att köra mage på annan dag än rygg och har aldrig ens tänkt på att det skulle kunna vara ett problem, så kör du mage på en annan dag än rygg om du vill.

Det låter vettigt. Kommer nog ändå köra dem på ryggdagen, då de knappast tar lång tid att träna, märkte jag.
Jag tränar dem 3*10-15 lätt och värmer upp dem innan jag tränar bröst eller rygg.

Magen däremot flyttar jag från och med nu till bröstdagen.