handdator

Visa fullständig version : Datanördar - I need your help


cardio
2008-02-21, 13:39
Jag funderar på att köpa en bärbar dator och är hemskt sugen på denna
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=266406

Vad tror ni om den, kommer den klara av alla mina önskemål, dvs: Internetsurfande, kika på youtubefilm i bra kvalité, pokerspelande osv. Inget gameande eller några tunga bildredigeringsprogram med andra ord.

Det jag är fundersam över är följande:
Håller grafikkortet måttet?
Är den för klen för Vista?
Är den prisvärd?

Tacksam för hjälp!

krebbe
2008-02-21, 13:49
Jag funderar på att köpa en bärbar dator och är hemskt sugen på denna
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=266406

Vad tror ni om den, kommer den klara av alla mina önskemål, dvs: Internetsurfande, kika på youtubefilm i bra kvalité, pokerspelande osv. Inget gameande eller några tunga bildredigeringsprogram med andra ord.

Det jag är fundersam över är följande:
Håller grafikkortet måttet?
Är den för klen för Vista?
Är den prisvärd?

Tacksam för hjälp!

Skall du inte spela så är spelar i princip grafikkortet ingen roll. Däremot skulle jag nog försöka hitta en bärbar med tv-out så du kan köra filmer på tv/projektor.

PowPow
2008-02-21, 13:52
Skall du inte spela så är spelar i princip grafikkortet ingen roll. Däremot skulle jag nog försöka hitta en bärbar med tv-out så du kan köra filmer på tv/projektor.

Finns det inte alltid vga (alt. dvi) utgångar på bärbara datorer?

Vad menas när det står att den inte har TV-ut egentligen?

hahavaffan
2008-02-21, 13:53
Finns det inte alltid vga (alt. dvi) utgångar på bärbara datorer?

Vad menas när det står att den inte har TV-ut egentligen?Jo, väldigt sällan saknas vga eller dvi. Och jag tror de menar s-vhs-utgång om det står tv-out. Det eller hdmi nu för tiden.

PowPow
2008-02-21, 14:46
Jo, väldigt sällan saknas vga eller dvi. Och jag tror de menar s-vhs-utgång om det står tv-out. Det eller hdmi nu för tiden.

Okej. Men då är det ju skit samma. De flesta har ju ändå TV-apparater som klarar vga-ingång (inbilliar jag mig).

Och sitter man fortfarande på en tjockTV med endast s-videoingång så finns det ju omkopplare från vga till s-video (de är iofs dyra, har jag fått för mig).

shut teh face
2008-02-21, 15:38
Det finns converters åt alla möjliga håll för ingen kostnad alls. :)

ante
2008-02-21, 16:07
Okej. Men då är det ju skit samma. De flesta har ju ändå TV-apparater som klarar vga-ingång (inbilliar jag mig).

Och sitter man fortfarande på en tjockTV med endast s-videoingång så finns det ju omkopplare från vga till s-video (de är iofs dyra, har jag fått för mig).

rätt

Det finns converters åt alla möjliga håll för ingen kostnad alls. :)

Fel! Just vga -> s-video - konvertering sker inte genom att endast byta kontakt.